Informatie avonden

Informatie avonden

Berichtdoor Piet » wo 9 nov 2005 21:50

Dit jaar heeft PAL al 9 informatie avonden georganiseerd.
Ruim 2500 gedupeerden hebben deze avonden bijgewoond, waarbij ook de media ruim vertegenwordigd was.
Een overzicht van deze avonden is te vinden op de site onder In de Regio.

Informatieavond voor aandelenlease gedupeerden in Noord Brabant
Dinsdag 22 november a.s. organiseert de stichting Platform Aandelen Lease (PAL) een informatieavond voor aandelenlease gedupeerden in Waalwijk.

Na een zeer succesvolle informatieavond eind maart in Tilburg kwamen er veel verzoeken binnen voor een vervolg.
Alle aandelenlease gedupeerden die slachtoffer zijn van aanbieders zoals Dexia, Aegon, Spaarbeleg, Fortis, DSB, Levob en Ohra zijn welkom op deze gratis avond en er zal worden ingegaan op alle ontwikkelingen in dit aandelenlease drama en mogelijke oplossingen worden besproken, zoals de Duisenberg regeling voor de Dexia gedupeerden en de mogelijkheden en kosten rond procederen.
Ook de andere aanbieders komen aan de orde tijdens deze bijeenkomst.
Om de juridische en technische kant rondom de aandelenlease affaire te bespreken zullen advocaten van het advocatenkantoor van Ewijk van de Wouw Advocaten te
’s-Hertogenbosch aanwezig zijn. Dit kantoor heeft al vele aandelenlease zaken lopen en houdt zich dagelijks bezig met aandelenlease.
Ook zal er ruimschoots gelegenheid worden geboden om vragen te stellen.

Dinsdag 22 november vanaf 19.00 uur is iedereen welkom en de aanvang is om 19.30uur.
De avond wordt gehouden in: Het nieuwe Lido, Vijverlaan 10 5143 NH Waalwijk
Tel 0416-340862 http://www.hetnieuwelido.nl

Meer informatie over deze avond is te verkrijgen bij
PAL jkwas@tele2.nl
Piet Koremans koremans@planet.nl
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Piet » za 19 nov 2005 12:23

Slachtoffers aandelenlease bijeen voor gratis advies

de Maasroute 17 november 2005

WAALWIJK -Honderdduizenden Nederlanders zijn slachtoffer geworden van aandelenlease contracten met financiële instellingen als Dexia, Aegon, Ohra en Fortis. In plaats van winst te pakken moeten gedupeerden vaak een hoge restschuld afbetalen. Stichting Platform Aandelen Lease geeft dinsdag 22 november gratis advies.

door Marcel Donks

Sinds vijf jaar is een groot deel van Nederland in de greep van de aandelenlease affaire. Honderdduizenden Nederlanders zijn slachtoffer geworden van aandelenlease contracten aangeboden door financiële instellingen als Dexia en Aegon. Vaak werden mensen onder valse voorwendselen en met slechte en onvolledige informatie overgehaald een contract te tekenen wat hen uitzicht gaf op vermeerdering van de inzet. Het kon haast niet fout, wat velen deed besluiten voor hoge bedragen en lange periodes een verbintenis aan te gaan. Met de crash van de beurs in 2001 kelderden de aandelen waardoor mensen in plaats van met winst, te kampen kregen met een schuldvordering van in sommige gevallen vele duizenden euro's.

Risico's

Hoewel het aangaan van een dergelijk contract altijd risico's met zich mee brengt, is er vanuit de financiële instellingen in veel gevallen sprake van dwaling en onrechtmatigheden. Zo zijn de aanbieders van diverse contracten niet zorgvuldig geweest met hun adviezen en hebben veel van deze instellingen niet eens de juiste vergunningen om dergelijke contracten aan te bieden. Omdat de affaire zo veel mensen aangaat zijn er al meerdere kamerdebatten over geweest. Ruim vijftienduizend gedupeerden zijn in juridische processen verwikkeld over dit geschil.

Restschuld

Om een einde te maken aan de juridische strijd is door bemiddeling van wijlen Wim Duisenberg een akkoord bereikt in het conflict. Onder de naam 'Duisenberg-Regeling' kunnen mensen een korting krijgen op hun restschulden. Klinkt mooi, maar dit is volgens sceptici zeker niet altijd gunstig. Voor mensen die een relatief lage restschuld hebben kan het goed zijn op de regeling in te gaan om zo van hun verplichtingen af te zijn. Mensen die echter met grote bedragen ingelegd hebben wordt geadviseerd via de rechter af te dwingen dat er onrechtmatig gehandeld is.
De stichting Platform Aandelen Lease (PAL) is een onafhankelijk
en gratis informatie centrum en belangenbehartiger voor gedupeerden met aandelenlease contracten. Ruim zeventig advocatenkantoren steunen PAL met advies en bijstand in de juridische strijd tegen de financiële instellingen. Op de breed opgezette website van de stichting (www.platformaandelenlease.nl) zijn vele publicaties en gerechtelijke
uitspraken te vinden.

PAL houdt dinsdag 22 november vanaf 19.30 uur een informatieavond in Het Nieuwe Lido (Vijverlaan 10) in Waalwijk. De avond is bedoeld voor gedupeerden en is voor iedereen gratis toegankelijk.

Copyright de Maasroute
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Piet » do 24 nov 2005 18:49

De informatieavond in Waalwijk was weer een groot succes.
Ruim 250 gedupeerden woonden deze avond bij en er was tijd tekort om over alle onderwerpen te praten. Dit was de tiende informatieavond dit jaar en voor een groot gedeelte georganiseerd door Jan Kamp.
Degene die betrokken is geweest bij alle informatieavonden en daar ook aanwezig was, of het nu in Leeuwarden of in zuid Limburg was, of het nu 5 uur ’s morgens of 3 uur s’ nachts was, is Lourens Blok.
Of het nu een informatie avond was, een demonstratie of het bijwonen van een rechtszaak, Lourens was erbij.
PAL was nooit de stichting geworden, zoals het nu is, zonder Lourens.
De website is zijn verdienste en je zou bijna zeggen, levenswerk.
Velen kunnen een voorbeeld nemen aan Lourens, PAL komt nog steeds vrijwilligers te kort, van mensen die stickeren tot mensen die meehelpen als IT’er, research doen, vragen beantwoorden van mede gedupeerden, er is werk genoeg binnen onze snelgroeiende stichting.
Alleen samen kunnen we die sterke vuist maken en alleen samen staan we sterk.
Dit was de tiende avond en het getal 10 is ook van toepassing op Lourens en die griffel krijgt hij van mij bij.
Lourens, bedankt!

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Piet » vr 2 dec 2005 23:44

VOORLICHTINGSAVONDEN VOOR GEDUPEERDE AANDELENLEASE

PROCEDEREN LEVERT VAAK MEER OP DAN SCHIKKEN

De Stichting Platform Aandelen Lease (PAL) organiseert van 12-14 december in samenwerking met diverse advocatenkantoren en met Leaseproces voorlichtingsavonden door het hele land.

Tijdens de voorlichtingsavonden wordt aan aandelenlease gedupeerden van Dexia voorlichting gegeven over de vraag: moet ik schikken of procederen en wat betekent de Duisenberg regeling nu precies voor mij.

Bijzondere gast op enkele van deze avonden is ex-voetballer Johnny Rep, die zelf Dexia-gedupeerde is en uitlegt waarom hij niet akkoord gaat met de Duisenberg-regeling.
Ook aanwezig op diverse avonden zal zijn Marijn de Koning, voormalig Tweede Kamerlid voor D66 en jarenlang werkzaam bij het Nos journaal.


Stichting Platform Aandelenlease is een gratis en onafhankelijk informatiecentrum en belangenbehartiger voor aandelenlease gedupeerden. Ruim zeventig advocatenkantoren steunen PAL met advies en bijstand in de juridische strijd tegen onder meer Dexia en Aegon.

Ook Leaseproces ondersteunt PAL in haar werkzaamheden. Leaseproces is een juristenkantoor waarbij zich inmiddels meer dan 25.000 aandelenlease-gedupeerden hebben aangemeld. Het kantoor beoordeelt per geval of de cliënt beter kan procederen of beter kan schikken door het accepteren van de Duisenberg-regeling.

Momenteel zijn er ruim 15.000 gedupeerden die middels een gerechtelijke procedure hun inleg terugvorderen en van hun restschuld af willen afkomen. Gezien de afloop van de reeds afgeronde rechtzaken is de kans groot dat gedupeerden de door hen aan te spannen rechtzaak zullen winnen en er financieel aanmerkelijk beter vanaf zullen komen dan in de Duisenberg-regeling het geval zou zijn.
Of dat voor u ook zo is?
Kom naar één van de voorlichtingsavonden en stel deze vraag.

De voorlichtingsavonden zijn gratis en de aanvang is 19.30 uur (zaal open 19.00 uur).
Hieronder ziet u een overzicht van de adressen van de diverse locaties.

Wanneer en waar:
12 december
Roermond
Van der Valk: Theaterhotel de Orangerie
Kloosterwandplein 12-16
6041 JA Roermond

12 december
Eindhoven
Van der Valk Hotel Eindhoven
Aalsterweg 322
5644 RL Eindhoven

12 december
Akersloot
Van der Valk Hotel Akersloot / A9 Alkmaar
Geesterweg 1a
1921 NV Akersloot

12 december
Leeuwarden
Expo centrum FEC Leeuwarden
Heliconweg 52
9814 AT Leeuwarden

13 december
Enschede
Cafe en partycentrum De Vrieler
Brinkstraat 301
7541 AR Enschede

13 december
Utrecht
NH Hotel
Jaarbeursplein 24
3521 AR Utrecht

13 december
Zwolle
Mercure Hotel Zwolle
Hertsenbergweg 1
8041 BA Zwolle

13 december
Breda
Best Western Hotel Brabant
Heerbaan 4
4817 NL Breda

14 december
Wassenaar
Van der Valk: Hotel Bijhorst
Zijdeweg 54
2245 BZ Wassenaar

14 december
Maastricht
Novotel Maastricht
Sibemaweg 10
6227 AH Maastricht

14 december
Groningen
Van der Valk GroningenRijksweg W11
9608 PA Westerbroek

14 december
Rotterdam
Van der Valk Restaurant Plaswijck
C.N.A. Looslaan 9
3054 BN Rotterdam

Meer informatie over deze avonden op www.platformaandelenlease.nl


Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
PAL
Piet Koremans
info@platformaandelenlease.nl
www.platformaandelenlease.nl

Leaseproces
Joost Papeveld
j.papeveld@leaseproces.nl
www.leaseproces.nl
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor bewijzenteover » za 3 dec 2005 14:10

Geen sprake van Piet,

Ik denk er nog geen duizendste van een seconde over na om met oplichters te onderhandelen. En zeker niet met wat door een klein ex- bankiertje tot stand is gekomen. Boeven onder elkaar kun je stellen. Er kan voor mij dan ook geen sprake van zijn om op bijeenkomsten te komen waar over dit thema gepraat wordt. :evil:
Ik wil er simpelweg niks meer van horen. Dóór procederen, dat is wat ik en velen onder ons doen. En niks anders. 100% geld terug.
:wink:

Groeten, Jac.
bewijzenteover
 

Berichtdoor pewi » zo 4 dec 2005 18:37

Piet,
Ik zal zeker een van de avonden bezoeken.
Tevens up.
Vrgr pewi
pewi
 
Berichten: 167
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 21:00
Woonplaats: Limburg

Berichtdoor haasje » wo 7 dec 2005 18:45

Wat ik mij afvraag is het volgende:

Als er al een dagvaarding tegen Dexia de deur uit is, heeft het dan nog zin om naar zo'n avond te gaan?
Wij procederen dus sowieso.

Ina.
haasje
 
Berichten: 26
Geregistreerd: wo 31 aug 2005 23:28

Berichtdoor Monument Valley » wo 7 dec 2005 18:53

Waarom zou het geen zin hebben?
Je doet altijd weer nieuwe informatie op wat je eventueel weer zou kunnen gebruiken tijdens het proces.
Ik zelf kom niet, niet omdat ik er geen behoefte aan heb maar gewoon omdat het gezien de reisafstand te ver voor mij is.
Mvrgr., Monument Valley
Monument Valley
 
Berichten: 105
Geregistreerd: di 1 nov 2005 16:51
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Piet » wo 7 dec 2005 19:26

De informatie avonden gaan juist over dingen als b.v. : in mijn zaak is de dagvaarding bezorgd, loopt mijn rechtszaak nu of kan hij door de rechtbank geschorst worden op verzoek van Dexia.
Als dat gebeurt wat kan ik dan nog doen?

Dit is voor iedereen van toepassing die aan het procederen is!
Denk niet, mijn rechtszaak loopt, nu hoef ik niets meer te doen.
Helaas, Dexia blijft zich tot het uiterste verzetten tegen een nederlaag bij de rechtbank en wij moeten hier adequaat op reageren.

Bv. :
- Aansluiten bij een belangenbehartiger (zoals PAL) die (samen met een grote groep belangenbehartigers en advocatenkantoren) een verweerschrift gaan indienen tegen het verzoek tot verbindend verklaring.
- schriftelijk opzeggen vertrouwen in Leaseverlies en Eegalease
- verzoek indienen (eerst je advocaat vragen of dat voor jou van toepassing is) als jouw zaak wordt geschorst i.v.m. de behandeling door het gerechtsshof Amsterdam.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor haasje » do 8 dec 2005 11:40

Hallo Piet.

Ik heb PAL van meet af aan gevolgd. Meteen ingeschreven toen je je kon aanmelden als lid. Veel gehad aan jouw adviezen en ben je daar ook zeer dankbaar voor.
Via jullie heb ik een goede advocaat gevonden, die net op tijd was om onze contracten te vernietigen op grond van eegalease.
Ik zag hem daarna op de info-avond in Enschede, begin dit jaar. Gaf wel een goed vertrouwensvol gevoel.
Ik ga ervan uit, dat de meeste mensen op dit forum zich al als lid aangemeld hebben. Als dit niet zo is...... meteen doen!! Het is bovendien gratis, dus wat let je??
Ik heb mijn lidmaatschap van Payback vorig jaar al opgezegd, maar leaseverlies heb ik niets laten horen. Is het nodig om je vertrouwen op te zeggen, waar dient dit toe?

Ina.
haasje
 
Berichten: 26
Geregistreerd: wo 31 aug 2005 23:28

Berichtdoor haasje » do 8 dec 2005 12:19

Ik heb inmiddels het topic gelezen over vertrouwen opzeggen van de stichting leaseverlies en eegalease....
Het een en ander is me duidelijker geworden en ik zal de brief opsturen om het vertrouwen op te zeggen.

Ina.
haasje
 
Berichten: 26
Geregistreerd: wo 31 aug 2005 23:28

Berichtdoor Piet » zo 11 dec 2005 23:38

Johnny Rep spreekt voor leasebeleggers

Algemeen Dagblad 10 december 2005

TON VOERMANS
UTRECHT

Niet iedereen is tevreden met de Duisenberg-regeling.
Veel mensen die geld verloren met leasebeleggingen overwegen alsnog een gang
naar de rechter.Oud-voetballer Johnny Rep is een van hen. Rep, tegenwoordig technisch
directeur bij voetbalclub Omniworld, spreekt komende dinsdag boze leasebeleggers
toe in Utrecht.
De stichting Platform Aandelen Lease (PAL) vindt dat niet alle gedupeerde beleggers
gebruik moeten maken van de Duisenbergregeling. Een gang naar de rechter kan veel meer geld opleveren, stelt de stichting.
Gedupeerden van aandelenlease bij Dexia kunnen op de bijeenkomst in Utrecht te weten komen in welke gevallen de Duisenberg-regeling een goede optie is en in welke gevallen beter kan worden geprocedeerd.
Met Rep als reclamebord hoopt de stichting meer mensen te trekken. De bijeenkomst op 13 december in het NH Hotel, Jaarbeursplein 24 te Utrecht begint om 19.30uur.

Copyright Algemeen Dagblad
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Piet » di 13 dec 2005 11:04

Verzet groeit tegen Dexia-schikking
VASCO VAN DER BOON

AKERSLOOT - Het juristenkantoor Leaseproces ziet onder gedupeerde aandelenleaseklanten van Dexia de animo snel groeien om toch door te blijven procederen tegen de bank. De weerstand tegen de zogeheten Duisenberg-schikking groeit, stelt Leaseproces.

De Duisenberg-schikking, vernoemd naar wijlen Wim Duisenberg, komt neer op kwijtschelding van twee derde van de restschuld. Doorprocederen tegen Dexia is volgens Leaseproces veelal 'financieel voordeliger', omdat in meer dan 80% van de gevallen ook de inleg teruggeëist kan worden.

De website van Leaseproces meldde gisteren dat het kantoor namens 20.000 aandelenleaseklanten procedeert, maar volgens jurist Joost Papeveld van Leaseproces ligt dat getal inmiddels ruim boven de 25.000. Hij sprak gisteren de verwachting uit dat Leaseproces eind deze week boven de 30.000 aangesloten aandelenleaseklanten zit, van wie 85% tegen Dexia procedeert. Leaseproces heeft nu vijftig juristen in dienst.

Papeveld zei dit gisteren voorafgaand aan een door circa 150 aandelenleasegedupeerden bezochte voorlichtingsavond die Leaseproces met het Platform Aandelen Lease (PAL) hield in Akersloot. PAL en Leaseproces organiseerden gisteren soortgelijke bijeenkomsten in Roermond, Eindhoven en Leeuwarden. Vandaag en morgen volgen avonden op diverse locaties elders in het land. In Utrecht en Wassenaar voert de oud-voetballer Johnny Rep als aandelenleasegedupeerde het woord.

De groeiende belangstelling voor het doorprocederen komt op een moment dat Dexia probeert om de Duisenberg-schikking algemeen verbindend te laten verklaren voor alle klanten. Daartoe heeft de bank met de schikkende belangenbehartigingsorganisaties Leaseverlies, Eegalease, Consumentenbond en Vereniging van Effectenbezitters vorige maand een verzoek ingediend bij het gerechtshof in Amsterdam. Gedurende de behandeling van dat verzoek zullen de Nederlandse rechtbanken de schadeclaims van aandelenleaseklanten tegen Dexia tijdelijk opschorten.

Papeveld van Leaseproces noemt de Duisenberg-schikking 'een wassen neus'. Hij acht het 'onbegrijpelijk' dat Leaseverlies, Eegalease, Consumentenbond en VEB wel met de schikking instemmen, 'want via de rechter is in de meeste gevallen meer geld terug te halen dan via de Duisenberg-schikking'.

De 70.000 klanten die volgens Dexia al belangstelling hebben getoond om mee te doen aan de schikking, doen er volgens Leaseproces 'in de meeste gevallen' verstandig aan dit ongedaan te maken. 'Zelfs als zij de schikkingsovereenkomst al getekend hebben teruggestuurd.' Volgens Leaseproces is dit ook meestal mogelijk.

De zaak Legio Lease

Schikking onder leiding van oud-ECB-president Duisenberg

Voorstel: 2/3 restschuld aandelenlease kwijtgescholden

Leaseproces en PAL: ruim 25.000 mensen procederen toch door

Leaseproces: doorprocederen meestal beter dan schikken

'Inleg valt ook terug te vorderen'

Copyright (c) 2005 Het Financieele Dagblad
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Elias » wo 14 dec 2005 0:32

Vanavond de Voorlichtingsavond te Breda bezocht. Weer een paar honderd man /vrouw in de volle zaal. Vele vragen weer prima beantwoord. Prima van PAL, Leaseproces en Houben Advocaten.

In de zaal is de spanning en onzekerheid onder de mensen goed voelbaar onder de huidige situatie. Hoe lang kan en mag Dexia daar mee door blijven gaan?
Anderzijds valt te merken, dat steeds meer mensen willen gaan procederen, betalingen stopzetten of dat ernstig gaan overwegen.
Elias
 
Berichten: 214
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 22:40

Berichtdoor bewijzenteover » wo 14 dec 2005 1:07

Moment valley schreef;

Waarom zou het geen zin hebben?
Je doet altijd weer nieuwe informatie op wat je eventueel weer zou kunnen gebruiken tijdens het proces.
Ik zelf kom niet, niet omdat ik er geen behoefte aan heb maar gewoon omdat het gezien de reisafstand te ver voor mij is.
Mvrgr., Monument Valley


Ja van een kant klopt dat wel, maar er wordt aan deze bizarre shit Duizelige regeling zo'n aandacht besteed, dat ik er geen seconde over nadenk om hier over door te bakkelijen of een bijeenkomst bij te wonen.

Ondanks het een gelegenheid is om met medegedupeerden ervaringen uit te wisselen, en daarmee elkander beter te kunnen helpen en te leren kennen.

Of er nu Johnny Rep of de Prins van Oranje aanwezig is laat mij koud.

Net zo koud als die Maffioso van dexia en aegon.

Ik blijf bij mijn standpunt. Géén onderhandeling met dat schofterig gepeupel. Stelletje oplichters zijn het en niks anders.

Het leed wat zij ons hebben aangedaan is nooit meer goed te praten.

100% geld terug!

Groeten, Jac. :wink:
bewijzenteover
 

Volgende

Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 90 gasten

cron