Let op

Let op

Berichtdoor croosjes » zo 3 sep 2006 13:21

5 sep Dexia: 1e Halfjaarcijfers

Mg.Andre
croosjes
 
Berichten: 90
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 19:38
Woonplaats: warmenhuizen

Berichtdoor croosjes » di 5 sep 2006 16:56

Dexia stelt niet teleur met kwartaalcijfers


BRUSSEL (ANP-AFX) - De Belgisch-Franse financiële dienstverlener Dexia heeft in het tweede kwartaal van dit jaar een nettowinst gemaakt van 584 miljoen euro tegen 507 miljoen euro een jaar eerder. Dat maakte het concern dinsdag bekend.
De inkomsten kwamen uit op 1,67 miljard euro. De resultaten zijn veel beter dan verwacht. Analisten gingen in doorsnee uit van een nettowinst van 503 miljoen euro op inkomsten van 1,54 miljard euro.
Dexia komt op 26 september met preciezere prognoses voor heel het jaar. Het concern liet weten dat 2006 een goed jaar belooft te worden.
croosjes
 
Berichten: 90
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 19:38
Woonplaats: warmenhuizen

Berichtdoor croosjes » di 5 sep 2006 17:00

Publicatiedatum: 5-9-2006 15:48

Dexia boekt 15% hogere nettowinst in tweede kwartaal 2006
AMSTERDAM (FD.nl/Betten) - Dexia heeft in het tweede kwartaal van 2006 een nettowinst geboekt van euro 584 mln. Dat is een groei met 15,2% tegenover het tweede kwartaal 2005. Zonder eenmalige posten kwam de winst uit op euro 541 mln, wat beter is dan de euro 499,25 mln die analisten gemiddeld verwacht hadden.

'2006 wordt opnieuw een goed jaar voor Dexia', aldus de Belgisch-Franse bank in het persbericht naar aanleiding van de cijfers. Op 26 september maakt Dexia nieuwe financiele doelstellingen op middellange termijn bekend.

In het tweede kwartaal van 2005 realiseerde Dexia voor euro 72 mln eenmalige posten, in het tweede kwartaal dit jaar was dat euro 43 mln. Over de eerste zes maanden van het boekjaar kon Dexia euro 304 mln meerwaarden boeken, waarvan euro 227 mln afkomstig uit de creatie van de joint venture RBC Dexia Investor Services. Zonder die eenmalige posten steeg het onderliggende nettoresultaat in het eerste halfjaar 14,7% tot euro 1,049 mrd.

De totale opbrengsten kwamen het voorbije kwartaal uit op euro 1,68 mrd, een stijging met 16,3%. Zonder eenmalige items stegen de opbrengsten met 6,3% tot euro 1.521 mln. De kosten stegen met 5,8% tot euro 839 mln. Op vergelijkbare basis bedroeg de toename 4,3%.

Dexia geeft geen concrete jaarvooruitzichten. 'Op basis van de zeer goede start in de eerste jaarhelft, belooft 2006 opnieuw een goed jaar te worden'.

De tak Publieke en Projectfinanciering realiseerde een winstgroei van 23,5% tot euro 292 mln. In de tak 'Financiele dienstverlening aan particulieren' steeg de winst 13,3% tot euro 127 mln.

De tak Finacieel Beheer leverde een winstbijdrage van euro 23 mln, een toename met 30%. De winstbijdrage van de tak Verzekeringen dikte met twee derde aan tot euro 29 mln.

Dexia haalde euro 24 mln uit Investor Services, een toename met 58,7% dankzij de joint venture met Royal Bank of Canada. De laatste tak tenslotte, Thesaurie en financiele markten, zette een winstgroei van 40% neer tot euro 81 mln.

(c) Het Financieele Dagblad in samenwerking met Betten Beursmedia News (contact: webred@fd.nl/ 020-5928456)
croosjes
 
Berichten: 90
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 19:38
Woonplaats: warmenhuizen

Berichtdoor pisnijdig » di 5 sep 2006 19:47

Dat klinkt goed!! Dan hebben ze tenminste genoeg om alle gedupeerde schadeloos te stellen.
Jammer is het alleen dat dit komt van andere gedupeerden die dus niet gestopt zijn met betalen. Dit omdat ze het niet aandurven te stoppen met betalen of omdat ''en dat vind ik nog erger'' denken dat het wel goed komt!

Ik heb er zelf zo een in mijn familie die zegt:'' ik betaal iedere maand maar € 50,- en ik krijg zelfs af en toe dividend overgemaakt, dus het loopt wel los.''
Ik heb het al eens nagekeken maar met die vorm kun je straks ook een restschuld hebben.
Doe lekker eigenwijs en blijf gewoon betalen.

:?
pisnijdig
 
Berichten: 16
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 22:09


Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron