Klanten worden nog steeds belazerd

Klanten worden nog steeds belazerd

Berichtdoor an » wo 6 dec 2006 23:44

an
 
Berichten: 17
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 23:50

Berichtdoor Janny » do 7 dec 2006 11:04

An vertel eens wat door die bron: wordt verteld. op deze wijze is het slechts bladvulling door alleen maar. Bron:, te vermelden
Janny
Janny
 
Berichten: 263
Geregistreerd: do 18 aug 2005 13:21
Woonplaats: Drente

Berichtdoor impact » do 7 dec 2006 11:07

Als je de bovenste link aanklikt in het bericht van An, ben je bij die bron.
impact
 

Klanten worden nog steeds belazerd

Berichtdoor stingray » do 7 dec 2006 11:46

toch vind ik ,t ook beter om alles van AD erop te zetten daar deze link over 1 maand of zo niet meer werkt heb ik in ,t verleden gemerkt vandaar dat ik dit stuk hierbij plaats.
............................................................................................................................................
bericht uit de AD krant

Consument niet goed geïnformeerd
Door WALTER DEVENIJNS

AMSTERDAM - De consument die een financieel product koopt, krijgt nog steeds niet altijd de juiste informatie van zijn bank, ...

...verzekeraar of tussenpersoon.

Volgens de toezichthouder van de financiële wereld, AFM, worden de nieuwe wetten die de informatieverstrekking aan de consument regelen, onvoldoende nageleefd.

,,Het gaat om reclame, offertes en bijsluiters. Soms worden verkeerde gegevens gebruikt bij uitleg van rendement of kredietlast,’’ aldus de woordvoerder van AFM.

Ook de financiële bijsluiter bevat niet altijd de juiste informatie. Namen van de overtreders wil de zegsman niet noemen, maar het komt volgens hem in alle financiële sectoren voor. Hoeveel partijen er over de schreef zijn gegaan, is echter niet bekend. ,,Maar het zijn geen incidenten, anders zou je geen contact zoeken met de overkoepelende organen.’’

Deze organen, zoals de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB), het Verbond van Verzekeraars en de intermediairverenigingen Nbva en NVA, riepen hun leden gisteren op de wettelijke regels ‘zo spoedig mogelijk’ na te leven.

De constatering van de AFM komt voor de verzekeraars op een ongunstig moment. Advocaten van gedupeerde consumenten willen verscheidene verzekeraars voor de rechter dagen wegens het geven van geen of onjuiste informatie over de kosten bij beleggingsverzekeringen. Sommige gedupeerden hadden een veel lager rendement dan beloofd.

De Nbva die duizend assurantiekantoren vertegenwoordigt, ziet geen structurele problemen.

,,We hebben zelf onderzoek gedaan onder onze leden. Het gaat vooral om financiële bijsluiters. De wet is begin oktober aangescherpt. Niet alle bijsluiters zijn al op orde. De financier heeft ook nog niet alles aangepast,’’ meldt de Nbva-zegsman.

Hij verwacht dat de problemen snel worden opgelost. Het Verbond van Verzekeraaars spreekt over ‘kinderziekten’ als het gaat om de gebrekkige voorlichting over financiële producten. ,,Het gaat om de bijsluiters. Ik heb niet de indruk dat allerlei zaken grootscheeps worden overtreden,’’ aldus de zegsman.

Ook NVB-voorzitter Hein Blocks denkt dat het vooral om de bijsluiters gaat. ,,Bij ons zijn geen drama’s gebeurd, er vloeit geen bloed onder de deur vandaan.’’

bron AD
stingray
 
Berichten: 83
Geregistreerd: vr 9 sep 2005 21:40

Berichtdoor Janny » ma 11 dec 2006 14:35

Ik weet niet wat jullie meer lezen, maar ik alleen maar het woord
Bron:
hetgeen betekend dat ik niet kan lezen dan dat het een quote van het AD betreft.
groet janny
Janny
 
Berichten: 263
Geregistreerd: do 18 aug 2005 13:21
Woonplaats: Drente


Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten

cron