AFAB en Capital Effect

AFAB en Capital Effect

Berichtdoor powertje » ma 25 sep 2006 19:00

Hallo,

heeft iemand ervaring met onderstaand verhaal en kan iemand mij adviseren ?

Eind 2001 heb ik via AFAB een lening afgesloten. AMEV rentekrediet. Mij werd verteld dat ik het bedrag kreeg (ter beschikking voor financiering auto) en een soortgelijk bedrag werd in een Labouchere gestopt. Ik hoefde dan alleen maar rente te betalen, dat was aantrekkelijk vanwege een laag maandbedrag. Het betreft hier een Capital effect 20 jaar.

Er werd mij verteld dat ik na 6 jaar dan in een keer mijn geleende bedrag kon aflossen met de waarde van mijn aandelen.

Ik als jong en naief jochie werd destijds quasi onder druk gezet dat ik de papieren binnen 1 dag moest ondertekenen zodat ik mijn geld diezelfde week nog gestort kreeg.

Afgelopen week kreeg ik een brief waarin stond dat mijn rentekrediet van AMEV was omgezet naar een doorlopend krediet. Ik heb dus 5 jaar alleen maar rente betaald aan AMEV voor het geleende bedrag.

Nu het verhaal Capital effect: Mij is destijds verteld dat ik met het geld van deze aandelen dus het krediet van AMEV in een keer kon aflossen.

Ondertussen is Labouchere Dexia geworden (?).

Van Dexia word ik niks wijzer want ik schijn nu een restschuld te hebben.

Nu mag ik dus pas beginnen met aflossen (AMEV) EN heb ik nog een restschuld van Capital Effect 20 jaar !.

Voor 28.588 euro wat ik destijds in handen kreeg heb ik dus al in totaal ruim 12.000 euro (aan AMEV) aan rente betaald EN ik heb nu nog 32.000 euro (Waar ze mij niks over hebben uitgelegd) "open" staan op mijn Capital Effect. + nog 57 maanden x 135 euro aan rente.

Dus in 2001: 28.588 euro in handen.

Eind 2006: totaal schuld (AMEV + Capital Effect) ong. 60.000 euro
Eind 2006: Alleen al aan rente betaald: (Amev + Capital effect) ong. 20.000 euro

Kijk ik nu zwart-wit ?

Wat kan ik het beste doen ? Toendertijd moest ik alles snel sneller snelst tekenen en ik had geen tijd om het allemaal uit te zoeken.

Groet,

P.
powertje
 
Berichten: 1
Geregistreerd: ma 25 sep 2006 18:15

Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron