Aegon-mol ontmaskerd
Van een onzer verslaggevers
De Telegraaf 4 mei 2005
AMSTERDAM, woensdag
Een 22-jarige
medewerker van Aegon-dochter Spaarbeleg heeft zich maandenlang voorgedaan als
gedupeerde klant op een kritisch discussieforum van de stichting ’Koersplan de
weg kwijt’. Afgelopen weekend werd hij ontmaskerd, nadat op basis van de door
hem gebruikte computer vastgesteld was dat hij vanuit het Aegon-concern deelnam
aan het internetforum.
Het was de deelnemers aan het discussieforum
van ’Koersplan de weg kwijt’ al vaker opgevallen dat één van hen het wel erg
vaak opnam voor het verzekeringsconcern Aegon. Dat viel op, aangezien het
merendeel van de forumbezoekers de Haagse verzekeraar niet bepaald een warm hart
toedraagt. In het bewuste forum wisselen klanten van Aegon sinds begin dit jaar
hun ervaringen uit met het beleggingsproduct Koersplan. De rendementen van het
product vallen hen zó tegen, dat de stichting namens vierduizend leden
juridische acties tegen Aegon voorbereidt.
De bewuste deelnemer aan de internetdiscussie,
actief onder de internetbijnaam ’Bastard’, meldde de klagers regelmatig dat ze
de tegenvallende rendementen geheel aan zichzelf te danken hadden en dat Aegon
geen enkele blaam trof. „Soms gebruikte hij daarbij ongepaste taal, zoals
scheldwoorden”, zegt René Boosten, penningmeester van de stichting.
Aegon
zit erg in zijn maag met de medewerker die het opnam voor het concern, laat
directeur communicatie Jan Driessen weten. „Dit is totaal in strijd met onze
interne regels. We hebben de bewuste medewerker, een uitzendkracht die op ons
call center werkzaam is, daarom direct ter verantwoording geroepen. De kans is
groot dat zijn contract bij ons niet voortgezet zal worden.”
Van dit laatste zegt stichting ’Koersplan de weg
kwijt’ geschrokken te zijn. „Dat is een wel erg zware straf. Wij wilden gewoon
dat hij ophield.”
© 1996-2005 Uitgeversmaatschappij De Telegraaf
B.V., Amsterdam