Geschillencommissie Duisenberg regeling

Geschillencommissie Duisenberg regeling

Berichtdoor erik » ma 24 apr 2006 21:38

Heeft iemand ervaring met het opstarten van een procedure bij de Geschillencommissie Duisenberg regeling?
erik
 
Berichten: 3
Geregistreerd: ma 24 apr 2006 21:00

Berichtdoor erik » za 6 mei 2006 19:11

Helaas geen reacties. Dan maar mijn ervaringen (tot nog toe) met de geschillencommissie. Ik heb een paar maanden geleden uitstel gevraagd om over de Duisenberg regeling te kunnen beslissen en het enige dat ik van de commissie heb gekregen was een ontvangstbevesting plus de mededeling dat de commissie haar werkzaamheden nog niet was begonnnen. We zijn inmiddels een paar maanden verder en niets meer van deze commissie gehoord.

PS
Voordat iedereen over me heen valt. Dat ik uitstel heb gevraagd wil nog niet zeggen dat ik die regeling uberhaupt ga accepteren.
erik
 
Berichten: 3
Geregistreerd: ma 24 apr 2006 21:00

Berichtdoor Piet » za 6 mei 2006 19:46

Hallo Erik,

In de afgelopen periode hebben wij soortgelijke berichten ontvangen.
Ook in de trant van “binnenkort zullen wij een aanvang maken met onze werkzaamheden”
Alleen is er geen jaar genoemd, helaas.
Dit is wel tekenend voor de manier waarop de stichting Leaseverlies met haar verantwoordelijkheid omgaat.
Dexia maakt misbruik van hun monopolie binnen de Duisenbergregeling en manipuleert met toestemming van de zogenaamde belangenbehartiger Leaseverlies.
En wat kunnen wij.... NIETS!
Ja, stap maar naar de rechter als je het er niet mee eens bent, zegt Dexia.
En wat schreef Leaseverlies op 30 juni 2005:
Voor ons zit het werk er nog niet op. Wij zullen toezicht blijven houden op de correcte naleving van de Duisenberg-regeling. Daarnaast zal ook De Nederlandsche Bank in het kader van het lopend toezicht aandacht schenken aan de wijze waarop Dexia de regeling uitvoert.

We zijn inmiddels bijna een jaar verder en wat is het resultaat?
Wederom een bevestiging dat de stichting Leaseverlies ons in de steek heeft gelaten en heeft gekozen voor eigen belangen en zich niets aantrekt van ons lot.
En De Nederlandsche Bank?
Alleen geïnteresseerd in de vermogenden onder ons en niet in het gewone volk.
Wij zijn de melkkoeien waar zij rijk van denken te worden.
Bitter maar waar, maar wat kunnen wij hier mee.
Doen wat wij rechtvaardig vinden, opkomen voor ons recht, ons geld, ons leven en onze toekomst.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Elias » za 6 mei 2006 19:56

Wellicht kan er nog een dikke brief met klacht richting DNB.

Zal natuurlijk ook niet direkt helpen, allemaal handen op een buik, maar dan krijg je ook hun smoes waarschijnlijk zwart op wit.....
Elias
 
Berichten: 214
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 22:40

Berichtdoor erik » za 6 mei 2006 20:24

Bedankt Piet voor je reactie. Het enige wat je ermee kunt is dat je hiermee al je opties open houdt. Dwz, als mijn rechtszaak tzt slechter dreigt uit te pakken dan de Duisenbeg regeling dan kan ik de rechter nog altijd melden dat ik had willen schikken maar dat ik niet in de gelegenheid ben gesteld omdat het voorstel niet conform de regeling was en dat ik dit destijds wel heb aangekaard.
Hoe dan ook, ik ga binnenkort waarschijnlijk ook bij de Duisenberg geschillen commissie maar eens een procedure opstarten dan heb ik Dexia maximaal bezig gehouden (ben ook al bij de BKR geschillencommissie geweest, met success overigens, en mijn rechtszaak loopt ook al een paar jaar)

Gewoon stug volhouden dus.
erik
 
Berichten: 3
Geregistreerd: ma 24 apr 2006 21:00

Berichtdoor Piet » ma 8 mei 2006 15:45

Op de website www.dexialease.nl staat over de geschillen commissie het volgende:
Geschillencommissie
De Stichtingen Leaseverlies en Eegalease, de Consumentenbond, de Vereniging van Effectenbezitters en Dexia hebben ten behoeve van de Duisenberg-Regeling een onafhankelijke geschillencommissie ingesteld. De geschillencommissie bestaat uit de volgende leden:

Mw. Mr. G.G. van Erp Taalman Kip-Nieuwenkamp, vice-president bij de Hoge Raad der Nederlanden (voorzitter geschillencommissie);
Mr Th.R. Bremer, advocaat (lid);
Mr H.Th. Bouma, advocaat (lid).

Het adres van de geschillencommissie is:
Geschillencommissie Duisenberg-Regeling
Postbus 61301
2506 AH Den Haag

U kunt aan deze commissie geschillen voorleggen uit hoofde van de Vaststellingsovereenkomst Duisenberg-Regeling. U kunt hierbij denken aan een geschil over de uitvoering van de Vaststellingsovereenkomst door Dexia. Aan de commissie kunnen tevens geschillen worden voorgelegd over het al dan niet toekennen van een vergoeding zoals bedoeld in de Hoofdovereenkomst en/of de hoogte daarvan. (Zie voor de complete tekst artikel 10, pagina 19 van de brochure 'De Duisenberg-Regeling'.)


Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26


Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 70 gasten