Hallo Desiree,
Je schrijft dat Aegon in een schriftelijke reactie verklaard dat er sprake is van verjaring.
In een eerdere posting schreef ik :
Aegon blijft liegen.
Naast ClaimConcept merkt ook PAL dat Aegon tegen hun ex klanten liegt over verjaring.
Diverse Sprintplan gedupeerden geven aan dat zij in een telefoongesprek met Aegon te horen krijgen dat zij geen kans meer maken omdat er sprake zou zijn van verjaring.
Dit is een absolute leugen.
Bellen met Aegon heeft op deze manier totaal geen zin als zij jou voorliegen.
Voor alle Sprintplan gedupeerden is al vele jaren de verjaring gestuit.
Eerst al door de collectieve procedure van de stichting GeSp, daarna door de collectieve procedure van de vereniging Consument & Geldzaken en in mei van dit jaar door de stichting PAL.
De gerechtelijke procedure van PAL tegen Aegon is in juli 2016 van start gegaan en loopt bij de rechtbank Den Haag.
Nogmaals, bellen met Aegon heeft geen zin, maar aansluiten bij de collectieve procedure van PAL wel.
Er is voor geen enkele Sprintplan gedupeerde sprake van verjaring, maar in vele gevallen wel van een tussenpersoon.
En hoe de Hoge Raad hierover denkt is bekend, zie de uitspraak van 2 september 2016.
Trek je niets aan van de onzin brief die je van Aegon hebt ontvangen.
De ervaring leert dat het ook zo goed als geen zin heeft om in te gaan op hun voorstel om allerlei informatie op te sturen zodat zij zogenaamd kunnen beoordelen of je in aanmerking zou kunnen komen voor hun eenzijdig opgestelde Coulance regeling.
Ik heb hier van gedupeerden nog nooit positieve reacties over ontvangen.
Aegon hoopt met dit soort brieven dat Aegon gedupeerden de moed verliezen en het daarbij laten.
Doe dit niet, Aegon zit fout en zij weten dit.
Je hebt je aangemeld voor de collectieve procedure en alle informatie die je hebt over jouw Sprintplan bekend gesteld op de website van Consumentenclaim op je eigen pagina.
Hier kun je ook aangeven of je weet of er wel of geen tussenpersoon aan te pas is gekomen bij het aangaan van het Sprintplan.
Ook is dit soort informatie vaak te vinden in jouw documenten die je kunt inscannen onder:
Documenten toevoegen.
De juristen van Consumentenclaim hebben veel ervaring over wie tussenpersoon waren en hoe zij dit moeten aanpakken in de procedure tegen Aegon.
Helaas is de juridische weg een lange weg, dus we zullen geduld moeten hebben.
Zodra er nieuws is over de rechtszaak laat ik het weten.
Groeten,
Piet