ConsumentenClaim Sprintplan

ConsumentenClaim Sprintplan

Berichtdoor Desiree1947 » wo 23 nov 2016 15:32

Sinds enige maanden heb ik mij ingeschreven bij deze club, nu is mijn vraag, wanneer wordt er een update gegeven over de voortgang, ik lees er nergens iets over
wellicht weet iemand op dit forum iets?? :?: :?:
vr.dank voor uw antwoord.
Desiree1947
 
Berichten: 21
Geregistreerd: di 22 nov 2016 15:38

Re: ConsumentenClaim Sprintplan

Berichtdoor Piet » ma 28 nov 2016 12:33

Hallo Desiree,

Op dit forum, topic Sprintplan, en op het forum van Tros Radar (Spaarbeleg/Sprintplan, topic Nieuwe kansen voor Sprintplan gedupeerden), https://radar.avrotros.nl/forum/viewtop ... 8&t=165319 , kun je de voortgang lezen in de rechtszaak tegen Aegon.

Topic Sprintplan :

In juli 2016 is PAL, met juridische ondersteuning door Consumentenclaim, een rechtszaak begonnen tegen Aegon over het Sprintplan.
De procedure wordt gevoerd bij de rechtbank Den Haag.
Uiteraard heeft Aegon bij de rechtbank uitstel gevraagd voor het nemen van een Conclusie van Antwoord (reactie)op de dagvaarding van PAL.
De rechter heeft op 26 oktober bepaald dat Aegon nu deze Conclusie van Antwoord uiterlijk op 7 december 2016 moet indienen.
Sprintplan gedupeerden kunnen zich nog steeds aanmelden via de website http://www.platformaandelenlease.nl of via http://www.consumentenclaim.nl

Wordt vervolgd.


Topic Nieuwe kansen voor Sprintplan gedupeerden :

Update rechtszaak stichting PAL tegen Aegon over het Sprintplan

Na de ingediende dagvaarding had de rechtbank bepaald dat Aegon uiterlijk 31 augustus met een reactie (Conclusie van Antwoord) moest komen.
Uiteraard heeft Aegon 6 weken uitstel gevraagd en gekregen.
De rechtszaak dient bij de rechtbank Den Haag.


Update rechtszaak van PAL tegen Aegon.

De rechter heeft op 26 oktober bepaald dat Aegon de Conclusie van Antwoord (inhoudelijke reactie op de dagvaarding)) uiterlijk op 7 december 2016 moet indienen.
Sprintplan gedupeerden kunnen zich nog steeds aanmelden via de website http://www.platformaandelenlease.nl of viahttp://www.consumentenclaim.nl

Wordt vervolgd.


Aegon blijft liegen.

Naast ClaimConcept merkt ook PAL dat Aegon tegen hun ex klanten liegt over verjaring.
Diverse Sprintplan gedupeerden geven aan dat zij in een telefoongesprek met Aegon te horen krijgen dat zij geen kans meer maken omdat er sprake zou zijn van verjaring.
Dit is een absolute leugen.
Bellen met Aegon heeft op deze manier totaal geen zin als zij jou voorliegen.

Voor alle Sprintplan gedupeerden is al vele jaren de verjaring gestuit.
Eerst al door de collectieve procedure van de stichting GeSp, daarna door de collectieve procedure van de vereniging Consument & Geldzaken en in mei van dit jaar door de stichting PAL.
De gerechtelijke procedure van PAL tegen Aegon is in juli 2016 van start gegaan en loopt bij de rechtbank Den Haag.

Nogmaals, bellen met Aegon heeft geen zin, maar aansluiten bij de collectieve procedure van PAL wel.
Er is voor geen enkele Sprintplan gedupeerde sprake van verjaring, maar in vele gevallen wel van een tussenpersoon.
En hoe de Hoge Raad hierover denkt is bekend, zie de uitspraak van 2 september 2016.

De volgende update zal ik ook in deze topic plaatsen.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Re: ConsumentenClaim Sprintplan

Berichtdoor Desiree1947 » wo 30 nov 2016 15:47

Vriendelijk dank Piet :D
Desiree1947
 
Berichten: 21
Geregistreerd: di 22 nov 2016 15:38

Re: ConsumentenClaim Sprintplan

Berichtdoor Desiree1947 » do 8 dec 2016 16:47

Vraag aan Piet,

Goeiemiddag Piet, onverwacht heb ik toch nog een reactie van Aegon gehad op mijn laatste aangetekende brief dd.29-09-2016.
Hierin stellen zij dat ik ik niet op tijd, elke 5 jaar een stuitingsbrief heb ingestuurd, mijn eerste aangetekende brief was van 16 juli 2003, de tweede was 28 juli 2003, stuitings brief ,mijn Sprintplan eindigde op 30-06-2003. Vervolgens is ons via de advocaat van St.GESP gemeld een later Consument en Geldzaken dat zolang de zaak onder de rechter is, we niet telkens de verjaring hoefden te verlengen aangezien dat vanzelf door gaat. In ieder geval stelt Aegon nu dat mijn aanspraak verjaard is !!!!!! Dat mag ik toch niet hopen brrrrrrr.
Vervolgens kom ik mogelijk wel in aanmerking voor een coulance regeling maar, moet ik .......... salarisstrook uit die tijd hebben, bankafschriften uit die tijd, een overzicht van leningen uit die tijd?? huurafschriften uit die tijd, overleggen, tja papieren van 13 jaar geleden heb ik dus niet meer daar ik niet beter weet dat je papieren 5 jaar dient te bewaren. Wel alles van Sprintplan bewaard. Wat raad je mij nu aan te doen met deze brief. Oh ja en we moeten aantonen dat we advies hebben gekregen van een adviseur zonder vergunning en dat Aegon daar van wist.!
Poe poe ben er helemaal zenuwachtig van.
vr gr
Desiree1947
Desiree1947
 
Berichten: 21
Geregistreerd: di 22 nov 2016 15:38

Re: ConsumentenClaim Sprintplan

Berichtdoor Piet » do 8 dec 2016 20:35

Hallo Desiree,

Je schrijft dat Aegon in een schriftelijke reactie verklaard dat er sprake is van verjaring.
In een eerdere posting schreef ik :
Aegon blijft liegen.

Naast ClaimConcept merkt ook PAL dat Aegon tegen hun ex klanten liegt over verjaring.
Diverse Sprintplan gedupeerden geven aan dat zij in een telefoongesprek met Aegon te horen krijgen dat zij geen kans meer maken omdat er sprake zou zijn van verjaring.
Dit is een absolute leugen.
Bellen met Aegon heeft op deze manier totaal geen zin als zij jou voorliegen.

Voor alle Sprintplan gedupeerden is al vele jaren de verjaring gestuit.
Eerst al door de collectieve procedure van de stichting GeSp, daarna door de collectieve procedure van de vereniging Consument & Geldzaken en in mei van dit jaar door de stichting PAL.
De gerechtelijke procedure van PAL tegen Aegon is in juli 2016 van start gegaan en loopt bij de rechtbank Den Haag.

Nogmaals, bellen met Aegon heeft geen zin, maar aansluiten bij de collectieve procedure van PAL wel.
Er is voor geen enkele Sprintplan gedupeerde sprake van verjaring, maar in vele gevallen wel van een tussenpersoon.
En hoe de Hoge Raad hierover denkt is bekend, zie de uitspraak van 2 september 2016.


Trek je niets aan van de onzin brief die je van Aegon hebt ontvangen.
De ervaring leert dat het ook zo goed als geen zin heeft om in te gaan op hun voorstel om allerlei informatie op te sturen zodat zij zogenaamd kunnen beoordelen of je in aanmerking zou kunnen komen voor hun eenzijdig opgestelde Coulance regeling.
Ik heb hier van gedupeerden nog nooit positieve reacties over ontvangen.

Aegon hoopt met dit soort brieven dat Aegon gedupeerden de moed verliezen en het daarbij laten.
Doe dit niet, Aegon zit fout en zij weten dit.
Je hebt je aangemeld voor de collectieve procedure en alle informatie die je hebt over jouw Sprintplan bekend gesteld op de website van Consumentenclaim op je eigen pagina.
Hier kun je ook aangeven of je weet of er wel of geen tussenpersoon aan te pas is gekomen bij het aangaan van het Sprintplan.
Ook is dit soort informatie vaak te vinden in jouw documenten die je kunt inscannen onder: Documenten toevoegen.
De juristen van Consumentenclaim hebben veel ervaring over wie tussenpersoon waren en hoe zij dit moeten aanpakken in de procedure tegen Aegon.

Helaas is de juridische weg een lange weg, dus we zullen geduld moeten hebben.
Zodra er nieuws is over de rechtszaak laat ik het weten.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Re: ConsumentenClaim Sprintplan

Berichtdoor Desiree1947 » vr 9 dec 2016 13:38

Hoi Piet, dank voor je geruststellende antwoord. De brief gaat gewoon bij mij dossier , en zal ik dus niet reageren naar Aegon toe.
vr.gr.
Desiree
Desiree1947
 
Berichten: 21
Geregistreerd: di 22 nov 2016 15:38

Re: ConsumentenClaim Sprintplan

Berichtdoor Piet » vr 20 jan 2017 11:13

Update procedure Sprintplan.

Eind december heeft Aegon aan de rechtbank een schriftelijke reactie ( Conclusie van Antwoord) gegeven over de dagvaarding van PAL.
De rechtbank Den Haag heeft deze week aangegeven dat er in mei of juni een zitting wordt gehouden om beide partijen te horen (Comparitie van Partijen).
Deze zitting is openbaar.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Re: ConsumentenClaim Sprintplan

Berichtdoor Desiree1947 » ma 30 jan 2017 14:48

Is dit ook een rechtzaak die weer een aantal jaren kan gaan duren? :?: :?
Desiree1947
 
Berichten: 21
Geregistreerd: di 22 nov 2016 15:38

Re: ConsumentenClaim Sprintplan

Berichtdoor Piet » ma 30 jan 2017 15:40

Hallo Desiree,

Aegon zal er alles aan doen om de rechtszaak te vertragen.
Als de zitting bij de rechtbank Den Haag is geweest kan de rechter besluiten om uitspraak te doen.
Dit is meestal na 6 weken.
De rechter kan ook beslissen dat er nog een (schriftelijke) ronde komt voordat hij uitspraak doet.
De uitspraak kan dus in de loop van dit jaar worden verwacht, of Aegon moet nog wat trucs verzinnen.

Na de uitspraak zal Aegon hoogstwaarschijnlijk in hoger beroep gaan (binnen 3 maanden na de uitspraak).
Dan begint het circus opnieuw en ook dat zal dan weer 1 tot 1 1/2 jaar gaan duren.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Re: ConsumentenClaim Sprintplan

Berichtdoor Desiree1947 » wo 1 feb 2017 12:49

Piet , dank voor je antwoord. We hebben al zooo lang gewacht dit kan er nog wel bij.
Desiree1947
 
Berichten: 21
Geregistreerd: di 22 nov 2016 15:38

Re: ConsumentenClaim Sprintplan

Berichtdoor Piet » do 16 feb 2017 10:42

In de rechtszaak PAL versus Aegon Sprintplan heeft de rechtbank een comparitie zitting ingepland voor donderdag 6 april 09:30 uur op de rechtbank in Den Haag.
De zitting is openbaar en iedereen is welkom.

Locatie :
Rechtbank Den Haag
Prins Claus laan 60
2595 AJ Den Haag

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Re: ConsumentenClaim Sprintplan

Berichtdoor Desiree1947 » do 16 feb 2017 15:24

Dank voor de tip Piet.
Desiree1947
 
Berichten: 21
Geregistreerd: di 22 nov 2016 15:38

Re: ConsumentenClaim Sprintplan

Berichtdoor Piet » wo 24 mei 2017 15:31

De rechtbank Den Haag heeft de uitspraak in de zaak van PAL tegen het Aegon Sprintplan uitgesteld tot 5 juli 2017.
de uitspraak stond in eerste instantie gepland voor 24 mei 2017
Aanmelden voor deze collectieve procedure is nog steeds mogelijk via www.platformaandelenlease.nl

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Re: ConsumentenClaim Sprintplan

Berichtdoor Desiree1947 » vr 23 jun 2017 14:32

Hallo Piet, gaat 5 juli nogsteeds door? zo ja wat is het adres voor de publieke tribune?
bij voorbaat dank
Desiree
Desiree1947
 
Berichten: 21
Geregistreerd: di 22 nov 2016 15:38

Re: ConsumentenClaim Sprintplan

Berichtdoor Piet » vr 23 jun 2017 15:06

Hallo Desiree,

De uitspraak is schriftelijk en wordt per brief en/of fax opgestuurd naar beide partijen.
Het heeft dus geen zin om naar de rechtbank Den Haag te gaan.
Zodra dat ik informatie heb over een uitspraak of weer uitstel hiervan,laat ik het weten.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Volgende

Keer terug naar Overige aanbieders

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron