Nederland staat stil in hun vooruitgang

Nederland staat stil in hun vooruitgang

Berichtdoor croosjes » di 31 jan 2006 10:12

--------------------------------------------------------------------------------
Allemaal,Wat is er nu veranderd na zoveel jaar verder ?





Lees hieronder:



Lees ook het commentaar van Rob Brockhus
en de groeiende galerij van de klokkenluiders :





Hoe pseudo-geld Europa verstikt

Aflossing staatsschuld
verdient geen voorrang


Bij deze mijn korte visie op de staatsschuld,
de pensioenfondsen en het geld van Nederlandse burgers:


Subject: Staatsschuld versus de Fuik van Zalm en de belastingramp




Waalwijk 1 augustus 2002.

Geachte Redactie en een ieder die dit leest,
Alleen al de AEX heeft 400 miljard euro verloren. Wat hebben de Nederlandse burgers, jawel u en ik verloren? Zijn de verantwoordelijken aan te pakken? Er komt een nog grotere ellende. De waarde van de huizen.


Niemand stelde de belangrijkste vraag in Nederland:
De Staatsschuld geprivatiseerd? De Staatsschuld moet niet worden afgelost. Deze schuld zou best mogen stijgen. Voorbeeld als de Staatsschuld de afgelopen jaren was gestegen om noodzakelijke verbeteringen aan te brengen in onze samenleving zoals in de zorg, de wegen, het openbaar vervoer, de opleiding van huisartsen en ander medisch personeel, betere aanpak voor de criminaliteit, betere en transparantere WAO en nog heel veel zaken meer, dan?

Ja, dan hadden de Pensioenfondsen hun (dus ons geld) belegd in Staatsschuld en niet in risicovolle aandelen. Ja dan hadden de burgers ook de mogelijkheid gegeven moeten worden om via de Banken om hun spaartegoeden in Staatsschuld te beleggen en niet in risicovolle aandelen of in de nog veel grotere risico's van de uitgedachte niet transparante beleggingsproducten van Verzekeraars en Banken, dan hadden de Nederlanders nu niet met een strop gezeten van meer dan 400 miljard Euro. Netto geld dat verdampt is op de Amsterdamse Effectenbeurs. Bedankt Zalm, hoeveel heb je hiervoor gekregen en van wie? De koopkracht van de gulden van 8 jaar geleden is zeker te vergelijken met die van de huidige opgedrongen euro. Met die gulden kostte een aan te leggen weg een bedrag x, nu al 2 tot 3 keer.

Klik op: www.sdnl.nl/fobie.htm en lees de artikelen over de Staatsschuld, in Nederland en ook in andere landen met name in Japan en Amerika. Lees en wees objectief en denk na over die staatsschuld. Het is namelijk schuld aan onszelf! Wij als burgers van Nederland zijn eigenaar van de staatsschuld, maar zijn ook eigenaar van de ongeveer 1000 miljard gulden die in de Pensioenfondsen zitten. Ergo de rente betaalt door de overheid aan de pensioenfondsen is rente die we eigenlijk aan onszelf betalen.

Dag meneer Zalm, wilt u in de leer gaan bij Prof. Heertje of bij Rob Brockhus. U bent een zeer gevaarlijk man, die zijn kennis en kunde uitbuit ten gunste van wie eigenlijk? Niet ten gunste van de Nederlandse burgers, want die zitten nu met een paarse erfenis die door de Regering Balkenende moet worden opgelost en waarvoor deze nieuwe regering alle shit over zich heen krijgt. U zou moeten opstappen meneer Zalm als de gevaarlijkste man van Nederland. U bent een hypocriet van het zuiverste water. Uw lach is als een donderslag van gemeenheid voor veel goedgelovige Nederlandse burgers. De Nederlandse burgers die u nu al samen met Kok 12 jaar voor de gek houdt. Eens zullen ze wakker worden zoals alle economisch zwakkeren, die er dit jaar zeker 4% in koopkracht erop achteruit gaan. Proficiat Zalm!

Verbazingwekkend is dat niemand in Nederland de belangrijkste vraag stelt voor alle burgers in dit land. Fantastisch de verlaagde staatsschuld, maar hoe groot was deze in 1990 en hoe groot is deze nu in relatie met de particuliere schuld van alle burgers in Nederland in 1990 en nu in 2002? Wat zijn de werkelijke bedragen en hoe groot zijn de verschuivingen? Worden we niet met zijn allen belazerd door Paars en Kok, Zalm en Vermeend?

De grote verschuivingstruc, of zijn we met zijn allen gewoon belazerd: De heren Wim Kok en Gerrit Zalm zijn zeer trots, want het begrotingstekort is weggewerkt en de staatsschuld is verlaagd. Met miljarden guldens. Toch zijn deze twee heren de slechtste Ministers van Financiën aller tijden geweest. Onder hun bewind zijn de schulden vanaf 1990 van alle Nederlanders gestegen naar ongekende hoogte. Hypotheken, rood staan bij banken, financieringen en consumptieve kredieten zijn er de oorzaak van dat de Nederlandse Bevolking nu honderden miljarden guldens meer schuld heeft. Het beroemde poldermodel is door de politiek gecreëerd en veelal gekocht met geleend geld. En weet u wat het ergste is, deze schuld moet in de toekomst nog terugverdiend en afbetaald worden.

Als u als redactie werkelijk objectief wilt zijn dan zou u er goed aan doen om aan de opvreters van Paars maar eens te vragen waar al die banen gecreëerd zijn. U zult verbaasd zijn en met het schaamrood op de kaken ontdekken dat het veelal banen zijn in de publieke sector. Van de 140.000 banen van vorig jaar is er ongeveer 60% gerealiseerd in een functie van ambtenaar of semi-ambtenaar. U zou eens een eigen onderzoek moeten instellen in welke sectoren de banen gerealiseerd zijn. Weet u dat nu al meer mensen (60%) uit de Nederlandse ruif eten dan de mensen die hem moeten vullen? Dit loopt gewoon spaak, daar hoef je geen politicus voor te zijn en al zeker geen Zalm. Alleen je gezond verstand gebruiken. Volgens mij heeft u dat in ieder geval wel.

Overigens heb ik een primeur voor u. Er is helemaal niets opgelost. Het is een dogma van Paars dat door velen in onze samenleving ontdekt is en Paars zal erop worden afgerekend. Ik heb het echec van eind 1978 meegemaakt. Ook na een PvdA-periode. Nu nog doen verzekeraars en banken hun vorderingen stuiten bij die gezinnen welke toen hun huis gedwongen hebben moeten verkopen en met grote schulden zijn blijven zitten. Ook na een PvdA periode!

Dit is uit mijn schrijven van medio 2001, het wordt met de dag actueler.


http://www.sdnl.nl/ln-quekel.htm


Mvg.Andre
croosjes
 
Berichten: 90
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 19:38
Woonplaats: warmenhuizen

Berichtdoor Elias » di 31 jan 2006 23:57

Andre:
U bent een zeer gevaarlijk man, die zijn kennis en kunde uitbuit ten gunste van wie eigenlijk?


Daar kan ik - met mijn beperkte kennis van de "zaakjes" van Zalm e.a. - wel een antwoord op geven met het voorbeeld op mijn toekomstige pensioenvoorziening:

Zo'n pakweg 10 jaar geleden begon Zalm c.s., ABP e.d. en ja, zelfs de vakbonden te waarschuwen, dat de beloofde toekomstige pensioenen wel eens niet uitgekeerd zouden gaan worden. Hun advies:
We moesten maar zelf extra en aanvullende voorzieningen gaan treffen, bijv. aanwenden van de Spaarloonregeling voor een lijfrentepolis om het pensioen(gat) aan te vullen of aan te wenden tussen 60 en 65 jaar bij eerder stoppen e.d. BELASTING voordeel !
Ping-kassa voor de grote verzekeringmij's / banken met al die nieuwe contracten en bijkomende, aangesmeerde (garantie-) verzekeringen. Let op de forse (geheime) KOSTENberekeningen

1.
Per 1 jan. 2006 zet Zalm hier plotklaps, zonder enige waarschuwing noch overgangsregeling, een vette streep door. Ook de Verz.Mij's / Banken "vergeten" u tijdig te informeren / adviseren........
( P.S.> Hoeveel mensen hebben de nu opeens geldende beperkingen niet in de gaten, blijven maar betalen en kunnen beter stoppen met premie betalen en deze rotzooi premievrij maken om toekomstige "schade" te beperken ????)
Ping-kassa voor de grote verzekeringsmij's / Banken.

2.
Zalm c.s. bedenkt tegelijkertijd [ u bent toch al afgeleid, suf en verward door het op hetzelfde ( bewust ???) moment ingebrachte Nieuwe Zorgstelsel ) iets nieuws: De Levensloopregeling !!!
Gunstig SPAREN ( jawel, u leest het weer goed ) voor vrije tijd :!:
U mag zelf kiezen bij welke Verzekerings Mij / Bank.
Ping-kassa !! Weer een hoop contracten en bijkomende (garantie-) verzekeringen. Natuurlijk kunt u beter beleggen dan echt sparen, dat brengt meer op.
BIJNA NIEMAND heeft in de gaten wat zij aan (bijkomende) kosten kunnen en mogen berekenen. Van Zalm ( de NAT. OMBUTSMAN zou het wel graag zien ) hoeven zij u hiervan tevoren geen inzage te geven.
Maar hou er rekening mee, dat van de 100 euro die u "spaart", er 20 als kosten/vergoedingen in de zakken van diezelfde Mij's / banken verdwijnen.
Ping-kassa !!

3.
Als nu dit jaar weer de nodige contracten/verzekeringen zijn afgesloten, bedenkt Zalm vervolgens weer nieuwe ( geheime ) plannen om ook deze voorzieningen en belastingvoordelen om zeep te helpen en af te romen, om u vervolgens WEER in de armen van die Mij's en banken te drijven....

Zie hier mijn antwoord.
Elias
 
Berichten: 214
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 22:40

Berichtdoor croosjes » wo 1 feb 2006 8:00

Elias, Banken kun je nou éénmaal niet weg cijferen in verband met het netwerk van dochter ondernemingen. Dus dat je bij zo bank in de toekomst iets afsluit dat is niet te voorkomen. Wel zou er misschien een bankorgaan opgericht kunnen worden van A, B en C in spaarproducten in de toekomst.

A= Hoog risico
B= Middel risico
C= Geen risico

Dit om de misleiding en ondoorzichtige folders/voorwaarden
van contracten te voorkomen.

Mg.Andre
croosjes
 
Berichten: 90
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 19:38
Woonplaats: warmenhuizen

Berichtdoor Janny » wo 1 feb 2006 12:40

De beste pensioenvoorziening is naar mijn bescheiden mening nog steeds een eigen huis.
Echter daar heb je dertig 30 jaar voor nodig om van de hypotheek af te komen. en voldoende inkomen, maar als je over die ander regelingen spreekt heb je dat ook nodig dus daarin geen verschil.
Dan als je wilt stoppen met werken neem je een omgekeerde hypotheek.

Je gaat dan niet afbetalen, maar opnemen zoveel als je nodig hebt.
aan het einde van de rit, kan wat er nog over is, afgelost worden door verkoop van de woning.
Je hebt dan geen verzekerings maatschappij nodig en allerlei moeilijke belasting regels. Echter, de spaarpot voor eventule erfgenamen zal nagenoeg leeg.of naar gelang het huis de waarde had minder zijn

Janny
Laatst bijgewerkt door Janny op wo 1 feb 2006 16:21, in totaal 1 keer bewerkt.
Janny
 
Berichten: 263
Geregistreerd: do 18 aug 2005 13:21
Woonplaats: Drente

Berichtdoor ad snoeren » wo 1 feb 2006 13:42

Je gaat dank niet afbetalen, maar opnemen zoveel als je nodig hebt.
aan het einde van de rit, kan wat er nog over is, afgelost worden door verkoop van de woning.


Laten we dan maar hopen dat de huizenmarkt niet instort.
Daar wordt namelijk al regelmatig een ballonnetje over opgelaten. :(
ad snoeren
 

Berichtdoor Janny » wo 1 feb 2006 16:23

wat is vandaag zeker?

Toch is dit een normaal product. dus voor wie het nodig heeft een mogelijkheid.
Janny
Janny
 
Berichten: 263
Geregistreerd: do 18 aug 2005 13:21
Woonplaats: Drente

Berichtdoor ad snoeren » wo 1 feb 2006 16:53

Inderdaad Janny en als ik geen BKR notering had gehad had ik daar al gebruik van gemaakt.
Maar helaas afgewezen, dankzij die schurkenbank.
Vandaar mijn angst dat ik straks daarmee alsnog achter het net vis.
De schade die ik de afgelopen jaren heb opgelopen zowel geestelijk als financieel, is voor mij niet meer te schatten.
Mijn bedrijf staat al jaren op het randje van falliet, doordat er geen krediet mogelijk is.
Dan krijg je daar ook geen enkele hypotheek meer op.
Vandaar mijn pessimisme tegenwoordig.
Ik haat de financieringswereld.
ad snoeren
 

Berichtdoor Janny » wo 1 feb 2006 20:08

Ja ad ik voel jouw verdriet en woede tegen alles wat oneerlijk is, en daar kan ik ook in meevoelen.
Helaas, heb ik geen grote zak met geld die ik weg kan geven , dus kan ik je helaas niet helpen.

Maar wat wou ik dat graag , al die mensen over de moeilijkheden heen tillen. Ik kan het niet. Laat me dan alleen maar door optimistisch te blijven zo mogelijk ieder een een hart onder de riem steken.
sterkte ad, ik weet tegelijk hoe leeg het klinkt

Janny
Janny
 
Berichten: 263
Geregistreerd: do 18 aug 2005 13:21
Woonplaats: Drente

Berichtdoor ad snoeren » vr 3 feb 2006 13:35

Helaas, heb ik geen grote zak met geld die ik weg kan geven , dus kan ik je helaas niet helpen.


Heel lief van je Janny, maar dat is nu ook weer niet de bedoeling.
Gelukkig kan ik de meeste tijd de zaken aardig scheiden van mijn privéleven. Soms lukt dat niet altijd, maar relativeren lukt me meestal nog wel.
Ik heb inmiddels de leeftijd berijkt waarop je gaat ontdekken dat niets in het leven belangrijker is dan het leven zelf.
En hoewel het zakelijk soms erg moeilijk is.
Ik geniet nog volop van het leven.
En het euforie gevoel dat ontstaat op het moment dat dexia mij er weer (nog)niet onder heeft gekregen, wint het nog steeds van mijn pessimisme :wink:

Liefs Ad
ad snoeren
 

Berichtdoor Janny » vr 3 feb 2006 14:45

ad,

Ik was ook niet van gedachte dat ik expliciet met geld zou moeten helpen. Ook was het meer algemeen bedoeld.
Iets als, was ik maar heel rijk dan kon ik iedereen helpen en Dexia het nakijken geven. want met een grote vuist naar Dexia toe, is toch anders dan nu. Bijvoorbeeld door de beste advocaat te kunnen laten opdraven, en door bv ook lobbyen in de grote geld wereld. Zonder op de centen te hoeven kijken. dat was mijn droom
Echter we zullen onze krachten samen moeten inzetten om een hoge rug te maken. Maar met onderling optimisme werkt het beter als met sjagrijn.
Ad sterkte en we houden ons taai.

Janny
Janny
 
Berichten: 263
Geregistreerd: do 18 aug 2005 13:21
Woonplaats: Drente


Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 35 gasten

cron