Laatste mogelijkheid tot...

Laatste mogelijkheid tot...

Berichtdoor C.Effect » do 22 jun 2006 22:20

Hallo,

Ik heb een Capital Effect, maandbetaling met een looptijd van 20 jaar.
Onlangs ontving ik een herinnering van Dexia met de laatste mogelijkheid tot betaling.

Ik kan nog binnen 10 dagen gebruik maken van het schikkingsvoorstel van Dexia. Daarna komt dit genereuze aanbod definief te vervallen. Dit vindt ik wel vreemd, omdat Dexia juist verwoede pogingen doet om deze Duizenbergregeling verplicht te stellen. Zouden ze zelf niet zo veel vertrouwen hebben in een voor hun gunstige uitkomst?

Tevens moet ik een betalingsachterstand binnen 10 dagen voldoen, anders ziet Dexia zich genoodzaakt om de (fictieve) effectenportefeuille te verkopen. Na gedwongen verkoop dien ik te betalen:
1. het (eventuele) verschil tussen de hoofdsom en verkoopopbrengst van de effecten.
2. de achterstallige termijnen
3. de contractuele boetetermijnen.

Tevens wijst Dexia mij erop dat er een achterstand in bestaling van meer dan 60 dagen is geregistreerd bij het BKR.

Heeft iemand van jullie ook zo'n brief ontvangen? Wat zijn de consequenties als Dexia overgaat tot verkoop van de (niet bestaande) aandelen?
Ik heb al een BKR-registratie. Deze registratie zal hoogstwaarschijnlijk niet worden verwijderd als ik nu opeens ga betalen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Groet, C.Effect
C.Effect
 
Berichten: 2
Geregistreerd: za 27 aug 2005 23:12

Berichtdoor aert0001 » vr 23 jun 2006 0:22

Wees niet ongerust, iedereen kent deze "brieven" van Dexia allemaal krijgen we hiermee te maken, pure intimidatie, stalking en belaging,
natuurlijk mag Dexia de aandelen best verkopen, ze zijn immers van hun, persoonlijk zou ik een gustiger moment uitzoeken, maar goed, vraag gelijk even om de verkoopslib om zeker te weten dat er ook iets verkocht is.

Ton
aert0001
 
Berichten: 165
Geregistreerd: vr 19 aug 2005 0:05
Woonplaats: Etten-Leur

Berichtdoor ad snoeren » vr 23 jun 2006 2:21

Een BKR notering door dexia wordt door geen enkele bank meer serieus genomen!!!

Ze liggen totaal uit de markt.
ad snoeren
 

Berichtdoor Janny » vr 23 jun 2006 11:42

Belangrijk in deze kwesties is, of de rechter de moed heeft om het "AANBOD" op zijn morele zuiverheid te toetsen.

Het aanbod is door massa"s gedupeerden met het mes op de keel geaccepteerd. en niet uit vrije wil aangegaan. Door het gedrag van Dexia in het aanbieden van een schikking, is zodanige druk uitgeoefend die alle perken te buiten gaat. Bovendien, moest men afzien van rechtelijke stappen, en juist het moeten afzien van Juridische stappen daarna maakt het accepteren van het aanbod tot een dwangmiddel. Hiermee gaven deze menzen een rectificatie mogelijkheid op latere datum met meer informatie onmogelijk. Men moest kiezen met onvoldoende info.

Janny
Janny
 
Berichten: 263
Geregistreerd: do 18 aug 2005 13:21
Woonplaats: Drente

Re: Laatste mogelijkheid tot...

Berichtdoor amosfantasia » vr 23 jun 2006 14:20

C.Effect schreef:Hallo,

Ik heb een Capital Effect, maandbetaling met een looptijd van 20 jaar.
Onlangs ontving ik een herinnering van Dexia met de laatste mogelijkheid tot betaling.

Ik kan nog binnen 10 dagen gebruik maken van het schikkingsvoorstel van Dexia. Daarna komt dit genereuze aanbod definief te vervallen. Dit vindt ik wel vreemd, omdat Dexia juist verwoede pogingen doet om deze Duizenbergregeling verplicht te stellen. Zouden ze zelf niet zo veel vertrouwen hebben in een voor hun gunstige uitkomst?

Tevens moet ik een betalingsachterstand binnen 10 dagen voldoen, anders ziet Dexia zich genoodzaakt om de (fictieve) effectenportefeuille te verkopen. Na gedwongen verkoop dien ik te betalen:
1. het (eventuele) verschil tussen de hoofdsom en verkoopopbrengst van de effecten.
2. de achterstallige termijnen
3. de contractuele boetetermijnen.

Tevens wijst Dexia mij erop dat er een achterstand in bestaling van meer dan 60 dagen is geregistreerd bij het BKR.

Heeft iemand van jullie ook zo'n brief ontvangen? Wat zijn de consequenties als Dexia overgaat tot verkoop van de (niet bestaande) aandelen?
Ik heb al een BKR-registratie. Deze registratie zal hoogstwaarschijnlijk niet worden verwijderd als ik nu opeens ga betalen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Groet, C.Effect



Ik heb zo eenzelfde brief ontvangen .Heb deze naar de advocaat gestuurd .Heb van Dexia niks meer gehoord .Tevens betaal ik al vanaf vorig jaar maart'2005' niet meer .
Dit op advies!Maak je inderdaad geen zorgen .
amosfantasia
 
Berichten: 71
Geregistreerd: di 27 sep 2005 18:07


Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron