hollo poelman

HP en opt-out

Berichtdoor stingray » ma 21 mei 2007 18:01

ik heb een brief ontvangen van HP dat ,t nu dus werkelijk bijna gaat gebeuren .
een conceptbrief van notaris buttingha Wichers netwerk notarissen zit er ook bij dat ik meega met de opt-out regeling.
eindelijk gaat ,t weer van start zodat we toch weer een hele bonk hoop hebben en misschien wat minder zenuwen.
MvG stingray
stingray
 
Berichten: 83
Geregistreerd: vr 9 sep 2005 21:40

rekeningen

Berichtdoor henk geluk » do 7 jun 2007 17:00

ik hoorde van iemand dat hij weer een rekening(kleintje) heeft ontvangen van HP !

ik hoop toch dat dat niet blijft voor die groep gedupeerden.
als ik naar me zelf kijk (procedeer met anderen ook in een groep)
krijgen wij nooit geen rekeningen meer,alleen bij hoger beroep uiteraard.

kortom ,ik hoop werkelijk dat HP niet rekeningen blijft sturen.zoals al eerder
hier geschreven zijn er gedupeerden met een niet al te hoge restschuld .
Hp had m.i aan deze mensen moeten uitleggen dat e.e.a kosten met zich mee brengt,maar gelijktijdig een berekening moeten doen kosten -baten.

nu weet men niet waar men mee af is!

gr

henk geluk
henk geluk
 
Berichten: 96
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 19:05
Woonplaats: gameren

Berichtdoor aert0001 » vr 8 jun 2007 0:27

Beste Henk Geluk,

Heb je toevallig ook het begeleidende schrijven gelezen?

Je zegt verder dat jij ook in groepsverband procedeert bij een ander clubje maar geen extra kosten hebt hoeven betalen,
ook dat is natuurlijk vrij simpel, ieder werkt met een ander systeem, bij de ene groepsprocedure geld de no cure no pay methode met verrekening achteraf, bij de ander betaal je lopende de procedure.

Allemaal verschillende methodes binnen bepaalde tijdsperiodes met elkaar vergelijke heeft dus weinig zin en nut.

Maar lees eerst het begeleidende schrijven dan zal alles duidelijk worden, bovendien kan iedere deelnemer ten alle tijden gedurende de procedure een gespecificeerde rekening vragen.

De gedupeerden die bij Holla Poelman van Leeuwen procederen kunnen exact weten waar ze aan toe zijn, gewoon de begeleidende brieven lezen


groeten Ton
aert0001
 
Berichten: 165
Geregistreerd: vr 19 aug 2005 0:05
Woonplaats: Etten-Leur

Berichtdoor rasputin » zo 10 jun 2007 23:46

Hallo Aert,

Over de brief van 23 mei de volgende vraag:
In deze brief stond dat door de vertraging die de gerechtelijke procedures hebben opgelopen meer advieswerkzaamheden in de dossiers zijn verricht dan verwacht. Kan ik daaruit concluderen dat een aantal deelnemers veelvuldig Holla-Poelaman om raad en daad verzoekt middels schrijven en telefoontjes?
Omdat ik weet dat de kosten van de advocatuur zeer hoog zijn heb ik nog nooit met hen contact gezocht en zal dat ook in de toekomst niet doen. Maar ik heb een beetje het idee dat enkele gedupeerden "frequente klant" bij Holla Poelman geworden zijn en hierdoor ook grootverbruiker in de gemeenschappelijk gedragen advocaatkosten. De oude stelling dat twintig procent van de populatie tachtig procent van de kosten veroorzaakt zou hier misschien ook op kunnen gaan. Is hier aandacht voor?
rasputin
 
Berichten: 9
Geregistreerd: vr 7 okt 2005 13:22

Berichtdoor aert0001 » ma 11 jun 2007 0:47

De oude stelling dat twintig procent van de populatie tachtig procent van de kosten veroorzaakt zou hier misschien ook op kunnen gaan. Is hier aandacht voor?


Ja hier wordt inderdaad rekening mee gehouden, persoonlijke zaken, telefoontjes,kantoor bezoeken, persoonlijke schikkingen, en al wat zich buiten de groepsbelangen bevind zijn persoongebonden kosten en dus geen groepskosten.


Aangaande de extra advies tijden, het gaat dan b.v. om mensen telefonisch te benaderen i.v.m. eerst het Duisenberg compromis in blanke vorm, daarna de verbindendverklaring van datzelfde compromis, hierbij hoort een nieuw dossier onderzoek om objectief te kunnen bezien wat voor ieder het meest verstandige is, daarenboven moeten deze gedupeerden ook nog eens persoonlijk worden gesproken over hun keuzes, verder was er de Opt-Out regeling; wederom extra aandacht en een persoonlijk schrijven, wederom veel persoonlijke contacten met gedupeerden over de vraag hoe nu verder.

Op ieder voorstel van Dexia gaan er protestbrieven naar de rechtbank, o.a. het weer op de rol krijgen van de opgeschorte zittingen, eind vorig jaar, tevergeefs overigens, maar wel gedaan.
Verder is er overleg tussen de advocatenkantoren onderling i.v.m. strategiebepalingen, nieuwe visies en feiten,
"men" ( onze advocaten ) zitten niet stil ook al lijkt het stil.
En ook de kosten lopen door, we moeten er dan ook over waken dat inderdaad de kosten niet oplopen door persoonlijke zaken, iedereen mag natuurlijk zijn of haar advocaat raadplegen, hou echter voor ogen dat dit altijd 250 euro per uur kost en om hiervoor de groep te laten opdraaien zou niet eerlijk zijn.


Ton
aert0001
 
Berichten: 165
Geregistreerd: vr 19 aug 2005 0:05
Woonplaats: Etten-Leur

opt-out

Berichtdoor stingray » vr 13 jul 2007 9:46

wij van HP hoeven toch niet deze opt-out in te sturen voor 1 augustus dit heeft HP toch voor ons gedaan of.
ik dacht dat we hier een schrijven over gehad hebben.

Van Buttingha Wichers Netwerk Notarissen
T.a.v. mr. J.E. Kielstra
Lange Voorhout 24
2514 EE Den Haag

mvg stingray
stingray
 
Berichten: 83
Geregistreerd: vr 9 sep 2005 21:40

Berichtdoor aert0001 » vr 13 jul 2007 12:42

klopt,
is reeds gedaan door H.P. v L.

Ton
aert0001
 
Berichten: 165
Geregistreerd: vr 19 aug 2005 0:05
Woonplaats: Etten-Leur

Berichtdoor rasputin » zo 15 jul 2007 1:23

Ton,

Ik heb alleen een brief gehad van HPvL dat men de opt out brief ging versturen. weet je zeker dat hij ook daadwerkelijk de deur uit is...dit om verrassingen te voorkomen....
rasputin
 
Berichten: 9
Geregistreerd: vr 7 okt 2005 13:22

Berichtdoor aert0001 » zo 15 jul 2007 12:56

beste rasputin,

ja,


Ton
aert0001
 
Berichten: 165
Geregistreerd: vr 19 aug 2005 0:05
Woonplaats: Etten-Leur

HP. v. L brief out-opt

Berichtdoor stingray » do 26 jul 2007 11:24

hallo Ton.
wij ( mijn echtgenote en ik ) hebben vanmorgen elk 1 brief ontvangen dat de out-opt regeling is ontvangen van Mr.Kielstra.
mijn vraag is of dit soort brieven ook per e-mail kan daar de portokosten ook weer drukken op ons buget.
dit betalen uiteindelijk allemaal toch.
als het goed is heeft HP v L alle e-mail adressen.
zo niet dan stuur ik dit graag op.
met de hoop dat iedereen dit doet.
en e-mail is 1 x intypen en naar allemaal tegelijk sturen.
dit kost bijna niets.
misschien is daar nog niet aan gedacht maar ,t is wel een sugestie voor een volgend schrijven.
verder hoop ik dat de rechtbank Amsterdam niet te lang wacht met personen uit de procedure te halen zodat ,t allemaal weer zeer snel kan worden gestart.
ik wens iedereen veel succes de komende tijd met ,t procederen.
MvG stingray
stingray
 
Berichten: 83
Geregistreerd: vr 9 sep 2005 21:40

Berichtdoor aert0001 » do 26 jul 2007 12:26

Beste Stingray,

De communicatie kan en hoort beter, dat ben ik met je eens, toch is er ook voor andere argumenten iets te zeggeg, meestal, als de advocaat een brief stuurt dan weten de gedupeerden alles al ( en beter ) de slachtoffers zijn ( meestal ) erg goed zoniet beter op de hoogte.
Toch gaat er wat aan de communicatie gedaan worden door onze advocaat, ze begrijpt ook goed dat er inderdaad een bevestiging had moeten komen voor de Opt-Out regeling, helaas is dat achterwege gebleven, ik zal deze klacht in ieder geval doorgeven, voor het moment krijgt ieder in ieder geval de bevestiging van de Opt-Out persoonlijk toegezonden.

Ton
aert0001
 
Berichten: 165
Geregistreerd: vr 19 aug 2005 0:05
Woonplaats: Etten-Leur

Berichtdoor snoop » za 28 jul 2007 0:59

Beste Ton.

2 weken geleden stelde ik je zo'n beetje de zelfde vraag op het forum van tros radar en toen kreeg ik een heel ander antwoord.
Stingray heeft inderdaad groot gelijk.
De advocaat kantoren hebben de email adressen en 1 bericht aan allen
hoeft bijna niets te kosten terwijl dit goud kost.
Dit zijn toch totaal overbodige kosten.
snoop
 
Berichten: 3
Geregistreerd: zo 23 apr 2006 20:29

Berichtdoor aert0001 » za 28 jul 2007 13:22

2 weken geleden stelde ik je zo'n beetje de zelfde vraag op het forum van tros radar en toen kreeg ik een heel ander antwoord.
Stingray heeft inderdaad groot gelijk.
De advocaat kantoren hebben de email adressen en 1 bericht aan allen
hoeft bijna niets te kosten terwijl dit goud kost.
Dit zijn toch totaal overbodige kosten.


Beste snoop, onder welke alias had je dan deze vraag gedaan?
Als we allemaal eitje heten weet de kip ook niet waar ze moet gaan zitten.
heeft er nu niemand gewoon een naam? Wat is dat toch voor laf gedoe?


Ton
aert0001
 
Berichten: 165
Geregistreerd: vr 19 aug 2005 0:05
Woonplaats: Etten-Leur

Berichtdoor snoop » za 28 jul 2007 13:29

Hoi Ton.

Wat is dit nu voor een antwoord?
Laf gedoe?
Ik gebruik maar 1 naam hoor.
Maar je antwoordde toen dat het samenstellen van een email ook veel geld kostte aan een advokatenkantoor.
Dit was een beetje vreemde redenering lijkt mij.
Groet Ron
snoop
 
Berichten: 3
Geregistreerd: zo 23 apr 2006 20:29

Berichtdoor aert0001 » za 28 jul 2007 18:51

Hallo Ron,

niet iedereen heeft een internet verbinding, en als men een internetverbinding heeft dan nog heeft of leest niet iedereen zijn e-mail, ik heb vooral in het begin veel met e-mail gecommuniceerd in de meeste gevallen was het door diverse en allerhande redenen een regelrechte flop,

Ton
aert0001
 
Berichten: 165
Geregistreerd: vr 19 aug 2005 0:05
Woonplaats: Etten-Leur

VorigeVolgende

Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 88 gasten

cron