Aangiften tegen Dexia

Berichtdoor Janny » di 6 maart 2007 12:46

als ik straks alles terugkrijg :oops: wil ik niet dan weer met de bealstingdienst in de clins liggen. Bovendien is het voor mij nog steeds een sterk punt van mijn onschuld. te aanzien van onwetendheid van een lening.
Ik heb alles is 2000 ineens betaald. Ik ben heus geen rijk mens, maar eerlijk duurt voor mij het langst.
Janny
Janny
 
Berichten: 263
Geregistreerd: do 18 aug 2005 13:21
Woonplaats: Drente

Berichtdoor impact » di 6 maart 2007 13:59

Het was zeker niet mijn bedoeling om je tot het plegen van oneerlijke handelingen aan te zetten, Janny. Als jij geen gebruik wilt maken van die vroegere wettelijke mogelijkheid tot aftrek van de betaalde rente over consumptief krediet, is dat jouw keuze. Je doet er echter alleen jezelf tekort mee en bewijst er de Haagse zakkenvullers (met net een salarisverhoging van maar liefst 30%) een dienst mee. "Waren er maar meer zoals die Janny" hoor ik ze bijna denken ...
impact
 

Berichtdoor dejongh1 » di 6 maart 2007 14:29

Als Joop Wijn(RaboBank) en Wim Kok(INGbank) alleen maar werken voor de miljardairs in Nederland en multinationals met een miljarden euro omzet ,welke weg blijft er dan nog over voor de gemiddelde VVD'er zoals hierboven genoemd?ABN AMRO?In ieder geval ,wordt de ABN Amro beschermd door Wellink,president direkteur van De Nederlandsche Bank(ITC zaak).So,this would be a good gamble.Heeft ABN Amro filialen in Zwitserland of Luxemburg?
dejongh1
 

Berichtdoor Janny » di 6 maart 2007 14:44

Impact,
als ik alles met Dexia verrrekend heb,dan heb ik geen recht op aftrek, omdat ik dan ook geen wettig contract meer met hen heb. bovendien, zou dan de belastingdienst dit kunnen terugvorderen. dat is mijn gedachte. maar of dat zeker is. laat ik nazoeken.(bovendien moet je iets hebben waar je het vanaf kunt trekken :oops: :? van 0 kun je niets aftrekken. )(dit is dus theoretisch gezien)
dank impact Janny
Janny
 
Berichten: 263
Geregistreerd: do 18 aug 2005 13:21
Woonplaats: Drente

Berichtdoor dejongh1 » di 6 maart 2007 16:31

Koningin Beatrix heeft net een tour voor deze multinationals(Met een miljarden euro's omzet) in Turkije achter de rug.Multinationals waar zijzelf ook aandelen in heeft.Ik durf te wedden dat zij die Turken een lidmaatschap in de EU heeft beloofd.Haar vader was al gek op geld en zij ook.De appel valt niet ver van de boom.Nu blijkt haar vader,Bernhard,ook nog spion voor de Duitsers geweest in WOII.Hebben ze hiermee al die aandelen bij de Shell voor gekocht?Lockheed leverde ook aardig wat op.Wedden dat Turkije lid wordt van de EU.En het mooiste is, dat Beatrix dit bezoek heeft bekostigd met ons belastinggeld.
dejongh1
 

Berichtdoor jll » di 6 maart 2007 17:54

...dan zou ik in jouw geval maar razendsnel proberen om die aftrek voorzover mogelijk alsnog te verrekenen met de inkomstenbelasting over 2006. Eventueel kan dat nog tot en met het je belastingaangifte over 2002. "Middelen" met andere jaren kan ook.
Tenslotte weet je nu hoe aandelenlease in elkaar steekt en je had indertijd recht op die aftrek. Wees geen dief uit je eigen zak!
Dit klopt niet. De gesuggereerde aftrekbaarheid van leaserente bestaat al niet meer sinds 1 januari 2001. Sinds 1 januari 1999 was de aftrekmogelijkheid al beperkt tot fl 5.202,-
jll
 
Berichten: 36
Geregistreerd: vr 23 sep 2005 19:22

Berichtdoor impact » di 6 maart 2007 21:12

Het is natuurlijk wel altijd mogelijk om een verzoekschrift daaromtrent in te dienen bij de inspecteur der directe belastingen en daarin om ambtshalve herziening van de betreffende aanslagen te vragen. Er is sprake van een nieuw feit, hard te maken met de vonnissen van diverse rechters en het gerechtshof te den Bosch betreffende de misleidende manier waarop deze contracten destijds werden verkocht.
Gewoon aangeven dat je niet wist dat je de betaalde rente (deels) mocht aftrekken omdat je niet wist dat je een lening was aangegaan. Dit werd jou pas later duidelijk uit de publiciteit over dit onderwerp.
Je kunt je ook nog beroepen op het gelijkheidsbeginsel: gelijke fiscalisering in gelijke omstandigheden.

Nee heb je al en dus kan je (met een beetje geluk) alleen nog maar "ja" krijgen!
impact
 

Berichtdoor jll » di 6 maart 2007 23:48

Dit klopt niet. De gesuggereerde aftrekbaarheid van leaserente bestaat al niet meer sinds 1 januari 2001. Sinds 1 januari 1999 was de aftrekmogelijkheid al beperkt tot fl 5.202,-
jll
 
Berichten: 36
Geregistreerd: vr 23 sep 2005 19:22

Berichtdoor impact » wo 7 maart 2007 0:03

Jll, ik ging er vanuit dat het contract (de contracten?) van Janny eerder dan 2000 waren begonnen.
impact
 

Berichtdoor Janny » wo 7 maart 2007 18:23

impact en jil.
mijn contract is van eind 2000. dus de rente was nog net volgens de belastingdienst aftrekbaar. Echter!!!!!!!, als ik geen geld leen, betaal ik geen rente!!!!! en kan ik niet aftrekken. Dexia stuurde destijds daarover een brief voor je belasting aangifte, hoe je moest handelen en in welke box. klopt dus allemaal.
Nu mijn opvatting,( jullie mogen die verwerpen.) als ik aftrek, erken ik een lening te hebben!!!.Ik was meniet bewust van een lening, dus ook geen aftrek. Dat is mijn houding tov.de aftrekbaarheid van het bedrag.
Wanneer ik nu , wat inderdaad nog kan, ga aftrekken om een kleine winst te maken, Zal ik wanneer ik met Dexia heb afgewerkt( restschuld weg, en inleg(geen rente) terug, heb ik niets af te trekken. En kan de belastingdienst een naheffing opleggen inzake niet terechtte aftrek van onterecht betaalde rente.
Snappen jullie het nog. ik wel. Vlieg elkaar AUB niet in de haren. ik voel me bij deze handelwijze goed.
Vriendelijke groet Janny
Janny
 
Berichten: 263
Geregistreerd: do 18 aug 2005 13:21
Woonplaats: Drente

Berichtdoor Janny » wo 7 maart 2007 18:32

Ik was juist laaiend dat er een ondergeschoven,Zonder enige vorm van zorgplicht en risicoanalyse een niet aangemerkte lening is verschaft. dan ga ik nu niet de zogenaamde voordelen daarvan incasseren. en later met de belastingdienst deze kruiswoordpuzzel oplossen.
Janny
Janny
 
Berichten: 263
Geregistreerd: do 18 aug 2005 13:21
Woonplaats: Drente

Berichtdoor dejongh1 » do 8 maart 2007 10:26

Mijn punt met de renteaftrek was;dat Dexia nu alsnog met de aankoopbewijzen op tafel moet komen om zo te kunnen laten zien dat
de renteaftrek wettelijk correct was.En geen 'steekproefje' waar 26 voorgeselecteerde leasecontracten worden aangeleverd door Dexia,waar dan de AFM onderzoek naar doet en het Hof dit ziet als een representatieve steekproef.Wij willen nu alle aankoopbewijzen zien om te kijken of de renteaftrek wettelijk correct is .Als dit gerechtelijk onderzoek is afgerond,komt er vanzelf een parlementair onderzoek.Trust me.
dejongh1
 

Berichtdoor dejongh1 » do 8 maart 2007 13:45

Als je het bovenstaande op je gemakkie leest en op je in laat werken,begrijp je ook waarom Balkenende niets doet met de code Tabaksblad.Balkenende maar zeuren over normen en waarden.Wat een hypocriet.Balkenende had wel genoeg tijd met het vorige kabinet om op
het klootjesvolk te bezuinigen maar had met dit Balkenende III geen tijd
om de schandalige overbetaalde topsalarissen aan te pakken.Maar ja, zonder de steun van deze 'captains of industry' zou Balkenende nu niet in het torentje zitten.Ik denk dat Wouter Bos hier ook niet veel aan zal gaan doen.Ik denk dat de PvdA,CDA en VVD hier helemaal niets aan willen doen en zij hebben de meerderheid in de Tweede en Eerste Kamer!
Wij maar denken dat we in een democratie leven,terwijl ons lot achter de schermen ,al wordt beslist op de bekende geheime Bilderberg conferenties
van Beatrix.
Ik vraag me af hoelang de Amerikaanse en Engelse geheime diensten het koningshuis en sommige politici en topambtenaren hebben gechanteerd met Prins Bernhard's oorlogs verleden als spion voor de Duitsers.
De Engelsen en Amerikanen zullen deze Nederlanders wel aangemoedigd
hebben om zoveel mogelijk wapens van hun te kopen ivm. de Koude Oorlog.Die hebben over onze rug(belastinggeld) enorme winsten gemaakt.
Werd Bernhard door deze zelfde mensen, met zijn oorlog's verleden gechanteerd in de Lockheed affaire?
dejongh1
 

Berichtdoor dejongh1 » do 19 apr 2007 11:11

Het zou mij niet verbazen als de aangifte tegen Dexia pas door het O.M.
wordt behandeld na 1 augustus.Dan kunnen ze eerst zien hoeveel gedupeerden er voor de Duisenbergregeling gaan.Ik denk ook niet dat het hof in Amsterdam (Dexia Kamer)met veel uitspraken zal komen voor 1 augustus,vooral als die in het voordeel van de gedupeerden zijn.Zij zullen ook eerst willen weten hoeveel gedupeerden er gebruik zullen maken van de opt-out regeling.
Wouter Bos is zowel de baas over de AFM als van de FIOD.Dus ik denk niet dat de FIOD tot andere conclusies zal komen ,aangaande de aangifte,
dan de AFM.Als de FIOD en het O.M. tot andere conclusies komen dan de AFM(bv. dat de aandelen niet gekocht zijn maar dat er sprake is van opties of dat er sprake is van aandelen in depot die niet van Dexia zijn)dan
staan de AFM en het hof in Amsterdam mooi voor gek.Dan kan het hof en de AFM aangeklaagd worden wegens fraude en corruptie op grote schaal.
Willem Holleeder is een kleine jongen vergeleken met dit gajes.

Dexia bank Belgie heeft een eigen vermogen van 12 miljard euro.Die 3 miljard euro die ze nodig hadden voor de aandelenlease in Nederland,
die hebben ze toevallig op zolder van Dexia bank Belgie in een oude schoenendoos gevonden.Iedereen was die 3 miljard euro helemaal vergeten.En toen zei een van de medewerkers ;"Wat gaan we met die 3 miljard euro doen chef(Bruneel)?" en toen zei chef spontaan:"Daar gaan we de aandelenlease mee financieren voor die kaaskoppen in Nederland".
Medewerker:"Waarom niet in eigen land chef?"
Chef:"Wil jij nu later zelf chef/direkteur worden of niet?"
Medewerker:"ja chef"
Chef:"als we in Nederland investeren met aandelenlease en het loopt verkeerd af ,dan raken we in ieder geval onze eigen vaste klanten in
Belgie niet kwijt".
Het vreemde van het verhaal is,dat de 3 miljard euro die Dexia bank Belgie in Nederland investeerde ivm. de aandelenlease nergens op de balans van Dexia bank Nederland zijn terug te vinden.
Als Dexia bank Belgie 3 miljard euro handje contantje had gehad,dan hadden ze dat nooit in aandelenlease geinvesteerd!Zouden die rechters in Amsterdam dit weten?Ik denk het wel.
dejongh1
 

Vorige

Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron