Aandelen banken voor 15 jaar geleased. Wat te doen ?

Aandelen banken voor 15 jaar geleased. Wat te doen ?

Berichtdoor daanvoosten » zo 3 jan 2010 20:16

Ik heb in 1997 2 Spaarlease-contracten afgesloten met een looptijd van 15 jaar. Het betrof aandelen ABN AMRO, AEGON, Fortis en ING. Sinds 2007 is de waarde met ongeveer 80 % gedaald. Ook heb ik door het nieuwe belastingstelsel alleen de eerste 4 jaar voordeel gehad van de aftrekbaarheid van de rente, in plaats van gedurende de volledige looptijd.

Er is bij mij geen sprake van een echtgenote die niet meegetekend heeft (nl vrijgezel) en ook kom ik niet in financiële problemen door deze situatie ('zorgplicht'). Ook had ik wel ervaring met beleggen, ik had in 1997 ook al mijn spaargeld in aandelen zitten (die ik met een flinke winst verkocht heb). Ik heb me gewoon laten overrompelen door de verkoper van Legio Lease.

Moet ik maar hopen dat de betreffende fondsen (met name AEGON en ING) in de toekomst weer flink zullen stijgen, of zien jullie een mogelijkheid voor mij om er op de een of andere manier werk van te maken ? (In de rechtbankvonnissen op dit forum ben ik nog geen vergelijkbaar geval tegengekomen).
daanvoosten
 
Berichten: 1
Geregistreerd: vr 1 jan 2010 23:33

Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten

cron