info.

info.

Berichtdoor croosjes » ma 2 jan 2006 9:09

Dexia naar China
Dexia wil halverwege dit jaar een eerste kantoor openen in China. Dat zegt ex-topman Pierre Richard in de Franse krant Investir. Volgens Richard heeft Dexia veel voordeel gehad van advies aan regionale overheden in Canada, Mexico en Oost-Europa. De financieel dienstverlener wil hetzelfde gaan doen in Azië. Richard werd gisteren als hoogste baas opgevolgd door Axel Miller. (Tel. p. 15)


www.iex.nl


Mvg.Andre
croosjes
 
Berichten: 90
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 19:38
Woonplaats: warmenhuizen

Berichtdoor croosjes » ma 2 jan 2006 9:26

PubliContact: Eind november werden we geconfronteerd met het plotse vertrek van uw voorganger, Luc Onclin. Misschien kunt u zich even voorstellen, want ook uw aanstelling was voor velen nogal onverwacht.

Axel Miller: Wel, ik ben jurist van vorming en begon mijn loopbaan in 1987 als medewerker bij het kantoor Simont & Simont. In 1990 stapte ik over naar Davis Polk & Wardwell, eerst in New York en daarna in Parijs. In december 1991 werd ik medewerker bij het kantoor Stibbe Simont Monahan Duhot in Brussel. Daar werd ik in 1996 vennoot, lid van het rekruteringscomité en later van het directiecomité. In mei 1999 werd ik vennoot van Clifford Chance in Brussel. In die periode voerde ik als consultant reeds een aantal opdrachten uit voor Dexia.

Sinds 2 mei 2001 ben ik lid van het uitvoerend comité van de groep Dexia als General Counsel. Ik was in het bijzonder belast met de integratie van Dexia Bank België en Artesia Banking Corporation. In die functie mocht ik trouwens reeds zeer nauw samenwerken met de leden van het directiecomité van Dexia Bank. In januari 2002 werd ik dan lid van het directiecomité van Dexia Bank, waarna ik gevraagd werd Luc Onclin op te volgen. Ik heb de uitdaging aanvaard omdat het mij boeit en motiveert aan een project te kunnen werken, het in goede banen te leiden en toegevoegde waarde te creëren.
croosjes
 
Berichten: 90
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 19:38
Woonplaats: warmenhuizen


Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 45 gasten

cron