Natuurlijk procederen !

Berichtdoor marjo » ma 14 nov 2005 16:07

beste Anne,

Wat ben ik blij met dit bericht geeft hoop voor de toekomst, wil eindelijk deze hele ellende achter me laten en de echte schuldigen slopen met name Gelinkwant dat zijn nog grotere plunderaars als Levob
Dankbaar dat jij dit zag
marjo
marjo
 
Berichten: 47
Geregistreerd: do 18 aug 2005 12:40
Woonplaats: velserbroek

Berichtdoor Monument Valley » ma 14 nov 2005 17:43

Beste Marjo,

Dat jij zelf niet gedupeerd geworden bent door Dexia wist ik niet, maar jij liet mij weten dat Fortis met zijn tussenpersonen jou belazert hebben.
Aegon en Fortis hebben zogenaamd bij Dexia destijds aandelen gekocht.
Wat ik zeggen wilde is, stel dat de uitspraak in december dit jaar voor ons gunstig uitvalt, dan kun jij met die uitspraak er ook wat mee.
In dat geval kun jij die Fortis makkelijker aanpakken.
Ik heb er veel overgelezen, zodoende weet ik dat.
Mijn zus is ook belazert geworden, namelijk door Aegon, precies dezelfde situatie, ik ben dus niet alleen voor mijzelf aan het strijden, ik zoek niet alleen informatie voor mijzelf op maar ook voor mijn zus en andere familie-leden.
Monument Valley komt altijd op voor zijn familie-leden en andere mensen die hij graag mag.
Ik ben dus niet alleen des duivels wat ze mij geflikt hebben maar ook wat ze mijn familie aangedaan hebben.
Groet, Monument Valley
Monument Valley
 
Berichten: 105
Geregistreerd: di 1 nov 2005 16:51
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Okerene » wo 21 jun 2006 13:00

Persbericht Consumentenbond
http://www.consumentenbond.nl/nieuws/persberichten/4701574?

Nog steeds misleidende informatie in leenreclames
20 juni 2006
AfAB en Gelink Geld & Advies overtreden de reclameregels
Ondanks de nieuwe en strikte regels die per 1 mei zijn ingegaan, zijn er nog steeds kredietverstrekkers die misleidende informatie verstrekken. Uit een steekproef begin juni van de Consumentenbond blijkt dat AFAB en Gelink Geld & Advies over de schreef gaan. De Consumentenbond heeft hierover brieven aan de twee kredietverstrekkers gestuurd.

Sinds 1 mei 2006 moeten advertenties op basis van de Wet Financiële Dienstverlening feitelijk juist, voor de consument begrijpelijk en niet misleidend zijn. Aanbieders als Frisia Financieringen, City Credit, Lenen.nl, Postkrediet en Directa lokken klanten met lage actietarieven. Daarna gaan de lasten voor de consument omhoog. Desondanks voldoen deze aanbieders aan de wettelijk voorwaarden, al moet de consument dan wel goed de tekst en de kleine lettertjes lezen.

Gelink
In een op naam toegezonden folder van 1 juni jongstleden prijst Gelink Geld & Advies bijvoorbeeld een lening aan van €25.000 voor €39,27 per maand. Hierbij is het belastingvoordeel al meegeteld. Sinds 1 mei mag zo niet meer worden geadverteerd, omdat de rente alleen aftrekbaar is als de lening wordt gebruikt voor de aankoop, verbetering of verbouwing van de eigen woning. In andere gevallen vallen de maandlasten veelal hoger uit.

AFAB
AFAB maakt het nog bonter. De website van deze tussenpersoon – op het gebied van lenen de grootste van Nederland – geeft aan dat u bij AFAB €25.000 kunt lenen voor slechts €9 per maand (peildatum 9 juni). De verdere informatie is onvolledig. De rente geldt slechts voor één jaar. Wat de rente daarna is, meldt AFAB niet. Ook wordt hier geadverteerd met een tarief dat alleen geldt als u de lening voor uw eigen huis wilt gebruiken. In de kleine lettertjes meldt AFAB dat er voor dit product een financiële bijsluiter is opgesteld. Dat duidt erop dat het niet gaat om een ‘eenvoudige’ lening maar een ingewikkelde hypotheekconstructie waarbij ook verzekeringen en beleggingen een rol spelen. Uit de ons toegestuurde informatie blijkt dat er verplicht een overlijdensrisicoverzekering moet worden afgesloten. Ook dit staat niet in de advertentie. Tenslotte is verdere informatie niet beschikbaar en ook niet op aanvraag verkrijgbaar. Pas als een aanvraag wordt ingediend en AFAB van mening is dat een lening kan worden verstrekt, wordt de bijsluiter toegezonden.

Meer informatie
Media kunnen voor informatie mailen naar: pers@consumentenbond.nl

Met vriendelijke groet,

Okerene
Okerene
 
Berichten: 115
Geregistreerd: ma 22 aug 2005 15:27

Berichtdoor Piet » wo 21 jun 2006 16:36

Een aanvuling op de posting hierboven.
Maasbert Schouten is baasje bij Afab.
Hier de link naar een interview met hem:
http://www.carp.nl/content/pages/i/actu ... houten.asp

groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor pewi » wo 21 jun 2006 20:24

Sinds 1 mei 2006 moeten advertenties op basis van de Wet Financiële Dienstverlening feitelijk juist, voor de consument begrijpelijk en niet misleidend zijn.


Wat een huichelaars daar bij die consumentenbond. Eerst trachten ze de slachtoffers van dexia klem te zetten, door actief mee te helpen om de duisenbergregeling bindend te verklaren, en vervolgens gaan ze jammeren over de foute geldverstrekkers van vandaag.

Ook in het verleden moesten de advertenties van onder meer dexia feitelijk juist, begrijpelijk en niet misleidend zijn. Daar is helemaal niets aan veranderd.
CB, ga je diep schamen.

pewi
pewi
 
Berichten: 167
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 21:00
Woonplaats: Limburg

Berichtdoor ElBe » wo 21 jun 2006 23:35

Er is blijkbaar nog niets verandert in ruim 4 jaar tijd

Verwijzend naar bovenstaande topic van Okerene die ons attendeerd op een Persbericht van de Consumentenbond over de Nog steeds misleidende informatie in leenreclames –, en dan met name genoemd betreffende Gelink en Afab, heb ik eens onderzocht in hoeverre deze informatie en waarschuwingen reeds zijn gegeven over een aantal jaren.
Het koste me practisch geen enkel moeite om, alleen al over Gelink, een stroom van berichten te vinden die eigenlijk alleen maar waarschuwingen bevatten in de handel en wandel van deze kredietverstrekker.
Onderstaand staan een aantal linken die verwijzen naar artikelen met vermelding van de datum waarop deze zijn gepubliceert.
Hieruit kan de schokkende zo niet ontstellende conclusie worden getrokken dat er in ruim 4 jaar tijd blijkbaar nog helemaal niets is geleerd en ook geen enkele maatregel is genomen door onze overheid om aan dit soort van wan-praktijken een einde te maken cq. een wet in te voeren die op één of andere manier een redelijke bescherming biedt aan consumenten van dit soort (gruwel)producten.

Laten we beginnen met het eerste en oudste bericht.
Op 4 juni 2002 plaatste De Telegraaf al een artikel over Gelink met een duidelijke waarschuwing met als onderwerp: Krediet van Sinterklaas?.

Het volgend bericht is ook geplaatst in De Telegraaf op 12 december 2002 met ook een duidelijke waarschuwing. Dit artikel had als onderwerp: 'Geniale' Gelink.

Het derde bericht ook in De Telegraaf en ook op 12 december 2002 gepubliceert had als titel: AFM: Gelink is hardleers.

Op 27 december 2002 wederom een artikel in De Telegraaf met als onderwerp: Gelink ontkomt niet aan berisping.

En dan op 2 januari 2003 het ultieme bericht. De AFM plaatst op hun website een waarschuwing over Gelink met als titel: Waarschuwing Gelink Adviesgroep B.V.

Blijkbaar geschrokken door de waarschuwing en de boete van AFM, plaatst De Twentsche Courant Tubantia ruim twee jaar na de waarschuwing van AFM, op 9 februari 2005, een artikel waarin de nieuwe top van Gelink aankondigt dat er schoon schip is gemaakt met de praktijken van de "oude" Gelink, althans dat moet dit interview in deze krant doen geloven. De titel van dit interview luidt: ‘De premiejagers zijn verdwenen’.

Ondanks dit interview in De Twentsche Courant Tubantia zou je geneigd zijn om met een kleine variatie op een spreekwoord, te kunnen stellen dat blijkbaar "eens een oplichter altijd een oplichter" hier op gaat. Anders had de Consumentenbond - even daargelaten dat deze lichtelijk ook boter op het hoofd heeft, maar dat laten we maar even voor wat het is - niet een persbericht afgelopen dagen hoeven te publiceren om te waarschuwen tegen de praktijken van nog steeds Gelink en Afab.
Het is toch werkelijk beschamend dat na ruim drie en een halve jaar nadat de AFM Gelink een boete en een waarschuwing te hebben gegeven, men tot de conclusie moet komen dat deze kredietverstrekkers gewoon door gegaan zijn en dat blijkbaar niemand en zeker de toezichthouders, deze instelling(en) op geen enkele wijze iets in de weg leggen.
Wat moeten we met een Minister President die loopt te propageren over normen en waarde maar die klaarblijkelijk niet in staat is om leiding aan een kabinet te geven die op een adequate wijze willen optreden om deze misstanden op te lossen.
Na deze opsomming van een aantal feiten mag een ieder zich toch zeker afvragen waarom het bovenvermelde gelopen is zoals het is gelopen en daarbij de conclusie trekken dat er blijkbaar in ruim vier jaar tijd nog niets geleerd is, zeker het debacle Dexia daarbij betrekkend.

Mvg.
Elbe
Het is beter om een kaars te ontsteken dan te klagen over de duisternis
ElBe
 
Berichten: 76
Geregistreerd: ma 19 sep 2005 23:51

Vorige

Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron