Chat met Bos & partners advocaten

Berichtdoor Janny » vr 2 dec 2005 16:05

andre.

Wat me heel sterk bevreemd is,
A. je noemde je andre26
B.andree
en nu C. andre.

Wie ben je, en waarom verander je steeds je naam. geeft je dat zelf een kick, wie denk je hiermee te misleiden.
Als je serieus genomen wilt worden. wees dan ook serieus op dit Forum.
De ene keer schrijf je als een kind van 8. en de volgende keer normaal Nederlands. en eveneens in je vraagstellingen.
Hoe moet een ander dan op jouw reageren. Of hoeft dat niet als je een vraag steld?

Weet je, ik heb daar maar een reactie op.?

je speelt met de gevoelens van de andere forumleden.en je verzint de situaties.bovendien je hebt alleen jezelf er maar mee. men zal je laten kletsen.

Janny
Janny
 
Berichten: 263
Geregistreerd: do 18 aug 2005 13:21
Woonplaats: Drente

Berichtdoor andre » vr 2 dec 2005 16:30

A. je noemde je andre26
B.andree

deze twee gebruik ik op het trosradar forum omdat ik gebanned was.en waarom speel ik met andermans gevoelens?
andre
 
Berichten: 54
Geregistreerd: do 3 nov 2005 13:50

Berichtdoor Janny » vr 2 dec 2005 16:35

andre schreef:A. je noemde je andre26
B.andree

deze twee gebruik ik op het trosradar forum omdat ik gebanned was.en waarom speel ik met andermans gevoelens?


Je speelt met andermans gevoelens, omdat je door je gedrag, onderen niet serieus neemt.
Als je serieus bent sta je voor je naam en je woorden.en ga je niet draaien.
Janny
 
Berichten: 263
Geregistreerd: do 18 aug 2005 13:21
Woonplaats: Drente

wat is je bedoeling

Berichtdoor henk geluk » vr 2 dec 2005 21:02

andre schreef:A. je noemde je andre26
B.andree

deze twee gebruik ik op het trosradar forum omdat ik gebanned was.en waarom speel ik met andermans gevoelens?


ik weet het ook niet met je !

enige tijd geleden gaf ik je antwoord op een vraag,die je even later weer op het andere forum stelde(tros radar) waar ben je op uit,wat is je bedoeling?

ben je een dexia trol of zit je mensen die het al moeilijk hebben op te jutten.

wees een vent ,en maak je bekend!


gr

henk geluk
henk geluk
 
Berichten: 96
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 19:05
Woonplaats: gameren

Re: wat is je bedoeling

Berichtdoor andre » vr 2 dec 2005 21:41

wat dan andermans gevoelens waar hebben jullie het over dan??
andre
 
Berichten: 54
Geregistreerd: do 3 nov 2005 13:50

Berichtdoor Monument Valley » vr 2 dec 2005 22:06

ik weet het ook niet met je !

enige tijd geleden gaf ik je antwoord op een vraag,die je even later weer op het andere forum stelde(tros radar) waar ben je op uit,wat is je bedoeling?

wees een vent ,en maak je bekend!


gr

henk geluk


Beste Henk Geluk,


Wat geeft het nou als die jongen dezelfde vraag op een andere forum steld, ook al heb jij hem antwoord gegeven.?
Ik Monument Valley neem ook niet alles maar klakkeloos aan wat iemand tegen mij zegt, het word natuurlijk anders als iedereen of meerdere personen hetzelfde antwoord aan mij geven.
Begrijp mij niet verkeerd, ik val je niet af, maar het verwonderd mij enorm dat jij die Andre hierop aanvalt.
Kijk Henk Geluk, het is in deze maatschappij heel normaal als iemand iets tegen je zegt, dat je het ook voor de zekerheid nogeven bij een ander informeert.
Dan die opmerking van jou aan zijn adres, van wees een vent en maak jezelf bekend, met alle respect, je behoeft je niet bekend te maken, immers ik maak mij ook niet bekend.
Heb ik nu soms ook iets te verbergen onder jouw ogen?
Er zijn 2 mensen die weten wie ik echt ben, dat is Piet Koremans en de Webmaster, zo wens ik het ook te houden.
Ik vind persoonlijk dat jouw opmerking tegen Andre; ook al snap ik het wel, een beetje te ver gaan tegen hem.
Totslot wil ik tegen jou en andere mensen zeggen; die zich aan Andre ergeren, reageer niet op zijn berichten.
Mensen laten we onze gezonde verstand gebruiken en geen ruzie maken met elkaar, moet deze forum soms de kant van Trosradar opgaan.?! Nee toch, komop we gaan met zijn allen voor de overwinning zorgen, we kunnen alleen maar een vuist maken als wij elkaar eren en in waarde laten.?.
Monument Valley
 
Berichten: 105
Geregistreerd: di 1 nov 2005 16:51
Woonplaats: Nederland

andre

Berichtdoor henk geluk » vr 2 dec 2005 23:02

beste monument valley,

als ik het van me zelf mag zeggen,zal ik de laatste zijn die ooit iemand zal uitschelden of wantrouwen.

misschien zit ik er helemaal naast,maar andre 's vragen die ik regelmatig tegenkom kan ik soms niet plaatsen.

als andre zelf ook wat wil zeggen op mijn reactie,heb ik dat graag.

helaas heb ik toch wat meer mensenkennis om niet alles klakkeloos aan te nemen.

als je mijn profiel intikt dus henk geluk en pechvogel , zie je wat ik bedoel!
pechvogel alleen bij tros radar.

vwb maak je bekend dan ben je een vent,bedoel ik uiteraard niet de echte naam,sorry als ik niet duidelijk overkwam.

ik bedoel te zeggen aan andre ,ben je ook gedupeerde,wat is je gevoel over dexia etc.

vrgr

henk geluk
henk geluk
 
Berichten: 96
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 19:05
Woonplaats: gameren

Re: andre

Berichtdoor andre » vr 2 dec 2005 23:34

@henk geluk mij ouders zijn echt dexia gedupeerde dat zweer ik.vraag maar aan piet mij moeder heb vandaag weer gebeld naar piet maar deze was vanmidag niet aanwezig.en als u mij berichten zo goed gevolgd heb dan zie je ook dat ik verschilende antwoorde heb gekregen op het verjaringstermijn.
andre
 
Berichten: 54
Geregistreerd: do 3 nov 2005 13:50

Re: andre

Berichtdoor henk geluk » vr 2 dec 2005 23:51

andre schreef:@henk geluk mij ouders zijn echt dexia gedupeerde dat zweer ik.vraag maar aan piet mij moeder heb vandaag weer gebeld naar piet maar deze was vanmidag niet aanwezig.en als u mij berichten zo goed gevolgd heb dan zie je ook dat ik verschilende antwoorde heb gekregen op het verjaringstermijn.



daar is een interessant artikel over ,ik zal het dadelijk op dit forum zetten!

als ik je beledigd hebt,biedt ik je mijn excuus aan,dat zou nl nooit mijn bedoeling zijn andre.

je moet dadelijk even kijken op dit forum,dan zal ik het artikel plaatsen,moet het even van mijn dexia map op een externe harddisk kopieren!

vrgr


henk geluk
henk geluk
 
Berichten: 96
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 19:05
Woonplaats: gameren

Re: andre

Berichtdoor henk geluk » vr 2 dec 2005 23:59

andre schreef:@henk geluk mij ouders zijn echt dexia gedupeerde dat zweer ik.vraag maar aan piet mij moeder heb vandaag weer gebeld naar piet maar deze was vanmidag niet aanwezig.en als u mij berichten zo goed gevolgd heb dan zie je ook dat ik verschilende antwoorde heb gekregen op het verjaringstermijn.



Ten dienste staan


5.1 Voor zover Dexia zou stellen dat de vernietigingsgrond van artikel 1:89 BW reeds bij de totstandkoming van de overeenkomst ten dienst is komen te staan en de rechtsvordering tot vernietiging derhalve zou zijn verjaard, dient - overeenkomstig de uitspraak van de Rechtbank �s-Gravenhage, sector kanton van 9 december 2004 van - LJN: AR8788; 429793 \ CV EXPL 04-2402 - het volgende te worden opgemerkt.

5.2 Met de uitdrukking 'ten dienste staan' van de vernietigingsbevoegdheid in artikel 3:52 lid 1 onder d BW wordt blijkens de parlementaire geschiedenis van dat artikel en van artikel 6:88 BW (met daarin een gelijkluidende terminologie) bedoeld dat het gaat om een bevoegdheid die in dit geval [de vrouw] geacht kan worden daadwerkelijk te kunnen uitoefenen. Dat is niet het geval wanneer zij de bevoegdheid niet kende en zij haar ook niet redelijkerwijs had behoren te kennen (Parlementaire Geschiedenis Boek 3, p. 235 en Boek 6, p. 315 en 316).

5.3 Het kennen van een bevoegdheid als hier bedoeld houdt niet alleen in dat [de vrouw] 1) wist van het bestaan van de door [de man] gesloten overeenkomst, maar ook dat zij 2) de aard van de overeenkomst juist wist te duiden als huurkoop. Deze aard van de overeenkomst was immers bepalend voor het bestaan van de mede op artikel 1:89 BW berustende bevoegdheid tot vernietiging van die overeenkomst.

5.4 Immers, in de overeenkomst zelf en het bijbehorende informatiemateriaal is alleen sprake van de aanduiding aandelenleaseovereenkomst en niet van de juist door Dexia betwiste aanduiding huurkoop of koop op afbetaling. Voorts dient in aanmerking te worden genomen dat uit diverse publicaties en rechtspraak gebleken standpunten inzake de aard van de effectenlease-overeenkomst, die voor [de vrouw] eventueel een aanwijzing hadden kunnen zijn voor het bestaan van een bevoegdheid tot vernietiging, dateren begin 2003.

5.5 Door de gebrekkige, onvolledige en onjuiste voorlichting en informatie was [de vrouw] niet op de hoogte van - en had zij dientengevolge een onjuiste voorstelling van - de aard (en risico's) van de overeenkomst, ten gevolge waarvan niet kan worden gesteld dat zij voor 2003 kende of wist of behoorde te weten dat het om huurkoop ging.

5.6 De bevoegdheid om tot vernietiging van de overeenkomst over te gaan heeft op grond van het bovenstaande [de vrouw] niet voor begin 2003 ten dienste gestaan. Zij zou zich dientengevolge tot medio 2006 kunnen beroepen op de vernietigingsgrond van artikel 1:89 BW.

5.7 De vordering tot verklaring van recht van de buitengerechtelijke vernietiging van de overeenkomst bij brief van xxxx 2005 ligt derhalve voor toewijzing gereed.

Schriftelijke toestemming

5.8 Zoals werd vastgesteld in de uitspraak van de Rechtbank Alkmaar, sector kanton van 25 mei 2005 - zaaknummer 160555\04-1408 (CP), LJN-nummer AT6106 - vergt artikel 1:88 lid 3 BW eenvoudigweg dat de toestemming schriftelijk diende te worden gegeven.



Hiervan is in casu geen sprake.
henk geluk
 
Berichten: 96
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 19:05
Woonplaats: gameren

Re: andre

Berichtdoor andre » za 3 dec 2005 0:07

we moeten nu zo snel mogellijk dit contract venietigen.maar ik ga nu een biertje halen maar toch bedankt. :D
andre
 
Berichten: 54
Geregistreerd: do 3 nov 2005 13:50

Re: andre

Berichtdoor andre » za 3 dec 2005 0:16

een email die ik heb gekregen van rompelberg advocaat.


Vraag/Opm.: hoi mag ik vragen wat jullie onder verjaringstermijn verstaan bij eegaleasers ik lees op veel forums dat iedereen wat anders zegt.een voorbeeld beursklacht zeg dat de verjaringstermijn van 3 jaar pas is ingegaan op 26-08-2004 wij hebben een contract van 2001 tot 2011 afgesloten bij bank labouchere.

mvg a,-------

antwoord.

Geachte heer -------,

De verjaringstermijn van artikel 88 van Boek 1 van het Burgerlijk Wetboek, het
zogenaamde eegalease-verweer, staat in artikel 52 lid 1 sub d van Boek 3 van het
Burgerlijk Wetboek:
"drie jaren nadat de bevoegdheid om deze vernietigingsgrond in te roepen, aan
degene aan wie deze bevoegdheid toekomt, ten dienste is koen te staan".

Vraag is natuurlijk wanneer de partner van de contractant wist dat hij van dit
vernietigingsrecht gebruik kon maken. De jurisprudentie hierin is divers. Binnen
3 jaren na contractdatum leidt in beginsel altijd tot terugbetaling door de bank
van volledige inleg en kwijtschelding restschuld.

Hieronder 3 uitspraken waarin vernietiging is uitgesproken door kantonrechter na
inroepen eegalease-verweer niet binnen 3 jaar na contractdatum:

Kantonrechter Dordrecht (13-10-05): Vernietiging door echtgenote vier jaar na
aanvangsdatum contract is binnen verjaringstermijn. De verjaringstermijn van
drie jaren vangt aan op het moment dat de echtgenoot op de hoogte was van de
inhoud en de strekking van de overeenkomst. De uitdrukkelijke toestemming van de
echtgenoot is vereist. De dag van sluiten van de overeenkomsten kan niet als
aanvangsdatum van de verjaringstermijn worden aanvaard.

Kantonrechter Alkmaar (8-8-05): De echtgenote van een gedupeerde leasebelegger
heeft 4,5 jaar na de begindatum de overeenkomst rechtsgeldig vernietigd.
Restschuld kwijtgescholden, Dexia moet volledige inleg terugbetalen.
(Rechtspraak.nl)

Kantonrechter Alkmaar (8-8-05): Triple Effect Maandbetaling na ruim vier jaar
rechtsgeldig vernietigd (verjaringstermijn is drie jaar). De restschuld 100%
kwijtgescholden, Dexia moet de gehele inleg terugbetalen. (Rechtspraak.nl)

Over het tijdstip waarop de 3-jaarstermijn begint te lopen wordt door
kantonrechters verschillend geoordeeld, hier is nog niet echt overeenstemming
over, maar u ziet dat het niet perse binnen 3 jaren na afsluiten contract(en)
hoeft te zijn.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben,

Met vriendelijke groet,

Mr. M. van Hoorne

mischien wat duidelijker deze tekst.
andre
 
Berichten: 54
Geregistreerd: do 3 nov 2005 13:50

Berichtdoor Monument Valley » za 3 dec 2005 4:25

beste monument valley,

als ik het van me zelf mag zeggen,zal ik de laatste zijn die ooit iemand zal uitschelden of wantrouwen.

misschien zit ik er helemaal naast,maar andre 's vragen die ik regelmatig tegenkom kan ik soms niet plaatsen.


vrgr

henk geluk


Ik kan heel goed begrijpen dat je zijn berichten niet goed kan plaatsen, ik moet ook weleens af en toe mijn wenkbrauwen frontsen, maar misschien word het die Andre allemaal wel een beetje te veel waardoor hij de ene keer weer zus zegt en dan weer zo, maar oke we doen het er maar mee, hopelijk is die hele Legiolease affaire binnenkort voorbij, want het word ons allemaal een beetje te veel.

Oke Henk Geluk naar aanleiding van jouw opmerking dat ik je postings maar eens moet inzien, dit heb ik uiteraard gedaan en ik moet eerlijk bekennen dat je kordaat overkomt alleen vond ik dat antwoord wat jij gaf aan die andre niet echt nodig.
Over die opmerking van jou; wees een vent had ik idd verkeerd begrepen.
Bij deze mijn excuses.
Wat het onderstaande betreft;
helaas heb ik toch wat meer mensenkennis om niet alles klakkeloos aan te nemen.


Ik geloof best dat je niet alles klakkeloos aanneemt, dat kan en mag ook niet, want zou je dat wel doen, dan ben je een voetveeg van de maatschappij, dat is niet de bedoeling.
Mensen geven antwoord op bepaalde vragen en je mag jezelf best afvragen van, klopt dat wel, dan ga je het traceren door bij anderen te informeren.
Mvrgr., Monument Valley
Monument Valley
 
Berichten: 105
Geregistreerd: di 1 nov 2005 16:51
Woonplaats: Nederland

Vorige

Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 36 gasten

cron