ahold claim

ahold claim

Berichtdoor henk geluk » do 11 mei 2006 13:40

lees onderstaand stuk uit de ahold claim nieuwsbrief.

8. Kom ik ook in aanmerking als ik de aandelen heb verkregen via conversie of uitoefening van opties?

Deelname voor compensatie staat open voor diegenen die - in de bewuste periode - aandelen Ahold hebben verkregen uit conversie (bij converteerbare obligaties), exercise en assignment (bij opties). De aandelen die rechtsreeks zijn gekocht dan wel zijn ontvangen uit dividend komen eveneens in aanmerking voor een vergoeding.


ik heb geen verstand van opties(dexia wel) maar als exercise en assigment inhoudt dat deze ook gelden voor dexia contracten met ahold in het contract(deze zijn er) betekent dat of dexia ontvangt de contanten, nl $ 1,51 per aandeel indien datum contract ligt tussen 30 juli 1999 tot en met 23 februari 2003,en is aangehouden tot bovengenoemde datum of $ 0,40 per aandeel indien aankoop ligt tussen 30 juli 1999 tot en met 23 februari 2003 en met verlies is verkocht!

zou dexia dus alleen opties hebben gekocht ,die niet onder bovenstaande claim vallen,is makkelijk te controleren ! omdat dan dexia geen aanvraag doet bij de claim beoordeler!! dit komt nl toch uit.

zou dexia wel aandelen hebben gekocht bij 100 duizenden !! zouden ze zeer veel geld laten liggen,dat zal dexia niet doen.

als er iemand op dit forum verstand van deze materie heeft ,kunnen we nagaan wat dexia precies gaat doen.

ik schrijf dit omdat dexia zich zeer stil houdt met betrekking tot de ahold claim!! het zou, indien wel de aandelen zijn gekocht ,hen vlak voor de wcam goed uitkomen! zodat ze dat zeker naar buiten hadden gebracht.

uiteraard heb ik het alleen over de ahold aandelen ,maar de rest spreekt voor zich.

piet neem dit mee in de besluitvorming ivm de wcam en andere zaken!!

vrgr

henk geluk
henk geluk
 
Berichten: 96
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 19:05
Woonplaats: gameren

Berichtdoor impact » do 11 mei 2006 16:05

Ditzelfde onderwerp heb ik al maanden geleden aangekaart bij zowel TrosRadar als hier. Inderdaad een belangrijk item om volgende week voor het gerechtshof naar voren te brengen door de tegenstanders van de WCAM. Ik denk dat die Knuppe dan het schaamrood naar de kaken zal stijgen. Put up or shut up, Dexia!
impact
 

Berichtdoor pewi » vr 18 aug 2006 9:18

FD 18-08-06
VEB wil vrij baan voor 'class action' na Ahold
VAN ONZE REDACTEUR

AMSTERDAM - De Vereniging van Effectenbezitters (VEB) ziet in het succes van de massaclaim tegen Ahold een reden om opnieuw te pleiten voor het toelaten van zogenaamde class actions in Nederland. Volgens VEB-directeur Peter Paul de Vries moet nog maar blijken of de nieuwe Wet collectieve afhandeling massaschade (WCAM) beleggers dezelfde mate van genoegdoening kan bieden.

Vandaag is formeel de laatste dag dat gedupeerde Ahold-beleggers zich kunnen melden voor deelname in de collectieve regeling die is afgedwongen bij de Amerikaanse rechter. Met instemming van Ahold en Amerikaanse class action-advocaten heeft de VEB de termijn gisteren echter met een week verlengd.

De organisatie in de VS die de claims afhandelt, heeft gehoor gegeven aan de klacht dat veel gedupeerden op vakantie zijn. De rechtbank in Maryland moet dit nog wel bekrachtigen.

De Vries meldt dat er inmiddels 134.000 formulieren zijn ingezonden. Er kwamen deze week 3000 tot 4000 formulieren per dag binnen.

De belangstelling overtreft volgens hem alle verwachtingen. De VEB had erop gerekend dat zich maximaal 130.000 van de 200.000 gedupeerden zouden aansluiten. Ze kunnen medio volgend jaar gemiddeld euro 1,51 per aandeel tegemoet zien. De aandeelhouders worden gecompenseerd voor de koersverliezen die zij hebben geleden toen het boekhoudschandaal aan het licht kwam.

Het feit dat Nederlandse beleggers een beroep moesten doen op de rechter in Maryland om hun gelijk te halen, is volgens De Vries een goede aanleiding om de WCAM opnieuw tegen het licht te houden. De huidige wetgeving werkt volgens hem alleen als beide partijen meewerken, zoals in het geval Dexia -Legiolease. Ook de advocatuur zou daar naar zijn idee wel oren naar hebben.

Vrgr pewi
pewi
 
Berichten: 167
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 21:00
Woonplaats: Limburg

Berichtdoor Elias » vr 18 aug 2006 21:56

Dit is weer een mooi staaltje van schijnheilige volksverlakkerij van die direkteur P.P. de Vries.Zijn wens om in NL class actions toe te staan kan best terecht zijn, maar de opmerking:
De huidige wetgeving werkt volgens hem alleen als beide partijen meewerken, zoals in het geval Dexia -Legiolease.

verergert de wonden die nog niet eens de kans kregen om diepgaand onderzocht te worden, laat staan te gaan genezen.

Volgens hem "werkten" de slachtoffers van Dexia dus (nog steeds) "mee".... :shock:
We vergeten echt niet hoor, hoe de WCAM door de politiek, maar vooral de DR door Dexia zelf en de zogenaamde "belangenbehartigers", waaronder de VEB door onze strot werd en wordt geramd.
Elias
 
Berichten: 214
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 22:40

Berichtdoor aert0001 » za 19 aug 2006 1:54

Volgens hem "werkten" de slachtoffers van Dexia dus (nog steeds) "mee"....
We vergeten echt niet hoor, hoe de WCAM door de politiek, maar vooral de DR door Dexia zelf en de zogenaamde "belangenbehartigers", waaronder de VEB door onze strot werd en wordt geramd
.

de werkelijkheid van deze "meneer" is waarschijnlijk het land van ooit.

Ton
aert0001
 
Berichten: 165
Geregistreerd: vr 19 aug 2005 0:05
Woonplaats: Etten-Leur


Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron