Er zijn grenzen

Er zijn grenzen

Berichtdoor Piet » do 16 maart 2006 14:48

En Dexia gaat maar door om gedupeerden zwaar onder druk te zetten om de Duisenbergregeling maar te accepteren.
Via telefoontjes en brieven worden gedupeerden bijna verplicht om voor een bepaalde tijd te reageren, anders kunnen ze geen gebruik meer maken van deze, “o zo goede regeling”.
Niet accepteren en niet betalen betekent volgens Dexia dat je voor grote onkosten komt te staan enz.
Regelmatig komen dit soort berichten binnen:

“...deel ik u mede dat ik van de coulance regeling van Dexia gebruik heb gemaakt, aangezien er tijdsdruk achter zat....”


Steeds meer wordt ook bekend hoe Dexia zich totaal niet heeft bekommerd over de zorgplicht en als geldwolven maar aan één ding dachten: hoe haal ik zoveel mogelijk geld binnen.
Hoe en de gevolgen, daar zat Aegon en Dexia niet mee, Nederland was één grote melkkoe en dat er vele slachtoffers hieronder bezweken zal Aegon en Dexia een zorg zijn.
Voorbeeld:

Zij zijn in 2000 (vader toen 81 en moeder 79 jaar oud) benaderd door ene W de B van NBC Finance uit M die er voor heeft gezorgd dat zij een hypotheek afsloten van plm.102.000 euro
Vervolgens heeft hij hen zo ver gekregen dat zij een contract Aegon
Vermogenvliegwiel + van ruim 40.600 euro en een Dexia Capital Effect van ruim 42.400 euro aangingen (althans dat zijn de bedragen die ik uit de brij van formules en gegevens denk te kunnen halen) met daarbij een beleggingsrekening bij de Fortis ....
Destijds was uiteraard in het geheel niet duidelijk dat het om lease contracten ging, met een looptijd van 180 c.q. 240 maanden, voor mensen van die leeftijd!?!
Mijn vader is zwaar invalide en zal waarschijnlijk niet lang meer te leven hebben. In plaats van een rustige onbezorgde oude dag zit hij dag in dag uit te tobben en te piekeren over het feit dat hij op zo'n hoge leeftijd zo bedonderd is, want zo mag je het toch wel zeggen. Alles waar hij zijn hele leven voor gesappeld heeft lijkt grotendeels verloren......

Dexia bedankt!

Dexia stelt zich boven de wet.
Sterker, Dexia maakt zijn eigen wetten

Voorbeeld:

Het contract is beëindigd, de eindafrekening wordt keurig betaald (A-codering is niet gewenst), maar toch gaat Dexia door met het innen van de maandelijkse termijnen.
Dexia reageert niet op vragen, en nu?
Of de termijnen terug laten boeken of gewoon (onterecht) blijven betalen.
Terug laten boeken betekent na een paar keer dat Dexia wel die A-codering aanbrengt die ze dus niet kan gebruiken.......

Dexia kan dus gewoon maar doen wat ze willen.
Moet je hiervoor het hoofd buigen en alles dan maar accepteren.
Ik denk het niet!

Nog een voorbeeld:

Gedupeerde zit in de eegalease situatie en voldoet aan alle eisen om voor volledige kwijtschelding in aanmerking te komen.
Dexia stuurt het Acceptatieformulier Vaststellingsovereenkomst Duisenberg regeling.
Na de berekening komt de volgende zin:
Voor uw beëindigde overeenkomst(en) komt u in aanmerking voor een terugbetaling van XXXX euro.

Het formulier wordt getekend en teruggestuurd.
In plaats van het bedrag terug te krijgen, krijgen zij aanmaningen om nog openstaande maandtermijnen te betalen.....
Bellen helpt niet, al 4 x wordt er beloofd e.e.a. uit te zoeken, maar terugbellen.... niet.
Dan maar schrijven naar de Geschillencommissie van onze “vrienden”, de stichting Leaseverlies.
Deze zouden toch toezien op een goed verloop van de Duisenberg regeling?
Helaas, de Geschillencommissie gaat binnenkort aanvangen met haar werkzaamheden, zo was het antwoord.
Binnenkort???? In juni 2005 werd de Duisenberg regeling definitief en tevens werd het toezicht aangekondigd.
Ook hier laat Leaseverlies en de Consumentenbond het weer volledig afweten.

Bijkomend detail is dat er juist bewust is gekozen voor betalen om een A-codering te voorkomen.
Nu zijn er aanmaningen en een dreigende A-codering.
Wat te doen?
Toch maar betalen.....
Toch maar het hoofd buigen voor die criminelen van Dexia...
Toch maar de loser zijn en over je heen laten lopen?


Er zijn grenzen!
Mijn mening is duidelijk.
Stop met betalen als je geen probleem hebt met een A-codering, vandaag nog.
Trek je automatisch incasso in.
Ben je nog niet aan het procederen, ga vandaag al zoeken naar de mogelijkheden en de kosten.
Kom op voor je recht en knok ervoor!
Elke bokser krijgt klappen, ook de winnaar.
Wil je geen klappen, buig dan je hoofd en accepteer alles wat Dexia zegt en doet.
Winnen kost zweet, bloed en tranen.
Er is geen “ze” om die klappen op te vangen, je zult moeten kunnen incasseren en uitdelen.
Wil je dit niet, buig je hoofd voor Dexia en doe alles wat ze van je verlangen.

Wel kan er veel informatie worden gegeven over de mogelijkheden,onmogelijkheden en kosten om een rechtszaak te beginnen.
Wel kun je steun krijgen om niet het gevoel te hebben om alleen te staan.
Tussen de 10.000 en 15.000 gedupeerden zijn inmiddels in een gerechtelijke procedure gewikkeld met Dexia.
Wat doe jij?
info@platformaandelenlease.nl

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor eduard » za 18 maart 2006 1:37

Ik ben het helemaal eens met je Piet toch blijft het sluimeren op de achtergrond "komt het nog wel goed?"
Ik (en mijn vrouw) krijgen de schrik van ons leven als Dexia sinds twee weken een acceptgiro sturen met een gigantisch bedrag erop.
Gisteren kregen we een compleet boekwerk met de duisenberg-regeling erin IK WIL EEN UITSPRAAKen niet een flut regeling die door bepaalde stichtingen is beslagen.
Maar ja tís ze weer gelukt ik kan niet slapen en de acceptgiro's tollen in m'n hoofd.
Komt hier ooit nog een eind aan :?:
IK WIL JUSTICE
eduard
 
Berichten: 28
Geregistreerd: za 18 maart 2006 1:27

Berichtdoor Piet » vr 13 okt 2006 19:41

En Dexia blijft bezig, doodsbenauwd dat gedupeerden gaan procederen en hun zaak winnen.
Bij het gerechtshof in Amsterdam heel zielig doen en zeggen dat het zo moeilijk is om alle gedupeerden een brief te sturen, maar ondertussen een complete propaganda – en bedreigings oorlog voeren per brief.
Nu kunnen ze opeens wel iedereen per brief bereiken, niet één keer, nee constant worden gedupeerden benaderd en gewezen op de gevolgen van niet betalen.
Hieronder een voorbeeld van een brief die vele gedupeerden hebben ontvangen.

Dexia Bank Nederland
Postbus 808 1000 AV Amsterdam
Telefoon 0900 3394222 (f 0,15 p.m)
www.dexialease.nl

De heer,

Amsterdam, xx xx 2006

Betreft:gedwongen verkoop contractnummer xxxx

Geachte heer,

Meerdere malen hebben wij u geattendeerd op een betalingsachterstand op bovengenoemde
overeenkomst. Het totale openstaande bedrag is helaas nog niet in ons bezit. Hierdoor waren wij genoodzaakt uw overeenkomst, conform de contractvoorwaarden,te beëindigen.

Bijgaand ontvangt u de eindafrekening van de overeenkomst. Wij verzoeken u het openstaande bedrag van €xxxxx binnen tien dagen na dagtekening over te maken naar rekeningnummer 026.22.25.700 t.n.v. Dexia Bank Nederland N.V. te Amsterdam, onder vermelding van 'overeenkomst xxxx ‘
Wanneer wij uw betaling niet binnen de gestelde termijn hebben ontvangen, dan stellen wij u
nogmaals voor alsdan formeel ingebreke en zullen wij de vordering overdragen aan een
incassobureau dan wel deurwaarder. Tevens zijn wij verplicht de achterstand te melden bij het Bureau Krediet Registratie te Tiel.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen hebben, bezoek onze internetsite www.dexialease.nl

Met vriendelijke groet,

Dexia Klantenservice

Bijlage:eindafrekeningcontract xxxx


De grootste leugens worden verteld om de gedupeerden zo veel mogelijk angst aan te jagen.
Dat het complete nonsens zijn wat ze schrijven schijnt ze niet te deren.

Wanneer wij uw betaling niet binnen de gestelde termijn hebben ontvangen, dan stellen wij u nogmaals voor alsdan formeel ingebreke en zullen wij de vordering overdragen aan een incassobureau dan wel deurwaarder.

Ik wil Dexia nog wel eens een deurwaarder zien benaderen en vervolgens de deurwaarder opdracht geven om de vordering te innen bij een gedupeerde.
Elke deurwaarder zal dit afwijzen, sterker nog, Dexia doet dit niet eens want het is verboden.
Het is verboden om zonder gerechtelijk vonnis een deurwaarder op iemand af te sturen om beslag te leggen op goederen of rekeningen of huis of geld te vorderen met enig recht.
Dexia liegt in dit soort brieven.
Het is ook onbegrijpelijk dat De Nederlandsche Bank en de AFM dit soort praktijken goedkeurt!
Hiermee blijkt weer dat Dexia gesteund wordt door De Nederlandsche Bank en meelopers de AFM en het BKR.

Het is te hopen dat alle rechtszaken weer snel door kunnen gaan en de rechter een einde maakt aan deze onmenselijke en onwettige dreigementen door Dexia.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor aert0001 » di 24 okt 2006 13:16

Parket keihard voor KPMG en Dexia in dossier-LHSP

Dexia Bank en de bedrijfsrevisor KPMG speelden een belangrijke rol in de vermoede fraude bij de failliete spraaktechnologiegroep Lernout & Hauspie (LHSP). Tegelijk hield het management informatie achter voor zijn revisor. Dat stelt het parket in zijn ontwerpdagvaarding.

(tijd) - Het gerecht is vooral hard voor Jo Lernout en Paul Hauspie. De oprichters en gedelegeerd bestuurders van LHSP worden zo goed als over heel de lijn beschuldigd van de misdrijven in het dossier. Ze zouden onder meer bewust de jaarrekeningen van LHSP hebben vervalst teneinde de aandelenkoers van hun bedrijf op te vijzelen.

In 1997 was 1,86 miljoen van de 85,6 miljoen euro gerapporteerde geconsolideerde omzet vals, staat in de dagvaarding te lezen. In 1998 ging het om 27,6 miljoen op een totaal van 106,8 miljoen euro. Een jaar later was 137,2 miljoen van de 323,7 miljoen euro vals, zowat 42 procent dus. Belangrijk is dat vanaf dat jaar ook Dexia Bank en KPMG mee verantwoordelijk worden geacht voor de rapportering van de vervalste cijfers.

LVA/LB

Copyright © Tijd.be


en wéér Dexia!

T :idea: n
aert0001
 
Berichten: 165
Geregistreerd: vr 19 aug 2005 0:05
Woonplaats: Etten-Leur

Berichtdoor Piet » za 28 okt 2006 11:00

Degene die het Dexia Aanbod in 2003 hebben getekend krijgen van Dexia brieven waarin de mogelijkheid word geboden om het contract te beëindigen of een brief dat het contract wordt beëindigd en dat zij automatisch de Duisenberg regeling krijgen.
Het is al helemaal voorgerekend, ze hoeven alleen maar te tekenen.
Het erge is dat er in de brief met geen letter wordt gesproken over het recht om gebruik te maken van het Dexia Aanbod!!!
Al deze mensen hebben voor het Dexia Aanbod getekend en niet voor de Duisenberg regeling.
Vervolgens staat hierover niets in de beëindigingbrief, maar wordt alleen gesproken over de Duisenberg regeling.
Dit is te onbeschoft voor woorden, maar wel kenmerkend voor de houding van Dexia.
De Duisenberg regeling wordt op deze manier degene die het Dexia Aanbod hebben getekend gewoon door de strot geduwd.

Dexia gebruikt de tactiek van de verschroeide aarde. Dreigbrieven over het overdragen van een incasso aan een deurwaarder (wat gewoon verboden is), een stroom van brieven om maar voor de Duisenberg regeling te kiezen, rechtszaken aan te houden, handhaven van onterechte BKR registraties. Het gaat maar door, Dexia beukt net zo lang tot de gedupeerde zegt, laat maar, ik heb er geen zin meer in, ik teken wel.

Vooral ouderen zitten met de tijdsduur en hun leeftijd.
Zij willen niet dat de partner of kinderen ermee worden opgescheept en hopen nog te blijven leven om dit te voorkomen.
Door de jarenlange vertraging in de gerechtelijke procedures begint de stress bij deze groep gedupeerden steeds ergere vormen aan te nemen.
I.p.v. een onbezorgde oude dag dreigen deze mensen dood te gaan aan angst en spanningen door het slepende aandelenlease drama.
Dit jaar hebben wij dit al meerdere keren meegemaakt en blijven nabestaanden vol verdriet, onzekerheid en angst achter.
Het is niet voor niets dat ik elke keer weer over Dexia zeg: TUIG is het!

Wat is er voor ons, gedupeerden, aan te doen.
Steun zoeken bij elkaar, goede informatie opvragen over de mogelijkheden en onmogelijkheden, de media en politiek hierin blijven betrekken.
Juist het contact met elkaar is belangrijk en geeft veel steun in moeilijke tijden.
PAL is altijd bereikbaar, via e-mail, post en telefoon.
Alleen vechten tegen Dexia of een andere aanbieder is heel erg moeilijk, maar samen kunnen we wel een hecht front maken en weerstand bieden tegen witte boord criminelen als Dexia.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Piet » wo 2 jul 2008 19:17

Door de bank genomen

De Limburger 27.06.08

Je kunt van de Amerikanen zeggen wat je wil, maar ze laten zich geen oor aannaaien. Dat zie je nu weer bij de financiële crisis. De zaak wordt tot op de bodem uitgezocht. Vorige week werden zestig mensen gearresteerd.

Twee van hen gaven leiding aan Bear Stearns, een van de grootste banken van het land. Wat ze gedaan hebben? Rotte appels verkocht als glanzende Goudreinetten. Grote pakketten dubieuze hypotheken werden keurig ingepakt, van een lintje voorzien en als gouden beleggingen doorverkocht. En omdat in deze wereld alles met alles samenhangt, hebben de rotte appels inmiddels de hele mand aangetast. Dus zitten wij nu, om nog maar even bij het fruit te blijven, allemaal met de gebakken peren.

Maar ook onze eigen financiële instellingen kunnen zakken rollen. De Aegons en de Dexia’s verkochten ons verraderlijke winstverdriedubbelaars. En prestigieuze hypotheekverstrekkers smeerden ons woekerpolissen aan. Twintig, dertig procent van de maandelijkse aflossing gaat naar ‘kosten’.

Iedereen weet dat je op je hoede moet zijn bij aanbiedingen van scharenslijpers, schoorsteenvegers en gevelreinigers. Maar dat je opgelicht wordt door kaarsrechte bankiers, die in dure kranten bezorgde stukken schrijven over de Nederlandse economie, nee, dat verwacht je niet.

Verschil met Amerika is alleen dat hier niks gebeurt. Geen enkel krijtstreeppak in dit land heeft al bezoek van justitie gehad. Wij blussen en sussen, maar bijten niet. Twee bankiers op een cel, dat zie ik voorlopig niet gebeuren.

© Copyright 2008 Media Groep Limburg. Alle rechten voorbehouden

http://www.platformaandelenlease.nl/Nieuws/27062008.htm

Laat jij je ook door de bank nemen?
Bijt jij ook niet?

Dan heb je op dit forum en deze website niets te zoeken en kun je liever je tijd besteden aan het (levenslang) betalen aan de financiele instellingen.

Gaan de haren rechtop staan bij het lezen van dit artikel uit de Limburger en wil je terugbijten?
Neem dan contact op met info@platformaandelenlease.nl want alleen samen staan we sterk.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor dennietim » do 3 jul 2008 23:45

na jaren vergeefs te hebben gestreden zijn we overstag gegaan betaald aan die honden van EDR en verder met het leven. en ik kan u zeggen dit gaat om een behoorlijk bedrag maar met een beetje hulp is het voor elkaar gekomen.allebei getekend in opdracht van de tussen persoon firma de HERDT uit ZEEWOLDE en er in gestonken maar ja ik hoop dat de overige mensen die op leeftijd zijn ook een oplossing kunnen krijgen want honden dat zijn het ik zeg als ik alleen was geweest had ik het wel geweten mensen geloof mij maar.
dennietim
 
Berichten: 13
Geregistreerd: za 15 jul 2006 15:17


Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten

cron