Duisenbergregeling!!!!!!

Berichtdoor Monument Valley » za 3 feb 2007 19:25

Piet, niet om het een of ander, maar ik vind dat wij allen de Hooge Raad in moeten schakelen om die Duisenberg-regeling uitspraak ongedaan te maken.
Kijk die Rechter van het Amsterdamsche Hof heeft een uitspraak gedaan waarbij hij de Duisenberg-regeling verbonden verklaarde hetgeen hij niet toe bevoegd is.
Eris namelijk niet bewezen geworden dat Dexia aandelen ingekocht heeft voor ons, nu kun je zeggen het is aannemelijk, maar aannemelijk is nog geen bewijs, ik weet 100% zeker dat de Hooge Raad die uitspraak van het Amsterdamsche Hof terugdraaid.
Mvrgr., Monument Valley
Monument Valley
 
Berichten: 105
Geregistreerd: di 1 nov 2005 16:51
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Piet » zo 4 feb 2007 0:45

Hallo Monument Valley,

Het is niet mogelijk in deze zaak om als verweerder in cassatie (beroep) te gaan bij de Hoge Raad.
Dat zijn de regels van het spel.
Degene die het niet eens zijn met een (verplichte) Duisenberg regeling kunnen een Opt out brief sturen naar notaris Kielstra en (verder) gaan procederen door een kopie van de Opt out brief naar de advocaat te sturen.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Monument Valley » zo 4 feb 2007 2:39

Toch is dat gek, weet je Piet jij zelf of ik alleen zou dat niet kunnen maar een Advocaat wel, een goeie Advocaat doet dat trouwens ook.
Dat zou toch te gek voor woorden zijn, een Rechter doet een uitspraak, een uitspraak wat niet kloppend is en dan zou je als verweerder via een Advocaat niet naar de Hooge Raad kunnen stappen.
Natuurlijk je kan via een opt out brief de Notaris laten weten; op die opt out brief de reg.nr. vermelden waaronder je bekend staat bij die oplichtersbank, dat je geen genoegen neemt met die Duisenberg-regeling, maar waar het mij omgaat is eigenlijk, dat je door die flauwekul onnodige oponthoud hebt.
Kijk als er tijdens een Rechtszaak een uitspraak gedaan word die niet klopt kun je tenalletijden naar de Hooge Raad.
Misschien jij of ik of wie dan ook niet alleen, maar wel via een Advocaat.
Het is niet zo, dat die Rechter van het Amsterdamsche Hof degene is die bepaald wat er gaat gebeuren.
Natuurlijk gladjakkers zoals bepaalde instanties; zonder namen te noemen denken daar misbruik van te kunnen maken, hetgeen ze ook doen, daarom is het nu zaak dat wij naar de Hooge Raad stappen via de Advocaat
Meneer de Rechter heeft zich toch al op glad ijs begeven door een uitspraak te doen waartoe hij niet bevoegd is, daarom moeten wij naar de Hooge Raad zodat die uitspraak ongedaan gemaakt word.
Mvrgr., Monument Valley
Monument Valley
 
Berichten: 105
Geregistreerd: di 1 nov 2005 16:51
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Piet » ma 5 feb 2007 21:19

Dexia goochelt met woorden, zinnen en begrippen.

Denk niet : ik krijg niets terug als ik van de Duisenberg regeling gebruik maak, dus val ik niet onder die regeling en hoef ik niet te Opt outen.
Dat is niet zo!!
Dexia zegt het over dit soort contracten zo:
Dit zijn beëindigde effectenlease overeenkomsten die onder de Duisenberg regeling vallen en waarover geen vergoeding plaatsvindt of waarvoor vergoeding reeds heeft plaatsgevonden.


Dit kun je vinden in het voorbeeld wat op de site van Dexia staat.
Kijk op http://www.dexialease.nl bij Vragen en Antwoorden onder Waar vindt ik een voorbeeld Duisenberg overzicht en kijk bij Hier vindt u een voorbeeld van een Duisenbergoverzicht.

Dus iedereen die niet onder de Duisenberg regeling wilt vallen moet gaan Opt outen anders verspeel je alle rechten en val je toch automatisch onder de Duisenberg regeling ook al krijg je geen vergoeding.

Het kan niet vaak genoeg gezegd worden!

Heb je twijfels over jouw situatie, mail naar info@platformaandelenlease.nl

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor digiclown » wo 14 feb 2007 12:31

Geachte Piet,

Zo juist viel bij mijn een envelop zonder afzender op de deurmat.
Hier in zat de brief met een bijlage van Dexia, deze brief is ondertekend door, Dexiabank, Consumentenbond, Stichting Leaseverlies, Stichting Eegalease en de Vereniging van Effectenbezitters.
De bijlage omschrijft de uitspraak van januari te Amsterdam (u alle wel bekend hoop ik)

Hoe wil ik mijn klanten dom houden lijkt het wel.
Bij deze heb ik mijn abbo. direct bij de consumentenbond opgezegt, een consumentenbond die de rechten van de mensen verkwanseld, schaam mij diep dat ik ooit lid ben geworden van zo'n bond :oops:

Hoop bij deze dat de gedupeerde zo verstandig zijn om deze opt brief te versturen om zo te laten zien dat het ons meenis is deze rechtelijke uitspraak van 25 januari 2007 gloof ik naast ons neer te leggen.

Rest mij nog de vraag aan u Piet, wat en hoe nu verder met PAL, zijn er nog andere mogelijkheden om Dexia in haar ongelijk te overtuigen, gaat PAL andere stappen ondernemen of wat dan ook??
Zou dit graag van u vernemen.

Met vriendelijke groet,
Digiclown
digiclown
 
Berichten: 5
Geregistreerd: do 4 jan 2007 18:15

Berichtdoor dakota » do 15 feb 2007 17:08

hallo Piet
de brief heb ik de deur uit en heb met een atvokaat gebeld ,die zij de papieren op te stuuren ,en zijn uurloon is 135,00 per uur en kon mijn niet zechen hoe duur het allemaal ging worden ,de telefoon kosten zou hij nu al wel in rekening brengen ,maar ik heb gezegt dat we het gewoon wel gaan afwachten ?zijn er meer mensen die de betaling aan die dieven niet meer betalen ,en wat zijn dan de gevolgen ?groetjes
dakota
 
Berichten: 4
Geregistreerd: di 30 jan 2007 16:04
Woonplaats: Bunchoten

Berichtdoor Piet » vr 16 feb 2007 1:23

De uitspraak van het Hof in Amsterdam over de verbindend verklaring van de Duisenberg regeling is definitief.
Er is geen mogelijkheid om in beroep of cassatie te gaan.
Gelukkig heeft dit geen grote consequenties voor diegene die NIET onder de Duisenberg regeling willen vallen.
De uitspraken zijn nog steeds gunstig vergeleken bij de Duisenberg schikking zodat procederen zeker kansrijk is.
Vóór 1 augustus moet iedereen die niet onder de Duisenberg regeling wil vallen een opt out brief versturen.
Deze brief kun je hier vinden:
http://www.platformaandelenlease.nl/doc ... geling.doc

Stuur je deze brief niet dan val je automatisch onder de Duisenberg regeling.
Je bent dan verplicht om alle financiële verplichtingen na te komen zoals vermeld in de Duisenberg regeling. Doe je dit niet dan heeft Dexia het recht om een deurwaarder in te schakelen omdat je je niet aan een vonnis houdt.
Je mag dan ook nooit meer procederen tegen Dexia.
Denk goed na voor je een beslissing neemt.

Iedereen die vragen heeft over zijn of haar persoonlijke situatie en wat te doen, stuur een e-mail naar info@platformaandelenlease.nl

In de komende periode gaat PAL, samen met Leaseproces, weer op tournee door Nederland.
Door het hele land zullen er informatieavonden worden georganiseerd over de gevolgen van de Duisenberg regeling. Samen met advocaten en juristen van leaseproces zullen wij de mogelijkheden, kansen en voor en nadelen van de Duisenberg regeling en de voor en nadelen van procederen bespreken.
De komende weken zullen de locaties en data bekend worden gemaakt in In de Regio, te vinden in het menu op de homepage.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Piet » vr 16 feb 2007 1:37

Hallo Dakota,

Veel gedupeerden zijn gestopt met de betalingen aan Dexia.
Zelf betaal ik al ruim 3 jaar niet meer.
Dexia zal je een A codering geven bij het BKR.
Heb je nog geen A codering en overweeg je de betaling stop te zetten, bedenk wel dat je door die A codering niet makkelijk een hypotheek, een lening of iets op afbetaling kan krijgen.

Het enige wat Dexia nog meer kan doen is een rechtszaak beginnen omdat je niet meer betaalt. Dit zullen ze niet zo gauw doen omdat ze de meeste rechtszaken verliezen.
Van die dreigbrieven van Dexia en van het incasso bureau hoef je je niets aan te trekken, ze kunnen en mogen niets doen.
Ook een deurwaarder mag niet ingeschakeld worden voordat er een gerechtelijke uitspraak is.
Zorg wel dat je een goede juridische reden hebt om niet te betalen.
De advocaten met aandelenlease ervaring kunnen hier meer over vertellen.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Vorige

Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten

cron