OVEREENKOMST ONGELDIG ? Ervaringen en Advies gevraagd

OVEREENKOMST ONGELDIG ? Ervaringen en Advies gevraagd

Berichtdoor Marfie » wo 24 aug 2005 22:26

In het zoeken naar de mogelijkheden om mijn inleg en verlies terug te vorderen van Dexia, ben ik, in mijn situatie, gestuit op de volgende feiten:
(Betreft Capital Effect):

1. In de overeenkomst staat vermeld dat als de Bank de overeenkomst niet binnen 30 dagen na aankoopwaarden heeft terugontvangen, geacht wordt dat het contract niet tot stand is gekomen.
-> Ik heb het orginele contract opgevraagd bij Dexia. Mij werd bekend dat het contract 4 dagen te laat bij hun is binnengekomen (stempel op brief 'ingekomen d.d. xx-xx-xxxx'
=> Verjaringstermijn 5 jaar. Ik ga verzoeken tot het ongedaan maken van hetgeen uit hoofde van de overeenkomst is verricht, daar geacht wordt dat deze niet tot stand is gekomen.

2. Eegaregeling. Mijn partner heeft niet getekend. Voor mij is het termijn van verjaring 3 jaar (voor insturen vernietigingsbrief (helaas) verstreken).
-> Echter mijn partner is pas 2 jaar later bekend geworden met de overeenkomst (vanaf dat moment is nog geen 3 jaar verstreken) en wil alsnog nietigheid inroepen.
=> Kan dit?

3. Dwaling / Misleiding. Ik heb nog zwart op wit van de adviseur op papier staan:
‘Opbouwen van kapitaal door overwerk aan het werk te zetten. Door het gebruiken van f. xxxxx-- in het Overwaarde Effect ontvangt u op basis van een gemiddelde koersstijging van 12,5% per jaar, na 5 jaar een uitkering van f. xxxxx,--’.
-> Er is niet gewezen op risico's. Ik heb geen beleggerservaringen. Deze bewering (zwart op wit) is wel erg stellig. Vanaf moment van ontdekken nog geen verjaring. Wil op grond van deze stelligheid nietigheid inroepen.
=> is sprake van dwaling/misleiding?

Ben benieuwd naar:
-Persoonlijke ervaringen met 1 van de 3 feiten;
-Ervaringen van deskundigen/juristen mbt mijn kansen
Marfie
 
Berichten: 3
Geregistreerd: di 23 aug 2005 20:08

Berichtdoor pewi » wo 24 aug 2005 22:54

Marfie,
Ad1, Vraag een advocaat. Heb hier geen ervaring mee. (Of wacht ff. Er komt echt wel iemand met een antwoord op deze vraag).
Ad2, Eegalease, Bij huurkoop moet de partner mee tekenen. Dit heeft de rechter ook zo uitgesproken. Bij huurkoop geldt dat de partner het contract kan vernietigen binnen 3 jaar nadat dat de partner van het bestaan van het contract weet. Dexia hanteert andere regels hierbij. Zij hebben het over 3 1/2 jaar naar tekening. Dit is echter alleen een Dexia mening, die nergens op gestoeld is.
Ad3, Dwaling is mischien moeilijk, maar misleiding is zeker een argument.

Er zijn echter nog meer zaken waar je Dexia mee kan bestolen. Wat dacht je van,
4, Ontbreken WCK- vergunning voor het verstrekken van kredieten.
5, Niet nakomen van zorgplicht.
En nog eentje:
6, Laat Dexia maar eens eerst aantonen hoe het nou precies zit met de aankopen van aandelen op naam.

Vrgr Pewi.
pewi
 
Berichten: 167
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 21:00
Woonplaats: Limburg


Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten

cron