Rapport AFM

Rapport AFM

Berichtdoor gertus » ma 16 okt 2006 17:10

Piet and cs bedankt voor de uitvoerige reactie op het AFM rapport.
Het is duidelijk dat de AFM behoorlijk wat steken heeft laten vallen: (De grootte van de steekproef statistisch totaal niet verantwoord en m.i. kan de steekproef derhalve niet als realistisch beschouwd worden), de incomplete administratie van Dexia, etc.

Ik wilde het volgende eraan toevoegen:

Op basis van historische gegevens (in het verleden het aantal geretourneerde contracten) werden er dus al aandelen gekocht welke blijkbaar op de depotrekening van Dexia werden bijgeschreven.
Op het moment dat een contract retour kwam werden dus de aandelen door Dexia aan de klant geleverd...

Het is dus niet: "we hebben voor u gekocht op de beurs"
maar dat moet dus zijn: "wij hebben uw naam gekoppeld aan reeds in ons bezit zijnde aandelen.
Vandaar dat er dus nooit een orderbewijs is waaruit blijkt dat Dexia dus voor mij (en op mijn naam) aandelen gekocht heeft. Die aandelen hadden ze zelf al!

In mijn contract staat onder punt 2 Bijzondere Voorwaarden:
"Deze voorwaardelijke overdracht geschiedt doordat genoemde waarden onverwijld NA de verkrijging ervan door de Bank ten name van lessee worden bijgeschreven in de administratie van de Bank, overeenkomstig wge etc."

Het blijkt dus nu dat er al aandelen gekocht waren VOORDAT ik het contract had getekend. Dexia heeft dus nooit voldaan aan zijn eigen bijzondere voorwaarden, nml de waarden waren al verkregen VOOR ze mijn contract hadden gekregen. En daar heb ik niet voor getekend.

Is dit dan niet contractbreuk?

gegroet,
Gertus
gertus
 
Berichten: 1
Geregistreerd: wo 9 aug 2006 4:01

Berichtdoor Elias » ma 16 okt 2006 22:03

Volgens mij een uitstekende reactie van PAL op dat gefriemel van AFM, dat het daglicht nauwelijks kan verdragen.

Ik heb voorlopig weer veel vertrouwen in de reactie op dat rapport van de rechter en ga ervan uit dat die al die aannames van tafel veegt, in ieder geval niet zo maar overneemt.

Groet,
Elias.
Elias
 
Berichten: 214
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 22:40


Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron