Landelijke informatiedag aandelenleasegedupeerden op 8 april

Landelijke informatiedag aandelenleasegedupeerden op 8 april

Berichtdoor Piet » vr 3 maart 2006 1:05

Landelijke informatiedag aandelenlease - gedupeerden
Op zaterdag 8 april 2006 organiseert de stichting Platform Aandelen Lease in samenwerking met Leaseproces een informatiedag voor aandelenlease -gedupeerden van verschillende aanbieders zoals Dexia, Aegon, Fortis, DSB, Levob, Ohra, Spaarbeleg, enz.

Deze dag zal gehouden worden van 11.00 uur tot 16.00 uur in het Beatrix Gebouw van de Jaarbeurs te Utrecht en is gratis toegankelijk voor iedereen. Het is een "inloopdag". Dit betekent dat u op elk gewenst moment kunt komen en gaan.

Naast de diverse stands van belangenbehartigers en advocatenkantoren die aanwezig zullen zijn, zullen ook diverse Tweede – Kamerleden en andere prominenten hun visie op de aandelenlease-affaire en de Duisenberg-regeling geven.

Voorzitter van deze dag is Mr. Marijn de Koning, oud verslaggever voor het NOS-journaal en oud Tweede – Kamerlid.
Eddy Christiani zal deze dag met livemuziek omlijsten.

Wij hopen op een grote opkomst, zodat met deze dag tevens een signaal wordt gegeven naar de betrokken banken, de politiek en falende toezichthouders zoals de Autoriteit Financiële Markten (AFM). Komt dus allen en neem uw dossier mee!

Voor meer informatie:

Stichting Platform Aandelen Lease
Piet Koremans
info@platformaandelenlease.nl
www.platformaandelenlease.nl

Leaseproces
Mr Joost Papeveld
j.papeveld@leaseproces.nl
www.leaseproces.nl
Laatst bijgewerkt door Piet op ma 27 maart 2006 22:35, in totaal 1 keer bewerkt.
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Piet » di 21 maart 2006 17:05

Inmiddels hebben al diverse advocatenkantoren uit alle windstreken van Nederland aangekondigd te zullen komen.
Ook de politiek is ruim vertegenwoordigd.
Minimaal vijf Tweede Kamerleden zijn op 8 april aanwezig, Kees Vendrik (Groen Links),Ewout Irrgang (SP), Frank Heemskerk (PvdA), Myra Koomen (CDA) en Bert Bakker (D66).
Dit is de kans om met kamerleden van gedachten te wisselen over de aandelenlease affaire en je mening te geven.

Een volle Jaarbeurs zal laten zien dat we Samen sterk staan!
Tot 8 april.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Elias » za 1 apr 2006 17:48

Piet, met alle respect.

Ik vraag me af, wat daar bijv. Myra Koomen van het CDA komt doen. Als ze daar zich anders voordoet dan zoals ze mij in een email heeft geantwoord op door mij gestelde vragen, dan kun je je terecht afvragen waar eerlijkheid eindigt en ( politieke ) misleiding begint.

Zie hier een verkorte ( maar woordelijke) weergave van haar visie in febr. 2006 in deze mail:

- - - - - -
- het zijn contracten/afspraken tussen private partijen, waar de overheid zich in principe NIET in kan mengen;
- ik ben blij met de nieuwe Wet Finaciele Dienstverlening;
- er is controle door AFM;
- ZALM heeft zijn betrokkenheid al getoond door zijn bemiddelingspogingen, welke helaas zijn mislukt zodat alleen de weg naar de rechter nog openstaat;
- DONNER heeft uitbreiding butget Rechtsbijstand toegezegd en rechters hebben afspraak gemaakt voor snelle behandeling;
- er worden veel rechtszaken gewonnen: ik kan dus NIETS betekenen als individueel kamerlid;
- er komt altijd nog wel een bedrag voor eigen rekening;
- u kunt kiezen voor een schikking, waarmee u wellicht een GROOT DEEL VAN UW GELD ZULT TERUGKRIJGEN. Als woordvoerder van het CDA was ik verheugd over deze ontwikkeling en heb hier dan ook HOGE VERWACHTINGEN van;
- ik wens u veel sterkte, etc etc.......
- - - - - - - -

Kortom, waar maken die gedupeerden zich nu druk om.
Ik had ook vragen gesteld ivm de vastgestelde gepleegde overtredingen: geen woord daarover!

Nadat ik mijn broek weer had opgetrokken, ben ik hier dus nog steeds echt niet vrolijk van en voorts blijkt zonneklaar: Wiens brood men eet........

Bovendien rept ze met geen woord over de lopende AVV/WCAM. Daar heeft ze zich dus kennelijk ook niet BEWUST mee bemoeid.

Ik hoop echt dat ze straks in Utrecht "haar visie" en vooral haar kennis en stand van zaken heeft bijgesteld.

Dat ze nog echt van leer zal gaan trekken voor de gedupeerden, die kans is m.i. wel te verwaarlozen.......

Groet,
Elias.
Laatst bijgewerkt door Elias op zo 2 apr 2006 14:05, in totaal 2 keer bewerkt.
Elias
 
Berichten: 214
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 22:40

Berichtdoor Elias » za 1 apr 2006 17:50

Sorry, deze inhoud verwijderd: voorgaande bericht was 2 x verzonden.
Laatst bijgewerkt door Elias op zo 2 apr 2006 22:31, in totaal 2 keer bewerkt.
Elias
 
Berichten: 214
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 22:40

Berichtdoor Anne » za 1 apr 2006 18:19

Myra Koomen wordt per 10 april wethouder in Enschede, zij zal zich niet meer druk maken over deze hele kwestie. ( heeft ze overigens tot op heden nog nooit gedaan )

Gr. Anne.
Anne
 
Berichten: 82
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 23:04
Woonplaats: Vlissingen

8 april

Berichtdoor stingray » ma 3 apr 2006 17:38

ze moeten eigenlijk die zalm en donner en balkenende en bos laten komen dat zijn de personen die ons dit allemaal hebben aangedaan maar die branden hun poten niet in Utrecht.
wat hebben we aan die mooren dit doet niets .
heeft nog nooit ook maar iets gedaan alleen nog slechter maken voor ons.
die boeid dat niets dat er zoveel gedupeerden zijn .
haal de goede in huis die verantwoordelijk zijn voor wat ze ons hebben aangedaan.
MvG stingray
stingray
 
Berichten: 83
Geregistreerd: vr 9 sep 2005 21:40

8 april

Berichtdoor stingray » ma 3 apr 2006 17:42

Myra Koomen bedoel ik die niets doet.
een vraagje rijd er iemand van b.v tussen wellerlooi en gennep naar utrecht op 8 april en heeft diegene nog plaats in de auto dan zou ik willen vragen of ik misschien mee kan rijden .
uiteraard tegen betaling.
MvG stingray
stingray
 
Berichten: 83
Geregistreerd: vr 9 sep 2005 21:40

Berichtdoor Piet » zo 9 apr 2006 15:26

Grote opkomst van gedupeerden aandelenlease

Van onze financiële redactie

UTRECHT, zondag 9 april 2006

De speciale dag die de stichting Platform Aandelen Lease in samenwerking met Leaseproces gisteren hield in de Utrechtse Jaarbeurs voor aandelenlease-gedupeerden is door 3000 tot 4000 mensen bezocht.

De aanwezigen in de Jaarbeurs leenden geld om daarmee in aandelen te beleggen. De beurs kelderde echter flink. Door de fors in waarde verminderde aandelen verdienden de beleggers in leaseconstructies meestal niks. Integendeel: de meesten raakten diep in de schulden.
Op de dag die de naam 'De sociale ravage aangericht door de grote namen in de financiele sector' meekreeg, konden belangstellenden zich laten informeren over de zogenoemde Duisenberg-regeling en de mogelijkheden tot doorprocederen.
Vorig jaar kwam de Duisenberg-regeling tot stand. Via deze regeling kunnen de gedupeerden ongeveer tweederde van de schuld vergoed krijgen als wordt gestopt met juridische acties. Platform Aandelen Lease en Leaseproces stellen daarentegen dat een volledige vergoeding tot de mogelijkheden behoort bij doorprocederen

"Vandaar ook deze informatiedag. Een flink aantal mensen zal zeggen: de Duisenberg-regeling is beter dan niks, maar wij denken dat het in veel gevallen beter is om door te procederen", aldus Joost Papeveld van belangenverenging Leaseproces.

Muziek

De aanwezigen konden terecht bij talloze advocaten om hun zaak nog eens door te nemen om te kijken wat de kansen zijn bij verdere juridische acties. De dag werd omlijst met muziek van Eddy Cristiani. Papeveld: "Als kleine afleiding van de sociale ravage."
De Vereniging van Effectenbezitters (VEB) is het overigens niet eens met Leaseproces. Klanten krijgen voorgespiegeld dat zij grote kans maken hun bij Dexia en andere banken ingelegde geld terug te krijgen, terwijl dat in werkelijkheid nog maar de vraag is.

© 1996-2006 Uitgeversmaatschappij De Telegraaf B.V., Amsterdam.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Piet » ma 10 apr 2006 16:19

„Mijn pensioen ligt in de vuilnisbak”

Reformatorisch Dagblad 10 april 2006

UTRECHT - Wel of niet schikken via de Duisenbergregeling; voor die keus staan gedupeerden van aandelenleaseproducten. Honderden beleggers lieten zaterdag in de Utrechtse Jaarbeurs hun kansen beoordelen op een succesvolle gang naar de rechter. De inzet varieert van ’strooischade’ tot een complete pensioenvoorziening.

„Ik had leuke dingen met mijn vrouw en twee kinderen kunnen doen. Nu ligt het geld in de vuilnisbak.” Een winkelier uit de provincie Utrecht -„uit schaamte blijf ik liever anoniem”- trekt een nummertje voor de stand van Leaseproces. Grofweg vijftig juristen van deze organisatie geven gratis een inschatting van een succesvolle rechtsgang tegen Dexia. „Er is een hoop onduidelijkheid, daarom wil ik graag meer meningen horen.”
De ondernemer somt schokkende cijfers op. Alleen aan inleg is hij al 93.000 euro kwijt. Samen met boetes en advocaatkosten bedraagt zijn totale verlies 128.000 euro. „Ik ben naïef geweest. Je gaat echter af op de kennis van de financieel adviseur.”
Die adviseerde hem in 1997 de Winstverdriedubbelaar en het Feestplan. „Vrijwel risicoloze producten, vertelde hij mij. Ideaal voor de opbouw van mijn pensioen.” Inmiddels rust er een extra hypotheek op het huis van de detaillist om alle schulden te kunnen betalen. „Dat geld moet door een rechtszaak terugkomen. Maar succes is niet verzekerd.”

Honderden lotgenoten vullen de zaal in het Utrechtse Jaarbeurscomplex. „U bent niet stom geweest, u bent misleid”, spreekt Piet Koremans van het Platform Aandelenlease (PAL) de aanwezigen toe. Samen met Leaseproces vormt PAL een luis in de pels van Dexia.
Het bankconcern wil graag dat gedupeerden ingaan op de Duisenbergregeling, een aanbod waarbij een groot gedeelte van de restschuld wordt kwijtgescholden. Onder leiding van de voormalige centralebankpresident bereikten Dexia en de belangenorganisaties Leaseverlies en Eegalease, de Vereniging van Effectenbezitters (VEB) en de Consumentenbond vorig jaar deze schikking. PAL en Leaseproces stellen juist dat dit voorstel te mager is. Met spotjes en advertenties proberen de organisaties gedupeerden te werven voor een rechtsgang tegen de aanbieders van aandelenleaseproducten.

De VEB liet vorige week weten dat Leaseproces de kans op succes te rooskleurig voorstelt. Verder vraagt de belangenorganisatie zich af waar Leaseproces het geld vandaan haalt om dure advertentiecampagnes te financieren. „Ik kan hen geruststellen”, reageert Joost Papeveld van Leaseproces. „Als we geld nodig hebben, dan staan enkele investeerders paraat. Wij hebben zelfs geldschieters uit de Verenigde Staten.” Namen wil hij echter niet noemen.
Papeveld ergert zich aan de handelwijze van de VEB. „We hebben al twee keer een gesprek aangevraagd. Daar reageren ze niet op. Nu slaan ze ons om de oren met een persbericht.”
Hij weerspreekt de beschuldiging dat Leaseproces puur uit commercieel belang handelt. „We laten de voor- en nadelen zien. De klant maakt uiteindelijk de keuze voor een rechtsgang. Als je 900 gedupeerden hebt gesproken ga je niet meer voor het commerciële, maar voor het ideële belang.” Inmiddels hebben zich 40.000 beleggers aangemeld.

Terwijl Leaseproces zo veel mogelijk gelijksoortige zaken probeert te bundelen, voeren advocatenkantoren vooral individuele procedures. „Ik ga op zoek naar dat ene argument dat de doorslag kan geven”, legt advocaat R. Silvertand uit Den Bosch uit. „Bij Leaseproces hebben gedupeerden minder kans om te winnen, maar het financiële risico is kleiner.”
Silvertand adviseert beleggers met een restschuld tot 2000 euro zich aan te sluiten bij Leaseproces. „Dan spreken we over zogeheten strooischade, te weinig om een dure advocaat voor in te huren.” Silvertand schat de kans op winst hoog in. „Je moet wel heel erg je best doen om te verliezen.”

F. Peters uit Nijmegen gaat onverrichter zake naar huis. „Het heeft geen zin om te procederen, er zijn te veel tegenwerkende factoren.” De jurist van Leaseproces vertelde hem zojuist dat hij als beleidsmedewerker in de geestelijke gezondheidszorg beter had kunnen weten. Peters denkt daar iets anders over. „Ik ben zo stom met financiën.”

Copyright (C) Reformatorisch Dagblad
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

8 april

Berichtdoor pisnijdig » do 13 apr 2006 21:41

De rillingen lopen over mijn rug als ik de aantallen mensen zie die op deze dag zijn af gekomen. Dat het kan in dit land, zoveel mensen bedriegen en er mee weg kunnen komen!!!!!

Hoop maar één ding: dat het recht zegevierd. (liefst zo snel mogelijk)

Kon wegens lichamelijke klachten niet aanwezig zijn, had er misschien ook niet zo veel te zoeken wij zijn met Leaseleed al met een procedure bezig.

Leuk is om te zien dat mijn spandoek welke ik op 1 Juni 2005 na de demonstratie in Den Haag vastgebonden aan een boom achterliet als perfecte achtergrond dienst deed.
Wij hadden er al diverse keren mee gelopen en ik was het die dag zo zat :( :cry: dat ik het heb laten staan.

PAL en iedereen succes.

hou vol.
pisnijdig
 
Berichten: 16
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 22:09


Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 86 gasten

cron