Leaseproces of advocaat

Leaseproces of advocaat

Berichtdoor ik trap er nooit meer in » di 11 apr 2006 9:07

Mijn zaak loopt momenteel bij Leaseproces.

Ik heb een Capital Effect en momenteel een schuld van € 80.000,00. (overwaarde belegd d.m.v. een tweede hypotheek.

De laatste dagen begin ik te twijfelen of ik het niet verstandiger was geweest een advocaat in te schakelen die persoonlijk naar mijn situatie kijkt.

Leaseproces bundelt een aantal zaken en ik vraag mij dan af of mijn persoonlijke situatie hierdoor niet goed duidelijk wordt gemaakt.

Misschien is mijn twijfel onterecht maar het maakt mij wel wat onrustig.
ik trap er nooit meer in
 
Berichten: 20
Geregistreerd: di 13 sep 2005 16:23

Berichtdoor Chris » di 11 apr 2006 22:42

Ik kan je geen antwoord geven. Kan het niet goed inschatten. Maar ik wil je zeggen dat ik ook steeds twijfel waar ik goed aan doe. Het gaat om zo veel geld, zonde als je achteraf denkt: ik had het anders moeten doen. Maar ja, waar kun je nu terecht voor een echt onpartijdig advies? Ik weet het niet meer hoor.
Chris
 
Berichten: 39
Geregistreerd: ma 19 sep 2005 22:59

Berichtdoor croosjes » wo 12 apr 2006 6:45

Ik zou zeggen probeer het bij een advocaat een gesprek kun je zo regelen.Dan hoor je het verschil.


Mg.Andre
croosjes
 
Berichten: 90
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 19:38
Woonplaats: warmenhuizen

Berichtdoor ik trap er nooit meer in » wo 12 apr 2006 9:54

Ik heb inmiddels bij een advocaat geinformeerd.

De kosten zijn van een advocaat zo hoog, dat is voor mij niet te betalen.

Leaseproces is voor mij wel betaalbaar en ik moet daar dan maar op vertrouwen.
ik trap er nooit meer in
 
Berichten: 20
Geregistreerd: di 13 sep 2005 16:23

Berichtdoor Piet » wo 19 apr 2006 20:46

Hallo ik trap er nooit meer in,

Sorry dat ik zo laat reageer.
Er zijn een paar dingen die maken dat je sterk staat in een rechtszaak.
Juridische argumenten die de rechter moeten overtuigen van jouw gelijk en het ongelijk van Dexia.
Daarnaast speelt de financiële kwestie, wat kost een goede advocaat en wat zijn de alternatieven.

Eerst de juridische argumenten.
Sterkste argument is het niet mee tekenen van de partner.
Het contract moet vernietigd worden en de eis is dat alle betaalde gelden terugbetaald moeten worden door Dexia.
Ook een sterk argument is het ontbreken van de Wck vergunning.
Hierdoor is het contract nietig en ook hier kunnen alle betaalde gelden teruggevorderd worden.
Meer informatie hierover in de topic : Hoe zit het nu met die Wck?

Daarnaast zijn er natuurlijk meer argumenten zoals b.v. dwaling en het ontbreken van de zorgplicht.

Afhankelijk van je kansen kun je een keuze maken tussen procederen met advocaten of b.v. Leaseproces.

Gezien jouw situatie met een groot financieel belang, zou ik kiezen voor een advocaat i.p.v. Leaseproces.
Advocaat Meijer uit Haarlem is een goede en betaalbare advocaat.
Voor ongeveer 1200 euro incl. BTW (daar komen nog wel de proceskosten bij) voert hij voor jou een volledige rechtszaak t/m de uitspraak door de rechter.

Wat ik niet weet is wat jouw juridische kansen zijn.

Zijn de kansen niet hoog dan is Leaseproces te overwegen, zijn de kansen echter hoog dan is een advocaat beter in jouw situatie.

Wil je meer weten, je kunt me ook mailen, info@platformaandelenlease.nl

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26


Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 72 gasten