Profit Effect product van Dexia voorheen Labouchere

Profit Effect product van Dexia voorheen Labouchere

Berichtdoor Betty » di 13 dec 2005 16:40

Wie kan ons verder helpen wat te doen:
Wij hadden het product profit effect met een maximale looptijd van 10 jaar, maar na 3 jaar mochten de aandelen verkocht worden.(2004)
Wij hebben na 3 jaar verkocht en werden getrakteerd op een vette rekening van aandelenverlies en boeterente.(over boeterente was ons nooit iets verteld en we liepen met dit product 0 % risico volgens een brochure, die we niet mochten houden)
In de Duisenberg-regeling wordt niet over die boeterente gesproken.
Hoe kun je nu boete moeten betalen over een "lening" die afgelost is?
Wat nu, betty
Laatst bijgewerkt door Betty op do 6 jul 2006 19:57, in totaal 1 keer bewerkt.
Betty
 
Berichten: 7
Geregistreerd: di 13 dec 2005 12:54

Berichtdoor justice man 007 » wo 14 dec 2005 12:58

Hoi Betty,

Ik begrijp je verhaal en verontwaardiging goed.
Heb zelf ook een Proffit Effect en mij is een soortgelijk verhaal verteld, daarbij heb ik nooit een brochure in mogen zien laat staan houden. Dat terwijl ze verplicht waren je de brochure mee te geven!
Ook mij werd in duidelijke woorden aangegeven slechts een deel van me inleg te kunnen verliezen in het slechtste geval en dat ik na 3 jaar al kon stoppen met beleggen (werd niet gesproken over leasen/ lenen).
Dat is me geld wilde beleggen was me duidelijk, immers 12% rendement is niet met sparen te behalen, maar dat ik rente ging betalen 10 jaar lang over een lening is nimmer duidelijk gemaakt.
Ik was dan ook de laatste die had geklaagd als ik nu nog maar de helft van me inleg had teruggekregen. Maar dat je nu alsnog de waardedaling van de FICTIEVE aandelen moet betalen is schandalig.
Dexia laat je nu opdraaien voor een fictieve restschuld, laat je rente betalen over een lening die niet (meer) bestaat, en had de contracten zo in elkaar gestoken dat stoppen vrijwel nooit loonde door de hoge boeterente van veelal 50% (door hun korting genoemd in het contract) en nu weer boete.
Bovenstaande is ook in strijd met de WcK regels, maar ja daar heeft Dexia schijnbaar nooit van gehoord…
Ik zal nooit schikken, als mensen je een oor willen aannaaien dan vind ik dat je ze daarna niet meer moet vertroetelen door een magere schikking te accepteren, immers hun (Dexia) hebben wat goed te maken niet wij!

m.v.g. justice man
justice man 007
 
Berichten: 56
Geregistreerd: ma 29 aug 2005 20:34

Berichtdoor johanmulder » do 15 dec 2005 20:42

Betty,
Kijk op deze site eens onder gezamenlijke procedures en dan bij Korting Kado/ Profit Effect.
Johan Mulder.
johanmulder
 
Berichten: 18
Geregistreerd: do 25 aug 2005 19:12

Berichtdoor Betty » wo 28 dec 2005 11:41

justice man 007 schreef:Hoi Betty,

Ik begrijp je verhaal en verontwaardiging goed.
Heb zelf ook een Proffit Effect en mij is een soortgelijk verhaal verteld, daarbij heb ik nooit een brochure in mogen zien laat staan houden. Dat terwijl ze verplicht waren je de brochure mee te geven!
Ook mij werd in duidelijke woorden aangegeven slechts een deel van me inleg te kunnen verliezen in het slechtste geval en dat ik na 3 jaar al kon stoppen met beleggen (werd niet gesproken over leasen/ lenen).
Dat is me geld wilde beleggen was me duidelijk, immers 12% rendement is niet met sparen te behalen, maar dat ik rente ging betalen 10 jaar lang over een lening is nimmer duidelijk gemaakt.
Ik was dan ook de laatste die had geklaagd als ik nu nog maar de helft van me inleg had teruggekregen. Maar dat je nu alsnog de waardedaling van de FICTIEVE aandelen moet betalen is schandalig.
Dexia laat je nu opdraaien voor een fictieve restschuld, laat je rente betalen over een lening die niet (meer) bestaat, en had de contracten zo in elkaar gestoken dat stoppen vrijwel nooit loonde door de hoge boeterente van veelal 50% (door hun korting genoemd in het contract) en nu weer boete.
Bovenstaande is ook in strijd met de WcK regels, maar ja daar heeft Dexia schijnbaar nooit van gehoord…
Ik zal nooit schikken, als mensen je een oor willen aannaaien dan vind ik dat je ze daarna niet meer moet vertroetelen door een magere schikking te accepteren, immers hun (Dexia) hebben wat goed te maken niet wij!

m.v.g. justice man

Justice man,

Sorry voor mijn late reactie, maar hartelijk bedankt.

Hoe los jij het nu verder op. Neem je een advocaat in de arm of wacht je verdere bericht geving af ?

Inafwachting van je reactie en vriendelijke groet,
Betty
Betty
 
Berichten: 7
Geregistreerd: di 13 dec 2005 12:54

Berichtdoor Painter » wo 28 dec 2005 15:02

Neem maar een advocaat, sla ze voor de oren en betaal niets meer, dat is de enige manier om ze dwars te zitten en de lust om nog meer juridische manieren te vinden om de zaak te rekken, want des te langer het duurt des te meer maandelijkse betalingen missen ze van de gedupeerden en dat doet zeer als ze wettelijke rente moeten betalen als ze bakzeil halen met een verloren zaak.
Ik kan er over meepraten want ik heb ook een profit effect en dat is een van de gemeenste contracten die er is.
Dus stoppen met betalen en neem een advocaat of ga in zee met leaseproces.

VR GR
Painter
 
Berichten: 29
Geregistreerd: do 29 sep 2005 18:27

Berichtdoor justice man 007 » wo 28 dec 2005 20:38

Hoi Betty,

Ben al ruim 1,5 jaar aan het procederen tegen Dexia.
Gezien mijn persoonlijke en financiële situatie en ook uit principe schik ik niet meer met Dexia tenzij ze me een “vernieuwd” aanbod doet waarmee ik tenminste 50% van me inleg terug krijg.
Dan laat ik wellicht 25% inleg en wettelijke rente liggen maar kan ik het hoofdstuk direct afsluiten.
Voor Dexia weer één zaak minder en voor beide scheelt het proces- en advocaatkosten, daarbij zit in de lijn van de uitspraken steeds meer voordeel voor de gedupeerde dus als ze niet willen schikken dan wacht ik rustig af.


Groetjes justice man
justice man 007
 
Berichten: 56
Geregistreerd: ma 29 aug 2005 20:34

Berichtdoor Betty » do 29 dec 2005 12:22

Hartelijk dank voor jullie reaties. Ik kom er nog op terug.

Groetjes, Betty
Betty
 
Berichten: 7
Geregistreerd: di 13 dec 2005 12:54

Berichtdoor Betty » do 29 dec 2005 12:55

Painter schreef:Neem maar een advocaat, sla ze voor de oren en betaal niets meer, dat is de enige manier om ze dwars te zitten en de lust om nog meer juridische manieren te vinden om de zaak te rekken, want des te langer het duurt des te meer maandelijkse betalingen missen ze van de gedupeerden en dat doet zeer als ze wettelijke rente moeten betalen als ze bakzeil halen met een verloren zaak.
Ik kan er over meepraten want ik heb ook een profit effect en dat is een van de gemeenste contracten die er is.
Dus stoppen met betalen en neem een advocaat of ga in zee met leaseproces.

VR GR


Wij hebben na 3 jaar het verlies genomen en de "boete'' betaald. Omdat mijn man anders gezien het budget niet met de Vut kon.
Dus de argumenten die voor jou tellen, gelden niet voor ons.
Wij kunnen wat dat betreft geen druk op de ketel zetten bij Dexia.

Groeten, Betty
Betty
 
Berichten: 7
Geregistreerd: di 13 dec 2005 12:54

Berichtdoor Betty » do 29 dec 2005 13:13

justice man 007 schreef:Hoi Betty,

Ben al ruim 1,5 jaar aan het procederen tegen Dexia.
Gezien mijn persoonlijke en financiële situatie en ook uit principe schik ik niet meer met Dexia tenzij ze me een “vernieuwd” aanbod doet waarmee ik tenminste 50% van me inleg terug krijg.
Dan laat ik wellicht 25% inleg en wettelijke rente liggen maar kan ik het hoofdstuk direct afsluiten.
Voor Dexia weer één zaak minder en voor beide scheelt het proces- en advocaatkosten, daarbij zit in de lijn van de uitspraken steeds meer voordeel voor de gedupeerde dus als ze niet willen schikken dan wacht ik rustig af.


Groetjes justice man


Hallo justice man,

Bedankt voor je reactie.

Misschien moeten we toch maar met leaseproces contact opnemen, er blijft weinig anders over, willen we nog iets terug zien van alle rente c.q. boete die we hebben betaald.

Met vriendelijke groet,
Betty
Betty
 
Berichten: 7
Geregistreerd: di 13 dec 2005 12:54

Berichtdoor johanmulder » za 31 dec 2005 17:28

Profit Effect.
Dit product is gebaseerd op opties. Alleen de klant weet hier vaak niets van.
De aandelen dienen op naam van de klant te worden bijgeschreven in de boeken van de bank ( La Bouchere destijds). Dit is niet gebeurd. Tevens is het wettelijk verplicht om de klant meteen na aankoop schriftelijk bewijs hiervan te sturen. Dit is zeker niet gebeurd. Alleen al daarom zouden de contracten nietig moeten worden verklaard. Dexia heeft nog steeds niet aan kunnnen tonen dat de aandelen werkelijk zijn aangekocht en op het bedrag wat hiermee gemoeid zou zijn is Uw rentebetaling, boeterente en restschuld gebaseerd. Geen enkele rechter zou mogen ontkennen dat het onweerlegbaar bewijs dat de aandelen daadwerkelijk zijn aangekocht van zulk groot belang is voor de klant dat Dexia dit nu onverwijld zou moeten aantonen. Dexia kan dit echter niet, anders had ze dit al lang gedaan.
De algemeen verbindend verklaring van de Duisenbergregeling is weer zo'n truc om dit allemaal weer op de lange baan te schuiven. Dit geeft hen weer gelegenheid om mensen weer zo gek te maken dat ze toch weer betalen en zo wordt de groep die voet bij stuk houdt steeds kleiner. Uiteindelijk moet deze groep m.i. in aanmerking komen voor de Belgische schikkingsvariant en als je toch naar de rechter gaat wellicht nog wel meer dan dat. Je hebt echter wel een hele lange adem nodig en die heeft niet iedereen.
Johan Mulder.
johanmulder
 
Berichten: 18
Geregistreerd: do 25 aug 2005 19:12

Berichtdoor bluts » za 31 dec 2005 19:17

Hallo Johan,
Ik heb (had) ook zo'n Profit effect. I heb mijn maandelijkse rentebetalingen stopgezet. Ongeveer een maand geleden, na de nodige aanmaningen etc. kreeg ik bericht dat de aandelen verkocht waren en dat er een behoorlijke restschuld voor mijn rekening overbleef.
Vraag 1:Hoe kunnen ze aandelen verkopen die wellicht niet zijn aangekocht?
Vraag 2: Als ze verkocht zijn dan zou ik daar toch ook een bewijs van moeten krijgen??

Prettige jaarwisseling en alle goeds voor 2006.
groeten.
bluts
 
Berichten: 18
Geregistreerd: do 25 aug 2005 17:51

Berichtdoor Painter » za 31 dec 2005 19:38

Zolang ze maar veel en vaak blijven roepen dat ze de aandelen wel hebben dan lijkt het net alsof ze ze hebben, maar al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald hem wel.

Prettige jaarwisseling
Painter
 
Berichten: 29
Geregistreerd: do 29 sep 2005 18:27

Berichtdoor pewi » za 31 dec 2005 20:47

Bluts,
Vraag 1:Hoe kunnen ze aandelen verkopen die wellicht niet zijn aangekocht?
Vraag 2: Als ze verkocht zijn dan zou ik daar toch ook een bewijs van moeten krijgen??

Stuur ze gewoon een briefje en vraag hun om een verkoopspecificatie. Ben reuze beniewd.
Unne gooie roetsj, pewi
pewi
 
Berichten: 167
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 21:00
Woonplaats: Limburg

Berichtdoor Painter » zo 1 jan 2006 12:20

Die krijg je vervolgens niet, dus verloren moeite.

Het word tijd dat de heer zalm met zijn vuile praatjes een keer aan de bel gaat trekken en de boel eens een keer gaat omdraaien.

VR GR
Painter
 
Berichten: 29
Geregistreerd: do 29 sep 2005 18:27

Berichtdoor johanmulder » zo 1 jan 2006 13:29

Bluts,
Dexia heeft mij eens gebeld en toen gezegd dat het hele product Profit Effect/ Korting Kado berust op een optieconstructie. Ze hebben OTC opties gekocht. Dit zijn onderhands ( zonder tussenkomst van de beurs) gekochte opties. Dexia geeft dit gewoon toe. Ze kunnen ook niet anders, want het is gewoon zo.
Als je handig bent en dat waren die jongens van Legio Lease ( off shore experts) dan kun je voor een paar honderd euro zo'n heel contract afdekken en breng je de klant duizenden euro's in rekening.
Een schriftelijk bewijs van aankoop en bijschrijving in de boeken kunnen ze niet geven omdat ze die niet hebben. Hiermee plegen ze contractbreuk. Kijk maar bij de bijzondere voorwaarden van je contract artikel 2. Artikel 3 verplicht ze ook nog om eigenlijk bekend te maken wat ze aan de opties hebben verdiend want alle baten komen de lessee toe.
In een rechtszaak kunnen ze het niet winnen als ze niet aan artikel 2 van hun eigen contract hebben voldaan.
Daarom is de zaak over het aankopen van de aandelen verdaagd tot het jaar 2007, als ik goed ben ingelicht. In die tussentijd zijn er dan toch weer mensen overstag gegaan.
Johan Mulder.
johanmulder
 
Berichten: 18
Geregistreerd: do 25 aug 2005 19:12

Volgende

Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron