Persoonlijk schikkingsvoorstel n.a.v. de Duisenberg regeling

Berichtdoor Elias » za 29 apr 2006 14:37

Dit is dan nu de 4e brochure Duivelsbergregeling die ik in de klep geschoven krijg.

Het is dan nu z.g. een persoonlijk voorstel.
Er staan echter zoveel algemene kreten, veronderstellingen en vooral voorbehoud in, waarbij ik me afvraag - als ik en eega zou tekenen - welke aap uiteindelijk bij mijn persoonlijk geval uit de mouw komt.

Wat me echter wel het meest de haren overeind laat staat staan is het gegeven, dat woordelijk wordt aangegeven, dat de mensen die eerder met de regeling akkoord gingen naast deze extra "vergoeding" vallen.
Daarbij geeft Dexia woordelijk aan in samenspraak met de belangenorganisaties te handelen en nu een EXTRA mogelijkheid te bieden OM VOOR DE REGELING IN AANMERKING TE KOMEN

O ja, welke dan??? Sinds wanneer is een incidentele vergoeding een extra mogelijkheid ????
We hadden al eerder vastgesteld dat vele gedupeerden om wat voor reden dan ook buiten de boot vallen. Volgens mij is daar met dat "extra" niks aan veranderd, kortom, pure misleiding en wel EXTRA VERSCHIL in de wijze waarop gedupeerden worden "afgewerkt".
Het zou dus nu weer een schikkingsvoorstel zijn, dat BINNEN de Duitenbergregeling valt. Door Dexia wordt nog opgemerkt, dat dit "extra" nog niet in de bijgaande brochure "De Duisenberg-Regeling" is opgenomen.

Je kunt je dus op zijn minst afvragen of de regeling, zoals door/met dhr. Duisenberg (met alle respect), andere betrokken met goedkeuring van Zalm etc. overeengekomen, wel op juiste wijze wordt uitgevoerd......
Daar was toch ook ( on-???) afkankelijk toezicht op ????
Ik lees nergens, dat die hiervan op de hoogte zijn en/of er hun goedkeuring aan hebben gegeven !!!

Zijn er bij de tot standkoming van de Regeling nog meer van dergelijke verborgen agenda's, een geheim stappenplan of zo vastgelegd ????

Wellicht leuk extra verweer voor de komende AVV-behandeling.

Kortom, het is m.i. een voortdurende aaneenschakeling van oplichting en misleiding, waarbij Dexia zelf wel bepaald hoe zij denkt zelf het voordeligst uit te komen.

Deze regeling lijkt nog misleidender te worden dan de toenmalige contracten..

Ik moet ze dan ook teleurstellen. Op zo'n smerige manier zet ik zeker geen streep onder HUN verleden..... 8)
Elias
 
Berichten: 214
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 22:40

Berichtdoor Piet » di 19 sep 2006 15:38

Wij krijgen regelmatig e-mails, brieven en telefoontjes van gedupeerden binnen die vragen hebben over brieven die zij krijgen van Dexia .
In dit geval gaat het om gedupeerden die na 3 jaar looptijd getekend hebben voor het verlengen van hun contracten,W3D en Triple Effect.
Er was n.l. de mogelijkheid om deze na drie jaar vrijblijvend te verlengen voor een maximum van 3 jaar.
Nu worden een aantal gedupeerden door Dexia geconfronteerd met de veronderstelling dat het accepteren via een verlenging van het contract (W3D TripleEffect) tevens inhoudt dat het een acceptatie van het Dexia Aanbod is, waardoor het onmogelijk zou kunnen zijn om nog via een gerechtelijke procedure je recht te kunnen halen en krijgen.
Dexia blijft alles (tegen alle regels en fatsoensnormen in) proberen zo veel mogelijk geld binnen te halen bij de grote groep aandelenlease gedupeerden
Door alleen het accepteren van een verlenging van b.v je W3D of Triple Effect heb je natuurlijk NOOIT het Dexia Aanbod geaccepteerd!! (Of je moet apart ook nog eens voor het Dexia Aanbod hebben getekend)

Je hebt toen alleen getekend voor verlenging van contract,meer niet.
Hierdoor blijf je het recht behouden om via een gerechtelijke procedure Dexia aansprakelijk te stellen voor alle financiële schade die je hebt geleden.
Na afloop van de W3D of Triple Effect kun je kiezen tussen het overnemen van de aandelen , de aandelen verkopen en de restschuld (wel of niet) betalen of eventueel de Duizenberg regeling accepteren.

Het Dexia Aanbod is dus alleen van toepassing als dat toen was getekend en gaat pas echt lopen na beëindiging van het contract.
Dexia doet in een aantal zaken voorkomen alsof tekenen voor verlenging automatisch betekent dat je dan ook voor het Dexia Aanbod hebt gekozen en dat is natuurlijk niet zo.

Als je het Dexia Aanbod wel hebt getekend dan kun je kiezen voor nakoming van het Dexia Aanbod (de restschuld in termijnen betalen) of de Duisenberg regeling (de restschuld in één keer betalen en dan krijg je een korting van 1/3 van de resterende restschuld).
Ook dit is weer een kwestie van goed lezen.
Je krijgt dus alleen korting op je resterende restschuld en niet op je reeds betaalde restschuld.

Dus laat je niet direct beïnvloeden door Dexia en hun propagandaberichten maar neem bij twijfel contact op met info@platformaandelenlease.nl

Ook is het handig om elkaar op de hoogte te stellen van onze ervaringen met de Duisenberg regeling via deze topic.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Vorige

Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron