Aangifte politie.

Aangifte politie.

Berichtdoor saabine95 » wo 30 nov 2005 18:20

Hallo Piet,

Ik heb het volgende probleem. Ik heb zeven contracten bij dexia lopen met ongeveer een restschuld van 34000 Euro, en heb uiteraard niets betaald. Begin van dit jaar heb ik een avocaat in de armen genomen(leaseproces), waarvan ik goede verwachtingen heb. vanaf die tijd (februari 2005) worden wij continu lastig gevallen door Dexia d.m.v. brieven, telefoontjes, aangetekende brieven. De boodschap die zij meldden wordt steeds meer aangemerkt als dreigen/intimideren.

Mijn gezin kan hier niet meer tegen en mijn partner wordt zelfs bang.

Het advocatenkantoor zegt ook dat ze ons helemaal niets kunnen maken, en dat het alleen maar bangmakerij is. Ikzelf heb er ook geen moeite mee met die dreigementen van Dexia, maar mijn gezin gaat hier aan onderdoor.

mijn vraag was hier dan ook of ik geen aangifte kan doen bij de politie van intimidatie/dreigementen, of van fraude?

Piet kan jij ons misschien een goede tip geven?


mvg saabine95
saabine95
 
Berichten: 58
Geregistreerd: di 27 sep 2005 12:48

Berichtdoor Janny » wo 30 nov 2005 18:51

sabine 95,

Om dit te voorkomen heeft onze advocaat direct na ons eerste contact , een brief aan Dexia geschreven. Hierin is meegedeeld dat vanaf die datum, alle contacten zoals brieven ed, uitsluitend via onze advocaat mogen plaatsvinden.Alleen de vraag of ik wilde schikken heeft mij nog rechtstreeks bereikt. verder niets meer.
Dit verzoek is gedaan , omdat ik het psychies niet aankon om iedere keer met Dexia geconfronteerd te worden.

Werkt prima.

Janny
Janny
 
Berichten: 263
Geregistreerd: do 18 aug 2005 13:21
Woonplaats: Drente

Berichtdoor justice man 007 » wo 30 nov 2005 19:29

Hoi Sabine,

Ik kreeg ook diverse brieven van Dexia en haar incassobureau’s waarin dringend “doch” vriendelijk werd gevraagd over te gaan tot betaling van de maandtermijnen en/ of restschuld.
Nadat ik de zaak begin 2004 aan een advocaat heb uitgegeven, heb ik niks meer van Dexia vernomen, behoudens een (persoonlijk) schikkingsvoorstel, en dat ondanks ik enkele weken eerder een brief van Dexia had ontvangen waarin expliciet stond dat ik NIET in aanmerking kwam voor de Duisenberg- regeling. Zo’n zelfde regeling boden ze me erna wel aan. Hierop contact gehad met advocaat en besloten niet op te reageren, daar we inmiddels al in een (vergaande) juridische procedure zaten, en we Dexia al 4 keer eerder een kans tot schikken hadden aangeboden. Om nu alsnog op deze zeer magere regeling in te gaan, zou volstrekt ongeloofwaardig en dom zijn, aldus de advocaat.
Gezien de uitspraken en mijn zaak, was zijn advies om door te gaan met procederen en dat ondanks het feit dat hij nog geen € 1.000,-- aan overheidsbijdrage (toevoeging) krijgt!
Vandaag zou vonnis worden gewezen, maar helaas is mijn zaak (weer) tot nader order uitgesteld.
Ik hou me vast aan de gedachte zolang er geen uitspraak is hoef je niks te betalen, reserveer het geld en mocht je alsnog (gedeeltelijk) in het ongelijk worden gesteld kun je dan wanneer je je bij het vonnis neerlegt een eventuele bijbetaling gemakkelijk doen. Krijg je geld uit, dan heb je hier toch een leuke (wettelijke) rente op ontvangen.
Ik maak me geen zorgen meer om Dexia, kijk alleen uit naar een vonnis, alhoewel ik me er langzaam van bewust wordt dat dit nog jaren kan duren.

m.v.g. justice man

p.s. Sinterklaas 2008 kan ook leuk zijn, is even w8 maar de voorpret op een leuk Sintcadeautje is nooit weg, zelfs niet voor “grote” kinderen, toch?
justice man 007
 
Berichten: 56
Geregistreerd: ma 29 aug 2005 20:34

Berichtdoor Elias » do 1 dec 2005 0:07

Saabine95,

Ondanks het feit, dat je advocaat Dexia al aangeschreven heeft om alles via hem te laten lopen, blijft Dexia de gedupeerde bombarderen met haar overigens wel erg standdaard brieven en telefoontjes. Ze draaien hun eigen "grammafoonplaat" gewoon verder af.
Dit negeren komt inderdaad bedreigend over maar bedenk daarbij dat dit gewoon een procedure is richting praktisch ALLE benadeelden en daardoor in feite niet erg persoonlijk. Hoewel dat wel zo overkomt.

Alles gewoon doorsturen/faxen naar je advocaat. Aan de telefoon netjes maar kort zijn, nergens op in gaan en verwijzen naar je advocaat.

Aangifte doen heeft m.i. totaal geen zin. De grens naar het echte bedreigen wordt nl. niet overschreden, maar nogmaals, het doet bij de gedupeerde(n) de spanning wel flink stijgen.

Dat gedonder houdt pas op, als het contract is beeindigd, de aandelen verkocht (?), de eindafrekening is opgemaakt en de ( eerste ) dagvaardiging is betekend.

Laat je dus niet opnaaien. Dexia meent zo het spelletje te moeten spelen en mag dat kennelijk, helaas.

Groet,
Elias.
Elias
 
Berichten: 214
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 22:40

Berichtdoor Piet » do 1 dec 2005 0:56

Hallo Sabine95,

Ik heb eigenlijk weinig toe te voegen aan de bovenstaande postings.
Dexia kan je niets maken en dat weten ze.
Het enige wat Dexia kan doen als gedupeerden niet meer betalen is een A-codering bij het BKR en een dagvaarding uitbrengen en gaan procederen.
Dexia zal niet gaan procederen omdat ze weten dat zij die rechtszaak gaan verliezen.
Wat kunnen ze dan wel doen om je toch over te halen om te betalen?
Juist, dreigen en mensen onder druk zetten met brieven en telefoontjes.
Dat is Dexia bank ten voeten uit.
Maffia praktijken om gedupeerden nog meer onder druk te zetten.
Maar eigenlijk ligt het probleem nu ergens anders, n.l. bij Dexia.
Dexia heeft gewoon een groot probleem, velen betalen niet meer.
Dus krijgen ze geen geld meer binnen.
De rollen zijn dus eigenlijk omgedraaid, Dexia krijgt geen geld en jij bent aan het procederen om het geld wat je betaald hebt, terug te vorderen.
Dexia zit in het nauw.

Daarom zouden veel meer gedupeerden moeten stoppen met betalen en Dexia gaan dagvaarden.
Die dit niet op eigen houtje, maar in overleg met een advocaat of een goede belangenbehartiger.
Een consequentie is b.v. een A-codering bij het BKR.
Laat je goed voorlichten en neem dat een besluit.

Sabine95, voel je sterk, heb vertrouwen en probeer dit over te brengen op je gezin.
Het is een marathon en we zitten nu op de 35 km.
Nu is het een kwestie van karakter en doorzettingsvermogen, maar ook van steun van elkaar, medegedupeerden en vrienden, kennissen en familie.
Samen moeten en kunnen we de eindstreep en de overwinning halen.
Ik heb er alle vertrouwen in.

Wil je telefonisch contact, stuur me een mailtje.

Sterkte en groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor saabine95 » do 1 dec 2005 17:55

Lieden,

Bedankt voor de informatie, heb mijn advocaat gesproken en vertelde ons dat ze nix kunnen beginnemet hun dreigementen.

bedankt!!!!!!

saabine95
saabine95
 
Berichten: 58
Geregistreerd: di 27 sep 2005 12:48

Berichtdoor plukkert » do 1 dec 2005 20:26

Laat u niet afschrikken mevrouw zonder een uitspraak van de rechter is er niets aan de hand.
plukkert
 
Berichten: 13
Geregistreerd: za 17 sep 2005 23:58
Woonplaats: Almere

Berichtdoor bewijzenteover » za 3 dec 2005 21:47

Piet antwoorde;

Hallo Sabine95,

Ik heb eigenlijk weinig toe te voegen aan de bovenstaande postings.
Dexia kan je niets maken en dat weten ze.
Het enige wat Dexia kan doen als gedupeerden niet meer betalen is een A-codering bij het BKR en een dagvaarding uitbrengen en gaan procederen.
Dexia zal niet gaan procederen omdat ze weten dat zij die rechtszaak gaan verliezen.
Wat kunnen ze dan wel doen om je toch over te halen om te betalen?
Juist, dreigen en mensen onder druk zetten met brieven en telefoontjes.
Dat is Dexia bank ten voeten uit.
Maffia praktijken om gedupeerden nog meer onder druk te zetten.
Maar eigenlijk ligt het probleem nu ergens anders, n.l. bij Dexia.
Dexia heeft gewoon een groot probleem, velen betalen niet meer.
Dus krijgen ze geen geld meer binnen.
De rollen zijn dus eigenlijk omgedraaid, Dexia krijgt geen geld en jij bent aan het procederen om het geld wat je betaald hebt, terug te vorderen.
Dexia zit in het nauw.

Daarom zouden veel meer gedupeerden moeten stoppen met betalen en Dexia gaan dagvaarden.
Die dit niet op eigen houtje, maar in overleg met een advocaat of een goede belangenbehartiger.
Een consequentie is b.v. een A-codering bij het BKR.
Laat je goed voorlichten en neem dat een besluit.

Sabine95, voel je sterk, heb vertrouwen en probeer dit over te brengen op je gezin.
Het is een marathon en we zitten nu op de 35 km.
Nu is het een kwestie van karakter en doorzettingsvermogen, maar ook van steun van elkaar, medegedupeerden en vrienden, kennissen en familie.
Samen moeten en kunnen we de eindstreep en de overwinning halen.
Ik heb er alle vertrouwen in.

Wil je telefonisch contact, stuur me een mailtje.

Sterkte en groeten,
Piet



Natuurlijk. Dat is nou precies wat ook ik al de gehele tijd probeer duidelijk te maken. Laat die aasgieren en achterlijk onnozel gepeupel toch barsten. En dit zijn nog uitzonderlijke nette woorden tegenover als je hoort hoe zij mensen telefonisch uitkafferen als ze niet op hun aanbod ingaan. Niet wakker van liggen! Laat ze maar wegkwijnen incl. die gearomatiseerde vis in Den Haag.

NIET BETALEN!!!!

Laat U niet door dat laag bij de grond gezoks intimideren.

Wij pakken ze dubbel en dwars terug!!

Groeten, Jac. :wink:
bewijzenteover
 


Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 40 gasten

cron