Persoonlijk schikkingsvoorstel n.a.v. de Duisenberg regeling

Berichtdoor andre » ma 7 nov 2005 23:26

als je van dexia wint ben je dan ook van je BKR- registratie af?
andre
 
Berichten: 54
Geregistreerd: do 3 nov 2005 13:50

Berichtdoor Janny » di 8 nov 2005 0:14

joshua Geplaatst: Ma 7 Nov 2005 20:02 Onderwerp:

Janny,

Het is in triest dat zoals jullie in het zicht van de haven de stijd moeten opgeven.


even iets recht zetten. bovenstaande geld voor Janneke 52.

Janny gaat door. of beter gezegd.is bezig om te winnen.

en mijn BKR registratie wordt per order door de dagvaarding geëist te worden verwijderd.

Janny
Janny
 
Berichten: 263
Geregistreerd: do 18 aug 2005 13:21
Woonplaats: Drente

Berichtdoor andre » di 8 nov 2005 0:20

Janny schreef:
joshua Geplaatst: Ma 7 Nov 2005 20:02 Onderwerp:

Janny,

Het is in triest dat zoals jullie in het zicht van de haven de stijd moeten opgeven.


even iets recht zetten. bovenstaande geld voor Janneke 52.

Janny gaat door. of beter gezegd.is bezig om te winnen.

en mijn BKR registratie wordt per order door de dagvaarding geëist te worden verwijderd.

Janny
bij welke advocaat zit je als ik vragen mag.en wat ben je nu al ongeveer kwijt aan advocaat kosten?
andre
 
Berichten: 54
Geregistreerd: do 3 nov 2005 13:50

Berichtdoor Janny » di 8 nov 2005 0:28

Je mag het wel vragen. maar antwoorden is 2.
Het geeft mij geen goed gevoel om alles hier te etaleren.
Het is een advocatenkantoor uit Heerenveen/Zwolle
en wat ik betaald heb?
dat laat ik maar even een feit tussen mij en mijn advocaat.
Janny
Janny
 
Berichten: 263
Geregistreerd: do 18 aug 2005 13:21
Woonplaats: Drente

Berichtdoor pewi » di 8 nov 2005 1:06

Janneke 52
Natuurlijk respecteren we jullie mening.
Toch vind ik het jammer dat een van onze boegbeelden het strijdbijltje erbij neer moet gooien omwille van de vrede in huis.
Helaas is dit wel precies wat dexia wil, uitstellen, uitstellen en nog eens uitstellen en hierdoor voor verwarring zorgen.
Janneke mijn oprechte excuses als dit verkeerd valt.
Misschien komt het ooit nog zover dat ook deze duisenbergregeling op zijn rechtvaardigheid wordt getoetst, net als nu met het dexia-aanbod gebeurd.
Dexia speelt een heel vies spelletje.
Vrgr Pewi
pewi
 
Berichten: 167
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 21:00
Woonplaats: Limburg

Berichtdoor Janneke52 » di 8 nov 2005 9:43

Janny, Joshua kent mij persoonlijk en kent mijn "echte"naam :wink:
Vandaar misschien de verwarring?

En Pewi, het gaat niet alleen om de lieve vrede hoor, ook gezondheid speelt mee. Ik neem je niets kwalijk.
Ik wens oprecht dat jullie meer krijgen en zal de eerste zijn om jullie te feliciteren met een overwinning.
Janneke52
 
Berichten: 39
Geregistreerd: wo 17 aug 2005 8:54
Woonplaats: Oldenzaal

Berichtdoor Janny » di 8 nov 2005 13:03

Janneke,
sorry, dat ik er dan zo op reageerde. Toch moet me van het hart. dat wij jullie veel sterkte wensen. daarnaast laat het duidelijk zijn , we kunnen allemaal een grote mond opzetten, maar alleen wijzelf voelen de spanning die deze hele materie met zich mee brengt.
En al is dit niet de eerste keus, het betekend wel dat er rust komt , en dat kan soms waardevoller zijn monny in de pocket. Daarom onze beste wensen en vergeet ons niet.Ik wil vragen om ook respect te hebben voor hen die deze keuze niet maken en doorgaan, soms ook door de nood gedwongen.
Janny
Janny
 
Berichten: 263
Geregistreerd: do 18 aug 2005 13:21
Woonplaats: Drente

Berichtdoor Janneke52 » di 8 nov 2005 13:07

Respect heb ik zeer zeker voor diegene die door gaan. Mijn twijfel is groot en ik heb de brief nog steeds niet op de post gedaan. Wil vanavond nog 1x proberen mijn man te overtuigen (met de uitgeprinte uitspraak die door Piet geplaatst is).
Als het dan niet lukt geef ik het op en gaat hij morgen op de post.
Janneke52
 
Berichten: 39
Geregistreerd: wo 17 aug 2005 8:54
Woonplaats: Oldenzaal

Berichtdoor marjo » di 8 nov 2005 15:58

beste janneke,

Als je besluit te stoppen moety dit een zeer weloverwogen keuze zijn die waarschijnlijk toch zeer doet maar gezondheid gaat voor alles ik hoop van harte dat je hier achter kunt blijven staan veel sterkte en beterschap
marjo
marjo
 
Berichten: 47
Geregistreerd: do 18 aug 2005 12:40
Woonplaats: velserbroek

Berichtdoor Monument Valley » di 8 nov 2005 16:07

maar gezondheid gaat voor alles



Gezondheid komt zo en zo op de eerste plaats Marjo!
Wat heb je er aan als je geestelijk er onderdoor gaat?
Geen bal!!!
Monument Valley is niet alleen een Strijder en Vechter maar ook iemand die verder denkt dan alleen aan geld.
Dus ik kan die Janneke wel begrijpen dat zij die beslissing neemt dan wel genomen heeft.
Monument Valley
 
Berichten: 105
Geregistreerd: di 1 nov 2005 16:51
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor bewijzenteover » di 8 nov 2005 20:12

Janneke52,
Ik hoop van harte dat je je man nog kunt overtuigen om toch door te gaan. Als hij deze horror regeling accepteerd komt de grootste kater achteraf. Maar oke, ik heb niet het recht om over een ander zijn lot te beslissen, al denk ik er persoonlijk héél anders over. Wat jullie beslissing ook wordt, heel veel sterkte ermee.
Groeten, Jac. :wink:
bewijzenteover
 

Berichtdoor woest » di 8 nov 2005 20:48

Janneke, ik wens jullie heel veel wijsheid bij de werkelijke beslissing ( of het op de post doen) en daarna heel veel rust, maar....wil je ons dan toch nog, later, op de hoogte houden? Ik begrijp, dat wanneer jullie de beslissing hebben genomen om te schikken, je dan ook geen zin meer zult hebben om het hier nog verder te volgen, daarom, voordat het misschien te laat is, wil ik je zeggen, dat ik het altijd erg fijn vond om je bijdragen te lezen en dat ik je een heel erg positieve, integere en sympathieke vrouw vind; bedankt voor alles en sterkte met alles!

Lieve groet van Loes
woest
 
Berichten: 133
Geregistreerd: di 16 aug 2005 12:04

Berichtdoor bewijzenteover » wo 9 nov 2005 0:18

woest,
Heel mooi gezegd. :wink:
Groet, Jac.
bewijzenteover
 

Berichtdoor Piet » di 15 nov 2005 11:38

Wil je weten of de Duisenberg regeling voor jou een goede oplossing kan zijn of is procederen in jouw situatie beter?
Vul de vragen hieronder in en stuur je e-mail naar info@platformaandelenlease.nl

Gegevens nodig om te beoordelen of de Duisenberg regeling een aanvaardbare oplossing is of dat procederen meer kans geeft op terugbetaling.

Vragen:

Welk contract heb je
Heb je een partner (gehuwd of geregistreerd partnerschap ten tijde van het afsluiten van het contract)) en heeft deze mee getekend op het contract
Zo nee, heeft bovengenoemde partner het contract vernietigd middels een vernietigingsbrief
Ben je akkoord gegaan met het Dexia Aanbod
Loopt het contract nog en hoeveel heb je al betaald
Betaal je nog steeds
Wanneer is het contact beëindigd, wat was de inleg, hoe hoog was de restschuld en heb je deze betaald
Is dit beëindigd na de minimum looptijd en voor de maximum looptijd
Heb je recht op toevoeging (gesubsidieerde rechtsbijstand (zie Procedure toevoeging op onze site).

Samen met de diverse lijsten die Dexia heeft gemaakt over de Duisenberg regeling is dan te bekijken wat de Duisenberg regeling precies inhoud in jouw situatie.
Dan kan er ook gekeken worden hoe de rechter over jouw zaak zou kunnen denken als je gaat procederen, d.m.v. de uitspraken die gedaan zijn.
Dus aan de hand van de ingevulde vragen kunnen de mogelijkheden en onmogelijkheden op een rijtje worden gezet zodat je zelf kunt bepalen of de Duisenberg regeling voor jou de oplossing is of dat procederen een betere en kansrijkere optie is.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor justice man 007 » di 15 nov 2005 14:38

Je kunt vrij makkelijk zelf uitrekenen of je beter wel of niet kunt procederen, scheelt Piet ook veel e-mail en telefoontjes.

Pak de uitspraken van de laatste 2 maanden, waarin bijna altijd tot de volgende schadevergoeding is gekomen:

Inleg terug naar de belegger (gedupeerde), restschuld wordt gedeeld.

Oftewel:

Je hebt € 5.000 ingelegd en je hebt een restschuld van € 12.000,--

Dan moet je van de € 12.000 (restschuld) de helft betalen = € 6.000,-- waarvan je de inleg € 5.000,-- (geheel) van mag aftrekken, oftewel je dient alsnog € 1.000,-- na te betalen.
De proces- en advocaatkosten blijven in vrijwel iedere uitspraak voor eigen rekening dus die mag je bovenop de € 1.000,-- tellen.

Accepteer je de Duisenbergregeling dan mag je 2/3 van de restschuld aftrekken en ben je de gedane inleg geheel kwijt.

In bovenstaand voorbeeld betekend dat:

€ 12.000 – 2/3 = € 4.000,-- nabetalen zonder advocaat- en proceskosten.

In bovenstaand voorbeeld scheelt je dat € 4.000 -/- € 1.000,-- = € 3.000,-- euro, trek hiervan je advocaat- en proceskosten af en je weet wat je verdiend met een gerechtelijke procedure.

m.v.g. justice man
justice man 007
 
Berichten: 56
Geregistreerd: ma 29 aug 2005 20:34

VorigeVolgende

Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 79 gasten

cron