vergoeding emotionele schade??

vergoeding emotionele schade??

Berichtdoor jack » ma 3 okt 2005 21:39

Velen hebben dankzij Dexia en hun rechtsvoorgangers financiele schade opgelopen. Deze schade is voor de een beter (tijdelijk) op te vangen dan door de ander. De strijd om je recht te halen duurt in deze processen lang en is voor velen een grote financiele last. Hopelijk komt voor de gedupeerden uiteindelijk gerechtigheid.

Wat echter nog (begrijpelijk nu veel processen nog lopen) onderbelicht is gebleven is de emotionele schade die mensen ondervonden en nog steeds ondervinden door de wanprestaties van deze aanbieders van financiele producten.
Slapeloze nachten, onenigheid in het gezin, piekeren over je financiele toekomst, aankopen moeten uitstellen of afzeggen, geen hypotheek kunnen krijgen of verhogen etc.

Ontegenzeggelijk is er veel emotionele ofwel immateriele schade onder gedupeerden. Nu leven we (gelukkig) niet in amerikaanse toestanden met hun claim cultuur en heeft de financiele afwikkeling de prioriteit... toch vraag ik me af of er (juridische) grond bestaat of kan ontstaan voor het claimen van immaterieel schadevergoeding.

Zijn er onder de lezers van dit forum mensen die hier iets van kunnen zeggen?

In iedergeval zeg ik mijn vertrouwen in leaseverlies ook op middels de voorbeeldbrief, het vertrouwen is nu wel onherstelbaar beschadigd.

Naar mijn idee zullen nog velen van de 71.000 gedupeerden die volgens Leaseverlies eerder aangaven in te willen gaan op het Duisenberg voorstel (overigens zonder het recht te verliezen om er vanaf te zien) terugkomen op hun mening als ze merken wat die voor hun daadwerkelijk inhoud.
Dexia: eat your heart out!
jack
 
Berichten: 9
Geregistreerd: za 17 sep 2005 0:00
Woonplaats: Middelburg

Berichtdoor Janny » di 4 okt 2005 11:10

Jack.

Ik ben bezig geweest om dat te onderzoeken.
Mijn eindresultaat was:
Dat ik een Doktersverklaring moest overleggen, die aantoonbaar maakte dat de (>>>>>>>>>>>>>>>>>>>) aantoonbaar was ontstaan. cq zodanig verergert, dat het onomstotelijk vaststond dat door Dexia deze misere van het lichaam en de geest was ontstaan.

Nou dat is nooit volledig vast te stellen. althans niet in mijn geval. Dus????

Verder, reageert Dexia op deze doktersverklaring, als of je je zelf hebt vernietigd, zo neerbuigend, dat je alleen daar al ziek van wordt.

Dus heb ik me zelf flink toegesproken en mijn hoofd opgeheven en ben in de aanval gegaan.

Janny
Janny
 
Berichten: 263
Geregistreerd: do 18 aug 2005 13:21
Woonplaats: Drente

Berichtdoor jack » di 4 okt 2005 21:02

Janny,

Het zal inderdaad niet meevallen om een rechter te overtuigen dat problemen met gezondheid een direct of indirect gevolg zijn van een aandelenlease affaire. Een goede advocaat kan dit echter soms wel aannemelijk maken.

Een probaat middel om je een stuk beter te kunnen voelen is de strijd winnen tegen deze misleiders.
Ik hoop dat we daarin mogen slagen!

Groetjes, Jack
jack
 
Berichten: 9
Geregistreerd: za 17 sep 2005 0:00
Woonplaats: Middelburg

huis verkopen

Berichtdoor stingray » vr 7 okt 2005 19:40

wat als je iemand zijn huis moet verkopen waar hij al zo lang inwoond en door dexia moet verkopen valt dit onder immateriele schade en wat mag die schade dan zijn die je gaat verhalen bij dexia.
weet hier iemand iets over.
trouwens ook ik heb de brieven van wantrouwen gestuurd naar leaseverlies en eegaverlies .
MvG stingray
stingray
 
Berichten: 83
Geregistreerd: vr 9 sep 2005 21:40


Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron