Denk aan jezelf! Stop niet zomaar met betalen!

Berichtdoor croosjes » di 18 okt 2005 6:31

Een blind paard kijkt ook niet achterom of een dove luisterd ook niet altijd?

Elke keer wordt door de organisatie's er op gewezen dat dit in overleg moet gebeuren met een advocaat , en deze geven jouw een advies tenminste als je alle informatie geeft betrefd jouw kant van het verhaal (fin) en legio lease (dexia) enz. .


Mvrgr.Andre
croosjes
 
Berichten: 90
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 19:38
Woonplaats: warmenhuizen

Berichtdoor Janneke52 » di 18 okt 2005 8:30

Het is niet mogelijk om in de toekomst te kijken Ilse.
Als je het bekijkt, zoals jij zegt, is het beste om door te betalen en dan te procederen.
Maar wat, als je geen geld daarvoor hebt? EN betalen EN een advocaat. Wat kies je dan??
Janneke52
 
Berichten: 39
Geregistreerd: wo 17 aug 2005 8:54
Woonplaats: Oldenzaal

Berichtdoor Martinvdm » di 18 okt 2005 8:45

Als je een pak melk koopt wat niet goed is ga je terug naar de winkel..Datzelfde met een apparaat wat niet goed is maar nog in de garantie valt...Waarom..? Omdat je recht hebt om een ander pak melk mee te nemen of een ander apparaat ..

Dexia (voorheen Legio-Lease en bank labouchere) heb de zaak in de maling genomen en de mensen verkeerd voorgelicht. Als ik nog even mijn prognose van mijn Maximaal Rendement Effect erbij pak zie ik dat ik netto gemiddeld 13,91 heb geinvesteerd in 5 jaar. Mijn inleg was ook gegarandeerd volgens de 'adviseur' dus dit 'spaarplan' sprak me wel aan. Helaas en velen met mij weet ik nu wel beter.

Nu wordt er erg veel gewaarschuwd door bepaalde figuren die zeggen dat het procederen veel geld kost, een lange adem vereist en natuurlijk de BKR notitie. Maar gaat het niet om het onrecht wat de gedupeerden is aangedaan ? Toch maar dat pak melk weggooien omdat anders BKR boos gaat kijken ? Dacht het niet...

Ik ben zelf aan het procederen tegen Dexia omdat ik vind dat ik bedonderd en voorgelogen ben. Het is voor mij een principezaak geworden en daar ga ik ook mee door. Het gaat mij ook niet om het restbedrag wat ik nog moeten betalen van ca. 500-1000 euro want dat zou het probleem niet zijn. Ik ben draagkrachtig genoeg om in 1 x schoon schip te maken maar ik doe het niet ...Uit principe.

Ik ben het wel met jou eens dat het voor veel mensen lastig kan zijn om te procederen. Het is onzekerheid en afwachten en dat misschien voor een aantal jaren. Ook is ieders financieel plaatje anders dus misschien is het voor jou wel verstandiger om te schikken en ik zal je daar ook niet van af willen brengen. Iedereen moet het voor zichzelf weten en ga daarom voor advies naar een belangenbehartiger die het voor je uitzoekt.

Groet,
Martin
Martinvdm
 
Berichten: 40
Geregistreerd: wo 24 aug 2005 13:40

Berichtdoor Piet » di 18 okt 2005 13:23

Het is jammer dat er zo impulsief wordt geschreven, als dat PAL zou adviseren om zo maar te stoppen met betalen.
Ten eerste adviseert PAL niet maar geeft mogelijkheden aan.
Ten tweede zal PAL nooit maar blindelings de mogelijkheid tot stoppen met betalen opperen, zonder daarbij op de consequenties te wijzen
Degene die contact hebben (gehad) met PAL weten hierover mee te praten.
Als er wordt gesproken over de mogelijkheid van stoppen met betalen zal altijd de persoonlijke situatie worden besproken en de consequenties van stoppen met betalen.
Het is te betreuren dat PAL en Payback in de posting van Ilse (ten onrechte) in het verdomhoekje worden gezet van een club die onverantwoord advies geeft.

Het aansluiten bij een belangen behartiger is juist verschrikkelijk belangrijk.
Alleen samen kunnen we die vuist maken die nodig is om Dexia en de andere aanbieders te verslaan.

Als we allemaal hadden besloten om zelf iets(of niets) te doen, dan hadden we dit allang verloren.
Juist door SAMEN iets te doen en elkaar te helpen en te steunen zijn we zover gekomen als we nu zijn.
Juist door SAMEN iets te doen hebben gedupeerden weer hoop en moed gekregen en sommigen hebben hierdoor al hun geld teruggekregen.

Wie krijgt het als eenling voor elkaar om artikelen te krijgen over aandelenlease in kranten als AD, Telegraaf, FD, NRC Handelsblad, Reformatorisch Dagblad, Volkskrant en in een vakbondsblad zoals die van het CNV?
Wie krijgt het als eenling voor elkaar om artikelen te krijgen in Elsevier en Must?
Wie krijgt het als eenling voor elkaar om in TV programma’s als Radar, Kassa, Breekijzer, Nova en Rondom Tien te komen.
Wie krijgt het als eenling voor elkaar om in het journaal van RTL, Ned en SBS te komen?

Wie krijgt het als eenling voor elkaar om in Den Haag met alle politieke partijen te praten over de aandelenlease problematiek?

Dit soort dingen voor elkaar krijgen kan alleen maar door SAMEN te werken en SAMEN de schouders eronder te zetten.
We hoeven niet allemaal alles te doen, als we allemaal maar iets doen!

PAL zal als belangenbehartiger altijd actief blijven, zowel in individuele situaties als in algemene situaties.
In individuele situaties zal gedetailleerd worden ingegaan op de persoonlijke situatie en in de algemene aandelenlease problematiek zal over het algemeen belang worden gesproken.

Samen staan we sterk.
Stichting Platform Aandelen Lease, ook jouw belangenbehartiger

Groeten,
Piet
Laatst bijgewerkt door Piet op di 18 okt 2005 17:40, in totaal 1 keer bewerkt.
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Piet » di 18 okt 2005 18:05

Hallo Ilse,

Enne.. wie is Pipa?


:oops:
Sorry!

Je hebt gelijk dat iedereen rekening moet houden en op de hoogte moet zijn met de gevolgen van hetgeen gedaan wordt.
Degene die antwoord krijgt op vragen, via e-mail, telefoon of post, worden de consequenties verteld van b.v. het stoppen met betalen.
Op het Tros forum wordt het nogal zwart wit verteld dat wij niemand zouden informeren over de gevolgen van het stoppen met betalen, dat is natuurlijk onzin.

Wat ik al eerder schreef, er is verschil in persoonlijke informatie en algemene informatie.
In algemene informatie kun je niet gedetailleerd zijn, maar hierin is wel een verwijzing naar een advocaat of naar ons.

Ik heb er geen enkel belang bij om gedupeerden nog verder in de problemen te brengen, integendeel, goede informatie over deze hele affaire is heel erg belangrijk en de basis voor je mening en besluitvorming.
Ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat ik mede gedupeerden niet goed informeer over de mogelijkheden en de consequenties.

De rode draad is elke keer weer INFORMATIE.

Daarom ben ik blij dat wij SAMEN, en elkaar aanvullend, die informatie kunnen verstrekken en mede gedupeerden kunnen wijzen op de consequenties van hetgaan ze (gaan) doen.

De strijd is lang en kent vele moeilijke momenten met twijfel, onzekerheid en vereist een lange adem en doorzettingsvermogen.
Maar ik ben ervan overtuigd dat wij onze zaak gaan winnen.
Maar wel SAMEN.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor haasje » wo 19 okt 2005 13:19

Hallo Ilse.

Ik wil hier nog wel even op inhaken.
Als blijkt dat je na 5 jaar ineens veel meer moet gaan betalen (900 euro per maand meer) en dat gedurende nog eens 15 jaar, voordat je restschuld kwijtgescholden gaat worden (eegaleasers), dan is dat voor mij echt geen optie.
Dan maar die codering bij BKR.
Wij hebben inmiddels via onze advocaat een dagvaarding tegen Dexia de deur uit. Ik ga ervan uit, dat wij als eegaleasers, onze contracten nietig verklaard krijgen. Daarbij hoort dan ook de correctie bij het BKR, volgens mij.

Wie kan mij trouwens antwoord geven op het volgende:
Vorige week stond de postbode hier met aangetekende stukken van Dexia. Ik heb ze geweigerd en weer mee terug laten nemen. Ik weet dus ook niet wat er in stond.
Wat zal de volgende stap zijn van Dexia? De deurwaarder? Wat moet ik dan zeggen, want ik heb begrepen, dat die eigenlijk niets kan doen.

PAL: Ik sta pal achter jullie en heb veel vertrouwen!!

Groeten van Ina.
haasje
 
Berichten: 26
Geregistreerd: wo 31 aug 2005 23:28

Berichtdoor impact » wo 19 okt 2005 13:55

Beste Haasje, jammer dat je die aangetekende brieven hebt geweigerd. Nu weten jij en je advocaat niet wat daarin stond. Ik zou mijn advocaat onmiddellijk vragen om Dexia te verzoeken de inhoud alsnog aan hem kenbaar te maken.

In het algemeen geldt dat je een aangetekende brief altijd beter in ontvangst kan nemen dan weigeren. Voor de afzender maakt het toch niets uit: ook bij weigering door de geadresseerde geldt dat zo'n brief door de afzender wettelijk als verzonden (en ontvangen) kan worden beschouwd.
Dan kan je maar beter van de inhoud op de hoogte zijn om eventueel tegenmaatregelen te kunnen nemen!

Sterkte toegewenst!
impact
 

Berichtdoor pewi » wo 19 okt 2005 14:25

Haasje:
Wij hebben inmiddels via onze advocaat een dagvaarding tegen Dexia de deur uit. Ik ga ervan uit, dat wij als eegaleasers, onze contracten nietig verklaard krijgen. Daarbij hoort dan ook de correctie bij het BKR, volgens mij.

Wel in de dagvaarding vermelden dat Dexia de BKR-A notering moet verwijderen, het liefst met een dwangsom. Doe je dat niet, dan blijft deze nog 5 jaar staan, en moet je voor deze verwijdering een nieuwe rechtzaak starten.
Vrgr Pewi
pewi
 
Berichten: 167
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 21:00
Woonplaats: Limburg

Berichtdoor haasje » wo 19 okt 2005 22:58

Het staat inderdaad in de dagvaarding, verwijdering bij BKR.

Ik heb onze advocaat wel, middels zijn secretaresse, laten weten, dat ik de aangetekende brieven retour heb gedaan. Als hij het nodig acht, zal hij wel actie ondernemen denk ik.
Het blijft allemaal spannend.

Ina.
haasje
 
Berichten: 26
Geregistreerd: wo 31 aug 2005 23:28

Berichtdoor bewijzenteover » wo 19 okt 2005 23:39

Piet, Oktober, 2005, 13:23,

Helemaal met je eens piet. Dat is ook de reden dat ik graag samen met de anderen gedupeerden en PAL samen tegen dit onrecht te strijden. Of je nu wel of niet betaald moet iedereen maar (afhankelijk van zijn eigen situatie) voor zichzelf uitzoeken. Wij doen het hoe dan ook NOOIT meer.
Ook voor ons is dit een principe kwestie geworden. Ze hebben ons al zoveel leed aangedaan waardoor wij steeds sterker zijn geworden in de strijd om deze oplichters aan te pakken. Wat er ook nog komen mag. Advies: Laten we samen doorvechten. Vele kleine handjes maken een grote vuist tegen het onrecht ons aangedaan. Groeten, Jac.
bewijzenteover
 

Berichtdoor bewijzenteover » wo 19 okt 2005 23:50

Dag pewi,
Weet je al wanneer jou zaak voorkomt? Ik ben zeer benieuwd. Onze zaak komt in december voor, maar ik ben er bijna van overtuigd dat het weer wordt uitgesteld tot medio januari. Ook ik ben een Eegaleaser. Overigens veel succes toegewenst. Groeten, Jac.
bewijzenteover
 


Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 65 gasten

cron