Geen (hoger) beroep Dexia Bank NL inzage persoonsgegevens!

Berichtdoor Piet » vr 27 jan 2006 20:09

Op de website van Jurofoon staat (weer) een interessant artikel, nu over de inzage persoonsgegevens en de stand van zaken hierover.
Hier de link:
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2280

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Piet » zo 5 maart 2006 15:18

In een hierbovenstaande posting wordt verwezen naar een uitspraak van de rechtbank Almelo van 14 februari 2005 over de weigering van Dexia om de persoonsgegevens te verstrekken.
Dexia heeft deze zaak verloren maar is in hoger beroep gegaan.

10 januari 2006 - Behandeling hoger beroep zaak inzage persoonsgegevens door het gerechtshof Arnhem.
Dexia had hoger beroep aangetekend na te zijn veroordeeld wegens het weigeren van de inzage persoonsgegevens.

28 februari 2006 – Uitspraak in een hoger beroep zaak inzage persoonsgegevens door het gerechtshof Arnhem.
De uitspraak was voor Dexia vernietigend. Al hun grieven zijn afgewezen en daarnaast moeten ze alle kosten betalen, zowel van Almelo ( waar de zaak in eerste aanleg is behandeld, als van het hoger beroep. Tevens is de dwangsom verhoogd naar € 10.000,- maximaal. Het vonnis is uitvoerbaar bij voorraad en is inmiddels aan Dexia betekend.


En zo hoort het, gefeliciteerd!

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Piet » wo 8 maart 2006 11:55

De uitspraak (Beschikking) van het gerechtshof Arnhem over het door Dexia ingestelde hoger beroep is te lezen in Uitspraken op de website (met dank aan Ton en Lourens).
Hier de link: http://www.platformaandelenlease.nl/Uit ... 022006.htm

Dexia had hoger beroep ingesteld omdat zij de rechtszaak bij de rechtbank Almelo over de weigering om inzage te geven in de persoonsgegevens, had verloren.

Het gerechtshof Arnhem maakt echter gehakt van de verweren van Dexia en stelt Dexia in alle punten in het ongelijk.

Een paar leuke citaten uit de uitspraak:
Onverminderd het vorenstaande ziet het hof gelet op de proceshouding van Dexia, die geen aanleiding geeft ervan uit te gaan dat zij zonder prikkel gehoor zal geven aan de bestreden beschikking of dit arrest voordat de beslissingen in kracht van gewijsde zijn gegaan, aanleiding om het totaal aan te verbeuren dwangsommen te verhogen. Het hof acht een maximum van € 100.000,- zoals door [X] in zijn aanvullend verzoek gevorderd echter bovenmatig en stelt het totaal aan te verbeuren dwangsommen vast op € 10.000,-.


Het hof overweegt dat aankoopbewijzen en dividendbewijzen in beginsel als objectgegevens dienen te worden beschouwd. Echter, indien en voorzover in verband met de aankoop van effecten gegevens betreffende [X] worden verwerkt, is er sprake van persoonsgegevens als bedoeld in artikel 1 onder a WBP zoals de rechtbank ook heeft overwogen en dient Dexia deze verwerkte gegevens conform het bepaalde in artikel 35 WBP aan [X] te verstrekken. Met betrekking tot dividendbewijzen geldt mutatis mutandis hetzelfde. Gelet op het vorenoverwogene faalt deze grief dan ook.


Wederom een zware nederlaag voor Dexia en een overwinning voor de aanhouder (die wint).

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor aert0001 » wo 8 maart 2006 15:02

Bij het lezen van deze citaten komt er toch een prettig warm gevoel over me heen, ook onze rechters zien steeds meer het beest achter Dexia!

T :wink: n
aert0001
 
Berichten: 165
Geregistreerd: vr 19 aug 2005 0:05
Woonplaats: Etten-Leur

onze zaken

Berichtdoor stingray » wo 8 maart 2006 22:50

hi aert0001 weet jij of de zaken van advocatenkantoor Holla-Poelman al lopen wij horen er niets van als ik zie hoeveel zaken er worden gewonnen met dezelfde contracten als wij kunnen ze dan ook niet beginnen.
zodat wij niet zi lang hoeven te wachten.
of kunnen we beter wachten tot dat WCAM voorbij is
of dat Dexiabank falliet is zodat we dan uiteindelijk niets meer terug krijgen van onze zure euros.
MvG stingray.
stingray
 
Berichten: 83
Geregistreerd: vr 9 sep 2005 21:40

Berichtdoor aert0001 » do 9 maart 2006 1:25

Beste Stingray,

zoals je weet liggen de zaken gewoon stil, enkele zaken uitgesloten,

ook alle zaken bij kantoor van Holla Poelman liggen plat,

voor dit feit mag je Dexia bedanken.

Ton
aert0001
 
Berichten: 165
Geregistreerd: vr 19 aug 2005 0:05
Woonplaats: Etten-Leur

ton bedankt

Berichtdoor stingray » vr 10 maart 2006 20:12

oke bedankt voor de reactie .
ik weet inderdaad dat alles zo goed als stil ligt en heb daarvoor mijn dank uitgesproken aan dexia op een vloekende manier.
en ik heb ook ,t vertrouwen opgezegt bij leaseverlies en eegaverlies waarvan ik een schriftelijke bevestiging van he ontvangen.
maar ik hoop wel dat we uiteindelijk onze centen terug krijgen .
MvG stingray
stingray
 
Berichten: 83
Geregistreerd: vr 9 sep 2005 21:40

Vorige

Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten

cron