Aegon komt Koersplan-beleggers
tegemoet
ANP
DEN HAAG - Aegon
zegt kopers van het beleggingsproduct Koersplan financieel tegemoet te willen
komen. De afgelopen tijd hebben zich honderden boze klanten gemeld, die zich
beklaagden over de tegenvallende resultaten van Koersplan. Zij voelen zich door
de verzekeraar misleid. In totaal gaat het om tegen de half miljoen kopers van
het product.
Een woordvoerder van Aegon verklaarde
woensdag dat er dinsdag overleg wordt gepleegd met de ombudsman voor de
verzekeringssector J. Wabeke. Over de vorm waarin de tegemoetkoming aan de
klanten zal plaatshebben, zei hij dat ‘het nog alle kanten op kan
gaan’.
Aegon wijt de lage opbrengsten van Koersplan aan
het slechte beursklimaat van de laatste jaren. De verzekeraar geeft toe dat de
verkoop van het product in het verleden niet altijd vlekkeloos is verlopen. Als
voorbeeld dient de verkoop van een 40-jarig contract aan een 40-jarige. Een
dergelijke overeenkomst betekent een lange looptijd, behelst een hoog
overlijdensrisico en dus een hoge premie voor de vastgekoppelde
levensverzekering.
© de
Volkskrant