kantongerecht Brielle

Berichtdoor Trudy » do 3 nov 2005 18:33

De hele regering (niet de oppositie dus, voor hen is het misschien alleen maar "zieltjes" winnen voor de volgende verkiezingen), Donner, Zalm en aanhang, De Nederlandse bank, andere banken en Leaseverlies willen van die hele aandelenlease affaire af. Waarschijnlijk ook een deel van de rechterlijke macht (vriendjespolitiek, ons kent ons)

Men wil voorkomen dat het uiteindelijk bij de Hoge Raad komt. Misschien zitten daar wel rechters die onafhankelijk wensen te blijven en zich niets van de politiek aantrekken. Wanneer deze Raad een uitspraak in ons voordeel zou doen, komen veel banken (niet alleen Dexia) in grote moeilijkheden en zouden veel gezichtsverlies lijden, ook ten opzichte van het buitenland, waardoor buitenlandse ondernemingen weinig trek meer hebben om in Nederland te investeren. Alles houdt verband met elkaar.

Die bindendverklaring zal er wel doorkomen, lijkt mij. Zaak is dus dat wij inderdaad protesteren om daarin mee te gaan, maar helaas zullen er tig mensen zijn die dit niet in de gaten hebben en op die manier gedwongen zullen worden zich te schikken naar de Duisenbergregeling, met resultaat dat deurwaarders dan wel de macht hebben om beslag te laten leggen indien men weigert te betalen.

Het is hier helaas een corrupt zooitje.
Trudy
 

Berichtdoor ad snoeren » do 3 nov 2005 18:54

Pallu.

Das weer balen.
Heb jij of je advocaat al een verzoek gedaan aan de rechter om alsnog uitspraak te doen, en dat uitstel alleen maar ten nadele is voor jou?
Ook omdat je vanwege de rechtsprocedure niet in aanmerking komt voor de duisenbergregeling.
Ik zit in zo'n zelfde situatie, en vanuit de rechtbank werd mij gezegd dat ik zo'n verzoek moest proberen, dat heb ik gedaan, dus 9 nov zou dan een uitspraak moeten volgen in mijn geval.
ad snoeren
 

Berichtdoor Margriet » do 3 nov 2005 22:58

Behoorlijk balen voor jullie Pallu ,wij moeten 28 november weer bij hetzelfde Kantongerecht,hopelijk de laatste keer!!!!!!!!!!
Maar als ik jou bericht lees weet ik het zo net nog niet.
Groeten Margriet.
Margriet
 
Berichten: 16
Geregistreerd: wo 14 sep 2005 13:10

Berichtdoor justice man 007 » vr 4 nov 2005 19:59

Beste mensen,

Wanneer je een dagvaarding aan Dexia laat uitrijken. Zullen ze je argumenten tot terugdraaiing c.q. vernietiging van het contract bevechten.
Dan mag jij weer hierop reageren voorts is Dexia weer aan de beurt. Het kan zijn dat er dan nog een (laatste) ronde volgt, we komen dan op 3 ronden oftewel 6 termijnen.
Tussen iedere ronde zit toch wel een 6-8 weken dat betekend dat wanneer alles doorloopt je toch een klein jaar verder bent. Er zijn dan nog geen uitstellen gedaan! Maar aangezien Dexia heeft verzocht de zaken stil te leggen tot (minimaal) december 2005 zit er naast de (7 x 6= 42 weken) alweer een rustperiode in van een extra 4-6 maanden. Je bent dan al meer dan een jaar verder en eventuele stukken dienen nog uitgewisseld te worden.
Nu heb ik bij de rechtbank gezien mijn persoonlijke omstandigheden verzocht om door te procederen en is mijn verzoek (gelukkig) gehonoreerd door de rechtbank Amsterdam.
Nu is weliswaar nog geen vonnis geweest, maar zijn wel alle rondes geweest, oftewel me zaak ligt kant- en- klaar voor vonnis bij de Rechtbank te Amsterdam.
Wanneer je niet expliciet tegen de aanhouding bent ingegaan, is je zaak bij de 2e ronde misschien al tijdelijk stilgelegd worden, wat goed kan betekenen dat je na december 2005 als door de rechtbank Amsterdam besloten wordt om door te gaan met de procedures je nog een half jaar tot een jaar stukken bent aan het wisselen.
Dus wil je een vervroegde c.q. versnelde procedure (uitspraak!) laat dan je advocaat om voortzetting vragen, let op! Je dient dan wel geargumenteerd aan te geven waarom je dat wilt.

Mijn zaak heeft nog geen echt uitstel gekend (ondanks de pogingen van Dexia daartoe) en ligt voor de 1ste keer nu voor VONNIS bij de Rechtbank Amsterdam.
Wordt 30 november a.s. besloten de zaak aan te houden dan is er pas sprake van uitstel.

De tijd tussen het wisselen van de stukken (dupliek, repliek (in conventie etc)) is geen uitstel, dit hoort bij een ingewikkelde procedure!

m.v.g. justice man
justice man 007
 
Berichten: 56
Geregistreerd: ma 29 aug 2005 20:34

Berichtdoor pallu » di 8 nov 2005 12:43

justice man,
in mijn geval had de rechter al tot twee keer toe uitspraak moeten doen maar als Dexia telkens uitstel aanvraagd voor het nemen dupliek en reconventie en het ook telkens krijgt dan kan hij ook niet tot een uitspraak komen dus staat er weer in de brief dat er een laatste uitstel verleend is tot 29 november in die week moet de rechter dan ook uitspraak doen.

Maar ja we weten intussen wel dat er heel wat rechters niet in staat zijn om door het rookgordijn van Dexia heen te kijken en geen enkele uitspraak durven te doen.

Volgens mijn advocaat heeft het geen zin om naar deze rechter of rechtbank een brief te sturen, daar zou hij alleen maar geiriteerd van worden en de zaak schaden

pallu
pallu
 
Berichten: 23
Geregistreerd: ma 22 aug 2005 16:49

Berichtdoor Monument Valley » di 8 nov 2005 12:54

Die bindendverklaring zal er wel doorkomen, lijkt mij.



Dat waag ik te betwijfelen Trudy!
Laten we er nou eens vanuit gaan dat jouw angst en van vele anderen bewaarheid worden, wat zouden dan de consequenties zijn.?
Kijk maar naar Frankrijk wat daar gaande is, ik schrok ervan, dus indien die duivelbergrotting inderdaad doorgedrukt zou worden krijgen wij dezelfde toestanden als in Frankrijk; een ware Burgeroorlog waarbij die oplichtersbank en de politiek hun leven niet meer veilig wanen.
Het zijn harde woorden, maar wel de keiharde realiteit.
Dus ik kom terug terug op mijn eerste uitspraak waarmee ik mijn bericht begon, ik waag het te betwijfelen dat het bindend verklaard word.
Monument Valley
 
Berichten: 105
Geregistreerd: di 1 nov 2005 16:51
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor justice man 007 » di 8 nov 2005 13:00

Beste pallu,

Als er een laatste keer aan Dexia uitstel verleend is worden (wat ook de vorige keer bij mij erbij stond) dan staat er in het ontvangen rolbericht nu dat op d.d. …. een vonnis wordt gewezen.
Als dat wordt uitgesteld dan heb je te maken met aanhouding zoals vele dat bedoelen.

Daarvoor is het gewoon stukken uitwisselen, en dat is iets wat heel normaal is, alleen is het in de aandelenlease materie wat vaker (meer) dan in standaard zaken.

Wanneer zou in jouw geval nu VONNIS gewezen worden?

m.v.g. justice man
justice man 007
 
Berichten: 56
Geregistreerd: ma 29 aug 2005 20:34

Berichtdoor pallu » ma 12 dec 2005 20:08

Akte van schorsing ontvangen, zaak verwezen naar rol van 27 december voor een reactie van mijn zijde,natuurlijk ben ik het niet eens met een schorssing

hoet staan anderen er voor wat deze rechtbank betreft ?
pallu
 
Berichten: 23
Geregistreerd: ma 22 aug 2005 16:49

Berichtdoor pallu » do 5 jan 2006 22:53

Zaak aangehouden tot december 2006
pallu
 
Berichten: 23
Geregistreerd: ma 22 aug 2005 16:49

Berichtdoor aert0001 » vr 6 jan 2006 1:37

Ach Pallu,

jou Dexia bult is ook al zo enorm en hard, bekijk het positief, tel je zegeningen ( zegt de Koningin en M.P. ).

Volgens de Bijbelcode komt er in 2006 een grote atoom oorlog, dus wat moet je met geld?

T :wink: n
aert0001
 
Berichten: 165
Geregistreerd: vr 19 aug 2005 0:05
Woonplaats: Etten-Leur

Berichtdoor ad snoeren » vr 6 jan 2006 2:15

Pallu.

Heb je al een verzoek tot voortgang, ingediend?
Kom je wel of niet in aanmerking voor de duisenbergregeling.
Er zijn mogelijkheden!!!!
ad snoeren
 

Berichtdoor ant » di 21 feb 2006 10:54

Zaak ook aangehouden tot dec 2006
ant
 
Berichten: 13
Geregistreerd: di 16 aug 2005 16:17
Woonplaats: spijkenisse

Berichtdoor pallu » di 21 feb 2006 11:13

ad snoeren schreef:Pallu.

Heb je al een verzoek tot voortgang, ingediend?
Kom je wel of niet in aanmerking voor de duisenbergregeling.
Er zijn mogelijkheden!!!!


afgewezen
pallu
 
Berichten: 23
Geregistreerd: ma 22 aug 2005 16:49

Berichtdoor ad snoeren » di 21 feb 2006 17:46

Heel vervelend Pallu.
Wat waren de argumenten welke je advocaat heeft gebruikt?
En wat waren dan de argumenten van de rechter om het af te wijzen?
In ieder geval sterkte gewenst bij weer zo'n teleurstelling.
ad snoeren
 

Berichtdoor ant » ma 1 mei 2006 7:42

En ja hoor de Duisenberg-regeling viel ook bij ons in de bus.In het "persoonlijke voorstel staat: dit schikkingsvoorstel geeft u de mogelijkheid het hoofdstuk effectenlease te sluiten en voorkomt een lange :?: juridische procedure"

We zijn al 4 jaar verder.

Gr Ant
ant
 
Berichten: 13
Geregistreerd: di 16 aug 2005 16:17
Woonplaats: spijkenisse

VorigeVolgende

Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron