Advies gevraagd

Advies gevraagd

Berichtdoor Arendsoog » wo 21 feb 2007 16:32

Hallo leden,

Kreeg net een brief in de bus van Dexia met daarin de verklaring dat mijn partner ( vrouw ) een vernietigings brief heeft gestuurd. Alleen is er nog geen orginele verklaring van het G.B.A waaruit blijkt dat wij ten tijde van afsluiten overeenkomst gehuwd waren.
Mijn vraag is kan ik deze zonder Consequenties insturen.?

Ten tweede hebben wij besloten te procederen alleen heb ik een tijdje geestelijk wat een moeilijke tijd doorgemaakt. Toen ik dan ook een advocaat in Leeuwarden benaderde die verklaarde mij wel te willen helpen op basis van : (hij ook een gedeelte van de schuld bij een gerechtelijke overwinning ) Ik voelde me meteen weer bij de poot genomen en heb toen misschien dom de zaken blauw blauw gelaten.

Ik zoek dan ook een advocaat / raadsman die op basis van een uur vergoeding wil procederen namens ons. Het liefst in het noorden van het land
Dus tips a.u.b meld ze

Vriendelijke groet A.
Arendsoog
 
Berichten: 23
Geregistreerd: vr 16 sep 2005 10:58

advocaat

Berichtdoor laverman » wo 21 feb 2007 20:32

Slinkman/de Graaf uit Hoogezand behartigt een aantal Dexiazaken
En ook Tulp uit Heerenveen
laverman
 
Berichten: 1
Geregistreerd: ma 12 dec 2005 23:34
Woonplaats: leeuwarden

Re: advocaat

Berichtdoor Janny » do 22 feb 2007 11:19

laverman schreef:Slinkman/de Graaf uit Hoogezand behartigt een aantal Dexiazaken
En ook Tulp uit Heerenveen

Vanhet kantoor Dommerholt advocaten. Heerenveen ,Mr.Tulp, maar ook andere kantoorgenoten werken eraan.
janny
Janny
 
Berichten: 263
Geregistreerd: do 18 aug 2005 13:21
Woonplaats: Drente

Berichtdoor Piet » do 22 feb 2007 20:31

Hallo Arendsoog,

De brief die Dexia rondstuurt met de vraag om een uittreksel van het GBA (Gemeentelijke Basis Administratie) is alleen bedoeld voor degene die gebruik willen maken van de Duisenberg regeling en dan ook nog alleen voor degene die gebruik willen maken van de 100 % korting op de restschuld (indien van toepassing, zie ook bij Let op!).
De partner die niet heeft mee getekend moest dan wel het contract binnen de door Dexia gestelde termijn van 3 ½ jaar hebben ingediend.
Om voor de 100 % kwijtschelding van de restschuld in aanmerking te komen moet je, naast de vernietigingsbrief die je tijdig moest hebben opgestuurd, ook een uittreksel uit het GBA opsturen naar Dexia.
Hieruit moet blijken dat je ten tijde van het afsluiten van het contract gehuwd was (of geregistreerd partnerschap).
Dus nogmaals, die brief van Dexia is alleen van toepassing voor die gedupeerden die het besluit hebben genomen om onder de Duisenberg regeling te willen vallen en waarbij ook de Eegalease situatie van toepassing is zoals Dexia dit heeft omschreven in de Duisenberg regeling.

Let op! De Eegalease situatie is slechts in een aantal gevallen van toepassing.
Voor een overzicht hiervan:
http://www.platformaandelenlease.nl/DexiaSchema.htm

Degene die NIET akkoord gaan met de Duisenberg regeling hoeven dit uittreksel NIET op te sturen. Je advocaat geeft wel aan of hij een uittreksel wil hebben.
De 3 ½ jaar die Dexia stelt in de Duisenberg regeling is wettig gezien onjuist.
Als je binnen drie jaar hebt vernietigd nadat je er achter was gekomen dat je partner een huurkoop contract had getekend bij Dexia dan is dit rechtsgeldig.
In vele rechtszaken hebben rechters dit bevestigd.
De 3 1/2 jaar van Dexia zoals omschreven in de Duisenberg regeling is onderdeel van de goedkope deal met Leaseverlies
Daarnaast staat de kwijtschelding van alleen maar de restschuld niet in verhouding tot de volledige teruggave van alle betaalde gelden zoals rechters dit zouden moeten doen en door vele rechters ook wordt toegepast.
Helaas heeft de stichting Eegalease een gewonnen rechtszaak hierover in hoger beroep teruggetrokken.
Dit was onderdeel van de goedkope deal tussen Leaseverlies en Dexia anders hadden we, naast het gerechtshof van Den Bosch, ook het gerechtshof Amsterdam gehad die stelde dat de Dexia contracten huurkoop zijn en was het voor de onderliggende rechtbanken makkelijker en eerlijker vonnissen.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26


Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron