Betaling gestopt

Betaling gestopt

Berichtdoor Chris » di 10 jan 2006 22:48

We hebben sinds enige tijd de betaling gestopt. Hebben wel brieven en telefoontjes gehad, maar geen incassobureau. Nu geeft de firma D. aan dat ze de aandelen op een bepaalde datum gaan verkopen als we dan nog niets overgemaakt hebben. Dan komen ze daarna met de rekening. Er zal dan een soort retsbedrag uitkomen. Hebben andere mensen ook dit soort brieven gekregen of hier mee te maken gehad. Onze zaak ligt bij de DSI dus het kan nog lang duren voor er een uitspraak komt.
Chris
 
Berichten: 39
Geregistreerd: ma 19 sep 2005 22:59

Berichtdoor Elias » wo 11 jan 2006 0:36

Het is inderdaad de gebruikelijke riedel, die Dexia gewoon afwerkt alsof er niets aan de hand is en ze zogenaamd niet weten dat je aan het procederen bent, dat ze al een dagvaardiging hebben gehad en dat ze via je advocaat zouden moeten corresponderen.

Ik neem aan dat je een advocaat in de arm hebt genomen. Stuur alles gewoon door naar hem en overleg goed wat je wel en niet moet doen.

Succes bij DSI.
Elias
 
Berichten: 214
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 22:40

Re: Betaling gestopt

Berichtdoor amosfantasia » wo 11 jan 2006 10:17

Chris schreef:We hebben sinds enige tijd de betaling gestopt. Hebben wel brieven en telefoontjes gehad, maar geen incassobureau. Nu geeft de firma D. aan dat ze de aandelen op een bepaalde datum gaan verkopen als we dan nog niets overgemaakt hebben. Dan komen ze daarna met de rekening. Er zal dan een soort retsbedrag uitkomen. Hebben andere mensen ook dit soort brieven gekregen of hier mee te maken gehad. Onze zaak ligt bij de DSI dus het kan nog lang duren voor er een ui

tspraak komt.


Klopt hoor ,ik heb dat ook gekregen .Het is dreigen en ze doen er niks mee .
Via de advocaat moest ik de betaling stoppen .Dat was maart 2005 .
In oktober heb ik zo een brief gekregen .Alles doorgestuurd naar de advocaat .
Tot mijn verbazing(toen ik zonder er op ingegaan was met de Duisenbergregeling),was er weer geen sprake van de Verkoop van mijn contracten bij Dexia .

Die lui zijn aan het dreigen en rotzooien .Gewoon niet op ingaan .Ik moest binnen 14 dagen een groot bedrag betalen ,anders....
Ze kunnen mooi de POT op!niet doen hoor!Groetjes,Amos.
amosfantasia
 
Berichten: 71
Geregistreerd: di 27 sep 2005 18:07

Berichtdoor Chris » wo 11 jan 2006 21:43

Raar! Dus ze doen het niet uiteindelijk, nou wij doen ook niks dus we wachten het maar af verder. Dank voor jullie reactie mensen!
Chris
 
Berichten: 39
Geregistreerd: ma 19 sep 2005 22:59

Re: Betaling gestopt

Berichtdoor henk geluk » wo 11 jan 2006 22:53

Chris schreef:We hebben sinds enige tijd de betaling gestopt. Hebben wel brieven en telefoontjes gehad, maar geen incassobureau. Nu geeft de firma D. aan dat ze de aandelen op een bepaalde datum gaan verkopen als we dan nog niets overgemaakt hebben. Dan komen ze daarna met de rekening. Er zal dan een soort retsbedrag uitkomen. Hebben andere mensen ook dit soort brieven gekregen of hier mee te maken gehad. Onze zaak ligt bij de DSI dus het kan nog lang duren voor er een uitspraak komt.



chris,vraag dexia om de verkoop slip! althans tijd en datum en welk aandeel. hiermee kun je misschien aantonen(alhoewel ze inmiddels weten hoe de vork in de steel zit) of ze de aandelen werkelijk verkopen!

gr

henk
henk geluk
 
Berichten: 96
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 19:05
Woonplaats: gameren

Berichtdoor Chris » do 12 jan 2006 23:55

Goeie tip. Zou ik zelf niet aan denken. Maar uit de reacties hierboven begrijp ik dat ze helemaal niet zullen verkopen. Of heb jij een andere ervaring?
Chris
 
Berichten: 39
Geregistreerd: ma 19 sep 2005 22:59

Berichtdoor henk geluk » vr 13 jan 2006 0:24

Chris schreef:Goeie tip. Zou ik zelf niet aan denken. Maar uit de reacties hierboven begrijp ik dat ze helemaal niet zullen verkopen. Of heb jij een andere ervaring?



dexia belde vanavond omtrent mijn zoon,ik vroeg enpassant over de ahold aandelen! die ook in het pakket van mijn zoon zaten.
ik vertelde dat volgens de media wij zelf geen restitutie konden verkrijgen
maar alleen beleggings fondsen en andere partijen zoals dexia.
ik deed of ik uit mijn neus bloedde ,en dus vertelde dat ze al zijn verkocht.

ze aarzelde(was een vrouw) en ging toen op iets anders over,dat dit gesprek wordt opgenomen etc etc.


dus ..... trek u conclusie.

gr

henk geluk
henk geluk
 
Berichten: 96
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 19:05
Woonplaats: gameren

Berichtdoor pp » za 14 jan 2006 2:00

Als nu dankzij de rechterlijke macht deze walgelijke partij genaamd Dexia toch nog vrijuit zou mogen gaan, wie moet zich dan nog verbazen over aanslagen, terreur en wat diens meer zij? Ik zal me zelf hiertoe nooit verlagen maar iemand anders?????
Groetjes

PP
pp
 
Berichten: 26
Geregistreerd: wo 14 sep 2005 22:58
Woonplaats: Venlo

Berichtdoor Painter » za 14 jan 2006 4:47

Ze zeggen dan als dat gebeurt "we zijn geschokt na deze gebeurtenissen.
Painter
 
Berichten: 29
Geregistreerd: do 29 sep 2005 18:27

Dexia beëindigt contracten en stort op rekening: 10 januari

Berichtdoor gogo » vr 20 jan 2006 9:57

Dexia beëindigt contracten op 10 jan.

Ik ben aangesloten bij Leaseproces, en alle correspondentie zou daar naar toe gaan.
Ik vond slechts op mijn bankafschrift de mededeling:dd 10 januari 2006
einde contract nr....

Heeft iemand al ervaring met het standpunt van Leaseproces over deze recente actie van Dexia?
Ik heb LP een mail gestuurd omdat het ook daar niet echt overloopt van de communicatie.

GOGO
gogo
 
Berichten: 4
Geregistreerd: za 1 okt 2005 10:05

Re: Dexia beëindigt contracten en stort op rekening: 10 janu

Berichtdoor Chris » zo 29 jan 2006 18:03

gogo schreef:Dexia beëindigt contracten op 10 jan.

Ik ben aangesloten bij Leaseproces, en alle correspondentie zou daar naar toe gaan.
Ik vond slechts op mijn bankafschrift de mededeling:dd 10 januari 2006
einde contract nr....

Heeft iemand al ervaring met het standpunt van Leaseproces over deze recente actie van Dexia?
Ik heb LP een mail gestuurd omdat het ook daar niet echt overloopt van de communicatie.

GOGO


Heb er geen ervaring mee, maar ben wel zeer nieuwsgierig naar hoe het verder gaat. Heben ze zogenaamd je aandelen verkocht per 10 januari? En heb je inmiddels nieuws over het standpunt van Leaseproces? Ik ben niet bij Leaseproces maar heb wel een procedure lopen. Ga D. nu nog even brief sturen over aanhouden procedures=aanhouden betalingen. D. hebben gedreigd per 1 februari de aandelen te verkopen.
Chris
 
Berichten: 39
Geregistreerd: ma 19 sep 2005 22:59

aanhouden procedure = aanhouden betaling

Berichtdoor Rick » do 16 feb 2006 20:15

Wij moeten vanaf mei "rente" gaan betalen. Op het contract staat aangegeven dat dat via automatische incasso gaat. Wij zijn ook niet van plan te betalen. Hoe kunnen wij voorkomen dat er toch automatisch geld wordt afgeschreven? En moet ik dan melden aan D, dat wij weigeren te betalen en kunnen wij dat het beste via mijn advocaat doen?
Rick
 
Berichten: 2
Geregistreerd: di 4 okt 2005 22:40

Berichtdoor Chris » vr 17 feb 2006 0:06

Zou zeker overleggen met je advocaat. En dan kan eventueel het volgende: Je kunt je icmachtiging bij Dexia intrekken en/of weet je het banknummer waarvandaan ze gaan incasseren? Dus het banknummer van Dexia? je bank kan je rekening blokkeren voor boekingen naar die rekening van Dexia. Wees je bewust van de gevolgen. Brieven en dreigementen van Dexia, telefoontjes, BKRnotering.
Chris
 
Berichten: 39
Geregistreerd: ma 19 sep 2005 22:59

Berichtdoor Rick » zo 19 feb 2006 11:24

Maar als je niet aan je betalingsverplichtingen voldoet kun je later ook niet meer in aanmerking komen voor de Duisenbergregeling. De maandalijkse termijnen die we moeten gaan betalen zijn echter zo hoog dat we ze niet kunnen betalen.
Ik vrees dat Dexia die zaak betreffende WCAM toch wel gaat winnen (ik heb er nog maar heel weinig vertrouwen in de Nederlandse politiek, die dit allemaal bedacht heeft). En als ze dat gaan winnen wil ik natuurlijk toch nog gebruik kunnen maken van de regeling om de schade met een klein deel te beperken.
Rick
 
Berichten: 2
Geregistreerd: di 4 okt 2005 22:40


Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 67 gasten