trosradar maandag

Berichtdoor Trudy » ma 14 nov 2005 19:54

Nee, weet ook echt niet hoe ik dat op Internet zou moeten zien.

Dan maar morgenmiddag met de video opnemen op Nederland 1.
Trudy
 

Berichtdoor empie » ma 14 nov 2005 20:55

Ik wens een ieder vanavond eerlijkheid, wijsheid en sterkte toe :!:

en laten we hopen, dat het iets positiefs teweegbrengt :!:
empie
 
Berichten: 23
Geregistreerd: ma 19 sep 2005 15:05

Berichtdoor pioneer » ma 14 nov 2005 21:28

De speciale Tros RADAR uitzending is door het gebruik van onderstaande link te zien:

http://switch.streamgate.nl/cgi-bin/str ... d=3&a=.asx

Laten we hopen dat het een leerzame uitzending wordt.

Pioneer
pioneer
 
Berichten: 2
Geregistreerd: di 16 aug 2005 11:33
Woonplaats: De Meern

Berichtdoor Drareg » ma 14 nov 2005 23:49

Piet, goed gedaan!

Na de uitzending begin ik te twijfelen.

Het lijkt mij langzamerhand zinvoller om gewoon te stoppen met betalen en me dan te laten dagvaardigen........i.p.v. zelf te procederen!

Korte zakelijke argumenten moeten toch nu wel genoeg zijn om
Dexia peentjes te laten zweten. :lol:

Wat vinden anderen van deze (nog onzekere) stelling? :!:

Iedereen veel wijsheid!

Drareg.
Drareg
 
Berichten: 23
Geregistreerd: di 6 sep 2005 22:42
Woonplaats: Maastricht

Berichtdoor pewi » di 15 nov 2005 15:20

Knuppe(l)
Een kat in het nauw, die rare sprongen maakt.
Vrgr Pewi
pewi
 
Berichten: 167
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 21:00
Woonplaats: Limburg

Berichtdoor empie » di 15 nov 2005 15:53

Heb ik dat nu goed gehoord, heeft Knuppe gezegd, restschuld weg voor alle contracten van Dexia waar Eegalease speelt :?:
Er is mij n.l. een coulanceregeling aangeboden waar de restschuld van de coulance wordt afgetrokken :shock:
empie
 
Berichten: 23
Geregistreerd: ma 19 sep 2005 15:05

Berichtdoor Piet » di 15 nov 2005 17:09

Jammer dat Tros Radar een paar belangrijke stukjes uit de internet uitzending van gisteren heeft geknipt in de uitzendin van vanmiddag op TV.
Juist dat stukje over het verplicht stellen van de Duisenberg regeling door de zogenaamde belangenbehartiger Leaseverlies en het feit dat de gedupeerden zijn omgekocht door Leaseverlies die bijna 5 miljoen euro van Dexia kreeg hiervoor!

Waarom heeft de Tros deze belangrijke onderwerpen over de rol van Leaseverlies eruit geknipt?

Hieronder nog even waar het om gaat:

Wat schreef Leaseverlies in mei 2005 in hun oproep om te stemmen over de Duisenberg regeling:
“U maakt ons slechts uw mening kenbaar” en “U bent niet gebonden aan de Regeling”
Ook werd de volgende worst voorgehouden “Iedereen die een geldige stem uitbrengt, ontvangt – als de Regeling definitief doorgaat – een eenmalige extra uitkering” Hierdoor hebben veel gedupeerden (59.000) een JA stem uitgebracht.
Helaas werden na deze stemming meer details omtrent de Duisenberg regeling bekend waardoor velen spijt hebben gekregen van hun JA stem.
De druppel die bij velen de emmer deed overlopen over de rol van Leaseverlies was wel het feit dat Leaseverlies opeens met een heel ander verhaal kwam en de eerder gedane beloften in de prullenbak wierp.
Het vrijblijvende was opeens verdwenen “Een ruime meerderheid van de gedupeerden aanvaard de Duisenberg regeling” en “Leaseverlies gaat het gerechtshof in Amsterdam vragen om de Duisenberg regeling bindend op te leggen aan ALLE Dexia aandelenlease gedupeerden” en “Tevens zal worden verzocht alle lopende rechtszaken stil te leggen lopende dit verzoek”.
Dexia betaalde de contributie teruggeef actie van Leaseverlies en betaalde ook de pagina grote advertentie in alle dagbladen van zaterdag 5 november, geplaatst door Leaseverlies, Eegalease, Consumentenbond en VEB.

Wat zegt de voorzitter Leaseverlies in een interview: Dexia is een heel brave bank.
Eigenlijk heb ik medelijden met ze.

Typerend voor een belangenbehartiger die de kant van de vijand heeft gekozen.
De Duisenberg onderhandelingen zijn verlopen zonder dat er maar één gedupeerde (!) aan tafel zat om mee te praten.
Leaseverlies heeft toen een pact gesloten met de duivel: de Duisenberg regeling
Alle aangeslotenen van Leaseverlies en Eegalease kregen een stemkaart “waarmee u aan ons kenbaar kunt maken of u deze regeling acceptabel vindt of niet”
“Let op! Door het terugsturen van de stemkaart bent u niet (onderstreept) gebonden aan de regeling”
“U maakt ons slechts uw mening kenbaar”

“Als een meerderheid ja zegt (en waarom niet gezien het bovenstaande) dan krijgt u ook nog eens uw betaalde contributie van ons terug.”
En waar komt dat geld dan vandaan?
Van Dexia !
Dexia heeft bijna 5 miljoen euro betaald aan Leaseverlies om ons op deze manier om te kopen.
Een meerderheid stemde Ja en toen liet Leaseverlies zien wat hun werkelijke bedoeling was.
Zij maakte bekend dat het Gerechtshof in Amsterdam gevraagd zou worden om de Duisenberg regeling verplicht te stellen aan alle Dexia aandelenlease gedupeerden.
Hoezo vrijblijvend, hoezo slechts een mening kenbaar maken, hoezo niet gebonden aan de regeling.
Sterker nog, er wordt ook een verzoek ingediend om alle lopende Dexia rechtszaken stop te zetten.
Waarom verplicht stellen aan iedereen, waarom alle rechtszaken stil leggen?
Waarom hebben de aandelenlease gedupeerden niet gewoon de vrijheid om zelf te beslissen of zij de Duisenberg regeling willen accepteren of willen door procederen.
Waarom hebben wij niet de vrijheid om zelf te bepalen of wij onze rechtszaken willen doorzetten
Waarom hebben wij niet de vrijheid om zelf te bepalen of wij willen procederen.

Gedupeerden zijn soms al jaren aan het procederen, oudere mensen die geestelijk kapot gaan aan de stress en Leaseverlies legt alle rechtszaken stil.
Leaseverlies, bedankt!

Leaseverlies heeft ons in de steek gelaten en wij hebben ons vertrouwen in deze zogenaamde belangenbehartiger verloren.
Laat dit merken en zeg je vertrouwen schriftelijk op.
Via deze link kun je de brief vinden om het vertrouwen op te zeggen:
http://www.platformaandelenlease.nl/Ver ... rloren.htm

Stuur deze brief op en voorkom dan je ook slachtoffer wordt van deze zogenaamde "belangenbehartiger"

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor justice man 007 » di 15 nov 2005 18:54

Piet, in 2003 en begin 2004 werd vooral gevonnist met percentages schadevergoeding, veelal kwam 75% voor rekening van Dexia van de totale schade, oftewel gedupeerde kreeg 75% van zijn inleg terug maar moest wel 25% aan restschuld aan Dexia betalen.

Eind 2004 en begin 2005 werd de schadevergoedingsregeling: inleg terug- waardedaling aandelen of aex. Restschuld werd geheel kwijtgescholden.

Nu eind 2005 lijkt de schadevergoedingsregeling: 50% restschuld betalen en inleg terug de overhand te krijgen.

Kun jij deze omslag(en) verklaren?

m.v.g. justice man

p.s. heeft dat te maken met het feit als Spaar Select in het spel zit of niet?
justice man 007
 
Berichten: 56
Geregistreerd: ma 29 aug 2005 20:34

Berichtdoor Arietje » di 15 nov 2005 23:03

Dhr. Knudde! (of hoe was zijn naam ook alweer!)van Dexia, raakte bij Tros Radar op het laatst van de uitzending aardig in moeilijkheden. Nadat hij de hoogleraar had geschoffeerd met zijn opmerking dat hij niet graag bij hem in de klas zou hebben gezeten, ging hij op het einde door het lint door zich te verschuilen achter zijn dreigement de europese rechter erbij te halen. Nog meer tijd rekken. Dexia heeft het blijkbaar niet (meer) gemunt op de nederlandse rechters.
Toen hij door een heer uit het panel werd aangesproken op gebrek aan humaniteit met de slachtoffers en normaal fatsoenlijk menselijk gedrag door zijn bank, braken hem de eerste zweetdruppels uit. Zijn lichaamstaal veranderde opslag alsof er uit de coulissen een pistool op hem werd gericht! Hij had zijn publiciteitslesje van buiten geleerd maar het panel prikte er aan alle kanten doorheen. Een grote blamage voor zijn bank Dexia".
De hoogleraar was milt met hem en vond dat deze DEXIA vertegenwoordiger zeker wel een rapportcijfer 4 had verdiend voor zijn inhoudelijke kennis van het dexiadossier.
Voor Dexia was deze uitzending een ramp,
"voor hen was het echt knudde".

En voor alle gedupeerden: Houdt moed. Blijf bij elkaar.
Dat het lang duurt is voor velen van ons een probleem maar bedenk dat het lang duren voor DEXIA een veel grotere ramp is. Wie wil er nu nog klant worden bij zo`n bank als DEXIA! Sterkte allemaal.
Arietje
 
Berichten: 17
Geregistreerd: wo 21 sep 2005 20:33
Woonplaats: `s-hertogenbosch

Berichtdoor pewi » di 15 nov 2005 23:25

De internet uitzending kunt u alsnog bekijken op:
http://www.trosradar.nl
Kijk onder "In de uitzending" bij Radar extra: aandelenlease!
Vrgr Pewi
pewi
 
Berichten: 167
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 21:00
Woonplaats: Limburg

Ontbrekende laatste stuk van internetuitzending.

Berichtdoor spaarvarken » wo 16 nov 2005 3:37

Tijdens het afspelen van de internetuitzending stopt de windows mediaplayer er nu zomaar voortijdig mee. Ik weet niet of ik de enige ben, maar voor diegene waarbij dat ook gebeurt, kan het laatste deel alsnog beluisterd worden, omdat ik de live-internet uitzending gisteren opgenomen heb. (Let op: er is geen beeld bij. Dat hoort zo!)

Er werd daar specifiek nader ingegaan op de WCK. (Als de Trosradar bezwaar heeft tegen deze plaatsing dan verneem ik dat graag van hen, en zolang de downloadlimiet het toelaat...)
WCK-verhaal trosradar internet uitzending

Knor,

Spaarvarken
Laatst bijgewerkt door spaarvarken op za 8 apr 2006 13:45, in totaal 1 keer bewerkt.
spaarvarken
 
Berichten: 28
Geregistreerd: zo 21 aug 2005 1:58
Woonplaats: Hengelo

Berichtdoor Monument Valley » vr 18 nov 2005 23:27

Ik kon die internetuitzending helemaal niet zien, dat is vreemd want ik heb toch adsl, maar goed ik had die dag erna de uitzending opgenomen en toch kunnen zien, wat een ouweh*** was die knuppel zeg.
Die man zou eigenlijk de politiek in moeten gaan, daar kunnen ze
ook allemaal zo lekker l***** .
Dan nog doen voor komen of hij medelijden had met de gedupeerden, je zou zo iemand .............
Maar oke, ik weet uit mijn overtuiging dat wij allemaal ons geld terug gaan krijgen, het is nogeven door de zure appel heen bijten, maar het gaat gebeuren.
Let maar op.
Monument Valley
 
Berichten: 105
Geregistreerd: di 1 nov 2005 16:51
Woonplaats: Nederland

Vorige

Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 79 gasten

cron