gedichtje

gedichtje

Berichtdoor justice man 007 » wo 9 nov 2005 19:42

O, moedige strijders van deze tijd, nog even en dan is de Duisenbergregeling (standaard) voor velen een feit.
Na rond de eeuwwisseling te zijn bedonderd worden we nu in de algemene opinie bewonderd.
Spijt komt voor degene die nu schikt met de staart tussen zijn/ haar benen, probeer je mede gedupeerde te ondersteunen en ga voor je advocaat te betalen desnoods bijbeunen.
(uitzonderingen van mensen die willen maar niet kunnen vanwege bkr, gemoedstoestand daargelaten)
We hadden als gedupeerde gehoopt op een algemeen beter resultaat, maar met deze Duisenbergregeling heeft vrijwel iedereen schaad.

Nu rest voor Dexia maar 1 ding en dat is het opstrijken van zoveel mogelijk “ping ping” (=geld), en dan rest voor de slachtoffers van Dexia’s Nederlands avontuur alleen nog maar heel veel zuur!
Na het zuur komt het zoet (aldus H.P.) maar ik vraag me af wanneer wordt Dexia dan (door het OM) beboet?
De streken en misdaden van Dexia zijn reeds bekend, dus wanneer komt nu eindelijk iemand van die huidige “regeringsbende” in actie en maakt aan dit maatschappelijke grote probleem eindelijk eens een acceptabel (goed) einde?
Was dhr. minister G. Zalm destijds maar wat secuurder en driftiger dan was de economie nu anno 2005 veel evenwichtiger. Ook stond hij nu dan met minder zorgen op uit zijn bed en was hij niet op diverse forums “de dorpsgek”.
Wanneer zoals de SLV prijst de regeling algemeen verbindend wordt verklaard kunnen veel gedupeerde hun wonden gaan likken en dient hij zijn verlies maar te slikken en verder te stikken.
Hulde (echt niet) voor al die mensen die destijds met het afsluiten van de leasecontracten hun zakken vulde en tot de zomer van 2004 hard brulde: had je bij het afsluiten maar beter opgepast dan zat je nu niet in de “slappe was”.
Een aai over het hoofd en een magere regeling tot besluit, dat is hoe Dexia haar spijt betuigt.
Dit is werkelijk ongelooflijk, want Dexia wilde tot medio 2004 helemaal niks van een (minnelijke) regeling weten en ze zei dan ook herhaaldelijk: ga maar voor je recht bij het DSI of de rechtbank “zweten”.
Toen Dexia vanaf medio 2004 zaak op zaak verloor legde het alsnog snel een regeling voor!
Bij het totstandkomen van de Duisenbergregeling koos Dexia voor de gemakkelijke weg en gaf alleen SLV, SEL, VEB en de Consumentenbond onderhandelingsrecht!!
Juridische aspecten zijn bij de totstandkoming van de Duisenbergregeling (ook) maar gemakshalve vergeten want anders moest Dexia meer vergoeding geven en hier wilde ze absoluut niks van weten!
SLV is na het (mis)gokken op slechts het argument “misleiding” tevreden (WcK, dwaling, zorgplicht> waarom niet mee genomen??) met het bewerk gestelde resultaat en moedig de mensen driftig aan de regeling te accepteren en niet langer meer te blijven ijsberen.
Maar recent onderzoek van de Jurofoon (oktober 2005) gaf de werkelijke juridische toon aan: doorprocederen pakt voor verreweg de meeste mensen beter uit, maar ja, maar wie kan dat met al die uitstellen van Dexia nog aan?

Nu hoop ik dat de objectieve rechter(s) van het gerechtshof Amsterdam het verzoek tot algemeen verbindend verklaren van Dexia afwijzen anders kan de wegwijs Piet (me over 4 weken) naar een psychiatrische instelling (door)verwijzen.

Ik ben het aanhouden, uitstellen en manipuleren van de rechterlijke macht door Dexia meer dan zat en schrijf nu de “stress” van me af!
Het afwijzen van een vonnis zaak op zaak bezorgt me talloze rimpels op me (jonge) gelaat, Dexia maakt het gewoon veel te bond en dat is voor geen enkele gedupeerde gezond.
Ik hoop nu dat er voor de gedupeerde eens iets positiefs gebeurt voordat dadelijk weer een klein mannetje met een bril over “normen en waarden” zeurt.

Ik ga nu me verhaal besluiten en hoop binnenkort door een eerlijk en objectief vonnis ook me aandelenlease probleem te kunnen afsluiten.
Vernietiging is het “toverwoord” waar Dexia nog niet van heeft gehoord, onze taak als gedupeerde is om Dexia dit woord aan te leren zodat het afleert onschuldige mensen te manipuleren en te bekeren!

m.v.g. justice man
justice man 007
 
Berichten: 56
Geregistreerd: ma 29 aug 2005 20:34

Berichtdoor marjo » wo 9 nov 2005 20:02

beste justice man,

Wat een super gedicht dit is velen van ons uit het hart gegrepen, ook voor ons allemaal geldt eigenlijk hetzelfde tussen hoop en vrees wachten op uitslagen en aanhoudingen weten we nog steeds niet waar we aan toe zijn het gekkenhuis daar horen ze bij dexia thuis niet wij die in goed vertrouwen hebben gehandeld en zijn bedonderd dus kom op hou de moed erin ook voor jou komt langzaam de zon weer op
marjo
marjo
 
Berichten: 47
Geregistreerd: do 18 aug 2005 12:40
Woonplaats: velserbroek

Berichtdoor justice man 007 » do 10 nov 2005 0:05

Hoi Marjo,

Het luchtte even op om het bovenstaande gedicht te schrijven.
Hoop zelf 30 november 2005 vonnis te mogen ontvangen, ben al 16 maanden bezig, maar heb 1 troost zolang er geen vonnis wordt gewezen blijft bij mij de knip op de beurs m.b.t. Dexia te betalen.
En als in dan onfortuinlijk in het ongelijk wordt gesteld laat ik me gewoon failliet verklaren, want van “een kale kip” kan men niet plukken!

m.v.g. justice man
justice man 007
 
Berichten: 56
Geregistreerd: ma 29 aug 2005 20:34

Berichtdoor Monument Valley » do 10 nov 2005 0:52

En als in dan onfortuinlijk in het ongelijk wordt gesteld laat ik me gewoon failliet verklaren, want van “een kale kip” kan men niet plukken!



Niet zo negatief Justice Man 007 !!!!
Ik weet niet of jouw zaak een Hogerberoepzaak betreft, maar je moet altijd positief blijven denken.!!!
Doe zoals ik zou ik haast willen zeggen, blijf rustig en vreet je niet op.
Je zou naar mijn inziens pas zo negatief mogen denken als die oplichters elke rechtszaak zouden winnen, wij hebben zelf kunnen zien hoeveel keren die kakkerlakken van Dexia veroordeeld zijn geworden, het moet wel heel gek lopen als jij uitgerekend zou verliezen.
Dus kop op man, hou je hoofd helder en laat je niet gek maken.
Monument Valley
 
Berichten: 105
Geregistreerd: di 1 nov 2005 16:51
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor justice man 007 » zo 13 nov 2005 12:46

Je zou naar mijn inziens pas zo negatief mogen denken als die oplichters elke rechtszaak zouden winnen, wij hebben zelf kunnen zien hoeveel keren die kakkerlakken van Dexia veroordeeld zijn geworden, het moet wel heel gek lopen als jij uitgerekend zou verliezen.
Dus kop op man, hou je hoofd helder en laat je niet gek maken.


Je hebt gelijk, ik maak me meer zorgen dat de zaken weer voor maanden worden uitgesteld dan dat ik de zaak zou verliezen. Heb onlangs door een ander advocatenkantoor nog een bevestiging gekregen dat ik een ijzerstake zaak had, en dat het wel heel raar moest lopen als ik niet tenminste een deel van me inleg zou terugkrijgen, dus ik moet het inderdaad niet zo somber inzien. :oops:

Baal er alleen ontzettend van dat als Dexia dadelijk een verzoekschrift indiend voor de WCAM dat gedurende deze zaak bij de rechter ligt voor uitspraak alle (lopende) zaken worden aangehouden. :?

Ik hou de moed erin, maak je maar geen zorgen, schikken doe ik na 3 voorstellen mijnerzijds en een hoop tijd en kosten niet meer, zeker nu het steeds duidelijker wordt dat ze geen althans geen voldoende aandelen hebben gekocht voor alle contracten, maar gewerkt hebben met (OTC)- opties en dit in 1997 via een persbericht ook nog zelf hebben bevestigd!!

Fijn weekend allemaal,

justice man 007
justice man 007
 
Berichten: 56
Geregistreerd: ma 29 aug 2005 20:34

Berichtdoor ad snoeren » zo 13 nov 2005 15:54

Baal er alleen ontzettend van dat als Dexia dadelijk een verzoekschrift indiend voor de WCAM dat gedurende deze zaak bij de rechter ligt voor uitspraak alle (lopende) zaken worden aangehouden
.

Wel op blijven letten justi, want dat hebben ze namelijk al gedaan op 6 november.
En op 7 november werd mijn zaak weer aangehouden, terwijl er voor de ontelbaar zoveelste keer gevonnist zou worden.

En Mon Val, het gaat over een kantonrechter, Mijn zaak loopt inmiddels dus twee jaar.

Groet
ad snoeren
 

Berichtdoor Monument Valley » zo 13 nov 2005 17:38

En Mon Val, het gaat over een kantonrechter, Mijn zaak loopt inmiddels dus twee jaar.



Dat heeft Justice Man mij al uitgelegd Ad Snoeren, als ik aan mijn zaak denk Justice Man en Ad Snoeren, dan zit ik serieus aan omkoping te denken.
Ik baseer dit op de manier zoals ik door het Advocatenkantoor uit Lelystad na afloop Rechtzaak behandeld werd, onderdruk zetten van het ondertekenen Duivelbergschikking en wat er nog verder afspeelde.
Justice Man, uit jouw posting te zien heb jij een heel goeie Advocaat.
Ben ik erg blij om, want alleen met een Advocaat die voor zijn clienten staat win je de zaak.
Eigenlijk is het een schande dat er Advocatenkantoren zijn die hun clienten niet zo nauw nemen alleen omdat zij via een toevoeging moeten werken wat voor hun een aalmoes is.
Geld stinkt niet nee, maar of een Advocaat nou via een toevoeging moet werken of niet, een Advocaat behoord voor zijn/haar clienten te staan.
Maar ja wie ben ik, we zijn niet allemaal zo meegaand met andere mensen als het om geld gaat.
Wie geld heeft, heeft macht en maakt macht.
Zo is de wereld en zo zal het ook altijd blijven.
We doen het er maar mee, zal ik maar zeggen.
Groetende, Monument Valley
Monument Valley
 
Berichten: 105
Geregistreerd: di 1 nov 2005 16:51
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor marjo » zo 13 nov 2005 18:20

Positief blijven is inderdaad belangrijk maar soms gaat het echt niet meer omdat er zoveel op ons pad komt dat een persoonlijk fallisement misschien nog het beste lijkt maar dat geldt niet voor ons allemaal want als je werk hebt wordt dat er gewoon bij getrokken en moet je hellemaal van niets rondkomen heb hier ervaring mee dus weet nog niet hoe ik verder ga misschien wel door verkoop huis maar dan moet ik toch ook iets anders voor het gezin kinderen uit hun eigen buurt waar ze opgegroeid zijn is ook niet alles
marjo
marjo
 
Berichten: 47
Geregistreerd: do 18 aug 2005 12:40
Woonplaats: velserbroek

Berichtdoor justice man 007 » zo 13 nov 2005 23:48

Beste Monument Valley,

Ben inderdaad erg tevreden met mijn advocaat. Na wat startproblemen, zijn we nu echt 1 hecht team en dat heeft zeker zijn vruchten afgeworpen!

We overleggen goed, en bespreken de mogelijkheden en kansen en zo moet het ook zijn, zo doet Dexia het ook en wil je winnen dan is overleg, communicatie en vertrouwen in elkaars kunde en visie zeer belangrijk en essentieel.

Zo hebben we elkaar goed aangevuld en desnoods verbeterd, en hoewel de advocaat het niet graag zal zeggen heeft hij zeker van me geleerd, en heeft die me voor enkele (algemene) adviezen zeker bedankt.
Ben ervan overtuigd dat door de goede samenwerking tussen mij en me advocaat er iets moois bij Dexia op de vloer is gevallen waar ze zeker nog spijt van krijgen dat ze niet geschikt hebben met me toen ze (nog) de kans hadden. :D

m.v.g. justice man

p.s. de advocaat werkt op “toevoegings”basis!
justice man 007
 
Berichten: 56
Geregistreerd: ma 29 aug 2005 20:34

Berichtdoor Monument Valley » ma 14 nov 2005 2:12

Dat er wat startproblemen waren is geen punt, natuurlijk kan een Advocaat nog wat van jou of een ander leren.
Ik heb ook menigeen Advocaten versteld doen staan met mijn Juridische kennis.
Ik ben blij dat er dus wel degelijk Advocaten zijn met toevoeging die wel voor hun clienten staan.
Woensdag a.s. ben ik bij mr. Meijer in Haarlem, volgens Piet schijnt hij heel goed te zijn.
Ik wacht dus af, ik zie het wel of dat zo is.
Justice Man een hele goede nacht toegewenst en totziens.
Monument Valley
 
Berichten: 105
Geregistreerd: di 1 nov 2005 16:51
Woonplaats: Nederland


Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 70 gasten