Legeo Lease NoRisc contract

Legeo Lease NoRisc contract

Berichtdoor gerdebie » do 24 nov 2005 15:03

Hallo,

Ik en mijn zoon hebben in 2001 een NoRisk contract afgesloten bij Legeo Lease met een looptijd van 10 jaar.
Volgens http://www.dexialease.nl/archief/overzi ... ducten.asp kan ik geen restschuld krijgen maar ik heb hier sterk mijn twijfels over.
Weet iemand hier meer over, ik ben heel ongerust. Is het overigens verstandig om dit contract door te laten lopen als ik geen restschuld kan krijgen?

Ger de Bie
gurdy@chello.nl
gerdebie
 
Berichten: 1
Geregistreerd: do 24 nov 2005 14:51
Woonplaats: eindhoven

Berichtdoor joshua » vr 25 nov 2005 0:28

Beste gerdebie

De zorg is terecht.
De aflossing per maand is maar heel klein
De rente vaak 12% of meer betekent dat het risico op een positief resultaat elk jaar kleiner wordt
Over 10 jaar zal de waarde mocht deze al het niveau halen van het "Top" jaar 2000-2001 waarschijnlijk niet overtreffen.
Bovendien geldt er vaak een "boete" zodat Dexia altijd een 50% van de termijnen opeist.
Kijk in contract wanner de boete regeling stopt vaak na 3 of 5 jaar.

Op dit moment is mogelijk een beroep op bescherming verjaart.
Afhankelijk van de hoogte van het totale bedrag kan nietigheid worden ingeroepen wegens het onrechtmatig verstrekken van een consumenten krediet.
Het is mij ook niet duidelijk of en welke termijn voor verjaring geldt.
Tevens oordelen rechters vreems bij de WcK door niet de gehele inleg of termijnen kwijt te schelden. Vaak wordt alsnog verlangt dat Dexia een gedeelte mag behouden b.v. 50%.

Door betalen tot 10 jaar zou ik afraden.
tegen de huidige rente is wellicht mogelijk de aandelen over te nemen (afkopen dus. Doe dit onder protest en stel Dexia aansprakelijk voor alle kosten dit met zich mee brengt.
De rechter behoort dit niet te zien als erkenning van instemming omadt een ieder de plicht heeft de schade te beperken en alsnog voor recht schade te eisen.

Ga voor advies naar een deskundige advocaat.
Maak een vaste prijs afspraak over een procedure kosten.
Sluit je aan bij een groep met een zelfde product.
Stel je vraag met nauwkeurige gegevens aan leden van PAL of een andere organisatie die zich verzet tegen toepassing van de WCAM omdat Dexia voor dit soort producten vrijwel geen redelijke oplossing bied.
Als een rechter denkt dat hij niet objectief kan zijn in een zaak, verschoont hij zich. Is iemand er toch van overtuigd dat een rechter partijdig is, dan kan hij een wrakingverzoek indienen
joshua
 
Berichten: 34
Geregistreerd: ma 10 okt 2005 19:10
Woonplaats: Enschede


Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 67 gasten

cron