trosradar maandag

trosradar maandag

Berichtdoor pisnijdig » vr 11 nov 2005 23:22

INFORMATIE VAN LEASELEED:



Onderstaand treft u informatie aan betreffende een uitzending van Tros Radar omtrent de effectenlease problematiek.

Maandag 14 november wordt om 21.00, na de reguliere uitzending op televisie, een extra uitzending over Legiolease uitgezonden via www.trosradar.nl
Heeft u geen snelle internetverbinding? Dan kunt u dinsdag 15 november om 13.45 uur de speciale aandelenlease-uitzending op Nederland 1 bekijken.

Hieronder de onderwerpen die in de uitzending worden behandeld.

Korte terugblik

Na jarenlange rechtszaken en bemiddelingspogingen was er eindelijk een doorbraak in de Dexia-affaire. Voor de zomer werd de Duisenbergregeling gepresenteerd aan leden van Stichting Leaseverlies.
De uitzending van 2 mei 2005
In meerderheid (80%) hebben de leden van stichting Leaseverlies ingestemd met de regeling.

Schikken of doorprocederen?

Bij welk verlies kun je beter met de schikking meegaan en bij welke restschuld kun je beter een advocaat nemen? Hoeveel ben je eventueel kwijt aan een advocaat en wat zijn de winkansen? De antwoorden maandag in Radar online!

Juridische ontwikkelingen

Er zal ook worden uitgeweid over de juridische ontwikkelingen rondom de aandelenleasezaak.
Dexia probeert via de Wet op de Collectieve Afhandeling Massaschade (WCAM) de regeling voor alle Dexia gedupeerden verbindend te verklaren. Kunt u nu nog wel naar de rechter?

De Wet Consumenten Krediet

Hoe zit het met de Wet Consumenten Krediet (WCK)? Volgens hoogleraar Rechtssociologie N.J.H. Huls valt aandelenlease onder de WCK. Aangezien Dexia niet over de vergunningen beschikte die deze wet vereist, betekent dit dat het overgrote deel van deze aandelenleasecontracten nietig is en moet worden ontbonden. In Radar Online een gesprek met de hoogleraar, die tevens projectleider WCK was op het ministerie van Economische Zaken.

Stichting Leaseleed meent er goed aan te doen om u op deze uitzending te attenderen
pisnijdig
 
Berichten: 16
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 22:09

Berichtdoor Monument Valley » za 12 nov 2005 0:35

Dexia probeert via de Wet op de Collectieve Afhandeling Massaschade (WCAM) de regeling voor alle Dexia gedupeerden verbindend te verklaren.


Proberen mag altijd maar of het hen zal lukken is de vraag. :)
Monument Valley
 
Berichten: 105
Geregistreerd: di 1 nov 2005 16:51
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor aert0001 » za 12 nov 2005 2:06

Dexia gaat zeker proberen deze wet door te drukken.
Gemaakt voor slachtoffers, misbruikt door daders,
in ieder geval zal Dexia wederom al snel 4 maanden uitstel bewerkstelligen voor de lopende procedures.

De daders mogen de slachtoffers vrijelijk blijven treiteren,

T :evil: n
aert0001
 
Berichten: 165
Geregistreerd: vr 19 aug 2005 0:05
Woonplaats: Etten-Leur

Berichtdoor Monument Valley » za 12 nov 2005 12:16

Daar heb je gelijk in Ton, maar toch moeten we ons niet gek laten maken doordat schorremorrie.
Op het Trosradarforum heb ik al en als ik mij niet vergis op dit forum ook, veel over gezegd, om niet in herhaling te vervallen, zeg ik nogmaals ik waag het te betwijfelen of ze dit voorelkaar krijgen.
Laat ik nu eens er vanuitgaan dat ik mij vergis en de angst van jullie bewerkstelligd word, de lagere Rechter doet de uitspraak in het voordeel van die Dexia, dan kun je dit aanvechten, zou de Hogere Rechter die uitspraak doen in het voordeel van de bank, dan krijgen wij hierin Nederland rare toestanden.
Je hoeft het niet met mij eens te zijn, maar die kans bestaat er wel en wel voor 99,99% ,daarom denk ik, dat die wet er niet zal komen.
Waar ik wel bang voor ben is dat die gratis rechtsbijstand zal verdwijnen waardoor de mensen geen toevoegingen meer kunnen krijgen en ook geen gang naar de Rechter kunnen maken; ik heb laatst vernomen dat het dan in groepsprocedures moet plaatsvinden waarbij je een bedrag moet betalen, maar niet iedereen heeft 500 of 1200 euro wat hij of zij zomaar even kan betalen, er zijn een hoop werkelozen in Nederland die rond moeten komen van een Bijstandsuitkering of een Uwv-uitkering, dat soort mensen kunnen het naar mijn inziens niet ophoesten, waardoor ze die zaak aan hen voorbij moeten laten gaan.
Ik hoop dat mijn angst ongegrond is, want als mijn angst uitkomt dan zullen er veel minder mensen naar de Rechter stappen waardoor die oplichters lekker in hun handen kunnen wrijven van zie zo, dat scheelt ons weer in ons geld, heel mooi gedaan door Balkenende.
Nogmaals ik hoop dat ik ongelijk krijg.
Monument Valley
 
Berichten: 105
Geregistreerd: di 1 nov 2005 16:51
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor aert0001 » za 12 nov 2005 13:57

Beste M.V.

natuurlijk heb je gelijk, natuurlijk gaat dit Dexia echt niet lukken, maar het zegt iets van de mentaliteit, deze wet is voor slachtoffers van;
Dexia daarintegen wil deze nieuwe wet als eerste MISbruiken voor eigen gewin. Natuurlijk gaat dit hen niet lukken, maar het zegt iets over mentaliteit.

Ton
aert0001
 
Berichten: 165
Geregistreerd: vr 19 aug 2005 0:05
Woonplaats: Etten-Leur

Berichtdoor bewijzenteover » zo 13 nov 2005 1:20

aert0001,
het zegt iets over mentaliteit.
Dat gepeupel van dexia en aegon heeft nog nooit van het woord "mentaliteit"gehoort. :oops:
Geen zorgen, we grijpen de ratten zo wie zo.
Groet, Jac.
bewijzenteover
 

Berichtdoor Piet » ma 14 nov 2005 16:52

Ga er maar voor zitten vanavond op internet of morgen op TV:

Gasten in Tros Radar:
Rechtstreeks van de duivel:
Ben Knuppe van Dexia
Lemstra van Leaseverlies

Deskundige:
Prof Huls over Wck

Advocaten:
Jeroen Wendelgelst
Bosman

No cure no pay:
Leaseproces

Belangenbehartigers:
Piet Koremans van PAL
Ron Huijboer van payback

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor andre » ma 14 nov 2005 17:07

dat kan een leuke disccusie worden :lol:
andre
 
Berichten: 54
Geregistreerd: do 3 nov 2005 13:50

Berichtdoor ad snoeren » ma 14 nov 2005 17:20

Het hangt er vanaf wie ze aan het woord laten.
Ben heel benieuwd.
ad snoeren
 

Berichtdoor Elias » ma 14 nov 2005 18:21

Ik ben er van overtuigd, dat er een aantal knellende punten/visies ( Wck -waarom SLV niet echt wilde procederen - de weegschaal van de tot op heden bekend geworden rechtelijke uitspraken pro versus contra Dexia - de juridische analyse van de hele affaire - etc.) ernstig door enkelen aangepast dienen te worden, wil men zijn gezicht/geloofwaardigheid niet helemaal verliezen.

De tijd dat men zich in nevelen kan blijven hullen en feiten kan blijven verdraaien is voorbij !

Ik hoop dat de juiste vragen zijn geselecteerd en er ruimte is dat iedereen daarop zijn zegje kan doen.

Niet alleen alle gedupeerden, maar vooral ook de rechterlijke macht in Nl doet er goed aan het programma te volgen en "aan waarheidsvinding ter uitzending" te doen.....
Ik wens in ieder geval de eerlijken onder het gezelschap veel succes.

Groet
Elias.
Elias
 
Berichten: 214
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 22:40

Berichtdoor Trudy » ma 14 nov 2005 18:28

Hoezo om 21.00 uur pas? Trosradar komt toch om 20.30 uur op de t.v. op Ned. 2 ?

En hoezo kijken op Internet? Hoe gaat dat dan? Komt het dan niet op de t.v. (ja dinsdagmiddag op Ned. 1, maar dan zijn veel mensen aan het werk en zien het helemaal niet).
Trudy
 

Berichtdoor aert0001 » ma 14 nov 2005 18:32

Maandag 14 november wordt om 21.00, na de reguliere uitzending op televisie, een extra uitzending over Legiolease uitgezonden via deze site.
Heeft u geen snelle internetverbinding? Dan kunt u dinsdag 15 november om 13.45 uur de speciale aandelenlease-uitzending op Nederland 1 bekijken
aert0001
 
Berichten: 165
Geregistreerd: vr 19 aug 2005 0:05
Woonplaats: Etten-Leur

Berichtdoor Trudy » ma 14 nov 2005 18:43

Ja, Ton, dankjewel, maar dat begreep ik wel.

Wat ik dus vroeg was of er tijdens de reguliere uitzending iets over aandelenlease komt en dat er dan via Internet na 21.00 uur verder gediscussieerd wordt, of komen er om 20.30 uur andere onderwerpen.
Trudy
 

Berichtdoor aert0001 » ma 14 nov 2005 18:49

hoi Trudy,

dit zijn de onderwerpen uit de t.v. uitzending van 20.30 uur,

Kip in supermarkt soms maanden oud

Babyfoon Philips werkt niet goed


de special m.b.t. aandelenlease is op internet te bekijken, om 21.00 uur, of morgen op t.v.

groetjes, Ton
aert0001
 
Berichten: 165
Geregistreerd: vr 19 aug 2005 0:05
Woonplaats: Etten-Leur

Berichtdoor HB_K_T » ma 14 nov 2005 19:20

Hoe moet je die uitzending ontvangen?
Ik zie nergens een knop om te starten.
Ik wil het natuurlijk vanavond niet missen.
Wie weet raad?

HB
HB_K_T
 
Berichten: 7
Geregistreerd: ma 3 okt 2005 17:51
Woonplaats: Oldenzaal

Volgende

Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 72 gasten

cron