Ik moet nog 90 maanden. (spaarleasen met winstverbe )

Ik moet nog 90 maanden. (spaarleasen met winstverbe )

Berichtdoor dolfpruyn » vr 17 feb 2006 15:44

Hoi ik moet nog 90 maanden mijn spaarleasen met winstverbeteraar betalen, moet ik er nu mee stopen of er mee doorgaan?
Er zou na afloop geen restschuld overbijven.
ik zie door de bomen het bos niet meer.
Wie kan mijn advies geven.
dolfpruyn
 
Berichten: 1
Geregistreerd: vr 17 feb 2006 15:31

jij moet nog 90 maanden

Berichtdoor stingray » vr 17 feb 2006 19:19

hoi je zegt dat of dat je nog 90 maanden moet zitten.
ik zou zeggen als je geen problemen hebt met de BKR registratie dat je moet stoppen met betalen , wnat elke eurie die je besteed aan dexia is een verloren eurie
en we moeten die euries toch al zo zuur verdienen toch.
dus mijn advies stop met dexia nog rijker te maken over jou rug.
ik denk dat iedereen je dat advies wel geeft.
ik heb wel betaald de hele schuldrest in september 2004 maar toen was nog niet echt duidelijk wat je moest doen.
maar we gaan dat terug halen al duurd ,t nog 10 jaren.
eens zullen we winnen van die creminelen.
ook jij als je maar procedeerd en stopt met betalen.
groetjes en succes MvG stingray
stingray
 
Berichten: 83
Geregistreerd: vr 9 sep 2005 21:40

Berichtdoor Piet » zo 26 feb 2006 16:42

Hallo Dolfpruyn,

Als je doorgaat met het contract heeft dit alleen maar zin, als de koersen van je aandelen meer stijgen als dat je maandelijks betaalt en welke fondsen in je contract worden genoemd.
Kijk ook naar de huidige waarden en vergelijk dit met de aankoop waarde.
Je wordt uiteindelijk eigenaar van de aandelen, maar dat heeft je dan wel de volledige looptijd aan maandelijkse termijnen gekost.
Wil je weten wat je eventueel moet bijbetalen als je het contract beëindigt, stuur dan een brief naar Dexia met het verzoek om een pro forma rekening omdat je overweegt het contract te beëindigen.
Dit is geheel vrijblijvend, dus je zit nergens aan vast.
Of je nu wel of niet het contract beëindigt en wel of niet betaalt of stopt met betalen, procederen kan altijd.
Je kunt ook overwegen om de Duisenberg regeling te accepteren.
Dan moet je wel tussentijds het contract beëindigen, anders krijg je geen korting op je restschuld.
Logisch, want aan het einde van de looptijd is er geen restschuld bij het contract Spaarleasen, dus is de Duisenberg regeling dan niet van toepassing.
Als je nu stopt dan krijg je 10 % korting op je restschuld.
De inleg ben je dan kwijt en je moet ook nog eens 90 % van je restschuld betalen.
Niet echt een schikking om blij van te worden.

Procederen kan veel meer opleveren, maar dat is ook afhankelijk van de juridische argumenten die in je rechtszaak tegen Dexia gebruikt kunnen worden.
B.v. zit je in de eegalease situatie, valt het bedrag onder de Wck grens, was deze contract vorm wel jouw bedoeling en wilde je een gok wagen met het risico veel geld te verliezen.

Je kunt hierover vrijblijvend diverse advocaten bellen die op onze lijst staan, kijk op de homepage in het menu onder : Advocaten.
Wat natuurlijk ook belangrijk is, wat kost een advocaat.
Bereken eerst of je in aanmerking komt voor toevoeging (gesubsidieerde rechtsbijstand)
Hierdoor blijven de kosten voor een advocaat laag.
Kijk in het menu bij Procedure toevoeging.
Hier staat alle informatie hierover.
Onder Advocaten staan advocaten met aandelenlease ervaring.
Heb je geen recht op toevoeging dan zijn de kosten vanaf 1200 euro en zijn voor de hele rechtszaak tot aan de uitspraak van de rechter.
Wil je hier meer over weten, stuur even een e-mail.

Daarnaast zijn er andere vormen om te procederen zoals op basis van No cure no pay.
Ook die vindt je in het menu.

Heb je aanvullende vragen, stuur een e-mail naar info@platformaandelenlease.nl en je krijgt z.s.m. antwoord.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26


Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 79 gasten

cron