Beeindigd contract

Beeindigd contract

Berichtdoor Huibert » di 20 jun 2006 7:56

:oops: [/list]
Laatst bijgewerkt door Huibert op wo 28 jun 2006 13:40, in totaal 1 keer bewerkt.
Huibert
 
Berichten: 18
Geregistreerd: do 15 jun 2006 7:30

Berichtdoor Martinvdm » wo 21 jun 2006 15:22

Beste Huib en Corinne,

Jullie zijn weer een duidelijk bewijs van de mispraktijken van Dexia (voorheen Legiolease).

Ik zou in jullie situatie het volgende doen:

Naar mijns inziens kun je alsnog een procedure opstarten. Je hebt het Dexia aanbod wel getekend maar dat moet een procedure niet in de weg staan.

Neem contact op met Piet en vraag of hij jullie verder wil helpen. Hij weet vast wel een mogelijkheid en/of een advocaat die jullie verder kan helpen. Het mag toch niet zo zijn dat ondanks de zwakke positie van Dexia jullie al het geld kwijt zijn.

Ik wens jullie veel succes toe en hopelijk krijg je het Dexiabeest in Amsterdam op de knietjes.

Groet,
Martin
Martinvdm
 
Berichten: 40
Geregistreerd: wo 24 aug 2005 13:40

Berichtdoor Piet » do 22 jun 2006 11:23

Hallo Huibert,

Wel of niet procederen staat los van het wel of niet betalen aan Dexia.
Voorbeeld: het gaan procederen ontslaat het je niet om aan je financiële verplichtingen te moeten voldoen. Je kunt niet zeggen, ik betaal niet meer omdat ik aan het procederen ben.
Er zijn ook mensen die denken dat ze nog niet kunnen gaan procederen terwijl het contract nog loopt.
Dat is niet zo, je kunt altijd gaan procederen, ook al loopt het contract nog.
In jullie situatie ligt dit echter anders.
Ik zal eerst iets zeggen over procederen en daarna over betalen.

Procederen
Jullie hebben getekend voor het Dexia Aanbod.
Hierin staat ook dat je moet afzien van juridische acties tegen Dexia.
Oftewel, je mag geen rechtszaak meer starten tegen Dexia.
Omdat jullie daarvoor getekend hebben zal je niet zo gauw een advocaat vinden die een rechtszaak wil beginnen tegen Dexia, immers je hebt getekend om dit niet te doen.
Vele gedupeerden hebben dit Dexia Aanbod met het mes op de keel getekend, er was eigenlijk geen andere keus.
Eigenlijk is dit misbruik maken van de omstandigheden en zou de rechter gevraagd moeten worden om hier iets tegen te doen.
Er loopt vanaf augustus 2004 een proefproces bij de rechtbank in Amsterdam waarin dit gevraagd wordt.
De rechtbank wordt gevraagd het omstreden stuk over het afzien van juridische acties ongeldig te verklaren waardoor iedereen die met het mes op de keel heeft getekend alsnog naar de rechter kan stappen om te procederen tegen Dexia.
De uitspraak in deze zaak stond voor vorig jaar juli maar wordt keer op keer uitgesteld.
Nu staat de uitspraak voor 28 juni aanstaande.
Zolang er nog geen uitspraak is over het Dexia Aanbod heeft het weinig zin om te gaan procederen.
Als de rechter het verzoek om alsnog te mogen procederen afwijst, dan heeft het weinig zin om zelf via een dure procedure de rechter hetzelfde te vragen.
Zijn antwoord is dan eigenlijk al bekend, hij zal je verzoek afwijzen, verwijzend naar de eerste uitspraak van de rechtbank Amsterdam.
Stelt de rechtbank Amsterdam ons in het gelijk en wordt het gedeelte over het afzien van juridische acties ongeldig verklaard, dan kunnen jullie en vele anderen alsnog een procedure opstarten, verwijzend naar deze uitspraak.
De uitspraak over het Dexia Aanbod door de rechtbank in Amsterdam is dus erg belangrijk.
Wordt onze eis afgewezen dan is er eigenlijk geen advocaat die nog wil gaan procederen.
Wordt onze eis ingewilligd, dan kunnen jullie en anderen die het Dexia Aanbod hebben getekend wel een gerechtelijke procedure opstarten tegen Dexia.
Natuurlijk is er altijd wel een advocaat of instelling die nu al wil gaan procederen, meestal zijn dit geldbeluste figuren die het alleen maar gaat om geld te verdienen en niet kijken of een zaak kansrijk is of niet.
Daarom ook de reactie van Leaseproces dat ze willen wachten op de uitspraak van de rechtbank Amsterdam, alvorens de beslissing te nemen om wel of niet een juridische procedure met kans op succes te beginnen.
Nogmaals, het wel of niet procederen heeft niets te maken met wel of niet betalen.
Ook al begint een advocaat vandaag met een rechtszaak, het probleem van betalen blijft staan.
Betalingen kunnen niet worden opgeschort met als reden dat er een rechtszaak loopt.

Betalen
Op de contracten heb je getekend om de maandtermijnen te voldoen.
Zodra je dit niet meer doet, zal Dexia met dreigbrieven komen en je houden aan je contract.
Betaal je niet, dan zal Dexia het contract beëindigen, de aandelen verkopen en de eindafrekening sturen.
Tevens krijg je een A-codering bij het BKR omdat je een achterstand hebt in het betalen aan Dexia.
Met een A-codering wordt het moeilijk om een hypotheek, een lening of iets op afbetaling te krijgen.
Betaal je de eindafrekening niet, dan krijg je weer een dreigbrief van Dexia, ze dreigen o.a. met een incassobureau en gerechtelijke maatregelen en hoge kosten.
Dexia kan in eerste instantie alleen maar dreigen, een incassobureau kan alleen maar dreigen, het blijft bij brieven. De bedreiging met deurwaarders en beslaglegging die velen voelen en waar velen bang voor zijn, is onterecht.
Er zal geen incasso bureau of deurwaarder aan de deur komen om beslag te leggen op spullen, huis of rekening.
Zolang er nog geen rechtszaak is geweest en zolang de rechter nog geen uitspraak heeft gedaan, mag een deurwaarder niets doen, dus niet aan de deur komen om beslag te leggen enz..
Wat kan Dexia dan wel doen?
Het enige wat Dexia kan doen, behalve het registreren bij het BKR met een A-codering, is het beginnen van een rechtszaak tegen degene die niet betaalt.
Zolang die rechtszaak loopt en zolang er nog geen uitspraak is, kan Dexia dus niets doen om gelden te innen.
Nu naar jullie probleem.
Als je Dexia niet betaalt, dan krijg je een A-codering bij het BKR.
Dexia kan dan alleen maar een rechtszaak beginnen om het geld te krijgen, dus geen beslaglegging enz.
Heb je geen probleem met die A-codering dan kun je overwegen om niets meer te betalen aan Dexia.
Kun je die A-codering niet gebruiken dan moet je dus Dexia wel betalen.
Dat kan door Dexia alles te betalen zodat je na een positieve uitspraak van de rechtbank over het Dexia Aanbod alsnog alle betaalde gelden kan terugvorderen
Je kunt ook gebruik maken van de Duisenberg regeling (dan moet je dus wel weer tekenen voor het afzien van alle juridische acteis tegen Dexia) en vragen om gespreide betaling of een beroep doen op de Coulance regeling.
Dit laatste betekent dat jullie je hele financiële toestand moet opgeven bij Dexia.
Zij gaan dan bekijken of je inderdaad geen financiële middelen hebt om op een of andere manier de schuld te betalen.
Deze Coulance regeling wordt niet zo vaak toegepast en je moet echt wel op zwart zaad zitten om hiervoor in aanmerking te komen.
Ook bij deze regeling moet je afzien van juridische acties tegen Dexia.

Je schrijft dat je bang bent om buiten een eventuele beslissing van het gerechtshof Amsterdam te vallen.
Ik ben radeloos, omdat voor zover weet ik dat als ik toch aan Dexia moeten betalen (in begin juli) en blijkbaar voorbeeld in augustus of later dat Hof zeggen dat restschuld kwijtschelden en inleggeld terug incl. rente, betekent dat ik kreeg niks terug van inleggeld, omdat ik al betaald aan Dexia.

Dat is niet zo.
Het hof zal alleen een oordeel geven of de Duisenberg regeling een redelijke regeling is en of iedereen verplicht wordt deze te accepteren.
Zij doen dus geen uitspraken over inleg of kwijtschelding restschuld.

Samengevat
Procederen is m.i. afhankelijk van de uitspraak van de rechtbank in Amsterdam over het Dexia Aanbod.
Betalen is m.i. afhankelijk van het feit 1)Of jullie wel of niet een A-codering willen, 2)Of je het wel of niet kunt betalen en 3)Of je een regeling met Dexia treft en dan een korting van 1/3 krijgt op de restschuld.
Het is kiezen tussen twee kwaden en dat is heel frustrerend.
Een brief naar Dexia sturen om uitstel of zoiets te vragen heeft geen zin, zij wijzen dit af

Soms lijkt het erop dat er geen recht meer is in Nederland.
Wij zijn gewone individuen die niet meespelen in het spel van het grote geld, de macht en belangen van de hoge heren.
Wij lijken slechts melkkoeien en slachtoffer.
Het is aan ons zelf hoe wij hier mee omgaan.
Geef je hieraan toe omdat je om welke reden de strijd niet wilt aangaan of vecht je terug zoals duizenden gedupeerden al jaren doen. Hier is al veel resultaat mee bereikt en kan op velerlei wijze worden gevoerd.
Het is een eigen persoonlijke beslissing die iedereen zelf moet nemen.
De situatie waar wij ons in bevinden is niet nieuw.
Al eeuwen is er de strijd tussen arm en rijk, de edelen in hun kastelen met alle luxe en feesten en het gewone volk in hun plaggenhutjes die schatting moeten betalen zodat de edelen kunnen doorgaan met feesten.
Er is wel een verschil tussen toen en nu.
Als er toen verzet was kwamen de ridders om de hutten in brand te steken en het gepeupel werd vermoord.
Nu ligt dit anders, wij zijn mondiger geworden, wij hebben meer macht en mogelijkheden als toen, wij kunnen een vuist maken tegen een bank als Dexia.
Dexia was een paar jaar geleden de op drie na grootste bank van Nederland.
Door onze acties en verzet vertrekt Dexia met de staart tussen de benen uit Nederland.
Dat is onze verdienste, gewone mensen die zeiden: we pikken het niet meer!
Natuurlijk krijgen wij klappen en hebben schade, maar geen bokser wordt kampioen zonder zelf ook klappen te krijgen.

Huibert, ik kan het niet anders maken als het is, ook al zou ik het zo graag willen.
Het is een beslissing die jullie zelf moeten nemen, een advocaat kan nu nog niets voor jullie betekenen en wel of niet betalen hangt af hoe jullie tegen een a-codering aankijken of jullie de restschuld kunnen betalen of dat een regeling met Dexia de minst slechte oplossing is.

Sterkte met het nemen van een beslissing en als er nog vragen zijn, laat het weten via e-mail.
Ik denk niet dat het goed is dit via een forum te doen.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Beeindigd contract

Berichtdoor Sander » do 22 jun 2006 17:52

Hoi Piet,

Ook ik heb het dexia aanbod getekend en wacht op de uispraak van 28 Juni. Alleen zou ik niet kunnen begrijpen waarom het Hof met een oordeel komt om niet te mogen procederen. Aangezien in veel gevallen de WCK van toepassing is. Geen vergunning geen contract. Maar we wachten af.

Overigens, heb ik goed nieuws voor mensen met een A codering.
Ook ik heb een A codering vanwege Dexia. Om precies te zijn. Ik betaal gewoon mijn "renteloze lening" (dexia aanbod) af, maar heb de A notering gekregen, omdat ik niet 36.000 euro binnen acht dagen kon betalen.

Momenteel zit ik in een huur woning en zou heel graag willen kopen.
LeaseProces heeft voor mij een brief opgesteld, waarin mijn persoonlijke situatie is uitgelegd, wat de reden is voor mij A codering, zodat ik deze kon opsturen naar de Rabobank (Almere).
Inmiddels zijn we opzoek naar een koopwoning, want gelukkig ziet ook De Rabobank de A codering als onterecht geregistreerd.

Hubert,

Mijn ervaring met LeaseProces is goed, wat mijn betreft ben ik niet degene die je kan helpen. Kan alleen mijn ervaringen uitwisselen en hopen dat het voor ons allen goed uitpakt. Heel veel succes !!!

Groetjes,
Sander
Sander
 
Berichten: 40
Geregistreerd: do 16 maart 2006 19:15


Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten

cron