All Personal Finance (Intrafin) te Amersfoort

All Personal Finance (Intrafin) te Amersfoort

Berichtdoor flashover » zo 1 okt 2006 20:12

Graag komen wij in kontakt met mensen die via de tussenpersoon All Personal Finance te Amersfoort een Capital Effect hebben afgesloten.

Groet,

Eveline
flashover
 
Berichten: 2
Geregistreerd: zo 1 okt 2006 13:36

Berichtdoor ik trap er nooit meer in » ma 2 okt 2006 21:42

Wat willen jullie daarmee bereiken?

Groet,

Ik trap er nooit meer in.
ik trap er nooit meer in
 
Berichten: 20
Geregistreerd: di 13 sep 2005 16:23

Berichtdoor flashover » di 3 okt 2006 7:26

Wij zijn een aantal jaren geleden benaderd door All Personal Finance om een Capital Effect af te sluiten. Nu beweren zij in een rechtszaak het tegendeel. Er zijn vast wel meer mensen die op een zelfde manier het schip zijn ingegaan.
flashover
 
Berichten: 2
Geregistreerd: zo 1 okt 2006 13:36

Berichtdoor impact » di 3 okt 2006 9:26

Coldcalling werd ook op grote schaal toegepast door het callcenter van Legio - dat was een z.g. boilerroom te Zaandam - om de gedupeerden van nu in de val te laten lopen. Nietsvermoedende en onwetende mensen, waaronder bejaarden, geestelijk gehandicapten en minderjarigen, werden op die manier overvallen met een "uniek aanbod om te gaan sparen (!!!) bij Legio" voor verbetering van hun pensioen of andere doeleinden. Het resultaat is bekend: spaargeld weg en torenhoge schulden. In goed Nederlands wordt zoiets oplichting genoemd.
impact
 

All Personal Finance Concept B.V. R. Voskamp

Berichtdoor joshua » zo 8 okt 2006 15:39

All Personal Finance Concept B.V. R. Voskamp
voorlopig uitspraak
RECHTBANK AMSTERDAM

Sector kanton
locatie Amsterdam
zaaknummer/ rolnummer: 685731/ HA ZA 05-10907

Vonnis van 27 september 2006
in de zaak van

1. V
2. V,
beiden wonende te -woonplaats-,
eisers in conventie,
verweerders in (voorwaardelijke) reconventie,
gemachtigde: P.A. Aan de Kerk,

tegen

de naamloze vennootschap
DEXIA BANK NEDERLAND N.V.,
rechtsopvolgster onder algemene titel van Bank Labouchere N.V. eveneens handelende
onder de handelsnaam Legio en op haar beurt rechtsopvolgster van Bank Labouchere B.V., gevestigd en kantoorhoudende te Amsterdam,
gedaagde in conventie, eiseres in (voorwaardelijke) reconventie,
gemachtigde: mr. G.P. Roth.

Partijen zullen hierna V en Dexia Bank Nederland N. V. genoemd worden.

1. De procedure

1.1. Het verloop van de procedure blijkt uit:
- het exploot van dagvaarding d.d. 18 april 2005, met producties;
- de rolmededeling d.d. 26 april 2005;
- de akte uitlating aanhouding d.d. 31 mei 2005, aan de zijde van V ;
- de akte van antwoord d.d. 28 juni 2005, aan de zijde van Dexia;
- de rolmededeling d.d. 12 juli 2005;
- de conclusie van antwoord in conventie, tevens conclusie van eis in reconventie, met producties;
- het tussenvonnis d.d. 11 oktober 2005;
- de conclusie van repliek in conventie tevens houdende wijziging van eis en conclusie vanantwoord in (on)voorwaardelijke reconventie, met producties;
- de conclusie van dupliek in conventie, tevens conclusie van repliek in reconventie, tevens akte van wijzigingvan eis;
- de conclusie van dupliek in reconventie.

1.2. Ten slotte is vonnis bepaald.
2. De feiten

2.1. Medio 2000 zijn V benaderd door de heer R. Voskamp (hierna: Voskamp), medewerker van 'All Personal Finance Concept B.V.' (hierna: APFC).

APFC was cliëntenremisier voor Dexia.

2.2. Op 7 december 2000 hebben V een Aanvraagformulier Capital Effect ingevuld en ondertekend.

4.16. Nu de kantonrechter heeft vastgesteld dat de overeenkomst rechtsgeldig is vernietigd, komt het beroep van Dexia op artikel 6:278 BW aan bod. Op grond van dit artikel vordert Dexia het verschil in de waarde van de gelaeaste effecten op de datum van aankoop van de effecten en de datum van de vernietiging van de effectenlease-overeenkomst.

4.17. Het beroep van Dexia op artikel 6:278 BW wordt verworpen. Uit hetgeen in de Toelichting Meijers is opgemerkt volgt dat artikel 6:278 BW niet van toepassing is in een geval waarin ervan moet worden uitgegaan dat de vordering tot ongedaanmaking erop is gegrond dat de partij die daartoe overgaat zijn wederpartij, terecht, verwijt dat deze is tekortgeschoten in de hem betamende zorg door eerstbedoelde niet voldoende te waarschuwen tegen het risico dat de waarde van de prestatie na uitvoering van de overeenkomst kan dalen als gevolg van koersdaling. Deze situatie doet zich hier voor;

4.18. Nu de effectenlease-overeenkomst waarvan Dexia nakoming vordert, wordt vernietigd. zal de (onvoorwaardelijke) reconventionele vordering van Dexia worden afgewezen.

4.19. Dexia zal, als de in het ongelijk gestelde partij, worden veroordeeld in de proceskosten.

Dit vonnis is gewezen door mr. J.W. Westenberg en, in aanwezigheid van de griffier, in het openbaar uitgesproken op 27 september 2006.


:wink:
Als een rechter denkt dat hij niet objectief kan zijn in een zaak, verschoont hij zich. Is iemand er toch van overtuigd dat een rechter partijdig is, dan kan hij een wrakingverzoek indienen
joshua
 
Berichten: 34
Geregistreerd: ma 10 okt 2005 19:10
Woonplaats: Enschede

Berichtdoor ik trap er nooit meer in » za 10 feb 2007 15:40

Vandaag per post ontvangen het verzoek van Intrafin.

Wilt u binnen drie weken bijna € 80000,00 overmaken? Zoniet dan gaan we verdere stappen ondernemen.

Inmiddels heb ik Leaseproces ingeschakeld en ik hoop dat binnenkort mijn zaak tegen Dexia bij de rechter komt.

Als ik niet betaal (ik zou niet weten waar ik het geld vandaan moet halen!) wat kan Intrafin dan doen? Voor een incassobureau ben ik niet bang maar als ze loonbeslag gaan leggen.... Ik heb een gezin wat ik moet onderhouden. Ik heb Leaseproces inmiddels per mail om advies gevraagd maar misschien zijn er mensen op dit forum met tips of adviezen.

Bedankt.

Ik trap er nooit meer in.
ik trap er nooit meer in
 
Berichten: 20
Geregistreerd: di 13 sep 2005 16:23

Berichtdoor pewi » zo 11 feb 2007 17:02

Itenmi,
Voor een incassobureau ben ik niet bang maar als ze loonbeslag gaan leggen.... Ik heb een gezin wat ik moet onderhouden. Ik heb Leaseproces inmiddels per mail om advies gevraagd maar misschien zijn er mensen op dit forum met tips of adviezen.

Niemand kan op jouw loon beslag leggen, zonder tussenkomst van een rechter. Ook kan niemand jouw dwingen om over te gaan tot wat voor betaling dan ook. Alleen een rechter heeft deze bevoegdheden.
Een incassoburo kan welliswaar dreigen met allerlei maatregelen, maar is dan wel heel verkeerd bezig.

Vrgr pewi
pewi
 
Berichten: 167
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 21:00
Woonplaats: Limburg

Berichtdoor ik trap er nooit meer in » ma 29 okt 2007 23:53

Eindelijk kan ik sinds vandaag het dossier sluiten en op financieel gebied een nieuw leven beginnen. Voor mij is, dank zij Leaseproces, alles achter de rug.
Met Dexia en met Intrafin een schikking getroffen waar ik goed mee kan leven.

Iedereen veel succes toegewenst in deze strijd.
ik trap er nooit meer in
 
Berichten: 20
Geregistreerd: di 13 sep 2005 16:23

Berichtdoor joshua » di 30 okt 2007 10:10

Goed nieuws "ik trap er nooit meer in" na jaren komt er hopelijk weer zicht op het kunnen genieten van de kleine dingen die er toe doen.

Betekent een schikking dat buiten rechte de zaak is afgedaan?
We zijn blij dat "leaseproces" een oplossing heeft kunnen bereiken.

Het blijft natuurlijk een schande dat pas in 2006 allerlei regels en wetten zijn ingevoerd om de financiéle wereld bewust te maken van haar handelen en verantwoordelijkheid te nemen.

Fijn dat je - na acht maanden - dit goede bericht hebt geplaatst

met hartelijke groet
joshua

Voor alle gedupeerden die nog verwikkeld zijn in de strijd veel sterkte gewenst.
Als een rechter denkt dat hij niet objectief kan zijn in een zaak, verschoont hij zich. Is iemand er toch van overtuigd dat een rechter partijdig is, dan kan hij een wrakingverzoek indienen
joshua
 
Berichten: 34
Geregistreerd: ma 10 okt 2005 19:10
Woonplaats: Enschede

Berichtdoor ik trap er nooit meer in » di 30 okt 2007 21:15

Joshua,

De schikkingen zijn buiten de rechter om getroffen.

Dexia heeft de restschuld kwijtgescholden en een groot gedeelte van de inleg vergoed.
Intrafin heeft daarnaast ook nog een gedeelte van de inleg vergoed. Ik mag niet zeggen hoeveel omdat ik een geheimhoudingsplicht heb.

Al met al heeft het mij financieel gezien per saldo niet veel gekost. Dit komt ook omdat de schikkingen apart zijn aangeboden.

Het heeft me wel veel spanning opgeleverd de laatst jaren.

Maar elk nadeel heeft zijn voordeel en voor mij is het voordeel dat ik er van geleerd heb en niet zomaar weer iets teken voordat ik eerst de kleine lettertjes heb gelezen.

Ik heb dit bericht geplaatst om aan te geven dat er hoop is en ook om in ieder geval aan te geven om door te blijven vechten. Als ik dat niet had gedaan dan had het mij wel veel gekost.

Groeten,

Ik trap er nooit meer in.
ik trap er nooit meer in
 
Berichten: 20
Geregistreerd: di 13 sep 2005 16:23

Berichtdoor joshua » di 30 okt 2007 23:01

Dank voor je snelle reactie.

Dat Dexia de restschuld kwijtscheld en bovenal de inleg in de schikking opneemt is van belang. Hier wordt door rechters zeer verschillend over beslist
Dat - ik neem aan de tussenpersoon - Intrafin haar verantwoordelijkheid neemt is echt opmerkelijk in veel gevallen bestaat de "verkoper"niet meer zijn failliet of door onduidelijke B.V constructies niet meer aan te klagen

Ik begrijp dat door akkoord te gaan met een `finale kwijting" bedongen is dat regeling niet gepubliceerd kan worden.
Ik vrees dat tevens de kous daarmee af is, en verhaal van gevolg schade niet meer mogelijk is.
In uw situatie speelt het misschien niet, het kan van belang zijn voor andere gedupeerden of tijdens onderhandeling Schade door krediet beperking BKR notering de kosten LeaseProces etc genoemd is en per direct schrappen van BKR registratie is bedongen.

Wij zijn blij dat deze Dexia last van uw schouders is

vanaf nu carpe diem
mvrgr Joshua
Als een rechter denkt dat hij niet objectief kan zijn in een zaak, verschoont hij zich. Is iemand er toch van overtuigd dat een rechter partijdig is, dan kan hij een wrakingverzoek indienen
joshua
 
Berichten: 34
Geregistreerd: ma 10 okt 2005 19:10
Woonplaats: Enschede


Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron