DSI en Kerstmis

In de afgelopen jaren zijn er duizenden klachten ingediend door Dexia gedupeerden bij de klachtencommissie van het DSI.
Er zijn slechts een paar uitspraken geweest, waaronder een paar hoger beroep zaken.
Deze hoger beroepzaken zouden als voorbeeld dienen voor de afhandeling van alle andere klachten over Dexia.
In één hoger beroepzaak, de KCD 2004-11 van nov 2003, bleef het echter stil.
Geen behandeling, u hoort van ons.
En al die andere klachten?
Tijdelijk opgeschoven, aangehouden, uitgesteld, ... verzin maar wat.
2003 - 2004 - 2005 - 22 december 2005
En hoe is het nu gegaan met al die ingediende klachten over Dexia die al jaren op de plank bij het DSI liggen?
De klachten zijn erg stoffig geworden, is het meest verregaande antwoord.
Zeer stoffig zelfs.
Een gesprek met de algemeen directeur Mr Oosterholt tijdens het Seminar van de AFM een tijdje geleden heeft helaas niet de nodige poetsbeurt opgeleverd.
Hij zal wel denken, gewoon wachten dan lost het probleem zichzelf op.
En die hoger beroep zaak dan van 2003 van bovenaan deze topic?
Deze mensen zitten al twee jaar op hun geld te wachten wat het DSI had toegezegd in hun vonnis.
Dexia is in hoger beroep gegaan en dat loopt nog steeds, pardon, wat zegt u... dat loopt nog steeds?
Dexia had helemaal geen grond om in hoger beroep te gaan en dit hoger beroep had al direct afgewezen moeten worden!
Maar het DSI is er ter bescherming van de banken, want wat zeggen de banken zelf: als je een probleem of geschil heb, ga naar de klachtencommissie DSI en leg daar je klacht neer.
Zelfs Docters van Leeuwen, onze waakhond van de AFM vertelt trots in Nova op 21 december j.l. dat er een geweldige klachtencommissie is.
Hij noemt echter geen naam.......nee natuurlijk niet, je kunt de klachtencommissie (KC) DSI nou niet echt een geweldige KC vinden.
Duizenden Dexia gedupeerden die al jaren geleden hun klacht hebben ingediend kunnen dit beamen.
Maar ondanks alle stof en vooroordelen, zie b.v. het interview met Oosterholt uit januari 2004 http://www.platformaandelenlease.nl/Nieuws/20012004.htm , heb ik toch geprobeerd onze gevoelens als klant bij het DSI over te brengen op Oosterholt met als beste voorbeeld deze hoger beroep zaak van mensen die al jaren wachten op het geld waar ze recht op hebben en niet krijgen dankzij deze ”geweldige” DSI met hun bankvriendelijke regeltjes.
Om een lang(dradig) verhaal kort te maken, hij zou er naar kijken.
Daarna stilte en je kon de stofdeeltjes horen vallen.
Toen opeens een telefoontje gisteren, 21 december, van een dolblije gedupeerde: “Dexia heeft zijn hoger beroep ingetrokken bij DSI en uiterlijk half januari heb ik mijn geld!
Dit had Dexia medegedeeld en is bevestigd door mijn advocaat, maar van het DSI heb ik nog niets gehoord.”
Hèhè, eindelijk recht én geld voor dit gezin en wat een blijdschap en ontlading bij deze mensen, die jaren in onzekerheid en geldproblemen hebben gezeten dankzij onze “geweldige” DSI.
Toch nog een vrolijk en gelukkig Kerstfeest!
Zij hebben geknokt, een lange adem gehad en gewonnen, gefeliciteerd!
Nee, het is geen verzonnen kerstverhaal, maar realiteit en een steun in de rug voor al die gedupeerden die vertwijfeld zitten te wachten op een uitspraak en ook graag weer eens met een gerust hart en zonder zorgen gezellige Kerstdagen kunnen vieren.
Volgend jaar gaan wij ook voor, SAMEN, om met z’n allen die kerstdagen weer te beleven zoals we ze vroeger gewend waren, zonder de stress en ellende van Dexia.
Rechter doe die blinddoek af en spreek recht.
Sinterklaas bestaat niet, de Kerstman bestaat niet en jij rechtspraak, besta jij wel of ben je maar een sprookjes figuur uit een voorleesboek?
Ik wens alle gedupeerden ondanks alles heel plezierige Kerstdagen toe, vergeet even die aandelenlease ellende, ga even terug naar de basis, naar je zelf, gezellig bij elkaar, een moment van stilte, bezinning, een brandende kaars, een kerstboom met lichtjes, gezellige muziek, even een paar dagen weg uit die sleur die aandelenlease heet.
Uiteraard is deze wens ook bestemd voor diegene die met ons, gedupeerden, meeleven en ons steunen.
Volgend jaar gaan we er weer vol tegen aan, nu even niet.
Groeten,
Piet
Er zijn slechts een paar uitspraken geweest, waaronder een paar hoger beroep zaken.
Deze hoger beroepzaken zouden als voorbeeld dienen voor de afhandeling van alle andere klachten over Dexia.
In één hoger beroepzaak, de KCD 2004-11 van nov 2003, bleef het echter stil.
Geen behandeling, u hoort van ons.
En al die andere klachten?
Tijdelijk opgeschoven, aangehouden, uitgesteld, ... verzin maar wat.
2003 - 2004 - 2005 - 22 december 2005
En hoe is het nu gegaan met al die ingediende klachten over Dexia die al jaren op de plank bij het DSI liggen?
De klachten zijn erg stoffig geworden, is het meest verregaande antwoord.
Zeer stoffig zelfs.
Een gesprek met de algemeen directeur Mr Oosterholt tijdens het Seminar van de AFM een tijdje geleden heeft helaas niet de nodige poetsbeurt opgeleverd.
Hij zal wel denken, gewoon wachten dan lost het probleem zichzelf op.
En die hoger beroep zaak dan van 2003 van bovenaan deze topic?
Deze mensen zitten al twee jaar op hun geld te wachten wat het DSI had toegezegd in hun vonnis.
Dexia is in hoger beroep gegaan en dat loopt nog steeds, pardon, wat zegt u... dat loopt nog steeds?
Dexia had helemaal geen grond om in hoger beroep te gaan en dit hoger beroep had al direct afgewezen moeten worden!
Maar het DSI is er ter bescherming van de banken, want wat zeggen de banken zelf: als je een probleem of geschil heb, ga naar de klachtencommissie DSI en leg daar je klacht neer.
Zelfs Docters van Leeuwen, onze waakhond van de AFM vertelt trots in Nova op 21 december j.l. dat er een geweldige klachtencommissie is.
Hij noemt echter geen naam.......nee natuurlijk niet, je kunt de klachtencommissie (KC) DSI nou niet echt een geweldige KC vinden.
Duizenden Dexia gedupeerden die al jaren geleden hun klacht hebben ingediend kunnen dit beamen.
Maar ondanks alle stof en vooroordelen, zie b.v. het interview met Oosterholt uit januari 2004 http://www.platformaandelenlease.nl/Nieuws/20012004.htm , heb ik toch geprobeerd onze gevoelens als klant bij het DSI over te brengen op Oosterholt met als beste voorbeeld deze hoger beroep zaak van mensen die al jaren wachten op het geld waar ze recht op hebben en niet krijgen dankzij deze ”geweldige” DSI met hun bankvriendelijke regeltjes.
Om een lang(dradig) verhaal kort te maken, hij zou er naar kijken.
Daarna stilte en je kon de stofdeeltjes horen vallen.
Toen opeens een telefoontje gisteren, 21 december, van een dolblije gedupeerde: “Dexia heeft zijn hoger beroep ingetrokken bij DSI en uiterlijk half januari heb ik mijn geld!
Dit had Dexia medegedeeld en is bevestigd door mijn advocaat, maar van het DSI heb ik nog niets gehoord.”
Hèhè, eindelijk recht én geld voor dit gezin en wat een blijdschap en ontlading bij deze mensen, die jaren in onzekerheid en geldproblemen hebben gezeten dankzij onze “geweldige” DSI.
Toch nog een vrolijk en gelukkig Kerstfeest!
Zij hebben geknokt, een lange adem gehad en gewonnen, gefeliciteerd!
Nee, het is geen verzonnen kerstverhaal, maar realiteit en een steun in de rug voor al die gedupeerden die vertwijfeld zitten te wachten op een uitspraak en ook graag weer eens met een gerust hart en zonder zorgen gezellige Kerstdagen kunnen vieren.
Volgend jaar gaan wij ook voor, SAMEN, om met z’n allen die kerstdagen weer te beleven zoals we ze vroeger gewend waren, zonder de stress en ellende van Dexia.
Rechter doe die blinddoek af en spreek recht.
Sinterklaas bestaat niet, de Kerstman bestaat niet en jij rechtspraak, besta jij wel of ben je maar een sprookjes figuur uit een voorleesboek?
Ik wens alle gedupeerden ondanks alles heel plezierige Kerstdagen toe, vergeet even die aandelenlease ellende, ga even terug naar de basis, naar je zelf, gezellig bij elkaar, een moment van stilte, bezinning, een brandende kaars, een kerstboom met lichtjes, gezellige muziek, even een paar dagen weg uit die sleur die aandelenlease heet.
Uiteraard is deze wens ook bestemd voor diegene die met ons, gedupeerden, meeleven en ons steunen.
Volgend jaar gaan we er weer vol tegen aan, nu even niet.
Groeten,
Piet