Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikking

Berichtdoor dejongh1 » vr 15 jun 2007 15:03

300.000 gedupeerden met 100 euro geinvesteerd bij PAL staan sterker dan alleen met 1000 euro geinvesteerd bij een enkele advocaat.
Daarom wil het Hof geen groepsvorming.Dat was al afgesproken met Leaseverlies.
Hier was sprake van individualiteit en complexiteit van de zaak.
Nu moeten 1000 gedupeerden 1000 advocaten inhuren.Maar als deze 1000 gedupeerden met gelijksoortige leasecontracten 1 advocatenkantoor
kan inhuren met een collectieve rechtszaak voor hetzelfde geld, dan kunnen deze gedupeerden veel meer
weerstand bieden tegen Dexia .Nu betalen deze 1000 gedupeerden gemiddeld 1000 euro aan een advocaat.Als deze 1000 gedupeerden een collectieve rechtszaak tegen Dexia mogen voeren,dan hebben zij een budget van 1 miljoen euro(1000 gedupeerden maal 1000 euro).Maar dit wil het Team Effecttenlease niet,want dan kunnen deze gedupeerden echte kwaliteits-advocaten inhuren .Kleine gedupeerden met minder dan 5000 euro schuld kunnen nu ook meeliften.Maar dit proberen de rechters juist te voorkomen!Kleine gedupeerden kunnen maar 100 euro voor een advocaat betalen.En dat is niet mogelijk. Maar 1000 kleine gedupeerden die 100 euro aan 1 advocatenkantoor betalen voor een collectieve rechtszaak tegen Dexia hebben een budget van 100.000 euro!
dejongh1
 

Goed idee .PAL een steentje bijdragen!

Berichtdoor amosfantasia » za 16 jun 2007 9:29

Het is een super goed idee .Als wij PAL nu financieel een steentje bijdragen?Het is in ons (gedupeerden)belang !Misschien is het haalbaar .
Gr Amos
amosfantasia
 
Berichten: 71
Geregistreerd: di 27 sep 2005 18:07

Berichtdoor dejongh1 » zo 17 jun 2007 15:00

Dit is een zaak die zijn weerga niet kent.
Wie heeft er nu geen 50 euro donatie over voor een 'ringside seat' bij het Europese Hof.Waar de topadvocaten van PAL Dexia en de Ned. topambtenaren(rechters team effectenlease) en (ex)politici zullen SLOPEN.
Wat aankoopbewijzen,wat WcK, etc etc.
Zo zou je de advertentie kunnen eindigen.
Ik durf te wedden,dat er zelfs mensen zijn die 50 euro donatie schenken,zonder dat ze zelf iets met aandelenelease te maken hebben.
JUST FOR THE KICK!!
dejongh1
 

Bijdrage....ik wil wel!

Berichtdoor amosfantasia » zo 24 jun 2007 10:22

Ik wil wel een bijdrage geven .Mag ik het juiste banknummer?Hopelijk doen velen mee .Het is in het belang voor alle gedupeerden .Wij moeten er nog tegenaan!

Ik hoorde dat het nog jaren kan duren voordat de zaak Dexia is afgerond .

Voor niet iedereen meer haalbaar ivm de gezondheid .het vreet (grofgezegd)aan de mensen .

Emotioneel???? Erg zwaar!

Daarom...per 1 augustus een start om mensen de Duisenbergregeling in te drukken .Dat is weer een stap van Dexia .
Laat je niet kennen en ga er tegenin !

Help ook de ouderen (Vergeet ze niet ).

Maak een vrijwillige bijdrage over naar PAL.Alstublieft!!!!!!!!!!!!!bedankt ,Amos
amosfantasia
 
Berichten: 71
Geregistreerd: di 27 sep 2005 18:07

Berichtdoor dejongh1 » zo 24 jun 2007 13:41

Ik zal alleen een bijdrage van 50 euro aan PAL overmaken,als Piet hier
duidelijk maakt wat hij concreet gaat doen met de aandelenleaseaffaire in de toekomst en wat wij als donateurs mogen verwachten van PAL.Ik verwacht iets concreter van Piet,dan lopen leuren met de Rooie Reus voor Tros Radar!!!
Carl Jung zei;"alles wat ons in anderen irriteert,kan ons naar een beter begrip omtrent onszelf leiden." Was he wrong or not?
dejongh1
 

Duisenberg of..op-out?

Berichtdoor amosfantasia » zo 24 jun 2007 18:39

Yes,deze heeft volkomen gelijk !Wachten inderdaad Piet ff af .Gr Amos
amosfantasia
 
Berichten: 71
Geregistreerd: di 27 sep 2005 18:07

Berichtdoor Piet » di 26 jun 2007 14:31

Dejongh1 schrijft:
Als ik PAL was ,dan zou ik de laatste week van juni en de eerste week van juli dagelijks advertenties(bv. 30 cm bij 15 cm) plaatsen bij de dagbladen met daarin vermeldt waarom de gedupeerden voor de opt-out regeling moeten gaan.Ik zou in deze advertentie tekst plaatsen dat overtuigend,shockerend en nog net toelaatbaar is voor de dagbladen(bv. kritiek op overheid ,politiek en bankwezen).Kort maar krachtig .In Jip en Janneke taal.

Eén advertentie van die grootte in één dagblad komt op zo’n 6000 á 7000 euro.
Een advertentie campagne zoals de Jong voorstelt kost honderdduizenden euro’s.
Financieel niet uitvoerbaar dus, ook niet als de Jong b.v. zelf 10.000 euro zou doneren.
Gezien onze ervaring zullen te weinig gedupeerden dit voorstel financieel steunen en zelfs een club als Payback met een jaarinkomen van zo’n 80.000 euro aan contributie inkomsten zal dit niet doen.

Het beste lijkt mij om 5 verschillende advertententies aan te bieden.Genummerd van 1 t/m 5. Nr 1 = enorme kritiek waar de grenzen van het toelaatbare worden afgetast.Nr 2 = iets minder zware kritiek .etc .etc.Dan kan het dagblad zelf uitkiezen wat nog net toelaatbaar is.En aan het einde van de tekst ''Als u ons donaties blijft toesturen ,dan kunnen wij deze advertenties blijven plaatsen."


Een blad maakt niet zelf een keuze uit de aangeboden advertenties.
Dejongh1 leeft in een droomwereld en komt met niet uitvoerbare ideeën en suggesties.
Hij weet precies te vertellen wat anderen moeten doen en hoe anderen zijn, maar zelf….

Laat deze advertentie door professionals(tekstschrijvers,copywriters) in mekaar zetten,
anders is het weggegooid geld!!!


Dit kost tijd en heel veel geld.
Tijd is er niet veel tot 1 augustus en geld al helemaal niet
Zo te lezen heeft de Jong geen vertrouwen in het zelf maken van een advertentie tekst door PAL zoals al vaker is gedaan.
Maar ja, in wie heeft de Jong wel vertrouwen gezien zijn frustrerende postings in andere topics.

Met vermelding ,dat als er genoeg donaties binnenkomen, PAL deze zaak tot aan het Europese Hof zal uitvechten .


Ook hier zal de Jong diep in zijn eigen buidel moeten tasten.
Ten eerste is er op het ogenblik geen zaak die aangebracht kan worden bij het Europese Hof.
De enige zaak die nu loopt en eventueel hiervoor geschikt zou zijn en voor het Europese Hof kan komen is de aangifte bij het O.M. van PAL tegen Dexia. Er zit echter nog een heel traject voor, alvorens dit bij het Europese Hof kan komen. Als het O.M. de aangifte afwijst dan zal hiertegen eerst een hoger beroep ingesteld moeten worden bij het Gerechtshof Amsterdam.
Als het gerechtshof dit hoger beroep afwijst dan zijn er mogelijkheden om het Europese Hof te benaderen.
Om dit te doen is een dure advocaat nodig die de weg weet in dit doolhof.
Dit zal vele tienduizenden euro’s gaan kosten, dus onbetaalbaar met die paar donaties die er gedaan worden en de vele gulle bijdragen die de Jong ongetwijfeld zal doen.

Dit heeft meer effect dan de website en meer effect dan in rokerige zaaltjes zieltjes bij mekaar zoeken en proberen te overtuigen.


De fantasie van de Jong slaat nu echt op hol.
PAL heeft de beste en meest uitgebreide website van Nederland over aandelenlease waar gedupeerden alles kunnen vinden over aandelenlease.
Ook ben ik in de afgelopen jaren nog geen rokerig zaaltje tegengekomen waar PAL probeerde zieltjes te winnen.
Misschien dat de Jong kan vertellen in welke locaties hij zelf is geweest en dit heeft meegemaakt.
Inmiddels hebben 7000 gedupeerden zich aangesloten bij PAL en PAL probeert er het maximaal haalbare uit te halen voor de aandelenlease gedupeerden.
Postings zoals die van de Jong dragen niet bij tot het vinden van werkbare en uitvoerbare oplossingen en projecten.
Misschien is het een goed idee dat de Jong zelf een club gaat oprichten en zijn ideeën gaat uitvoeren. Voor PAL zijn zijn ideen niet uitvoerbaar. PAL doet niet aan dagdromen maar probeert realistisch en praktisch om te gaan met het aandelenlease probleem en wat de mogelijkheden en onmogelijkheden zijn voor de getroffen gedupeerden.

300.000 gedupeerden met 100 euro geinvesteerd bij PAL staan sterker dan alleen met 1000 euro geinvesteerd bij een enkele advocaat.


Droom lekker verder de Jong. De realiteit is 7000 aangeslotenen bij PAL en een beperkt budget.
Hetgeen de Jong schrijft en voorstelt in zijn postings valt m.i. in de categorie : De beste stuurlui staan aan wal.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor dejongh1 » di 26 jun 2007 15:45

Tot nu toe 7000 gedupeerden aangesloten bij PAL.Laten we zeggen 20 euro donatie ieder.Dat is 140.000 euro.En wat heeft PAL hier tot nu toe meegedaan?Een rechtszaakje tegen het BKR.Big deal!Zo gaan we de zaak winnen.Piet schrijft;"PAL probeert het maximaal haalbare eruit te halen voor de gedupeerden".Dan mag PAL zich wel haasten voor 1 augustus want na 1 augustus valt er niet veel meer te halen en dan hebben de donateurs voor niets 140.000 euro aan PAL gegeven.Wat is dit maximale wat PAL eruit gaat halen?Wie is er nu de dromer,jij of ik?
dejongh1
 

Hoezo duisenbergregeling

Berichtdoor Bootje » di 26 jun 2007 18:29

dejong1
Wat is dat nou, niks te doen, verveel je je. Er is toch nog wel iets anders dan te zitten janken om dingen waar anderen groot in zijn te verzieken met je gezeur. Wij weten nu wel dat jij niks te melden hebt dus.........tjuuuuuuus!!!!

Bootje
Bootje
 
Berichten: 6
Geregistreerd: vr 28 apr 2006 21:36

Berichtdoor Piet » di 26 jun 2007 19:04

Tot nu toe 7000 gedupeerden aangesloten bij PAL.Laten we zeggen 20 euro donatie ieder.Dat is 140.000 euro


Ook dit is weer gesuggereer van de eerste orde zonder enige vorm van motivatie of achtergrondkennis.
Laten we aannemen dat......en vervolgens dit als waarheid aannemen......
Als PAL zoveel geld te besteden zou hebben gehad in de afgelopen jaren dan hadden wij wel meer kunnen doen.
De realiteit is dat het gaat over duizenden euro's aan donaties in de afgelopen jaren en niet meer.
Daarbij opgesteld het feit dat vele vrijwilligers de gemaakte onkosten vaak niet eens declareert uit solidariteit met de mede gedupeerden maakt dat de donaties heel bewust en afgewogen worden gebruikt.

Als er iemand is die er alles aan heeft gedaan in de aandelenlease affaire is het PAL en degene die PAL steunen.
Andere belangenbehartigers hebben commerciele doelstellingen of een zodanig declaratie beleid dat er voor daadwerkelijke hulp geen geld of tijd meer is.
PAL krijgt dagelijks vele telefoontjes van gedupeerden en is daarmee de enige belangenbehartiger die bijna 24 uur per dag bereikbaar is voor medegedupeerden en niet eerst vraagt of je wel lid bent.
Dagelijks komen ook veel e-mails binnen die z.s.m. worden beantwoordt.
De media belt regelmatig voor informatie voor hun artikelen.
De meeste informatie die je leest in kranten of ziet in programma's als Radar en Kassa komen van PAL.
PAL heeft een heel netwerk opgebouwd met de media.
PAL heeft in de afgelopen jaren veel gesprekken gevoerd met de politiek.
PAL is bij veel rechtszittingen geweest door heel Nederland en is bekend bij vriend en vijand.
Radar, Kassa, Woestijnruiters, De Leugen Regeert, Rondom 10 zijn een paar TV programma's waar PAL te gast is geweest.
Het aantal interviews bij de diverse radio omroepen is talrijk.
De mensen achter PAL staan aan de basis van vele kamervragen, kamerdebatten en demonstraties die de aandelenlease affaire op de kaart hebben gezet in Nederland.
Diverse voorbeeld rechtszaken zijn en worden bekostigd door PAL.

Natuurlijk willen wij meer doen, maar je moet schipperen met de financiele middelen en de hulp die aangeboden wordt om een organisatie als PAL draaiende te houden.

Wie is er aanwezig bij de Dexia hoorzittingen in Amsterdam?
Wie wordt herkend door rechters als wij de rechtszaal binnen komen?
PAL is alom bekend en erkend, ondanks onze beperkingen die wij hebben.
We moeten wel realistisch blijven en kijken wat de mogelijkheden zijn en het haalbare.
Dagdromen naar wat we allemaal zo graag zouden willen heeft geen zin, je wordt daarna wakker met een grote kater!

Wij hebben samen al veel bereikt door ons doorzettingsvermogen en onze saamhorigheid.
Samen staan we sterk is geen loze kreet gebleken en Ramses Shaffy klinkt nog steeds in onze oren :
We zullen doorgaan!
En PAL zal doorgaan tot er recht is gewezen in de laatste aandelenlease zaak.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor dejongh1 » di 26 jun 2007 20:20

Ik ben het Piet eens ,dat er veel en goed werk door PAL wordt gedaan.
Ik weet ook dat de advertenties een hoop geld kosten.Maar nu is het
tijd voor actie en actie voor 1 augustus, om zoveel mogelijk gedupeerden over te halen om voor de opt-out regeling te gaan.Als er meer dan 150.000 gedupeerden voor de opt-out regeling gaan ,dan denk ik dat Dexia in de financiele problemen zal komen en dat het gebeurt is met Bruneel.
Piet schrijft;"de media belt regelmatig voor informatie voor hun artikelen".
Misschien kan deze zelfde media dan ook voor goedkope advertentie-ruimte zorgen voor PAL?
Maar Piet weet dat ik 2 jaar geleden al op het forum bij de website van Tros Radar heb voorspeld dat dit allemaal zou gebeuren.Het is geen verhaal van gisteren.Piet zei toen dat ons rechtssysteem wel te vertrouwen is/was(Donner,Duisenberg,Zalm,Oosting,Sorgdrager en vele andere politici).Ik heb toen al gezegd dat deze fuckers niet te vertrouwen waren.Het was allemaal tijdrekken in het voordeel van Dexia.
Ik zei toen al dat PAL of Payback de AFM voor de rechter moesten dagen
en niet zoals nu op het OM zitten wachten.Ik zei toen al om Leaseverlies voor de rechter te dagen om uit te vinden waar Leaseverlies haar inkomsten vandaan kwamen,want de gedupeerden hebben hun bijdrage
van 45 euro teruggekregen.Schonewille en Lemstra moeten toch ergens van vreten.
dejongh1
 

Berichtdoor Chris » di 26 jun 2007 20:21

Bij PAL vind ik nuttige informatie en voel ik mij gesteund. Ik heb ontzettend veel bewondering voor Piet en de zijnen en ben ze uiterst dankbaar.
Chris
 
Berichten: 39
Geregistreerd: ma 19 sep 2005 22:59

Berichtdoor impact » di 26 jun 2007 23:02

Dejongh, je verliest geloof ik uit het oog dat PAL gratis haar diensten aan iedereen ter beschikking stelt.
Wie ben jij dan wel dat je zoveel hoogmoed durft tentoon te stellen om een gegeven paard in de bek te mogen kijken?
impact
 
Berichten: 35
Geregistreerd: ma 18 jun 2007 17:27

Berichtdoor dejongh1 » wo 27 jun 2007 7:07

Impact,
PAL doet niets GRATIS,zij ontvangt donaties van de donateurs.Zonder deze donaties heeft zij geen bestaan.De donateurs mogen hier toch wel wat voor verwachten en dat is geen gegeven paard in de bek kijken!
Piet schrijft;"SAMEN staan we STERK".Maar niet als er geen actie ondernomen wordt.Dan staan we SAMEN voor lul!
dejongh1
 

Berichtdoor impact » wo 27 jun 2007 11:06

Dejongh, ben jij dan die donateur van zodanige importantie dat jou daardoor het "recht" zou toekomen de verrichtingen van PAL op deze wijze ter discussie te stellen?

Andere donateurs, waaronder ikzelf, hoor ik niet klagen ... Integendeel.

Bedankt PAL, voor jullie strijdlust en voor de voorbeeldige manier waarop totnogtoe de belangen van de gedupeerden zijn behartigd en in de media voor het voetlicht zijn gebracht!
impact
 
Berichten: 35
Geregistreerd: ma 18 jun 2007 17:27

VorigeVolgende

Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten

cron