Belangrijk Nieuws gepubliceerd op 1 december 2005

Belangrijk Nieuws gepubliceerd op 1 december 2005

Berichtdoor Monument Valley » ma 5 dec 2005 14:07

Column: Dexia, hoe diep kun je vallen?

Gepubliceerd op donderdag 01 december 2005

Door mr. Bob den Boer
Tegen beter weten in blijft Dexia blijft het proberen met nutteloze verweren. Rechters zijn het zat.
Stelt u zich eens voor dat u rechter bent. U wordt bedolven onder aandelenleasezaken. Hoewel u al tientallen uitspraken hebt gedaan dat deze overeenkomsten nietig zijn, komt Dexia bij iedere zaak vrolijk met dezelfde argumenten die al tientallen keren onderuit zijn gehaald. Maar u bent rechter en dus moet u zich iedere keer weer door dezelfde argumenten worstelen en moet u in uw uitspraak iedere keer weer herhalen wat iedereen, inclusief Dexia, allang weet. In een recente zaak liet de kantonrechter Helmond merken dat hij het spuugzat is.

Dat de WinstVerDriedubbelaar voldoet aan alle vereisten van huurkoop staat inmiddels vast. Toestemming van de echtgenote is hierbij dus vereist maar was in deze zaak achterwege gebleven.

Gelogen
Maar Dexia had het nog niet begrepen. Eerst voerde Dexia aan dat de gedupeerde voorafgaande aan de procedure geen verweer tegen de vordering zou hebben gevoerd. Uit de bewijzen van de gedupeerde bleek dat dit argument van Dexia gewoon gelogen was! Fout 1.

Dexia wist heel goed dat het verweer van gedupeerde was dat zijn echtgenote niet mee heeft getekend. In strijd met de wet verzuimde Dexia de kantonrechter bij dagvaarding van dit verweer op de hoogte te stellen. Fout 2.

Niet gehuwd
En Dexia ging vrolijk verder: pas in de tweede ronde voerde Dexia ineens het verweer dat gedupeerde mogelijk ten tijde van het aangaan van de overeenkomst niet gehuwd zou zijn geweest: Dexia voerde dit argument aan niet omdat zij wist dat gedupeerde niet gehuwd was maar slechts bij gebrek aan wetenschap omtrent dit feit. Fout 3.

Zeer ongewoon
De Kantonrechter was het zat en veegde de vloer aan met Dexia: 'Ten onrechte en in strijd met de waarheid...' en 'suggestief'. Het is zeer ongewoon dat rechters zich in dergelijke krachtige taal uitlaten.

Vervolgens probeerde Dexia het nog met een beroep op een voorstel wetswijziging over collectieve afwikkeling van massaschades. Uiteraard verwierp de kantonrechter ook dit beroep op een niet bestaande wet. Dexia diende nu hetgeen op grond van de overeenkomst is betaald als onverschuldigd terug te betalen.

De opstelling van Dexia mag zo langzamerhand wel apert onredelijk genoemd worden: Dexia brengt een hoop leed toe aan de gedupeerden en Dexia belast volstrekt onnodig de rechterlijke macht.


Dit artikel is geschreven door mr. Bob den Boer. Hij is verbonden aan het juristennetwerk XS 2 Justice.




Dit vond ik bij het nieuws op het forum, ik vind dit wel belangrijk.
Ik zag namelijk een stukje staan; laatste regel over Wcam; na het lezen van dit, zeg ik, mensen hoe je het ook moge bekijken, die Wcam komt er niet.
Ik hoop niet dat dit artikel al geplaatst is en/of jullie dit alweten, indien ja, bij deze dan mijn verontschuldiging hiervoor.
Monument Valley
 
Berichten: 105
Geregistreerd: di 1 nov 2005 16:51
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor saabine95 » di 6 dec 2005 9:40

eindelijk gerechtigheid!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Het recht zal zegevieren in deze bananenreplubliek.


Laten we met ze allen doorknokken, en die dexiahonden volledig vernietigen!!!!


saabine95
saabine95
 
Berichten: 58
Geregistreerd: di 27 sep 2005 12:48

Berichtdoor Monument Valley » di 6 dec 2005 12:09

eindelijk gerechtigheid!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Het recht zal zegevieren in deze bananenreplubliek.


Laten we met ze allen doorknokken, en die dexiahonden volledig vernietigen!!!!


saabine95


Ben ik helemaal mee eens Saabine95
Zo zie je maar weer dat iedereen zich druk maakt om niks.
Hoevaak heb ik niet gezegd dat die Wcam er niet komt?
Je krijgt eerst de uitspraak van Arnhem de 21e a.s. daarna zien we wel weer verder.
Ik hoop dat die uitspraak voor iedereen nu een behoorlijke ruggesteun is.
Eerlijk gezegd ben ik wel bang voor iets anders, maar dat zien we dan wel weer*, nu zeg ik, mensen blijf kalm en laat je niet gek maken door die Propaganda, vergeet niet dat die oplichtersbank en st. Leaseverlies en de Consumentenbond er vanalles aandoen om de mensen over de streep te halen om te schikken.
Ik wil bij deze zeggen; ieder moet voorzichzelf weten of men schikt of niet, maar vergeet niet als je toch schikt omdat je bang bent voor die Wcam; wat er niet komt, dat je jezelf besteeld.
Dus mensen komop denk na en trap niet in die Dexia-val.
Groet, Monument Valley

*= is niet mijn bedoeling om bij jullie ongerustheid op te wekken, maar ik wil hiermee zeggen, stel dat de uitspraak op 21 december a.s. vanuit Arnhem voor ons allen positief is, wat gaat dat oplichterszooitje dan doen.?
Laten ze zich dan failliet verklaren of vertrekken ze met de Noorderzon uit Nederland?
Nogmaals het is beslist niet mijn bedoeling om jullie ongerust te maken, maar de mogelijkheid is aanwezig, ga beslist niet denken dat die oplichtersbank de krant gaat zitten lezen na de positieve uitspraak, want dan kom je bedrogen uit.
Mensen met een Aegoncontract of Fortis hebben naar mijn inziens niks te vrezen als mijn gedachte om het zomaar even te zeggen uitkomt, maar mensen die via een tussenpersoon van Dexia destijds een aandelenleasecontract genomen hebben kunnen weleens leken op hun neus gaan kijken als mijn vermoeden uit mocht komen; hopelijk niet.
Laatst bijgewerkt door Monument Valley op di 6 dec 2005 14:56, in totaal 1 keer bewerkt.
Monument Valley
 
Berichten: 105
Geregistreerd: di 1 nov 2005 16:51
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor ad snoeren » di 6 dec 2005 15:28

ad snoeren

Zo zie je maar weer dat iedereen zich druk maakt om niks.
Hoevaak heb ik niet gezegd dat die Wcam er niet komt?
Je krijgt eerst de uitspraak van Arnhem de 21e a.s. daarna zien we wel weer verder.


Mon.Val

Het is me wel vaker opgevallen dat je de dingen positiever wegzet dan ze zijn.
Dat is een goed streven, want er is al genoeg ellende in de wereld.
Maar om alles zo even te voorspellen, en stellen dat het zo zal gaan,
is nogal oportunistisch ben ik bang.

Niets is in deze zeker tot dat de rechter daarover zijn zegje heeft gezegd.
Iedereen kan er onder uit, is ook zo'n gemakkelijke stelling.
Dat moet dan allemaal wel even geregeld worden, door ieder persoonlijk.

Ik denk dat voorlopig beter gesteld kan worden, in deze.

Dexia is linke Loetje,
en ziet een gedupeerde als een doetje.
Zodra de rechters denken als de Boer.
Dan is jou stelling best wel stoer. :wink:
ad snoeren
 

Berichtdoor Janneke52 » di 6 dec 2005 15:30

3x is scheepsrecht Ad :wink:

Het viel mij ook op dat de topic gesloten was.
En maar klagen over het Tros forum, het is hier niet beter. Wat de heren niet bevalt wordt op slot gedaan.
Janneke52
 
Berichten: 39
Geregistreerd: wo 17 aug 2005 8:54
Woonplaats: Oldenzaal

Berichtdoor Monument Valley » wo 7 dec 2005 3:39

ad snoeren

Quote:


Mon.Val

Het is me wel vaker opgevallen dat je de dingen positiever wegzet dan ze zijn.
Dat is een goed streven, want er is al genoeg ellende in de wereld.
Maar om alles zo even te voorspellen, en stellen dat het zo zal gaan,
is nogal oportunistisch ben ik bang.

Niets is in deze zeker tot dat de rechter daarover zijn zegje heeft gezegd.
Iedereen kan er onder uit, is ook zo'n gemakkelijke stelling.
Dat moet dan allemaal wel even geregeld worden, door ieder persoonlijk.

Ik denk dat voorlopig beter gesteld kan worden, in deze.

Dexia is linke Loetje,
en ziet een gedupeerde als een doetje.
Zodra de rechters denken als de Boer.
Dan is jou stelling best wel stoer.


Ad,

Bedankt voor het compliment. :D

Je moet het altijd positief zien maar tegelijk moet je, je ook realiseren dat het weleens anders kan verlopen dan wat jij had gewild.

Ik probeer altijd positief te zijn, de negatieviteit onderdruk ik, moet ook wel, want met negatievelinge schieten we niks mee op, wat jij al zei, eris genoeg ellende in de wereld, dan moet men het niet nog ellendige willen maken dan het al is, maar wel met beide benen op de grond blijven staan, door ook de andere kant te bekijken.
Wij zijn allemaal mensen met onze gebreken en we zien zograag dingen die alleen maar plezierig zijn en wij mensen zijn dan geneigd om de nare dingen over het hoofd te zien, waardoor indien het mocht verkeren wij juist onwaakzaam worden, waardoor die boeven kunnen ontsnappen.
Mij lijkt het raadzaam indien de uitspraak de 21e a.s. voor ons positief is, meteen onze Advocaten de opdracht geven om beslag te leggen op de bank of onder curatele te laten stellen, zodat zij niet de kans krijgen om zich eigen failliet te laten verklaren of met de Noorderzon te vertrekken.
Als de Arnhemse Rechter verstandig is, dan geeft hij/zij in de positieve uitspraak meteen aan, dat de oplichtersbank onder curatele gesteld wordt.
In dat geval hebben wij niets te vrezen.
Maar oke misschien doet de Rechter dat ook wel, dat kan ik nu niet zeggen, ik kan niet in de Rechter zijn/haar hoofd kijken, dus resumerende: We wachten maar af, zoals ik al zei.
Mvrgr., Monument Valley
Monument Valley
 
Berichten: 105
Geregistreerd: di 1 nov 2005 16:51
Woonplaats: Nederland


Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten

cron