In de put gegooid door Becam/DSB. Help aub!

In de put gegooid door Becam/DSB. Help aub!

Berichtdoor Delicate » za 6 jan 2007 13:18

Beste meneer Piet Koremans, het is me niet gelukt direct naar je te mailen, vandaar dat ik mijn verhaal hier plaats.

Beste mensen,


Ik heb slapeloze nachten van onze hypotheek die wij via Becam hebben overgesloten.
Het begon allemaal in maart 2005. Wij werden benaderd door Becam met de vraag wat wij betaalden voor onze hypotheek. Volgens hen zouden wij veel goedkoper uit zijn als we het lieten oversluiten want Becam werkt met gunstige rentetarieven. In principe hadden wij geen interesse. maar die mensen blijven je bellen en brieven sturen, dus een keer besloot ik maar te luisteren. Telefonische Info kan nooit kwaad toch? Telefonisch werd mij verteld dat we wellicht minder maandlasten zouden hebben als we de hypotheek bij hen zou oversluiten. Meteen werd er gevraagd naar de hypotheekgegevens en na een berekening werd er geconcludeerd dat onze maandlasten vèèl minder kon en of zij iemand konden sturen om ons verder te informeren. Nou dat kan ook geen kwaad dacht ik en ik werd best nieuwsgierig te weten dat iemand je kon helpen aan lagere maandlasten.
Zo is er een meneer langsgeweest. Die heeft alles zo mooi in elkaar weten te vertellen. Achteraf gezien hebben we een contract naar onze financiele ondergang getekend.
En ja tuurlijk heeft hij alle bedragen met ons doorgenomen, tuurlijk heeft hij alles uitgelegd. Tuurlijk hebben we vragen gesteld. Maar onze twijfels werden snel weggepraat. We zouden we minder gaan betalen, Dat is ons toegezegd, dat is ons beloofd. Ik heb 6 A-4tjes die hij vol heeft geschreven om ons te overuigen dat het echt wel gunstig voor ons zou zijn.
Hij heeft ons laten kiezen voor de rente van Becam. Dat zou het 1e jaar 2% zijn en het 2e jaar gegarandeerd maximaal 3,2 %. We hebben zelfs een garantie-certificaat gekregen voor een tweede rentevast periode met gunstige rente. Ik schrok me een ongeluk toen het tijd was voor de renteherziening. Alles was hoger dan ons toegezegd was. Hij heeft immers een schets gemaakt waarin hij duidelijk maakt dat de rente nooit met grote sprongen vooruit gaat!
In ieder geval moesten we een keuze maken dus zijn we weer voor 1 jaar gegaan, want de certificaat was alleen geldig bij een 2e rentevast periode voor 1 jaar. Nou met die certificaat is niks mee gedaan. We zijn van 2% naar 4,5% gegaan. We betalen nu al meer dan we eerst betaalden voordat we met hun in zee gingen. we hadden voorheen en hypotheek van € 220.000. Nu zitten we aan € 264.000. Allemaal dure koopsommen van diverse verzekeringen. En een boeterente waar je u tegen zegt. We zitten nu met een hypothecaire lening van 220.000 en een hypothecair doorlopend krediet van 43.762,00. In dit laatste zitten al die koopsommen e.d.
Met ons is niet gesproken over een doorlopend krediet, een hypothecaire nog wel. Bij het laatste gesprek moesten de contracten snel getekend worden omdat hij haast had. Het is niet prettig lezen als er iemand naast je zit die haast heeft en ondertussen nog van alles zit te vertellen. Maar wij waren in de veronderstelling dat wij een goede deal hadden gesloten. Hij was snel weer weg en ik heb die man nooit meer gezien.
Er staan bedragen op het contract waar ik niks meer van snap. Ik heb becam zo vaak gebeld om tekst en uitleg, ik kom er maar niet uit. Die meneer die bij ons is geweest, krijg ik niet te pakken en ze weigeren zijn nummer te geven. Mensen die bij je thuis zijn geweest krijg je nooit meer te spreken volgens klantenservice. "Ik moet het maar met hun doen". Van ellende bel ik maar niet meer.
Ja, mensen kunnen wel zeggen van, eigen schuld had je maar goed moeten lezen. Daar zit wel iets in natuurlijk. Maar de manier waarop met ons is omgegaan, de manier waarop ons dingen verteld is. Wat ons beloofd is, hebben zij niet waar gemaakt. Ons enigste doel was lagere maandlasten. Niks meer, niks minder
En nu, nu zitten we met maandlasten die we nu al nauwelijks kunnen opbrengen. Het kan alleen maar hoger worden denk ik en Ik heb 2 kinderen. Ik voel me zo ellendig en in de put gegooid. Ik heb slapeloze nachten omdat ik het zie gebeuren dat we het financieel niet meer gaan redden. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen en ben er kapot van.

Het kan toch niet zo zijn dat ze hier zomaar mee weg kunnen?? Ik heb Godzijdank al zijn kladjes bewaart waarin hij schetst waarom het beter voor ons zou uitvallen. Daarmee heeft hij mijns inziens dingen toegezegd, waar wij nu nauwelijks iets van terug zien. Het is allemaal erg snel gegaan en het klopt niet. En ik vind het erg vreemd dat je zo iemand niet meer aan de telefoon krijgt of wat dan ook.
Wat moet ik doen? Wat kan ik doen?

Ik hoop op een antwoord uwerzijds.
Met vriendelijke groet,
Delicate
 
Berichten: 5
Geregistreerd: do 4 jan 2007 22:15

Berichtdoor saabine95 » ma 8 jan 2007 8:39

Hallo Delicate,

Misschien kan de firma UVECO helpen.

Vraag naar Mevrouw Ria Slotboom.

Zij heeft ons perfect geholpen(ECHT WAAR)!!!

Misschien kan ze ook jullie uit de put helpen.

mvg,

saabine95
saabine95
 
Berichten: 58
Geregistreerd: di 27 sep 2005 12:48

Berichtdoor Janny » ma 8 jan 2007 11:45

Dat is prima, maar probleem zal zijn dat ze door allerlei aanvullende constructies hun lening verhoogd hebben. Over sluiten kost altijd geld. Ondanks dat sommige kantoren durven beweren dat het goedkoper kan.
Probleem is dat men de boeteclausule gaat meefinancieren. waardoor dus het leenbedrag/hypotheek verhoogd wordt. Dan gaat men vervolgens opnieuw een dertig jaar durend contract maken en hupsakee een lager maand bedrag. ja, dat klopt, maar men vergeet dat men dan niet het korte aantal maanden gaat betalen, maar meer maanden. en dan opgeteld betaald men bijvoorbeeld geen 360 maanden waaraan men was begonnen maar dan 360 mnd plus het al betaalde aantal maanden zijn.
En probleem 2 is, er zijn naast de hypotheek ook persoonlijke leningen afgesloten, en koopsommen. dit alles met elkaar maakt de zaak onoverzichtelijker en duur
Gaat men weer overnieuw de zaak op poten zetten, dan heb je weer die boete clausule die je hindert.!!! en nog steeds de koopsommen en persoonlijke leningen waarvan misschien wel al geld gebruikt is.
Terugdraaien, en aankaarten dat er fouten gemaakt zijn is beter. neem contact op met de AFM. en leg daar je probleem voor met de bewijzen die je verzameld hebt. Ook deze BECAM moet over de vergunningen beschikken en aan de voorwaarden voldoen.
Maar waar je ook terechtkomt, het zal zeker geld gaan kosten. Iedereen werkt voor een salaris. Doel van elk administratie of assurantie kantoor is doodgewoon geld verdienen zoals iedereen dat wil. Daarvoor hoef je geen geldwolf te zijn.
Janny
Janny
 
Berichten: 263
Geregistreerd: do 18 aug 2005 13:21
Woonplaats: Drente

Berichtdoor Elias » ma 8 jan 2007 23:51

Delicate,
Inderdaad geen prettige situatie ! En het zoveelste bewijs, dat Becam en al die andere "schuilnamen" en personen die er achter zitten voor geen meter deugen. Schandalig.

Ik ben het met Janny eens. Meteen naar een andere geldleverancier stappen, zal altijd weer extra kosten opleveren, waarbij je waarschijnlijk toch met oude schulden opgezadeld blijft zitten.

Ik zou proberen met de bewijzen een jurist te vinden, die alle feiten en de gang van zaken eens goed op een rijtje zou willen zetten bij een eerste gesprek wat met een goede afspraak wellicht niet zo veel hoeft te kosten. Je weet dan in ieder geval waar je aan toe bent, hoe het in elkaar zit en wat eventueel de (on-)mogelijkheden / kansen zijn om ergens een klacht weg te gaan leggen ( welke weg kan het beste bewandeld worden) of evt. te gaan procederen.

Welke informatie kan / moet Becam op je schriftelijk verzoek alsnog aanleveren etc.?

2005 ligt nog redelijk dichtbij en nog vers in het geheugen. Zet alle feiten, tijdstippen, bezoeken en gesprekken goed op papier! Bewaar alle stukken en notities goed.
Een (te) afwachtende houding zal de onzekerheid en ellende alleen maar doen groeien, idem de uiteindelijke schade. Vele gedupeerden kunnen hierover inmiddels uit ervaring spreken.

Groet,
Elias.
Elias
 
Berichten: 214
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 22:40

Berichtdoor Piet » zo 14 jan 2007 13:30

In de afgelopen week is er diverse keren e-mail contact geweest met Delicate en het bleek o.a. dat er ook een Hollands Welvaren Select contract was afgesloten.
Gelukkig konden wij ze onderbrengen bij een goede advocaat en het eerste gesprek heeft inmiddels plaatsgevonden.

Het is onbegrijpelijk dat DSB op grote schaal zoveel mensen kon misleiden en nog steeds kan misleiden met hun vele reclamespotjes op TV en vele magazines.

Alleen kun je hier niet tegen vechten, maar samen kunnen we wel een sterke vuist maken tegen dit soort oplichters.

Ik wens Delicate sterkte en succes met de komende procedure tegen Becam.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Delicate » di 16 jan 2007 20:14

Beste mensen,

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb een advocaat gevonden (met dank aan Piet Koremans) die het voor mij gaat oppakken.
Maar zelf zit ik zeker niet stil. Ik probeer zoveel mogelijk te weten te komen over Becam/DSB. Ja wat ik nu allemaal lees had ik anderhalf jaar geleden moeten lezen, dan was ik NOOIT met hun in zee gegaan. Maar ik vertel mijn verhaal zoveel mogelijk om iedereen te waarschuwen over deze oplichters, want dit wens ik niemand toe.

Ik heb gelezen dat DSB (na veel trammelant) vorig jaar december een bankvergunning heeft gekregen. Betekent dit dat ze voorheen geen officiele bank waren dan?

Ik zou ook graag hun status willen weten in 2005. M.a.w. hadden zij en hun zogenaamde "adviseurs" de nodige papieren? Ik kan dit nergens terugvinden.

Delicate
Delicate
 
Berichten: 5
Geregistreerd: do 4 jan 2007 22:15


Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten

cron