vraagje

vraagje

Berichtdoor walterliere » do 29 sep 2005 20:35

Ik heb mezelf sinds kort aangemeld op deze site

Ik zit met een winstverdriedubbelaar uit 2000 in mijn maag

iedere maand woord er € 118.00 afgeschreven en nog steeds zit ik met een restschuld

Toen het orginele contract afliep in 2003 had ik een dusdanige restschuld dat ik,
omdat ik het geld niet had,
accoord ben gegaan met een voorstel van Dexia
om het contract voort te zetten
(met het oog op dat de beurs zou gaan stijgen, en de restschuld vanzelf zou verdwijnen).
Het enige wat er hierna veranderd is is dat ze het dividend aan mij zijn gaan uitbetalen.

Wie kan mij vertellen wat ik hier nu het beste aan kan doen en bij wij ik me eventueel moet vervoegen om het contract te beeindigen.

Graag een reactie

Walter Liere
walterliere
 
Berichten: 2
Geregistreerd: do 22 sep 2005 13:20

Berichtdoor Piet » vr 30 sep 2005 0:09

Hallo Walter,

Je hebt in 2003 getekend voor verlenging van het contract voor minimum één jaar en maximum drie jaar en tevens heb je getekend voor het Dexia Aanbod of heb je alleen getekend voor de verlenging van het contract? Dat is wel belangrijk om te weten.

Als je ook voor het Dexia Aanbod hebt getekend, heb je tevens afgezien van juridische acties.
Hierdoor zullen er maar weinig advocaten zijn die een rechtszaak willen beginnen, immers je hebt getekend om hiervan af te zien.
Je kunt de weg volgen zoals Dexia en de stichting Leaseverlies graag zouden willen.
Je kunt dus nu stoppen met het contract en de restschuld in termijnen betalen, zoals in het Dexia Aanbod is overeengekomen.
Je kunt ook doorgaan tot de 6 jaar verstreken zijn en dan de restschuld in termijnen afbetalen
Je kunt ook kiezen voor de Duisenberg regeling.
Dat wil zeggen dat je bij beëindiging van het contract in één keer tweederde van de restschuld moet betalen, waarna de rest (dus éénderde) wordt kwijtgescholden.

Je kunt ook wachten op de uitspraak van de rechtszaak die is aangespannen tegen het Dexia Aanbod in Amsterdam.
De uitspraak staat nu voor 19 oktober en het is te hopen dat deze niet weer wordt uitgesteld.
Als deze rechtszaak wordt gewonnen dan betekend het dat je met verwijzing naar deze uitspraak WEL kunt gaan procederen, het Dexia Aanbod nietig kan laten verklaren en al je betaalde gelden kan terugvorderen van Dexia.
Wil je niet zo lang wachten en nu al gaan procederen, dan kan dat ook.
Er zijn een paar advocatenkantoren die wel willen gaan procederen:

Bosman Advocaten in Velp
Mr. Bosman ME, 026-3882351
bosman@gssystems.nl
www.bosmanadvocaten.com
en
Dommerholt en van Dijk Advocaten in Zwolle (geen toevoeging)
Mr. Klemann F, 038-4272020
F.Klemann@Dommerholt.nl
www.dommerholt.nl

Heb je recht op toevoeging (gesubsidieerde rechtsbijstand)?
Hierdoor zijn je kosten laag voor een advocaat.
Kijk op onze website onder Procedure toevoeging voor alle informatie hierover.

Een andere mogelijkheid is procederen op basis van "no cure no pay".
De instapkosten zijn laag of nihil en je betaalt alleen maar een percentage over hetgeen de rechter toewijst in een vonnis.
Voor meer informatie hierover, ga naar de website van Leaseproces, www.leaseproces.nl of bel 0800-2005 of 0900-8865

Voor diegene die het Dexia Aanbod hebben getekend is het m.i. verstandig om te wachten op een uitspraak van de rechtbank in Amsterdam, alvorens een beslissing te nemen om de Duisenberg regeling te accepteren of om te gaan procederen.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor walterliere » vr 30 sep 2005 8:35

Bedankt Piet


Walter
walterliere
 
Berichten: 2
Geregistreerd: do 22 sep 2005 13:20


Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 52 gasten

cron