Zalm, Wck en de 'andere belangen'. Artikel uit Must

Zalm, Wck en de 'andere belangen'. Artikel uit Must

Berichtdoor Piet » ma 17 okt 2005 21:48

In het nieuwe nummer van het maandblad Must, wat vandaag is verschenen, staat een artikel genaamd: Gerrit Zalm en de verkwanselde miljarden.
Nee, dit is niet de titel van een nieuw stripverhaal maar een artikel die duidelijk maakt dat de belangen van de financiele instellingen en de overheid belangrijker zijn als onze belangen, de belangen van het gewone volk.
We worden gemanipuleerd waar we bij staan!
Hou daar rekening mee als er weer verkiezingen komen!

Hier de link naar het artikel:
http://www.platformaandelenlease.nl/Nie ... ktober.htm

Groeten,
Piet
Laatst bijgewerkt door Piet op wo 19 okt 2005 19:17, in totaal 1 keer bewerkt.
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor jozef » ma 17 okt 2005 22:17

Allemaal prachtig maar buiten het feit dat hij zijn stuk niet of nauwelijks onderbouwt, lijkt het wel een beetje op een stuk dat Piet zelf geschreven zou kunnen hebben (ik bedoel daar mee dat ik het weinig objectief beschouwend vind). Bovendien denk ik dat het CV van de beste man niet echt wijst op een diepgravend financieel en/of juridisch brein, maar ik kan het mis hebben. Waarom staat niet het hele stuk op de site?
jozef
 

Berichtdoor Piet » ma 17 okt 2005 22:30

Hallo Josef,

Het gedeelte wat over aandelenlease gaat staat op de site.
Wil je het hele artikel lezen, het blad ligt in de winkel.
Welke artikelen over aandelenlease die in bladen verschijnen vindt jij dan wel goed geschreven? Kun je een paar artikelen noemen?

Vindt jij de mening van prof. Huls niet of nauwelijks onderbouwd?
Wiens mening over aandelenlease in Nederland vindt jij op het ogenblik dan wel goed onderbouwd?

Ben jij aan het procederen, vindt je de Duisenberg regeling voor jou aantrekkelijk of betaal je gewoon door aan Dexia tot alles betaalt is?

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor HB_K_T » di 18 okt 2005 18:47

Ik ga die mensen van must maar eens een mailtje sturen via de link op hun site, en ze complimenteren met dit artikel.
Er zijn blijkbaar toch nog instanties in Nederland die geen angst hebben voor "onze" regering en wel durfen uit te spreken wat hier in deze bananenrepubliek gebeurd.

HB
HB_K_T
 
Berichten: 7
Geregistreerd: ma 3 okt 2005 17:51
Woonplaats: Oldenzaal

Berichtdoor jozef » di 18 okt 2005 20:03

De mening van Huls is inderdaad niet onderbouwd; er wordt in het stuk slechts gemeld wat de mening van Huls is. Op zich best mogelijk dat die klopt maar dat lees ik niet uit dit stuk.
Grote probleem is dat iedereen maar wat dreigt te gaan roepen zonder enige onderbouwing. Het lijkt me wijs dat iedereen zijn eigen situatie bekijkt en aan de hand daarvan inschat (of laat inschatten) wat een zinvolle vervolgprocedure is. Dat mis ik eigenlijk nog het meest in alle indianenverhalen. Niet blindelings schikken maar ook niet blindelings naar de rechter rennen.
jozef
 

Berichtdoor bewijzenteover » di 18 okt 2005 21:34

Piet,
Ikzelf heb een aangetekende brief met ontvangstbericht gestuurd aan Stichting Leaseverlies t.a.v. het stichtingsbestuur waarin wij het vertrouwen in Stichting Leaseverlies met "onmiddelijk ingang" VOLLEDIG OPZEGDE, en deze is 21-09-2005 op de ontvangsbevestiging ondertekend door A.C. Flirterman van Stichting Leaseverlies. En mijn advies aan alle gedupeerden is dan ook om precies hetzelfde te doen. Maar dan wel direct. Dus als u geen tweede keer een bult wilt vallen, doe het dan NU, vandaag nog. :idea: Groeten, Jac.
_________________
Jac
bewijzenteover
 

Berichtdoor Piet » wo 19 okt 2005 0:00

Hallo Josef,

Het volledige artikel wat prof. Huls heeft gschreven over aandelenlease en de Wck is hier te lezen:
http://www.platformaandelenlease.nl/ProfHuls.htm
Hoezo is dit niet onderbouwd?
Het interview van Must ligt in het verlengde van zijn artikel.
Hoezo begint iedereen wat te roepen, Jozef?
Noem je dit indianenverhalen?
Ook heb ik even de ander antwoorden op mijn vragen gemist:
Welke artikelen over aandelenlease die in bladen verschijnen vindt jij dan wel goed geschreven? Kun je een paar artikelen noemen?

Wiens mening over aandelenlease in Nederland vindt jij op het ogenblik dan wel goed onderbouwd?

Ben jij aan het procederen, vindt je de Duisenberg regeling voor jou aantrekkelijk of betaal je gewoon door aan Dexia tot alles betaalt is?

Ik hoop dat je hier nog antwoord op wilt geven.

Als iedereen zijn of haar situatie zelf kan inschatten dan hadden we elkaar niet nodig.
Voor de meeste gedupeerden is het een volkomen nieuwe materie, rechtszaken, advocaten, incasso bureau's, BKR, gesubsidieerde rechtsbijstand enz.
Daarom proberen wij mede gedupeerden zo goed mogelijk te helpen, bij te staan en te steunen.
Dat doen wij zonder commerciele of financiele bijbedoelingen.
PAL is gratis en blijft gratis en de vrijwilligers doen belangeloos hun werk.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor bewijzenteover » wo 19 okt 2005 9:21

Jozef,
Wij Rennen niet blindelings naar de rechter, maar zeer goed overwogen.
En ik kan je vertellen dat de gang naar de rechter in negen van de tien gevallen de enige juiste is. Maar wat jij doet moet je zelf weten. Breng alleen niet de andere gedupeerden van de wijs met je indianen verhalen.
bewijzenteover
 

Berichtdoor woest » wo 19 okt 2005 10:09

Lekker gemakkelijk, om vanuit je luie stoel een beetje zuur het werk van anderen van tafel te vegen, zonder enige onderbouwing. Ik vind het zo merkwaardig, dat sommige mensen maar blijven hameren op het feit, dat een ieder zijn/haar situatie goed moet overdenken; natuurlijk moeten ze dat doen! Wat paternalistisch om er van uit te gaan, dat ze dat niet doen zonder die waarschuwing en wat neerbuigend, ook, om aan te nemen, dat iedereen het woord van een belangenbehartiger voor zoete koek zal aannemen. PAL neemt standpunten in en je kunt het daar mee eens zijn, je kunt daar ook anders over denken, oké, maar dat wil niet zeggen dat die standpunten waar je het niet mee eens bent, niet zorgvuldig onderbouwd zijn. Er wordt door PAL uitvoerig research gepleegd. Uitspraken zijn gebaseerd op keuzes, altijd, bij iedereen, en tegenover de uitgesproken (èn onuitgesproken) keuzes van Dexia c.s. is het van levensbelang een (jùist goed onderbouwd) wederwoord te vinden en dat te delen met wie daar belangstelling voor heeft en wie daar wellicht beter van wordt. Wie bij PAL aanklopt, weet wat hij/zij kan verwachten; steun bij de strijd tegen de machtige wereld van het grote geld. Dat je daar soms ferm in moet zijn en je niet moet uitdrukken in het-kan-vriezen-het-kan-dooien taal, dat lijkt me duidelijk.

Indianenverhalen? Alleen in dit opzicht: dat ze de verdediging willen helpen onderbouwen van gedupeerden, die zich trachten te verweren in een wereld, die inderdaad soms verdacht veel begint te lijken op het wilde westen; een wereld, waarin je maar beter vriendjes met de sherrif en de burgemeester kan zijn!
woest
 
Berichten: 133
Geregistreerd: di 16 aug 2005 12:04

Berichtdoor Janny » wo 19 okt 2005 11:39

Dat mis ik eigenlijk nog het meest in alle indianenverhalen.

Dank u wel Jozef dat u iedereen zet in de Klasse: Indianenverhalen.
Als je , zoals het bij heel velen is, al jaren met deze materie aan het worstelen bent, en eindelijk de beslissing neemt om te gaan procederen, dan is het woord "indianenverhaal"volkomen bezijden de werkelijkheid.

Noem het zo u wilt, maar ik , en zeer velen, zullen dan denken, Bent u Groot Opperhoofd, dat u het alleen allemaal doorziet.

Janny
Janny
 
Berichten: 263
Geregistreerd: do 18 aug 2005 13:21
Woonplaats: Drente

Berichtdoor impact » wo 19 okt 2005 14:03

Helemaal eens met de vorige schrijvers en bovendien valt het mij op dat de teneur van de postings van Jozef sterke overeenkomsten vertoont met hetgeen sommigen (hier maar niet met name te noemen) over PAL en Piet in het forum van Radar schrijven.
impact
 

Berichtdoor marjo » wo 19 okt 2005 14:26

beste Jozef

Ik krijg het idee dat jij na veel problemen nu aan de kant van Dexia gaat staan indianen verhalen zijn hier echt niet aan de orde vele van ons zijn zeer zwaar gedupeerd en wensen gerechtigheid ik ben persoonlijk blij dat eindelijk iemand de heer Zalm durft aan te vallen op zijn beleid weet je nog wel dat in heel europa deze constructie verboden is en dat (onze minister van financieen) het er toch heeft doorgedrukt omdat hij te dom was om het gevaar te zien want hij denkt nog steeds dat deze banken ter goeder trouw zijn HELP hoe dom kun je zijn.
marjo
marjo
 
Berichten: 47
Geregistreerd: do 18 aug 2005 12:40
Woonplaats: velserbroek

Berichtdoor croosjes » wo 19 okt 2005 17:25

AFM benut eerder publiekelijke schandpaal
De AFM krijgt een grotere armslag om consumenten te waarschuwen voor financiële instellingen die zware overtredingen begaan. Ook boetes zullen vaker publiekelijk worden gemaakt. Minister Zalm doet de voorstellen om een tweede aandelenlease-affaire te voorkomen. (FD, p.1)


Mvrgr.Andre
croosjes
 
Berichten: 90
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 19:38
Woonplaats: warmenhuizen

Berichtdoor bewijzenteover » wo 19 okt 2005 18:26

Zalm, Vroeger was ik er gek op, gezond goed voor hart en bloedvaten, maar de huidige zalm ligt zwaar op de maag en veroorzaakt kanker. Wij zijn op een zo’n godsgeloeiende vuile smerige wijze tot twee keer toe in korte tijd opgelicht door zowel Dexia als Aegon, waarvan ik glasharde bewijzen heb en zelfs bandopnamen, dat ik dat visje hierboven het liefs in een pot met salpeterzuur zou willen sodemieteren. Ik zal mijn gelijk halen, desnoods bij de hoogste Europese rechters. Dit drama zal de bandieten de komende decennia de nodige zetels kosten.
Ik heb zelfs aangifte bij de politie gedaan omtrent de tussenpersoon, maar zij weigerde de aangifte officieel in hun bestand op te nemen. Wel kwam de politie mij enkele dagen later informatie over deze man genaamd Harry Hendrix vragen, het bleek dat ze deze man sinds geruime tijd zochten wegens enkele andere oplichtingszaken. Alleen wij werden in de steek gelaten. Nederland, de grootste bananenrepubliek ter wereld. Als wij geen kind hadden, ging ik er als een speer vandoor uit dit apenland. Ba.
Reactie van Jac — woensdag 7 september 2005 @

http://www.janmarijnissen.nl/weblog/200 ... -diefstal/
bewijzenteover
 

Berichtdoor bewijzenteover » wo 19 okt 2005 18:57

marjo,

Zoals je ziet zijn er meerdere met dezelfde gedachten over dat klein zielig visje. Stem bij de volgende verkiezingen vooral links. Zo pakken we dat Zalmpje het hardst. Misschien gaat die grijns dan nog van zijn gezicht af. :wink:
bewijzenteover
 

Volgende

Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 75 gasten

cron