Hoe verzint Dexia het?

Hoe verzint Dexia het?

Berichtdoor TwinCamDude » do 29 jun 2006 20:53

Een week of twee geleden heb ik deze brief aan Dexia gestuurd:

Afbeelding
Afbeelding

Vandaag kreeg ik deze brief:

Afbeelding
Afbeelding

Daar krijg je toch spontaan een slappe (vrouw: droge) van, niet? Ik tel welgeteld ongeveer vier zinnen, waarin mijn klacht wordt afgewezen. Voor de rest niet anders dan Duisenberg dit, Duisenberg dat. En oja, elke brief die ik nu stuur wordt ter kennisgeving aangenomen.

Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt daaro? Ik eis mn geld terug!
Zakkenwassers- en vullers :evil:

Enig kans van slagen lijkt mij Leaseproces. Ik had hieraan willen beginnen, doch door omstandigheden (lees: hoge kosten aan mijn auto) heb ik het ff laten schieten. Of hebben jullie nog andere tips?

Groet,
TCD
Lang leve het genaaid worden door Dexia!
TwinCamDude
 
Berichten: 1
Geregistreerd: do 29 jun 2006 20:16
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor Martinvdm » vr 30 jun 2006 17:23

Hallo Christian,

Verwacht niet van Dexia dat ze met deze brief gelijk met een slappe of droge zoals jij het mooi formuleert zit. Zo werkt het niet !!

Je zal toch moeten procederen om de duivel in Amsterdam op de knietjes te krijgen anders kan je fluiten naar je geld. Ik zou in jouw geval het volgende doen...

Maak een afspraak bij Leaseproces en bij een positief advies moet je 125 euro betalen als bijdrage in de kosten.

De basis waarop je wilt procederen moet je voor jezelf uitrekenen. Ik kan dat niet doen omdat ik daar te weinig gegevens voor heb.

Je zal nog een rekening moeten verwachten voor de griffiekosten. Deze heb ik pas ontvangen en was 196 euro.

Voor een goeie 300 euro (onder voorbehoud natuurlijk) heb je dus de kans om jouw geld terug te zien.

Met de WCK in het achterhoofd en de 2e handtekening van de partner die missend is heb ik voor mezelf een erg goed gevoel over de uitslag van mijn zaak en zie het met vertrouwen tegemoet. Het zal tijd kosten maar dat geeft niet !! Liever 10 jaar wachten dan nog een cent aan die boevenbank betalen !!

VEEL SUCCES !!

p.s. Ik lees graag brieven van en naar Dexia maar maak in het vervolg jouw persoonsgegevens onzichtbaar. Zo heb je meer privacy en vergeet niet...Dexia leest alles wat je zegt op een forum en kan tegen je gebruikt worden !!

Groet,
Martin
Martinvdm
 
Berichten: 40
Geregistreerd: wo 24 aug 2005 13:40

Berichtdoor empie » vr 30 jun 2006 22:07

In de brief van Dexia hierboven, lees ik een stukje, wat ik nog niet eerder in een Dexia brief heb gezien (heb mijn eigen stapel even nagekeken).

Er staat: Mocht u van mening zijn dat de D.R. voor u geen passend antwoord is om het hoofdstuk effectenlease te sluiten, dan zouden wij daarover na afronding van de procedures rondom de WCAM met u van gedachten willen wisselen.

Wat moet ik hier nu weer van denken :?:
empie
 
Berichten: 23
Geregistreerd: ma 19 sep 2005 15:05

Berichtdoor Elias » za 1 jul 2006 11:28

Dat is alvast de bekende slag om de arm van de dexiaboeven:
- krijgen ze hun zin met de verbindendverklaring D-R, dan komen ze weer bij ons op de deur bonken om ons af te persen;
- krijgen ze het deksel op hun neus, dan krijgen we weer oplichting, misleiding en dreigbrieven om toch maar te betalen, omdat ze keihard doorgaan tot het gaatje en slechts een zeer klein scheutje water bij de wijn zullen doen.

Ik hoop echter, dat ze, nu hun direkte, politieke "support" is weggevallen ze in hun eigen beerput verzui...n.
Elias
 
Berichten: 214
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 22:40

Berichtdoor Piet » di 25 jul 2006 18:48

En Dexia blijft op ramkoers

Vele gedupeerden zijn op vakantie en wat doet Dexia dus, juist, geld innen, ook al heb je jaren geleden al via een intrekking automatisch incasso de betaling stopgezet.
Dexia weet ook dat je binnen een bepaalde tijd het bedrag moet laten terugstorten, anders is het te laat en kan het niet meer.
Weer laat Dexia zijn ware horror gezicht zien, eerst voor de vakantie iedereen overspoelen met dreig telefoontjes en brieven om te betalen (waardoor velen met angst in het hart met vakantie gaan) en tijdens de vakantie gewoon het geld innen, ondanks dat dit niet meer mag.
Waar halen ze de onbeschoftheid vandaan
En wat schrijven ze bij de afboeking: De Duisenberg regeling een zekere oplossing.

Wie heeft ook meegemaakt of bemerkt in de komende periode dat er geld van je rekening is afgehaald, terwijl je al jaren gelden de machtiging hebt ingetrokken en al tijden niet meer betaalt.
Laat het weten via info@platformaandelenlease.nl
Er zijn hierover al meldingen binnengekomen.

Ook via de rechtszaken is Dexia om een vuile doortrapte manier bezig met het beïnvloeden van ons rechtssysteem.
Op 19 juli heeft de rechtbank in Amsterdam een uitspraak gedaan in een zaak van iemand die gewoon onder de Duisenberg regeling kon vallen.
Waarom heeft de rechtbank deze uitspraak gedaan en waarom heeft Dexia niet verzocht deze zaak ter schorsen zoals bij al die andere zaken?

Dexia heeft zich verslikt in deze rechtszaak.
Zij dachten deze even te winnen omdat de gedupeerde geen advocaat had, niet de juridische kennis had en niet de volledige juridische argumenten en verweren had gebruikt.
Daarom vonden zij het dus niet nodig deze zaak te schorsen.
Hetzelfde gebeurde met de meeste rechtszaken die op de website van Dexia worden genoemd.
Dexia brengt deze zaken trots naar voren, zo van, zie je wel dat wij gelijk hebben.
Zij vergeten erbij te vertellen dat zij deze zaken bewust niet hebben geschorst omdat de gedupeerde er in die zaken slecht voor stond.
Dexia blijft manipuleren, blijft misleiden en probeert van alles, zoals het niet schorsen van bepaalde zaken, om ons en de rechters op het verkeerde been te zetten.
Dexia creëert zo bewust een voor Dexia gunstige jurisprudentie!!
Als die duizenden andere, voor Dexia hopeloze zaken, worden wel geschorst.
Het is maar dat we het weten.

Zoals ik hierboven al schreef, Dexia heeft zich verslikt in deze rechtszaak
Zelfs zonder advocaat en zonder de belangrijkste juridische argumenten is deze man nog beter uit als met de Duisenbergregeling!
Ook dit is maar dat je het weet.

Dexia heeft de keiharde confrontatie opgezocht, maar geeft ons, gedupeerden, hiervan de schuld.

Sorry Dexia, onder deze extreme omstandigheden en houding, door Dexia zelf gecreëerd, kan er geen sprake zijn van toenadering tot Dexia.
Door deze houding van Dexia worden steeds meer gedupeerden geïrriteerd en in hun rechtsgevoel aangetast en zoeken de confrontatie door te gaan procederen tegen Dexia.
Dat dit kansrijk is laten de vele uitspraken zien.
Neem wel een goede advocaat en kijk naar je juridische argumenten en mogelijkheden die er zijn om te procederen, voordat je er aan begint.
Laat je niet in de maling nemen door Dexia maar vaar je eigen koers met de juiste informatie en beslissing, de koers van de overwinning.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor impact » di 25 jul 2006 22:27

Als je er echt zeker van wilt zijn dat Dexia (of een andere gauwdief) geen greep meer in jouw kas kan doen:

Ga persoonlijk naar je eigen bank(filiaal) en vul daar een formulier in, waarmee je jouw rekening(en) door de bank laat blokkeren voor alle transacties met b.v. Dexia.

Neem wel het laatste afschrift van je rekening mee zodat je bank weet wat het nummer van de tegenrekening (bijv. Dexia) is. Als je er op tijd bij bent (binnen 1 maand na de overboeking) kan je het zonder je toestemming onterecht geïncasseerde bedrag nog laten terugboeken (storneren).

Het kost je even wat tijd en moeite, maar alleen dàn heb je de zekerheid dat je rekening voortaan veilig is voor het tuig!
impact
 


Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron