DSB blijft misleiden

Berichtdoor Piet » za 28 nov 2009 12:41

’DSB verkocht tijdens Zalm veel meer koopsompolissen’

De Telegraaf 28 november 2009

Van onze financiële redactie

AMSTERDAM, zaterdag
Hoewel Gerrit Zalm stelt dat hem niets te verwijten valt als topman van DSB, is onder zijn leiding de verkoop van het aantal koopsompolissen bijna verdubbeld. Dit blijkt volgens Pieter Lakeman van Stichting Onderzoek Bedrijfsinformatie (SOBI) uit het jaarverslag 2008.

„In het jaarverslag van DSB Leven over 2008 staat dat de brutopremieomzet is gestegen van 40 miljoen euro in 2007 naar 79 miljoen euro in 2008. Vóór 2008 kocht de DSB vooral koopsompolissen in bij Cardiff en Reaal, daarna bracht het concern van Dirk Scheringa vooral eigen koopsompolissen op de markt. Verder blijkt uit het rapport ook dat de percentages van de provisies flink zijn gestegen. Dit was in 2007 nog 55 procent en het is in 2008 gestegen naar 63 procent”, aldus Lakeman.
Zalm begon in juni 2007 bij DSB Bank als hoofdeconoom en werd niet veel later benoemd tot financieel directeur. Hij vertrok begin dit jaar om topman van ABN Amro te worden.
Op dit moment lopen verscheidene onderzoeken naar de val van DSB en de rol van de toezichthouders en van de (ex-)bestuurders. Gisteren zei Zalm in een interview met RTL Z alle vertrouwen te hebben in de uitkomsten van het onderzoek dat wordt uitgevoerd door toezichthouders DNB en AFM. Mocht de conclusie zijn dat Zalm niet langer deskundig of betrouwbaar is, dan legt hij zijn functie bij ABN Amro neer. „Je kunt als bankier dan niet meer functioneren”, reageert Zalm.
Verder benadrukte de voormalige DSB-bestuurder dat hij zijn best heeft gedaan de financiële positie van de bank te verbeteren en de eisen aan kredietverlening aan te scherpen, en daar ook zichtbaar resultaten mee heeft geboekt. Hij sprak van een belangrijke koerswijziging onder zijn beleid. „Ik ben van meet af aan bezig geweest de kwaliteit van de kredietverlening te verbeteren. Dat zag je in de loop van 2008 gebeuren.”

Ook zei hij geen spijt te hebben van zijn werk bij DSB. „Ik heb een enorm programma van verbetering op touw gezet. Daar kijk ik positief op terug.”
Lakeman zei in een reactie op het interview er rekening mee te houden dat Zalm op korte termijn het veld moet ruimen. „Het lijkt wel alsof Zalm nog zijn straatje wil schoonvegen, voordat hij vertrekt. Ik kan me goed indenken dat minister Bos imagoschade zo veel mogelijk wil beperken en het besluit neemt Zalm hangende de onderzoeken op non-actief te zetten.”

© 1996-2009 Uitgeversmaatschappij De Telegraaf B.V., Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor klant » za 28 nov 2009 15:40

Zalm zei in het RTL-7 interview ik kon tegen mijn vrouw ook eerlijk
DSB noemen, er wordt teveel afgelogen in Nederland en het zou fijn zijn
dat Bos/Zalm/Nijpels/Wellink/van Linschoten/Willem AFAB Vermeend/
Hoogervorst/en wij kunnen er nog wel een paar noemen die subiet mogen verdwijnen en dat de rechterlijke macht eens eerlijk (integer) met de gedupeerden moge omgaan om ze in het volledige gelijk te stellen
klant
 
Berichten: 105
Geregistreerd: wo 21 okt 2009 17:57

Berichtdoor Piet » ma 30 nov 2009 11:21

Gerrit Zalm bungelt

De Telegraaf 30 november 2009

door Ronald van Gessel en Natasja de Groot

AMSTERDAM, maandag
In financiële kringen wordt er steeds meer rekening mee gehouden dat oud-minister Gerrit Zalm vanwege zijn verleden bij DSB Bank het veld moet ruimen als topman van ABN Amro/Fortis.

Inmiddels gaan geruchten dat minister Bos (Financiën) de tweede man van ABN Amro, Joop Wijn, zou hebben gepolst of hij wil doorschuiven als Zalm het veld ruimt. Ook voormalig ABN Amro-bankier Joost Kuiper, nu curator van DSB, wordt genoemd als opvolger.
Bij De Nederlandsche Bank en de AFM wordt koortsachtig gewerkt om nog deze week het rapport af te krijgen over Zalms functioneren bij DSB, maar het is de vraag of dat morgen al lukt, zoals Bos wil. Duidelijk is wel dat in het onderzoek zowel punten in het voordeel van Zalm spreken, als ook in zijn nadeel. ,,En die laatste punten zouden net te zwaar wegen om Zalm het voordeel van de twijfel te gunnen. Aan de andere kant zijn de feiten ook niet zo zwaarwegend dat Zalm prompt moet vertrekken”, aldus bronnen in de financiële wereld.
Een tussenoplossing die nu wordt genoemd, is dat de beslissing aan Zalm zelf wordt overgelaten of dat hij op basis van de uitkomst van het onderzoeksrapport aanblijft.

Als hij echter voor die vraag komt te staan, kan hij volgens bronnen vermoedelijk weinig anders dan de eer aan zichzelf houden. Zijn vertrek kan dan nog wel even op zich laten wachten, waardoor er nog enkele maanden de tijd is om een opvolger te vinden.
Overigens zijn, als Zalm er slecht van af komt in het rapport, ook de toezichthouders zelf aan te spreken op het niet goed naleven van hun taken.

© 1996-2009 Uitgeversmaatschappij De Telegraaf B.V., Amsterdam. Alle rechten voorbehouden

Eindoordeel over DSB pas over twee maanden

Van onze financiële redactie

AMSTERDAM, maandag
Het onderzoeksrapport over de ondergang van DSB moet na voltooiing nog ter goedkeuring worden aangeboden aan de onafhankelijke commissie Scheltema, die vermoedelijk begin februari met een eindoordeel komt over de teloorgang van de bank en de rol van (ex-)bestuurders en toezichthouders.

Zalm leidt op dit moment het zogeheten transitieteam, dat de integratie tussen ABN Amro en Fortis moet stroomlijnen. Er ligt hierover al een 5000 pagina’s tellend rapport op tafel.
Ingewijden vrezen dat door het verleden van Zalm een smet komt te liggen op de nieuwe bank.

Afgelopen weekeinde bleek dat onder leiding van de voormalig topman van DSB de verkoop van het aantal koopsompolissen bijna is verdubbeld. Zelf ontkent hij zich schuldig te hebben gemaakt aan wanpraktijken, maar juist de koers te hebben verbeterd.

© 1996-2009 Uitgeversmaatschappij De Telegraaf B.V., Amsterdam. Alle rechten voorbehouden
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Piet » ma 30 nov 2009 21:22

BANKIEREN DRAAIT OM VERTROUWEN EN DAT HEEFT GERRIT ZALM BESCHAAMD

Algemeen Dagblad 30 november 2009

Bart Verkade, Hoofdredactie Opinie

Zou Dirk Scheringa nog vrij man zijn als zijn bank niet in Wognum had gestaan, maar in de VS? Of was hij dan al lang voor het oog van de camera's afgevoerd naar een politiecel, net als destijds de topmannen van Enron?
De vergelijking met het malafide energiebedrijf in de VS gaat niet helemaal op, maar twee overeenkomsten zijn er wel: beide waren op het moment van hun ondergang door en door verrot en gewone burgers werden er de dupe van. DSB maakte er een kunst van klanten veel te dure leningen en polissen aan te smeren. De bank bestond bij de gratie van de misleiding, maar kennelijk is dat niet strafbaar. Scheringa loopt immers nog vrij rond en legt de laatste hand aan zijn boek.
Het is verbazingwekkend dat de verantwoordelijken bij DSB zo gemakkelijk wegkomen met hun duistere praktijken. Dat geldt ook de kopstukken die zich lieten inhuren om mee te delen in het succes van Scheringa, zoals Gerrit Zalm en Ed Nijpels. De een was er financieel directeur, de ander moest als commissaris toezien op de bedrijfsvoering. Zij knepen hun neus dicht toen anderen al kwalijke dampen roken in Wognum.
Zalm ligt onder vuur, omdat hij nu de baas is bij onze 'staatsbank' ABN Amro. Hij verweert zich door te roepen dat hij erger heeft voorkomen. Zelfs als dat waar is, poetst het niet weg dat hij het rotte beleid verdedigde, zodat Scheringa er langer mee kon doorgaan. Het is onbegrijpelijk dat Wouter Bos hem nog de hand boven het hoofd houdt. Hij wacht op officiële onderzoeken en lijkt niet te beseffen dat bankieren draait om vertrouwen. Dat vertrouwen heeft Zalm hoe dan ook beschaamd. Reageren? bart.verkade@ad.nl

Copyright (c) Algemeen Dagblad
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor klant » di 1 dec 2009 17:47

Onderzoek DSB vertraagd Van onze redactie
DEN HAAG - Het onderzoek naar het functioneren van oud-bestuurders en commissarissen van DSB Bank die nog actief in de financiële sector zijn, onder wie Gerrit Zalm, is pas in januari klaar.


Gerrit Zalm: 'Ik heb mij met succes ingezet voor een verbetering van het beleid.' ANP Ads door Google
Oversluiten?
,,Zorgvuldigheid vereist meer tijd'', aldus minister van Financiën Wouter Bos die zegt het volledige vertrouwen te houden in Gerrit Zalm. Zalm leidt nu het genationaliseeerde ABN Amro en werkte daarvoor bij de DSB Bank van Dirk Scheringa.

De toezichthouders De Nederlandsche Bank (DNB) en Autoriteit Financiële Markten (AFM) moeten de integriteit en deskundigheid van voormalige bestuurders en commissarissen bij de failliete DSB beoordelen. Naast Zalm gaat het onder meer om Ed Nijpels, die momenteel voorzitter is bij pensioenfonds ABP.

Aanvankelijk was het de bedoeling dat het onderzoek eind november, begin december klaar zou zijn. Daarna, zo kondigde Bos eerder aan, zou oud-D66-staatssecretaris Michiel Scheltema als onafhankelijke deskundige toetsen of DNB en AFM hun werk goed hebben gedaan. Scheltema leidt het onderzoek naar de hele gang van zaken bij de ondergang van DSB. Dat onderzoek is in februari klaar.

Om meer armslag te krijgen opent de commissie vanmiddag rond 14.00 uur een speciale website. Mensen die belangrijke informatie hebben met betrekking tot de val van de Wognumse bank worden gevraagd zich vanaf dat moment via www.commissiedsbbank.nl te melden.

Bos benadrukte dat bij het onderzoek naar de bestuurders zorgvuldigheid boven alles gaat. Hij zei zich verder niet van de wijs te laten brengen door publicaties over de handelwijze van DSB en de mogelijke rol van Zalm als financieel directeur daarbij. Bos noemde het „heel, heel beschaafd” om niet iemand te veroordelen zolang er geen bewijzen in een onderzoek zijn vastgesteld.

Bij het vertrouwelijk overleg dinsdagochtend waren ook DNB-president Nout Wellink en Scheltema aanwezig


Nout en Wout houden het vertrouwen in dit bankwezen angstvallig hoog
klant
 
Berichten: 105
Geregistreerd: wo 21 okt 2009 17:57

Berichtdoor Drareg2 » wo 2 dec 2009 0:24

Zoals de vorige poster aangaf: Moeten de toezichthouders, de DNB en AFM (dat zijn toch diegene die het mes in het varken hebben laten steken???) de deskundigheid en integriteit van de voormalige bestuurders en commissarissen bij de failliete DSB beoordelen!!!!!

Dan moet Scheltema, als onafhankelijk deskundige, toetsen of de DNB en AFM hun werk goed hebben gedaan!!!!

Wat een giller!!!! Dit zijn managementtrucjes om U en mij op het verkeerde been te zetten. Voor mij is de uitslag al duidelijk. Met de Nederlandse taal kun je behoorlijk manupileren.

Sterkte allemaal!

Drareg2
Drareg2
 
Berichten: 13
Geregistreerd: za 25 apr 2009 21:18
Woonplaats: Bilzen (Belgie)

Berichtdoor Piet » wo 2 dec 2009 10:57

Pieter Lakeman vreest ’schoonwasrapport’ DSB

door RONALD VAN GESSEL en NATASJA DE GROOT

BILTHOVEN – Het onderzoek van de toezichthouders Autoriteit Financiële Markten (AFM) en De Nederlandsche Bank (DNB) mag hoe dan ook geen ’schoonwasrapport’ worden voor de betrokkenen. Dat stelt Pieter Lakeman van Stichting Onderzoek Bedrijfs Informatie (SOBI), naar aanleiding van het uitstel van het rapport over het functioneren van de DSB-top.
„De positie van oud-minister Zalm aan het hoofd van ABN Amro/Fortis is tamelijk hachelijk. Ook al komt er in januari een ’schoonwasrapport’ naar buiten, dan zal iedereen meteen vragen stellen over de objectiviteit van het onderzoek. Daar wil ik me zelf dan ook nog wel even mee bemoeien. Je hebt nu toch het idee dat de slager zijn eigen vlees keurt en dat idee blijft hangen. Ik had verwacht dat Zalm de eer aan zichzelf zou houden. Hoe je het ook wendt of keert, er ontstaat een onwerkbare situatie.”
De officiële reden voor het uitstel is dat zorgvuldigheid voor snelheid moet gaan, Lakeman voorziet meer complicaties. „Op het moment dat je concludeert dat er toch fouten in het toezicht zijn gemaakt, leg je de zwartepiet bij DNB en de AFM. Als eindverantwoordelijke heeft minister Bos dan ook heel wat uit te leggen. Het lijkt me duidelijk dat er meer tijd nodig is om met dit soort vragen om te gaan.”
Lakeman kijkt terug op een woelige twee maanden. Hij ontving ook een aantal zeer onvriendelijke e-mails. Tot politiebewaking is het niet gekomen, wel heeft hij hier en daar een paar camera’s opgehangen. „Een beetje overzicht is toch wel makkelijk.”
Spijt heeft hij geen moment, of het moest zijn dat hij eerder aan de bel had moeten trekken. „In 2007 was ik al van plan om een persbericht uit te geven waarin zou staan om niet in te gaan op achtergestelde deposito’s. Door drukte is dat er toen bij ingeschoten. Uiteindelijk heb ik mijn oproep pas op televisie gedaan toen duidelijk was dat DSB negatief eigen vermogen had en er geen verdienmodel meer aanwezig was, een dergelijke bank heeft geen recht op voortbestaan.”
De lawine die daarop volgde, heeft ook Lakeman lichtelijk verrast. Een kennis had hem al voorspeld dat het heel snel zou gaan als de sneeuwbal eenmaal zou gaan rollen. Tot nu toe heeft hij nog geen dagvaardingen of brieven van advocaten ontvangen, hoewel dat wel werd geroepen. De site ’Lakemanleed.nl’ is nog wel in de lucht, maar tot een juridische aanpak komt het blijkbaar niet. „Dat lijkt me ook wel moeilijk. Ik heb de spaarders juist gewaarschuwd. DNB heeft tot 4 oktober lopen roepen dat er niets aan de hand was met DSB en dat je je geld daar rustig kon laten. Dat zet naar mijn idee de deur wagenwijd open voor alle spaarders met een bedrag boven de ton, om DNB met succes aan te klagen. „Als ik niet zo druk was met de stichting Hypotheekleed, zou ik me eerst richten op een schadeclaim van die grote spaarders, maar ook het te verwachten onbegrip weerhoudt me. ”

© 1996-2009 Uitgeversmaatschappij De Telegraaf B.V., Amsterdam. Alle rechten voorbehouden
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor klant » do 3 dec 2009 13:29

DEN HAAG - De Nederlandse Bank (DNB) was in 2008 al op de hoogte van de torenhoge provisies die DSB Bank rekende voor koopsompolissen. Dat schrijft het Financieel Dagblad op basis van een brief waar de krant inzage in heeft gehad.

© ANPIn de brief van 13 februari 2008 waarschuwt DNB de bank van Dirk Scheringa dat de hoge provisies vanaf 2009 voor iedereen zichtbaar worden. ''Dan is deze structuur niet meer houdbaar'', stelde de toezichthouder volgens het FD.

DNB zou hebben gevreesd dat klanten de dure verzekeringen niet meer zouden willen als de hoogte van de provisies openbaar zou worden gemaakt.






Ophef

''Uit de brief blijkt nergens dat DNB dat beleid - het ging toen nog om provisies tot 60 procent - op morele gronden afkeurde'', schrijft het FD.

Ook wijst niets in de brief er volgens de zakenkrant op dat de toezichthouder rekening hield met de maatschappelijke ophef die later zou ontstaan als gevolg van de hoge provisies.

© ANP
klant
 
Berichten: 105
Geregistreerd: wo 21 okt 2009 17:57

Berichtdoor Piet » do 3 dec 2009 20:10

Faillissement DSB Beveiliging BV uitgesproken

Alkmaar, 1 december 2009 – Rechtbank Alkmaar heeft om 10.00 uur het faillissement van DSB Beveiliging BV uitgesproken. Het faillissement werd uitgesproken op verzoek van DSB Beveiliging BV zelf (eigen aangifte). De rechtbank Amsterdam is belast met de verdere afhandeling van het faillissement. De aangestelde curator is mr. R.J. Graaf Schimmelpenninck. Voor meer informatie kunt u contact met hem opnemen.

Bron: Rechtbank Alkmaar
Datum actualiteit: 1 december 2009
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Piet » vr 4 dec 2009 11:44

Dirk Scheringa speecht vanaf 5000 euro

Algemeen Dagblad 3 december 2009

CEL1NE TIMMERMAN
Wognum. Dirk Scheringa, voormalig directeur van DSB Bank, gaat bij SpeakersAcademy bijklussen als spreker bij congressen. Hij krijgt hier per spreekbeurt tussen de 5.000 en 9.000 euro voor.
Bij het bemiddelingsbureau hebben al enkele geïnteresseerde bedrijven zich gemeld om Scheringa in te huren. „Hij heeft laten weten regelmatig op te willen treden," zegt een woordvoerder van SpeakersAcademy. „De prijs zal worden afgestemd op het bedrijf: aan studenten wordt een ander bedrag gevraagd dan aan een multinational."
Scheringa treedt 16 december, voor de eerste keer na het faillissement van DSB, op tijdens een bijeenkomst van netwerkclub Suitclub.

Copyright (c) Algemeen Dagblad
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Piet » zo 13 dec 2009 12:32

Afgelopen vrijdag hebben de curatoren van DSB een brief gestuurd aan ongeveer 600 gedupeerden.
Deze groep gedupeerden hadden bij DBS aangegeven dat zij niet meer aan de maandelijkse betaalverplichtingen kunnen voldoen.
Vooruitlopende op een definitief voorstel voor een regeling willen de curatoren de groep mensen in financiële problemen alvast tegemoetkomen met een overbruggingsregeling.
In de brief staat o.a.:

Bovendien hebben curatoren te maken met een groot aantal klachten en zijn de problemen waarover deze klachten gaan vaak complex. Het streven is om in het eerste kwartaal van 2010 een inhoudelijke reactie te geven op uw klacht. Mocht uit het door curatoren uit te voeren onderzoek blijken dat uw klacht gegrond is, dan zal u een passend voorstel worden gedaan.

Omdat de afwikkeling van uw klacht nog enige tijd duurt, zullen curatoren nu alvast uw maandlasten onderzoeken. In verband hiermee verzoeken curatoren u de bijgevoegde inkomsten/lastenlijst ingevuld en met de gevraagde bijlagen aan hen retour te sturen. Op basis van de door u verstrekte gegevens en de gegevens die DSB Bank al in haar bezit heeft, zullen curatoren uw financiële situatie beoordelen. Indien daar gronden voor zijn, zal u een betalingsvoorstel worden gedaan. Wordt dit voorstel door u geaccepteerd, dan geldt de betalingsregeling totdat uw klacht inhoudelijk is behandeld en u een definitief voorstel kan worden gedaan.


De brief aan deze groep is hier te lezen:
http://dsbleed.bbforum.nl/de-brief-die- ... vt557.html

Tot op heden zijn er 2100 klachten ingediend.

Kun je ook niet voldoen aan de maandelijkse betalingen, maar heb je geen brief gehad, neem dan contact op met DSB via 088 – 372 30 00 of curatoren@dsbbank.nl

Doe geen zaken met incasso bureau Inspectrum of met mensen die zeggen namens Debiteuren bezoek en de curatoren te bellen. Debiteuren bezoek is gewoon een onderdeel van Inspectrum.
Voor een bezoek moet 180 euro betaald worden!

Teken ook nooit op een akte van cessie als daar om gevraagd wordt.
Dit betekent toestemming geven voor loonbeslag.
Laat je niet intimideren door dit soort mensen en verplichtingen, maar doe alleen zaken met de curatoren. Weet je niet meer wat je nu moet doen en wat wijsheid is, neem dan contact op met een belangenbehartiger voor hulp.
Probeer wel zo goed mogelijk aan je betalingsverplichtingen te voldoen (tot je klacht/claim is behandeld) als teken van goede wil.
Betaal wat je kunt betalen, niets betalen is niet verstandig.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Piet » zo 13 dec 2009 12:40

Het faillissement van DSB heeft veel vragen opgeroepen over o.a. de garantie van het opgebouwde vermogen van de Hollands Welvaren polis.
De curatoren zwijgen over dit soort dingen als het graf, maar in de Telegraaf van vandaag staat een stukje wat duidelijkheid geeft:


Bank failliet
Op de redactie komen nog veel vragen binnen van beleggers die zich afvragen wat er met hun beleggingsfondsen, aandelen of obligaties gebeurt als hun bank failliet gaat. Waar spaartegoeden binnen de garantieregeling – tot E 100.000 per persoon – vallen, doen beleggingen dat niet. Doordat beleggingen echter afgescheiden van de balans van de bank in een effectendepot worden ondergebracht, blijven beleggers bij een faillissement van de bank gewoon eigenaar van de stukken. Bij garantiebeleggingen lopen ze wel een risico als de inleg door de failliete bank werd gegarandeerd.


Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Piet » ma 14 dec 2009 18:35

'Oplossing van curatoren voor slachtoffers DSB-hypotheek pakt juist nadelig uit'

Algemeen Dagblad 12 december 2009

MIRANDA MEGENS
WOGNUM. De stichting Steunfonds Probleemhypotheken en de stichting Hypotheekleed raden gedupeerden af om een akkoord te sluiten met de curatoren van DSB-Bank.
„Mensen tekenen voor een zogenaamde oplossing, maar die pakt in hun eigen nadeel uit," verwacht Jelle Hendrickx van/Steunfonds Probleemhypotheken. „De oplossing van de curator is dat je enkele jaren een beetje rentekorting krijgt, maar dan zit je nog met je schuldenpositie. En als je hebt getekend dat je nooit meer een procedure zult aanspannen tegen DSB of haar dochters, zit je nog klem."
Pieter Lakeman van Hypotheekleed zegt: „Een regeling op zich is positief, maar wij vinden het onjuist als dat betekent dat je ook moet afzien van schadeclaims. Alleen een regeling voor het verlagen van maandlasten betekent nog niet datje ook schadeloos bent gesteld' De curatoren van DSB Bank kregen meer dan 2000 klachten binnen. De 600 klagers die aangaven dat zij niet meer aan hun financiële verplichtingen kunnen voldoen, krijgen dezer dagen een brief van de curatoren.
Bij die brief zit een vragenlijst, waarop mensen hun inkomsten en uitgaven moeten invullen. Aan de hand daarvan wordt onderzocht of zij een tijdelijke korting op de maandlasten krijgen. „Als de curator vervolgens vaststelt dat de bank niet aan de zorgplicht heeft voldaan, kan het zijn dat een deel van de schuld wordt kwijtgescholden," zegt woordvoerder Daan Heijbroek namens de curatoren. Volgens Heijbroek vallen pas over enkele maanden definitieve beslissingen.
Hendrickx van Hypotheekleed zegt dat hij naar de rechter stapt als de curatoren oude afspraken voor een regeling met gedupeerden niet nakomen. „Wij hebben de curatoren vjjf dossiers voorgelegd en we willen dat de regelingen die wij hadden afgesproken, worden nageleefd. Woensdag loopt het ultimatum af. De curatoren zetten ons bewust buitenspel. Stel dat ze ons binnenboord halen, dan gaat het veel geld kosten. Ze willen het zo goedkoop mogelijk houden." Steunfonds Probleemhypotheken vertegenwoordigt volgens Hendrickx 2000 DSB-gedupeerden. Lakeman zegt hij 3200 gedupeerden bijstaat.

Copyright (c) Algemeen Dagblad
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor klant » ma 14 dec 2009 20:03

Hetd zal wel net zo onbeschoft toegaan als nu bij Dexia is gebeurt onder leiding van Cortenraad en ons aller onbetrouwbare J. Cornegoor
klant
 
Berichten: 105
Geregistreerd: wo 21 okt 2009 17:57

Berichtdoor klant » wo 30 dec 2009 14:10

Scheringa richt nieuw bedrijf op
Uitgegeven: 29 december 2009 11:49
Laatst gewijzigd: 29 december 2009 12:45

AMSTERDAM - Dirk Scheringa heeft de smaak te pakken. Een paar dagen na zijn eerste lezing heeft hij het bedrijf DS lezingen BV geregistreerd bij de Kamer van Koophandel. Zo meldt FEM Business.

© ANPIn het handelsregister staat het doel van de nieuwe vennootschap geregistreerd als het ‘houden van lezingen alsmede houdster- en financieringsmaatschappij’.

Het nieuwe bedrijf staat op de naam van de twee zoons van Dirk Scheringa; Willem en Harry. De reden is vermoedelijk dat Scheringa de afronding van het faillissement van DSB Bank afwacht voor het bedrijf op zijn eigen naam te zetten.

Eerder bevestigde SpeakersAcademy met Dirk Scheringa in gesprek te zijn over het geven van lezingen. De prijs voor de oud-topman begint bij 5000 euro.

© NUzakelijk/Rikke van Geest
klant
 
Berichten: 105
Geregistreerd: wo 21 okt 2009 17:57

VorigeVolgende

Keer terug naar Overige aanbieders

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 113 gasten