De dreiging van incasso bureaus

De dreiging van incasso bureaus

Berichtdoor Piet » ma 14 aug 2006 20:21

Dexia “gebruikt” alle mogelijkheden om gedupeerden onder druk te zetten en te laten betalen.
De propaganda machine van Dexia is (met behulp van de stichting Leaseverlies en de Consumentenbond) in volle werking en ook incasso bureaus laten van zich spreken.
Al eerder is in het forum melding gemaakt van de methodes die incasso bureaus gebruiken en die niet volgends de wet zijn.
Hieronder weer een voorbeeld hoe gedupeerden onrechtmatig worden benaderd door een incasso bureau van Dexia.
Dit zijn stukjes uit een brief die ik kreeg met de ervaringen van een Dexia gedupeerde die al geruime tijd aan het procederen is tegen Dexia :

Geachte heer Koremans,

Naar aanleiding van ons telefoongesprek dd.09-08-2006 doe ik u het besprokene op schrift toekomen.

Op xx-xx-2006 kwam iemand van een incassobureau bij mijn vrouw aan de voordeur, toen hij geen gehoor kreeg liep hij vervolgens naar de achterdeur en klopte aan met de verontschuldiging, het is zo mooi weer dat ik dacht ze zullen wel in de tuin zitten.

Deze persoon (wandelende klerenkast) had een naamkaartje op zijn borst, met daarop geschreven -incassobureau- en legitimeerde hij zich met een kaartje van Dexia, echter zo snel dat zijn naam niet te lezen was en omdat mijn vrouw nogal van haar stuk was gebracht, durfde ze er niet nogmaals om te vragen.
..........
Hij zei dat hij namens Dexia €xxxx,- kwam incasseren omdat de door Dexia gestelde termijn tot betaling 5 dagen was verstreken en hij vervolgens iedere maand langs zou komen, totdat aan de verplichting is voldaan.

Dit klopt bij benadering wel, want de termijn van de eindafrekening plus 10 dagen komt uit op xx-xx-2006 van mijn kleinste en laatst afgerekende contract.

Toen hij nog een beetje stond te kijken, plaatste hij de opmerking dat het verschuldigde bedrag ook wel in ons optrekje zou zitten.

Mijn vrouw melde hem echter dat hij bij ons aan het verkeerde adres was en dat hij zich beter kon melden bij onze advocaat X omdat we midden in een rechtszaak zitten en dat Dexia hier ook alles van weet en dat dit eigenlijk helemaal niet gepast is.

Vervolgens melde deze persoon, dat hij hier helemaal niets mee te maken had en dat wij niet goed wisten waarmee we bezig waren, temeer omdat zij één van de grootste schuldeisers zijn... dit weet niet zo maar iemand!

Hierna heeft mijn vrouw hem medegedeeld dat Dexia geen rooie cent meer van ons tegemoet zou zien en hem vervolgens vriendelijk verzocht om ons pand te verlaten, waaraan hij gevolg gaf. met de mededeling dat hij met een week wel weer langs zou komen voor het bewuste bedrag

Op xx-xx-2006 werd mijn vrouw wederom benaderd, deze keer echter telefonisch, door dezelfde persoon.

Hij melde nogmaals dat de tijd van betalen verstreken was en dat hij over een paar dagen wel weer langs zou komen om alsnog €xxxx,- op te komen halen of wij daar maar voor konden zorgen.

Voorts moet ik nog vermelden dat deze persoon zijn voertuig 4 huizen verderop had geparkeerd en dat hij in verbinding stond d.m.v. zo'n oortje met krulsnoer, met iemand!

Mijn conclusie is, dat dit hele gedoe welzeker bij Dexia vandaan komt aangezien alle stukjes goed in elkaar passen, temeer omdat dit hele verhaal al eerder is gepasseerd en wel omstreeks xx-xx-2006 bij de eindafrekening van ons grootste contract met Dexia.


Dexia is hierover benaderd en Dexia ontkent dat zij een incasso bureau hebben gevraagd dit te doen....
Dexia MOET de opdrachtgever zijn gezien de details die de klerenkast kon vertellen....
Dexia blijkt keer op keer een onbetrouwbare partij om zaken mee te doen.
Dexia had in dit geval geen incasso bureau mogen inschakelen omdat het contract rechtsgeldig vernietigd is en de rechter zich hierover moet uitlaten en niet Dexia of een incasso bureau!

Laat je NOOIT intimideren door wie dan ook in deze aandelenlease affaire, alleen de rechter mag beslissen of je wel of niet moet betalen en in ons geval is het Dexia die ons moet betalen.

Dexia heeft geen enkel recht om te innen !
Een incassobureau heeft geen enkel recht om te innen !
Een deurwaarder heeft zonder een gerechtelijke uitspraak geen enkel recht om te innen!


Geen van allen heeft het recht om bij ons thuis binnen te komen.
Voor dit soort louche figuren moeten we de deur sluiten, de telefoonverbinding verbreken en als ze vervelend worden, de politie bellen.
Wordt je ook bedreigd, heb je angst over al die bedreigingen, weet je niet wat te doen, laat het weten via info@platformaandelenlease.nl

Dexia gebruikt zij eigen gemaakte wetten, Dexia rekent af zoals het haar goeddunkt, Dexia stuurt de wolven van het incasso bureau om te dreigen zoals het haar goeddunkt, Dexia schorst rechtszaken al het haar uitkomt, kortom Dexia wil de dienst uitmaken in Nederland.

Gelukkig is Dexia niet de baas over mij en ook niet over jou.
Betaal je niet dan heeft Dexia een groot probleem, alleen via een rechtszaak kan Dexia geld terugvorderen en eventueel toegewezen krijgen als zij gelijk heeft.
Gezien de negatieve uitspraken van de rechtbanken voor Dexia zal Dexia niet gaan dagvaarden, dus gooien ze alles over de boeg van bedreigingen zoals hierboven.
Trek je daar niets van aan, Dexia is aan de verliezende hand en zal aan het kortste eind trekken, zei gaan verliezen en ze weten het.
De laatste dagvaardingen door Dexia verstuurd zijn van 2004........
Een bank die vindt dat zij in het gelijk staat maakt zich hierdoor onsterfelijk belachelijk.

Laat je niet in de maling nemen door Dexia, doe mee met de gezamenlijke vuist tegen Dexia en de andere aanbieders.
Samen staan we sterk.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor pewi » ma 14 aug 2006 21:06

Geen van allen heeft het recht om bij ons thuis binnen te komen.
Voor dit soort louche figuren moeten we de deur sluiten, de telefoonverbinding verbreken en als ze vervelend worden, de politie bellen.


En zo is dat maar net.
Lees: Algemene wet op binnentreden

Vrgr pewi
pewi
 
Berichten: 167
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 21:00
Woonplaats: Limburg

Berichtdoor pp » za 19 aug 2006 21:27

En waarom komt zoiets nu niet paginagroot in de Telegraaf te staan net als die advertenties destijds?
r
Groetjes

PP
pp
 
Berichten: 26
Geregistreerd: wo 14 sep 2005 22:58
Woonplaats: Venlo

opbellen door Dexia

Berichtdoor amosfantasia » za 19 aug 2006 22:52

Mijn collega krijgt telefoontjes van Dexia (voor geld uiteraard).
Op advies van ???? doorsturen naar ????.Sorry :U neemt maar kontakt op met afd Rechtzaken van.....!
En zo moet het ook .
Nu durft zij bijna de tel niet meer aan te nemen .Bang dat het weer een lastpak van Dexia is .
amosfantasia
 
Berichten: 71
Geregistreerd: di 27 sep 2005 18:07

Berichtdoor pisnijdig » zo 20 aug 2006 13:43

PP heeft wel een punt vind ik.

Er moet een soort campagne gevoerd worden door alle negatieve s**t in de kranten te plaatsen.
Snap ook wel dat het allemaal weer betaald moet worden maar,
hoe meer mensen zien wat er voor praktijken dexia zich bezig houd, hoe meer men ziet wat het voor een klupje is.


gr
pisnijdig
 
Berichten: 16
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 22:09

Reclamebord Dexia

Berichtdoor amosfantasia » zo 20 aug 2006 16:39

Gisteren zag ik zowaar op de TV een groot reclamebord van Dexia op een voetbalveld.
Hoe durven ze!Die lui hebben letterlijk een bord voor hun kop .
amosfantasia
 
Berichten: 71
Geregistreerd: di 27 sep 2005 18:07

Berichtdoor Chris » do 24 aug 2006 21:59

Ben blij met de melding hier. Bedankt, het is een waarschuwing voor wat komen kan. Dat Dexia zich met dit soort praktijken inlaat is toch wel .... ik heb er eigenlijk geen woorden voor. Wat een idioten!
Zijn er meer mensen die het zo erg hebben meegemaakt?
Chris
 
Berichten: 39
Geregistreerd: ma 19 sep 2005 22:59

Vandaag Dexia pakket met de :Laatste aanmaning.

Berichtdoor amosfantasia » za 26 aug 2006 21:42

Vandaag weer een pakket van Dexia in de brievenbus met :De laatste aanmaning!

Wordt er niet binnen 60 dagen niet betaald dan wordt er een incassobureau ingeschakeld .

Alle samenhangende kosten komen voor Uw rekening !
De Duisenbergregeling wordt ook weer aangehaald .Het
BKR en de aanvraag voor een nieuw mobiele telefoonabonnement hebben ook gevolgen .Dit staat erook weer in .

Ik vraag mij af of er nog meer in de truckendoos van Dexia zit .
Zij willen geld,geld,geld!

Dat willen wij ook Dexia!!!Al ons geld terug .

Dexia maakt de mensen bang ,maar ..van mij echt geen euro meer .
Mijn naam staat al bij het BKR geregistreerd door jullie .
Dus..wat heb ik te verliezen?Ik had /heb nooit schulden gehad ,maar door Dexia staat mijn naam op de lijst bij het BKR.

Weer bedreigingen vandaag .Groetjes Amos .
amosfantasia
 
Berichten: 71
Geregistreerd: di 27 sep 2005 18:07

Berichtdoor Piet » ma 22 jan 2007 14:19

KASSA heeft een poll over onterechte incasso’s.

Heb je ook wel eens een brief gekregen van een incassobureau over een onterechte rekening van Dexia, Aegon of een andere aanbieder, b.v. na stopzetting betaling na het vernietigen of nietigverklaren van het contract?
Kijk dan op onderstaande link en doe mee met deze poll

http://kassa.vara.nl/portal?_mod=poll&_do=vote

Links onder kun je stemmen.

Laat ook je stem horen en doe mee met deze poll.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor digiclown » vr 26 jan 2007 1:27

Whaaa ik zie ze graag aan mijn deur komen deze klerenkast.
Alleen ze hebben pech als ik de deur open doet.
Dan zien ze een dubbele klerenkast en dan kijken of ze tegen mij wat durven te zeggen :lol:

Ik hou wel van een klein verzetje :roll:

gr.digiclown 8) 8) 8)
digiclown
 
Berichten: 5
Geregistreerd: do 4 jan 2007 18:15

Berichtdoor bewijzenteover » vr 26 jan 2007 10:53

digiclown schreef:Whaaa ik zie ze graag aan mijn deur komen deze klerenkast.
Alleen ze hebben pech als ik de deur open doet.
Dan zien ze een dubbele klerenkast en dan kijken of ze tegen mij wat durven te zeggen :lol:

Ik hou wel van een klein verzetje :roll:

gr.digiclown 8) 8) 8)


Helemaal met je eens. Dat heeft dat gespuis van Dexia nodig. :lol:
bewijzenteover
 

Incasso Dexia

Berichtdoor scorpio2.900 » zo 4 maart 2007 0:53

Met Scorpio 2.9
Kun je zien wat voor een gaaies ze zijn de dexia eerst al ons geld verkwantselen en dan gauw incasso,s op dak sturen

m,vr.gr Scorpio 2.9
scorpio2.900
 
Berichten: 18
Geregistreerd: zo 21 jan 2007 22:47

Berichtdoor Piet » vr 8 feb 2008 20:51

En Dexia dendert door
Vergeten de opt out regeling aan te vragen!

BINGO!

Iedereen die geen gebruik heeft gemaakt van de opt out regeling is een willoos slachtoffer geworden van Dexia. (uitzondering zijn de depot leasers).

EDR wordt ingeschakeld en profileert zich onmiddellijk met dreigementen om de argeloze aandelenlease gedupeerde de nekslag te geven.
“de rechter heeft gesproken” “de deurwaarder komt bij u langs”

Waarom EDR? Omdat Dexia geen vuile handen wil hebben en niet de naam wil hebben van koele afmaker.
Dexia had belooft: “wij zullen niet aan uw eigen huis komen”
Nee, want de vordering op deze groep mensen is nu verkocht aan EDR en zij zullen geen probleem hebben met inbeslagname.

Dat er ook vele gedupeerden een dergelijke brief hebben gehad terwijl zij niet onder de verplichte Duisenberg regeling vallen zal Dexia en EDR een worst wezen.

Vele gedupeerden zijn ten einde raad gezien de honderden telefoontjes en e-mails die PAL de afgelopen weken heeft gehad.

Degene die geen opt out hebben ingediend en geen Dexia Aanbod hebben getekend en geen depotlease contract hebben zijn verplicht om alle rekeningen van Dexia of een door Dexia ingeschakeld incasso bureau te betalen.
Hierover heeft het gerechtshof Amsterdam op 25 januari 2007 een uitspraak gedaan.
Wordt er niet betaald dan kan er direct een deurwaarder worden ingeschakeld.
Deze deurwaarder kan met de uitspraak van het gerechtshof in de hand beslag leggen op roerende/onroerende goederen of rekeningen als er niet betaald wordt.
Kun je niet betalen, maak dan een afbetalingsregeling.

EDR heeft in hun brief aangekondigd dat er nog een brief wordt bezorgd en er voor die tijd geen contact opgenomen moet worden met EDR.
Dus heb je die brief van EDR gehad, wacht rustig af, er komt een vervolgbrief.
Tot op heden heeft niemand nog zo’n aanvullende brief gehad.

Dexia heeft nog een incasso bureau ingeschakeld: LAVG , www.lavg.nl
Meerdere gedupeerden hebben een dreigbrief gekregen van het incasso gedeelte van LAVG, Landelijke Associatie van Gerechtsdeurwaarders.
En weer wordt de schijn gewekt dat je een brief krijgt van “de deurwaarder” en weer raken gedupeerden in de stress en zijn bang voor het leeghalen van hun woning.
LAVG schrijft als incasso bureau een brief met het “verzoek” tot betaling.
Wordt hieraan niet voldaan dan gaat de volgende tak van LAVG over tot een rechtszaak.
Als deze rechtszaak wordt verloren dan wordt de volgende tak van LAVG ingeschakeld, de deurwaarder. Zover moet je het echter niet laten komen.

De Dexia Aanbod gedupeerden kunnen nog hopen op een gunstige uitspraak van het gerechtshof in de hoger beroepzaak tegen het Dexia Aanbod.
De uitspraak wordt in mei/ begin juni verwacht.
Tot die tijd is het voor deze groep afwachten.

Alleen de opt outers zijn nog vol in de strijd voor hun verloren geld.
Na 5 jaar Dexia terreur en steun hiervoor door de overheid, DNB, AFM, rechtspraak, Consumentenbond, Schonewille, Lemstra en Hooft Graafland zijn er helaas niet veel gedupeerden meer over die een vuist kunnen maken.

Maar diegene die nog wel die vuist kunnen maken laten deze als een mokerslag neerkomen op Dexia, de uitspraken bevestigen dit.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor mat » zo 10 feb 2008 13:39

Ik ben door de dreiging van e.v.t een deurwaarder en in beslagname, tot betaling over gegaan.
Het leek mij dat er geen ontkomen meer aan was.
Nu lijkt het of ik helemaal NIET had hoeven betalen??
mat
 
Berichten: 8
Geregistreerd: zo 20 jan 2008 15:17

Berichtdoor Piet » zo 10 feb 2008 15:59

Hallo Mat,

Heb je gebruik gemaakt van de opt out regeling en vóór 1 augustus 2007 een brief verstuurd naar de notaris?
Zo niet, dan had je ook geen andere keuze als betalen, je bent het wettelijk verplicht.

Of zit je in een andere situatie?

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Volgende

Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten

cron